Skocz do zawartości

Czy i jak podłączyć kierownica STI 05-07 do bugowego WRX'a?


Kaiser_Sowza

Rekomendowane odpowiedzi

Nie rób tego proszę.

 

Dlaczego? :shock: Chyba taka lepsza niż to seryjne koło sterowe jak z Titanica. :mrgreen:

 

Tylko kwestia jak to podłączyć, żeby nie było lipy :?: :?:

No właśnie nie... :twisted:

 

Normalnie, aku, poducha, dwie śrubki po bokach, nakrętka centralna, jakaś kostka i po sprawie... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie lubię takich akcji typu kiera w bugu od hawka, lampy inny rocznik albo zmiana deski na nowszą. Taki mój fetysz

 

No, ale to forum techniczne i padło konkretne techniczne pytanie. Autor nie prosił o opinie estetyczne nt takiego działania.

 

 

A jak już poruszony został ten wątek to moim zdaniem ta kiera jest milion razy ładniejsza i po całości deklasuje to paskudztwo z buga:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie lubię takich akcji typu kiera w bugu od hawka, lampy inny rocznik albo zmiana deski na nowszą. Taki mój fetysz :wink:

 

Częściowo masz rację, bo i ja nie przepadam za stylistycznymi mixami bug/blob/hawk. :) Ale kierownica to inna sprawa.

 

I nawet nie chodzi o wyląd jak powiedział kolega:

moim zdaniem ta kiera jest milion razy ładniejsza i po całości deklasuje to paskudztwo z buga:P

 

a o wygodę. Niestety ta z buga ma średnicę jak w taksiarskich meśkach. :mrgreen: Brakuje tylko futerka na nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie nic nie wiem. Czy potrzebna tylko ta wtyczka, czy reszta pasuje(np: taśma od Airbagu). :?:

 

Najlepiej, żeby ktoś wrzucił jakąś fotkę jak ta wtyczka ma wyglądać, bo na razie nic nie wiem. A na siłę nie będę nic sztukował, bo nie na tym rzecz polega. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie nic nie wiem. Czy potrzebna tylko ta wtyczka, czy reszta pasuje(np: taśma od Airbagu). :?:

 

Najlepiej, żeby ktoś wrzucił jakąś fotkę jak ta wtyczka ma wyglądać, bo na razie nic nie wiem. A na siłę nie będę nic sztukował, bo nie na tym rzecz polega. :)

odpinasz aku, co by Ci później airbag się nie świecił, z tyłu na korpusie kierownicy masz dwie śrubki, z lewa i prawa, odkręcasz je, są pewnie zabezpieczone, więc nie wylatają :mrgreen: , lekkim szarpnięciem (a może i bez) zdejmujesz środek z poduchą (zakładam, że jest to analogiczne rozwiązanie jak w poprzedniej), odpinasz dwie kostki, bierzesz wielki klucz i odkręcasz nakrętkę mocującą, następnie dłonie podkładasz pod kierę i uderzasz w swoim kierunku, by ściągnąć kierę z wielowypustu. Potem wszystko dokładnie odwrotnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BartZ. :) Te podstawy znam, bo zdejmowałem sportową kierownicę i montowałem ori Momo.

 

Tylko, że w tej nowszej podobno coś z wtyczkami nie pasuje, a chrisro powiedział tylko tyle, że coś trzeba rzeźbić, ale co dokładnie to nie wiem. Tylko tyle, że temat z wtyczkami do ogarnięcia, ale nadal nie wiem w jaki sposób. :?:

 

Także czekam na pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale nie mam pojęcia co z wtyczkami... Myślałem, że są takie same... :(

 

Żeby było tak prosto to bym nawet tematu nie zakładał. :)

 

Ma ktoś pojęcie o tym jak to zrobić? Ewentualnie fotki spodu, żeby było wtyczki widać, może uda się wspólnie coś wymyślić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ups! Zapomniałem się tym podzielić w końcu marca... :oops:

 

Ja przelutowałem przejściówkę, a dokładnie końcówki we wtyczce...

 

O ile pamiętam miałem:

1. przejściówkę od nowszego modelu, która z jednej strony miała czarną okrągłą wtyczkę do poduszki, a z drugiej taką pogiętą plastikową kształtkę do taśm (chyba)...

2. przejściówkę starego typu czyli od okrągłęj czarnej wtyczki "poduszkowej" (ale do starego typu poduszek, troszkę inna) do dużej żółtej wtyczki do wpięcia w instalację pod kierownicą.

 

Odciąłem ten dziwny plastik (końcówkę do wpięcia taśm) od nowej przejściówki (czyli przerabiałem tylko ten koniec od instalacji w samochodzie), wysunąłem końcówki metalowe z dużej wtyczki żółtej ze starej przejściówki, rozlutowałem te dwa wtyki i i wlutowałem do nich PORZĄDNIE kabelki od nowej przejściówki. Potem elegancko wpiąłem końcówki z powrotem do wtyczki i przejściówka wygląda w pełni profesjonalnie :-)

Czyli finalnie mam w poduszkę wpiętą nową końcówkę, czyli tak, jak powinno być (są metody na spiłowywanie wtyczki "poduszkowej" starego typu tak, żeby pasowała do nowej poduszki, ale to chyba słaby pomysł, żeby się to trzymało na słowo honoru), a na drugim końcu przejściówki mam wtyczkę żółtą od starej przejściówki, pasującą natywnie do gniazda instalacji pod kierownicą.

Godzina-półtorej rzeźby dla średnio zdolnego "lutownicamajstra" ;-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie czy kierownicę z STI EU '06r daje się po modyfikacji wiązki (tak jak opisane 2 posty wyżej) założyć tak żeby działała poduszka do STI EU '02r.

 

Przeczytałem cały ten wątek i ten zalinkowany. Szukałem na necie i się pogubiłem. :th_dash: O co to chodzi z tym jedno- i dwunabojowym airbagiem? Czy ta poduszka z '06 jest dwunabojowa? Jeżeli tak to co to zmienia? Z tego co zrozumiałem ja mam teraz 1 nabojową. Czy muszę kupować też nową taśmę do poduszki?

 

Niech ktoś mnie oświeci bo muszę zdecydować dzisiaj czy mam kupować czy nie. :icon_205:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...