Jump to content

Pytania na skroty o OKB '05, 2,5 l


Boogee
 Share

Recommended Posts

Wiem, ze wszystko bylo i na kazdy temat padla juz odpowiedz ale potrzebuje pilnie odpowiedzi na kilka pytan. Znalazlem w ofercie OKB z 2005 roku , 2,5 , manual 140 tkm. W zwiazku z tym, ze mnie nie ma w kraju a chcialbym przygotowac sie do tematu, zapytuje uprzejmie o pomoc.

 

1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne......

2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna.

3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna?

4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna?

5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy

 

Myslac o Subaru mysle o porzadnej mechanicznej konstrukcji ktora wymaga wlasciwej kultury uzytkowania i obslugi technicznej. A to wiadomo nie jest tanie. Jak to Kultura i Sztuka :)

 

Jezeli mozecie pomoc to poprosze. O tym ze warto wiem od lat ale co sie przymierzam to jakby wymiotalo i tylko zlom pozostawal. Za pierwszym razem zamiast OBK pobralem V8 a za nastepnym szwedzka "dmuchawke". Oba smigaja , oba maja sie dobrze ale ciagnie mnie do klasyki w japonskim wydaniu. 2,5 litra brzmi godnie tak w suchych liczbach jak i na zywo. Myle sie czy tylko mijam sie z prawda, a moze "bedzie Pan zadowolony i zona tez" ?

Pozdrawiam z kraju Pietaszka i przepraszam za brak polskich znakow.

Link to comment
Share on other sites

bez wyciagania , śrubki

 

Czy to wersja oficjalna w ASO czy doswiadczenia empiryczne?

 

A co za różnica? Tak jest i tyle... :wink:

 

"Oczywista oczywistosc" nie dziala jak wiemy. Bez urazy

 

-- N mar 11, 2012 9:36 pm --

 

A i zapomnialem. Poszukuje na koniec Marca, kogos ze znajomoscia OBK ze Slaska celem wsparcia przy ogledzinach. Honorarium do uzgodnienia :wink:

Link to comment
Share on other sites

1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne......

2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna.

3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna?

4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna?

5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy

 

 

Ad.2 nie z miechami ale też nie jest zwykła.

Ad3. wymiana na jednomasę ok. 2500pln

Ad4. powinien to zrobić przy 105k. koszty podobne do powyższych.

Ad.5 nadawać się nadaje a kwestia kosztów to już indywidualna sprawa.

Link to comment
Share on other sites

1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne......

2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna.

3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna?

4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna?

5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy

 

 

Ad.2 nie z miechami ale też nie jest zwykła.

Ad3. wymiana na jednomasę ok. 2500pln

Ad4. powinien to zrobić przy 105k. koszty podobne do powyższych.

Ad.5 nadawać się nadaje a kwestia kosztów to już indywidualna sprawa.

 

O to juz konkret!

 

Ad.2 moze malo precyzyjnie okreslilem. Z mojej wiedzy wynika, ze amory z miechami sa kosztowne stad pytanie.

dziekuje za podpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

Adam12, wymiana na jednomasę ze sprzęgłem tyle kosztuje? ... to ja chyba sporo przepłaciłam parę lat temu :roll:

 

Podobno można zmienić na zwykłe......

 

Podobno można też w Gdańsku regenerować używane.. podobno udanie regenerować :wink:

Link to comment
Share on other sites

dwa lata temu wymiana sprzęgła w 2.0D kosztowała ok. 5-6k pln. Z tego co słyszałem to dwumasa w chwili obecnej to koszt ok. 4k a wymiana na jednomasowe to ok. 3k pln.

Takie czasy.....Ceny orientacyjne w ASO dla stałych klientów :) sprzęgło OEM a nie ORI.

Link to comment
Share on other sites

wymiana na jednomasowe to ok. 3k pln.

 

W ASO w 2,5l? :roll:

 

Wymieniałam sprzęgło na takie z jednomasowym kołem prawie trzy lata temu za 3,5k pln... ze zniżkami klubowymi :wink:

Co nie oznacza, że nie można taniej oczywiście :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Silnik 2,5 z tego okresu jest najlepszym silnikiem w miare swiezego auta do zagazowania.

Generalnie te silniki sa najmniej kosztowne w utrzymaniu.

Spalanie w manualu to 13-14l na 100.

Skrzynia MT wersji US to tragedia - strasznie krotka, 100 na godzine 3krpm 120 4krpm 160 czerwone pole max 180 chyba. ten samochod nie jadaje sie na autostrady z ta skrzynia.

Podobno w wersjach eu nie jest lepiej - ale to niepotwierdzone.

Moc tego auta nie poraza nie ma duzej roznicy miedzy 2.0 a 2,5.

Fajne natomiast jest w tym silniku to ze ma bardzo dobry dol, jest strasznie elastyczny a moment obrotowy jest dostepny od doslownie 1,3krpm.

Spokojnie tym samochodem mozna jezdzic nie przekraczajac 2-3tys obrotow.

Butla gazowa w kole to 55l.

Ogolnie poza skrzynia polecam.

 

-- 25 mar 2012, o 03:18 --

 

Nie wiem czy nie bede zmuszony sprzedac swojego.

2,5 obk us. mt w papierach 2007 ale modelowo my06

Byl pukniety ale sa fotki z carfaxu i jest bardzo ok.

I uwaga przebieg - 35 kmil, czyli 55tys km.

Auto zagazowane przezemnie.

Link to comment
Share on other sites

Arosiak -160km/h czerwone pole ? Skąd wziąłeś takie rewelacje? W 2.5 N/A MT EU 160km/h to dokładnie 4.000 obr/min. Max. licznikowe to 210-220km/h czyli realnie ok. 200 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Arosiak -160km/h czerwone pole ? Skąd wziąłeś takie rewelacje? W 2.5 N/A MT EU 160km/h to dokładnie 4.000 obr/min. Max. licznikowe to 210-220km/h czyli realnie ok. 200 km/h.

wersja EU może tak ale nie US.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To prawda. Skrzynia Manualna jest bardzo krótka. Licznikowe 210 pojedzie, więcej może też, ale nie była już jak tego sprawdzić. Jednak mimo to, przy 100km/h obroty są już dość duże, także ekonomia już mniejsza. Mam też zainstalowany gaz, Smarta Lovato. Spisuje się bardzo dobrze, spala 12LPG + około 1l Pb na 100km.

Czy ktoś może się orientuje, czy można wsadzić jakąś dłuższą skrzynie np z Imprezy?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Spalanie w manualu to 13-14l na 100

Zależy jak kto jeździ oczywiście, ale ja poruszając się tylko po mieście spalam 11-12 l/100 km*, a czasami staram się wykorzystać obroty powyżej 5k ;)

W trasie to ok. 10l/100km przy stałych prędkościach 140-150km/h**

 

* spalanie rzeczywiste na podstawie wlanego paliwa

** GPS-owe

Link to comment
Share on other sites

hmmm,

to Wasze mało palą, mi zawsze po mieście przy spokojnej jeździe 16 litrów lpg, na trasie ok.12 litrów, hamulce sprawdzałem nie trzymają, ciśnienie w oponach sprawdzone, filtry i oleje powymieniane, przewody i świece tyż - spalanie bez zmian.tyle że mam automat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
hmmm,

to Wasze mało palą, mi zawsze po mieście przy spokojnej jeździe 16 litrów lpg, na trasie ok.12 litrów, hamulce sprawdzałem nie trzymają, ciśnienie w oponach sprawdzone, filtry i oleje powymieniane, przewody i świece tyż - spalanie bez zmian.tyle że mam automat

 

 

U mnie to samo co u kolegi powyżej, nogę może mam ciężką ale spalanie na poziomie 12 l LPG w mieście jest dla mnie nie osiągalne . . .

 

Krótkie odcinki po mieście kilka razy kick down i spalanie wskakuje na poziom 18 l LPG, na trasie potwierdzam że do 12 l LPG mogę zejść.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...