Boogee Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Wiem, ze wszystko bylo i na kazdy temat padla juz odpowiedz ale potrzebuje pilnie odpowiedzi na kilka pytan. Znalazlem w ofercie OKB z 2005 roku , 2,5 , manual 140 tkm. W zwiazku z tym, ze mnie nie ma w kraju a chcialbym przygotowac sie do tematu, zapytuje uprzejmie o pomoc. 1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne...... 2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna. 3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna? 4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna? 5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy Myslac o Subaru mysle o porzadnej mechanicznej konstrukcji ktora wymaga wlasciwej kultury uzytkowania i obslugi technicznej. A to wiadomo nie jest tanie. Jak to Kultura i Sztuka Jezeli mozecie pomoc to poprosze. O tym ze warto wiem od lat ale co sie przymierzam to jakby wymiotalo i tylko zlom pozostawal. Za pierwszym razem zamiast OBK pobralem V8 a za nastepnym szwedzka "dmuchawke". Oba smigaja , oba maja sie dobrze ale ciagnie mnie do klasyki w japonskim wydaniu. 2,5 litra brzmi godnie tak w suchych liczbach jak i na zywo. Myle sie czy tylko mijam sie z prawda, a moze "bedzie Pan zadowolony i zona tez" ? Pozdrawiam z kraju Pietaszka i przepraszam za brak polskich znakow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Licze na hydrauliczne.... Nie licz na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogee Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Licze na hydrauliczne.... Nie licz na to. A cos blizej? Srubka czy plytki? Konieczne wyciaganie motoru do regulacji czy daja rade "in place"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 bez wyciagania , śrubki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogee Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 bez wyciagania , śrubki Czy to wersja oficjalna w ASO czy doswiadczenia empiryczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 bez wyciagania , śrubki Czy to wersja oficjalna w ASO czy doswiadczenia empiryczne? A co za różnica? Tak jest i tyle... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogee Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 bez wyciagania , śrubki Czy to wersja oficjalna w ASO czy doswiadczenia empiryczne? A co za różnica? Tak jest i tyle... :wink: "Oczywista oczywistosc" nie dziala jak wiemy. Bez urazy -- N mar 11, 2012 9:36 pm -- A i zapomnialem. Poszukuje na koniec Marca, kogos ze znajomoscia OBK ze Slaska celem wsparcia przy ogledzinach. Honorarium do uzgodnienia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne...... 2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna. 3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna? 4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna? 5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy Ad.2 nie z miechami ale też nie jest zwykła. Ad3. wymiana na jednomasę ok. 2500pln Ad4. powinien to zrobić przy 105k. koszty podobne do powyższych. Ad.5 nadawać się nadaje a kwestia kosztów to już indywidualna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogee Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 1. 2,5 165 kM. Jak ma regulowane luzy zaworowe? Licze na hydrauliczne......2. Czy tyl ma amortyzatory z miechami czy zwykla kolumna. 3. Sprzeglo i dwumas rozumiem u schylku swojego czasu? Sredni koszt z robocizna? 4. Chlop zeznaje, ze wymienil rozrzad przy 120 ale brak kwitu. Jaki koszt z robocizna? 5. Na koniec pomijajac wzgledy etyczne a trzymajac sie technicznych. Czy ten silnik nadaje sie do LPG czy tez koszty obslugi ( np regulacja luzow) skutecznie likwiduja wszelkie oszczednosci na paliwie. mam dobre doswiadczenia z dobrymi instalacjami, "robionymi" w dobrych warsztatach stad moje pytanie. Bez obrazy i urazy Ad.2 nie z miechami ale też nie jest zwykła. Ad3. wymiana na jednomasę ok. 2500pln Ad4. powinien to zrobić przy 105k. koszty podobne do powyższych. Ad.5 nadawać się nadaje a kwestia kosztów to już indywidualna sprawa. O to juz konkret! Ad.2 moze malo precyzyjnie okreslilem. Z mojej wiedzy wynika, ze amory z miechami sa kosztowne stad pytanie. dziekuje za podpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 są kosztowne to prawda ale są również naprawdę wytrzymałe. Podobno można zmienić na zwykłe...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Ad.2 moze malo precyzyjnie okreslilem. Z mojej wiedzy wynika, ze amory z miechami sa kosztowne stad pytanie. Ale jak już Adam12 napisał, tam nie ma amortyzatorów z miechami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Adam12, wymiana na jednomasę ze sprzęgłem tyle kosztuje? ... to ja chyba sporo przepłaciłam parę lat temu :roll: Podobno można zmienić na zwykłe...... Podobno można też w Gdańsku regenerować używane.. podobno udanie regenerować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 dwa lata temu wymiana sprzęgła w 2.0D kosztowała ok. 5-6k pln. Z tego co słyszałem to dwumasa w chwili obecnej to koszt ok. 4k a wymiana na jednomasowe to ok. 3k pln. Takie czasy.....Ceny orientacyjne w ASO dla stałych klientów sprzęgło OEM a nie ORI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 wymiana na jednomasowe to ok. 3k pln. W ASO w 2,5l? :roll: Wymieniałam sprzęgło na takie z jednomasowym kołem prawie trzy lata temu za 3,5k pln... ze zniżkami klubowymi :wink: Co nie oznacza, że nie można taniej oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 czyli ten sam poziom ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Silnik 2,5 z tego okresu jest najlepszym silnikiem w miare swiezego auta do zagazowania. Generalnie te silniki sa najmniej kosztowne w utrzymaniu. Spalanie w manualu to 13-14l na 100. Skrzynia MT wersji US to tragedia - strasznie krotka, 100 na godzine 3krpm 120 4krpm 160 czerwone pole max 180 chyba. ten samochod nie jadaje sie na autostrady z ta skrzynia. Podobno w wersjach eu nie jest lepiej - ale to niepotwierdzone. Moc tego auta nie poraza nie ma duzej roznicy miedzy 2.0 a 2,5. Fajne natomiast jest w tym silniku to ze ma bardzo dobry dol, jest strasznie elastyczny a moment obrotowy jest dostepny od doslownie 1,3krpm. Spokojnie tym samochodem mozna jezdzic nie przekraczajac 2-3tys obrotow. Butla gazowa w kole to 55l. Ogolnie poza skrzynia polecam. -- 25 mar 2012, o 03:18 -- Nie wiem czy nie bede zmuszony sprzedac swojego. 2,5 obk us. mt w papierach 2007 ale modelowo my06 Byl pukniety ale sa fotki z carfaxu i jest bardzo ok. I uwaga przebieg - 35 kmil, czyli 55tys km. Auto zagazowane przezemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Arosiak -160km/h czerwone pole ? Skąd wziąłeś takie rewelacje? W 2.5 N/A MT EU 160km/h to dokładnie 4.000 obr/min. Max. licznikowe to 210-220km/h czyli realnie ok. 200 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Arosiak -160km/h czerwone pole ? Skąd wziąłeś takie rewelacje? W 2.5 N/A MT EU 160km/h to dokładnie 4.000 obr/min. Max. licznikowe to 210-220km/h czyli realnie ok. 200 km/h. wersja EU może tak ale nie US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Podobno w wersjach eu nie jest lepiej - ale to niepotwierdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Jechałam kiedyś 205 moim OBKiem, ale wskazówka na czerwonym polu nie była... :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 To prawda. Skrzynia Manualna jest bardzo krótka. Licznikowe 210 pojedzie, więcej może też, ale nie była już jak tego sprawdzić. Jednak mimo to, przy 100km/h obroty są już dość duże, także ekonomia już mniejsza. Mam też zainstalowany gaz, Smarta Lovato. Spisuje się bardzo dobrze, spala 12LPG + około 1l Pb na 100km. Czy ktoś może się orientuje, czy można wsadzić jakąś dłuższą skrzynie np z Imprezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Spalanie w manualu to 13-14l na 100 Zależy jak kto jeździ oczywiście, ale ja poruszając się tylko po mieście spalam 11-12 l/100 km*, a czasami staram się wykorzystać obroty powyżej 5k W trasie to ok. 10l/100km przy stałych prędkościach 140-150km/h** * spalanie rzeczywiste na podstawie wlanego paliwa ** GPS-owe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimli2 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 hmmm, to Wasze mało palą, mi zawsze po mieście przy spokojnej jeździe 16 litrów lpg, na trasie ok.12 litrów, hamulce sprawdzałem nie trzymają, ciśnienie w oponach sprawdzone, filtry i oleje powymieniane, przewody i świece tyż - spalanie bez zmian.tyle że mam automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 hmmm,to Wasze mało palą, mi zawsze po mieście przy spokojnej jeździe 16 litrów lpg, na trasie ok.12 litrów, hamulce sprawdzałem nie trzymają, ciśnienie w oponach sprawdzone, filtry i oleje powymieniane, przewody i świece tyż - spalanie bez zmian.tyle że mam automat U mnie to samo co u kolegi powyżej, nogę może mam ciężką ale spalanie na poziomie 12 l LPG w mieście jest dla mnie nie osiągalne . . . Krótkie odcinki po mieście kilka razy kick down i spalanie wskakuje na poziom 18 l LPG, na trasie potwierdzam że do 12 l LPG mogę zejść. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się