Jump to content

Wymiana hamulców 2.0R na WRX


mikeanonim
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

usiłowałem znaleźć odpowiedź w wyszukiwarce, niestety bez rezultatów...

 

jako, że chciałbym podnieść wydajność hamulców w moim Hawku N/A, postanowiłem wymienić wszystko na serię z WRX.

samochodu nie upalam, po prostu chciałbym mieć lepsze hamowanie niż w wolnossącej serii z dwutłoczkami.

 

stąd pojawia się moje pytanie:

nie mam dostępu do żadnej dokumentacji technicznej Subaru, nie wiem zatem co dokładnie będe potrzebował do swapu.

 

już zakupiłem czterotłoczki na przód z WRX hawk. zapewne będą potrzebne również tarcze i na pewno klocki.

czy będę potrzebował jakiś drobiazgów? inne są przewody? jakieś blaszki?

 

podobne pytanie dotyczące tyłu. musze zakupić dwutłoczkowe zaciski, tarcze i klocki. czy coś jeszcze? na przykład szczęki do tarczo-bębna są inne? a może cała tarcza jest taka sama... :roll:

 

bardzo proszę o pomoc...

 

pozdrawiam!!

Link to comment
Share on other sites

Z przodu zaciski i tarcze. Tył niestety nie wiem, ale tu na pewno znajdziesz odpowiedź:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/

 

Miłej lektury ;)

 

A dokładnie to tu:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_28/brake_system/rear_brake/

i

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/rear_brake/

 

Do jazdy po ulicy tyłu bym raczej nie ruszał.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z przodu zaciski i tarcze. Tył niestety nie wiem, ale tu na pewno znajdziesz odpowiedź:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/

 

Miłej lektury ;)

 

A dokładnie to tu:

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_28/brake_system/rear_brake/

i

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_30/brake_system/rear_brake/

 

Do jazdy po ulicy tyłu bym raczej nie ruszał.

 

Dzięki za odpowiedź!

 

jeśli nie będzie zaburzało to balansu działania hamulców to pewnie bym tak zrobił...

 

ktoś jeździ w takiej konfiguracji?

 

aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?

tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo?

 

z góry dziekuje za odpowiedź!

Link to comment
Share on other sites

aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo?

 

Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony :)

A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek?

Link to comment
Share on other sites

aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo?

 

Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony :)

A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek?

 

ekhm.... to dobre pytanie... mam felgi standardowe od 2.0R - 16tki....

nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... :?

 

EDIT:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=150227&p=1504475&hilit=felgi+na+czterot%C5%82oczek#p1504475

 

felgi mam takie jak w tym ogłoszeniu (zresztą Twoim ;) ). tam niby jest napisane, że wejdą na czterotłoczek ;)

Link to comment
Share on other sites

aha... domyślam się, że temat był rozwałkowany tysiące razy, ale co jest ogólnie polecane na przód do zwykłej cywilnej jazdy po ulicy?tarcze i klocki OEM? czy może jakiś zestaw brembo?

 

Tarcze oem, klocki jak chcesz budżetowo ale całkiem porządnie to omp, jak mniej budżetowo i wybornie to ds2500/rc5. Będzie Pan zadowolony :)

A wejdą Twoje felgi na czterotłoczek?

 

ekhm.... to dobre pytanie... mam felgi standardowe od 2.0R - 16tki....

nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać... :?

 

EDIT:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=150227&p=1504475&hilit=felgi+na+czterot%C5%82oczek#p1504475

 

felgi mam takie jak w tym ogłoszeniu (zresztą Twoim ;) ). tam niby jest napisane, że wejdą na czterotłoczek ;)

 

 

witam mam takie felgi na Wrx wagon 2005 na zime wlazły na styk zacisk 4tłoczki przód.....pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać...
Twoje powinni dać radę na styk :wink:

Tył bym zostawił w spokoju, lepiej dobre opony kupić :wink:

 

Generalnie po zmianie opon na 225/45/17 poczułem większą różnicę w poprawie hamowania niż po założeniu tarcz 293 na przód :roll: :mrgreen:

No, ale ja zostałem przy 2 toczkach, tylko tarcze większe założyłem :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie pomyślałem, że jakieś16tki mogą się nie nadawać...
Twoje powinni dać radę na styk :wink:

Tył bym zostawił w spokoju, lepiej dobre opony kupić :wink:

 

Generalnie po zmianie opon na 225/45/17 poczułem większą różnicę w poprawie hamowania niż po założeniu tarcz 293 na przód :roll: :mrgreen:

No, ale ja zostałem przy 2 toczkach, tylko tarcze większe założyłem :wink:

 

Zobaczymy jak będzie. dziś zakładają się nowe hamulce. jak odbiorę samochód, podzielę się wrażeniami.

 

btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka...

Link to comment
Share on other sites

btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka...
jakoś daje rade na tym jeździć :twisted:

 

Teraz mam założone nowe 205/55/16, ale po plejadach będę musiał pewnie kupić nowe opony :lol: i chyba znowu wybiorę 17 na lato :wink:

Link to comment
Share on other sites

btw, opony 225/45/17 muszą nieźle mulić wolnego ssaka...
jakoś daje rade na tym jeździć :twisted:

 

Teraz mam założone nowe 205/55/16, ale po plejadach będę musiał pewnie kupić nowe opony :lol: i chyba znowu wybiorę 17 na lato :wink:

 

zatem czterotłoczki założone!

 

pierwsza jazda... hamulce działają zupełnie inaczej, wymagają o wiele mniejszego nacisku na pedał hamulca.

o skuteczności będzie się można wypowiadać pewnie dopiero po dotarciu klocków i tarcz.

na razie widać różnicę w precyzji dozowania ta też na pewno na plus ;)

 

ja jeżdzę na takim samym rozmiarze (205/55R16)

Nie wątpię, iż szersza opona pozwoliłaby na lepsze wykorzystanie potencjału układu hamulcowego, ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie.

w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C ;)

Link to comment
Share on other sites

ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie.

w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C

Widocznie mamy inne parametry dupohamowni :mrgreen: bo ja wpływu klimy na osiągi praktycznie nie zauważam :wink:

Zresztą w subaru ponoć klima automatycznie się wyłącza przy "gwałtownym" przyśpieszaniu :roll:

 

Aha, no i chyba mowa o 160KM :wink:

Link to comment
Share on other sites

ale jakoś nie mogę się przekonać, że 170KM nie odczułoby tego boleśnie.

w tych samochodach bardzo wyraźnie wyczuwa się nawet włączenie A/C

Widocznie mamy inne parametry dupohamowni :mrgreen: bo ja wpływu klimy na osiągi praktycznie nie zauważam :wink:

Zresztą w subaru ponoć klima automatycznie się wyłącza przy "gwałtownym" przyśpieszaniu :roll:

 

Aha, no i chyba mowa o 160KM :wink:

 

ano widocznie mamy inne dupohamownie ;)

 

oczywiście przy gazie w podłogę wyłącza się kompresor na chwilę. ale nie zmienia to faktu, że nie jeździ się z otwartą na 100% przepustnicą cały czas :)

samochód zbiera się wyraźnie ociężalej w średnim zakresie obrotów :?

 

a mowa oczwyiście o 2.0R 160KM, ale na hamowni mój potwór miał 174KM stąd zaokrąglenie ;)

Link to comment
Share on other sites

ale nie zmienia to faktu, że nie jeździ się z otwartą na 100% przepustnicą cały czas
e tam :mrgreen:

 

a mowa oczwyiście o 2.0R 160KM, ale na hamowni mój potwór miał 174KM stąd zaokrąglenie
no one tak mają, mój też pokazał więcej niż 160KM 8)
Link to comment
Share on other sites

ale moment za to w miarę płasko i wcześnie :wink:

 

to prawda. efekt jest taki, że jak kupiłem mojego N/A to przez jakiś czas nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że jadę trolejbusem ;]

w dużej części dlatego, że przesiadłem się z Fabii RS podciągniętej ponad 200KM ;) a to miało potężne uderzenie momentu obrotowego ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...