Skocz do zawartości

Legacy kombiak 2004 manual 2.5L - problemow kilka


hajaku

Rekomendowane odpowiedzi

Haj.

 

Mam w moim legacy (kombiak) kilka problemow - samochod stal sobie przez ok pol roku zanim zostal uruchomiony, jezdze nim ok 4 miesiace.

 

Problem 1 dotyczy:

Panel gdzie jest wyswietlane spalanie, temp itd itp

Panel radia

Panel klimy

Glowna deska rozdzielcza

 

Czasem podczas jazdy panel spalania, radia, klimy - migoce, wylacza sie (ale dziala). Podswietlenie deski rozdzielczej rowniez migoce.

Zegar tam gdzie jest wyswietlane spalanie - resetuje sie. Rzecz dotyczy tylko podswietlenia paleni, nie ma wplywu na oswietlenie zewnetrzne.

 

Czy to sa naczynia polaczone? Momentami mi sie wydawalo ze zaczyna migotac podczas wstrzasow podczas jazdy.

Czy jest gdzies pod plastikami kostka rozdzielcza w ktorej moga poluzowane kable??

 

 

Problem 2 dotyczy:

Na desce rozdzielczej wlaczyla sie lampka odpowiedzialna za spalanie (non stop, nie migocze)

Pierwsze co pomyslalem - padla lambda. Sprawdzilem sobie jakie bledy wyskakuja na OBD, wyskoczylo 0031 (Front oxygen (A/F) sensor heater circuit low input). Czyli wlasciwie lambda...

Problem jest taki ze razem z lampka spalania na desce, wlacza sie lampka od CRUISE (zielona), i sobie wesolo migocze. Nie mozna jej wylaczyc uzywajac raczki od sterowania tempomatem (zadne cancel itd nie dziala).

Czy to normalne ze cruise wyskakuje razem z lampka spalania? OBD nie wykazuje zadnych bledow oprocz 0031 (wykazywalo przez chwile 0102 & 0113, ale przestalo - MAF'a przeczyscilem).

Aha - zapomnialem wspomniec - to raczej dotyczy lambdy - zauwazylem ze spaliny nie sa rownomiernie odprowadzane z wydechu - innymi slowy - z jednej rury leci wiecej niz drugiej... zatkana polowa wydechu, powodujaca fluktuacje spalin, co wplywa bezposrednio na lambde???

 

Problem 3 dotyczy:

Hamulce - zauwazylem ze ostatnio podczas jazdy, zaciskaja mi sie tloczki na prawym przednim kole - to czuc, samochod ma mniej mocy, slimaczy sie, nagrzewaja sie tarcze. Zaciski odpuszczaja w momencie chlodzenia sie (samochod wylaczony).

Co to moze byc? zapowietrzony uklad hamulcowy??

 

help :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców miałem tak z zapiekajacymi się prowadnicami w zaciskach . Pomogło rozebranie i wyczyszczenie.Objaw zapowietrzenia to wpadajacy pedał, ew jak 2 razy trzeba przycisnac żeby zaczęło hamować. Co do reszty zapytam banalnie, bezpieczniki sprawdziles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem 1 dotyczy:

Problem 1 z migotaniem to chyba częsta usterka w tym roczniku (też tak mam). Z tego co piszą tu na forum, częstą przyczyną jest jakiś zimny lut w wyświetlaczu. Trzeba rozebrać, wyjąć i dać do przelutowania. Mi się jeszcze nie chciało z tym bawić :P

Też Ci się czasami wyświetla "Err"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciskaly by sie podczas jazdy i odpuszczaly jak sie schlodza?

zmiana temperatury powoduje zmianę rozmiaru, więc czemu nie. Zresztą, jak auto stało pół roku, i nie był to klimatyzowany garaż, to zdecydowanie warto rozebrać i wyczyścić hamulce - koszt niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miga wszystko : podświetlenie zegarów, radia, paneli - to raczej szukał bym przyczyny albo w styczniku, sterowaniu stycznika, lub od wyjścia stycznika do rozgałęzienia przewodu zasilającego na poszczególne urządzenia kokpitu (oczywiście jeśli zasilanie idzie przez stycznik). Jeżeli podświetlenie uruchamia się od razu po przekręceniu kluczyka to może być jeszcze problem ze stacyjką lub połączeniami przy niej. Jeśli dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych to może być problem z włącznikiem świateł lub podłączeniami do niego.

Ogólnie nie szukał bym problemu w panelu środkowym jeśli problemy są też z zegarami.

Niestety nie wiem jak realizowane jest zasilanie podświetlenia w subaru, przydały by się schematy ale wymieniłem to, gdzie ja bym szukał gdybym miał taki problem w mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyblokowalo lewa strone po gwaltownym hamowaniu i nie odpuscilo - rozebralem zacisk, okazalo sie ze korozja ktora narosla pod gumka oslonowa tloczka, zacisnela tloczek, a gwaltowne nacisniecie na pedal wypchnelo go z tej pozycji. Czy byl zablokowany wczesniej nie wiem, ale przypominam sobie ze wczesniej auto leciutko ciagnelo w prawo przy hamowaniu, wiec pewnie byl. Pomoglo rozebranie wszystkiego, oczyszczenie i ponowny montaz. Poniewaz mialem kupione zestawy uszczelek to i one zostaly wymienione. Zabieram sie teraz za sprawdzenie stanu reszty zaciskow, czy korozja sie nie zbiera. Najwazniejsze aby pod tymi gumkami znajdowal sie smar do tloczkow, jak go nie ma, bo wyschnal, lub woda go wyplukala to sie zaczyna proces korozji postepujacy coraz glebiej, a pozniej to juz tylko wymiana tloczkow pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pytanie na szybko...

 

ile katow ma legacy 2004 2.5 manual, kombiak?

ile ma sond lamda? 1? 2?

 

chce kupic a nie chce mi sie nurkowac pod samochod... :mrgreen:

 

albo tez inaczej - ilu zylowy jest kabel lambdy? 4 zyly?

 

-- 30 mar 2012, o 02:10 --

 

2 katy, 2 sondy, przednia i tylna, mam nadzieje tylko ze tyle samo zylowe i taki sam gwint :P

 

dam znac jak wyszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...