Skocz do zawartości

Zużycie oleju Sti


edek2006

Rekomendowane odpowiedzi

Przed jazdą była równo połowa stanu.

 

Trochę dla mnie dziwne, że zacząłeś upalać z połową stanu, u mnie staram sie zeby olej zawsze byl na max...

To Ty jeździłeś niebieskim hawkiem z dużym skrzydłem, rejestracja W-coś tam? :)

Pzdr!

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No przy takim wyłomie to pewnie można spuścić olej przez tłumik :) Mam nadzieję, że u mnie straty są przynajmniej nieco mniejsze. Pod koniec tygodnia umówiłem się z jednym forumowiczem może coś dopomoże w realu. Jak będę coś więcej wiedział to wam opisze skutki tej " traumatycznej historii". Wszystkim dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu zdziwko bagnet suchy. Żeby dojść do maksimum musiałem dolać 4,2 litra

 

Ja też miałem suchy bagnet i jakoś do 4T się bez oleju dokulałem...

..... na lawecie :P

Z tym że ja swój olej znalazłem w chłodnicy, bez rozbiórki silnika możesz tylko gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym a zarazem najdelikatnieszym pęknieciem jest rysa między 2-3 pierscieniem, powoduje to przeważnie zbyt uboga mieszanka, czyli podwyższone EGT, natomiast objaw jest taki, ze zaczyna delikatnie przerywać na przyspieszaniu, również podobny jest też objaw jakby było wypadanie zaplonów,z tym, że wbrew pozorom nie doprowadzi to od razu do zniszczenia cylindra.Wówczas pobór oleju może wzrosnąć, lecz nie na tyle, żeby wybrać wszystko od razu.To tak po krótce, a to co pokazał Carlos to się już nawet na popielniczkę nie nadaje :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariel czytałem twój temat i pewnie niedługo poproszę Cie o rade co zrobić bo myślę, że czeka mnie to samo ( tyle, że ja jeszcze swojego oleju nie znalazłem ) i ciągle mam naiwną nadzieję, że jakoś się z remontu wymigam. :(

 

Jakby tak nagle wyciekł na zewnątrz byłby niesamowity smród przy nagrzanym silninku, u mnie nie śmierdziało a olej znikł w ciągu 100-150km ale się znalazł tylko nie tam gdzie trzeba ;)

Ja bym nie ryzykował choć słyszałem historię o STI jeżdżących na litrze oleju.

U mnie objawów nie było żadnych, samochód jeżdził normalnie, nie grzał się, nie szarpał i nie stukał. Po rozebraniu silnika sam widziałeś jaki był cyrk.

 

-- Wt sty 31, 2012 9:50 pm --

 

carlos-wrx jak tak patrze na zdjęcia Twoich tłoków to mam wrażenie że moje były jednak w dobrej kondycji :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to co pokazał Carlos to się już nawet na popielniczkę nie nadaje :lol: :lol: :lol:

 

 

na popielniczkę nie - ale Edwin upierał się aby zrobić z Nich kieliszki :lol:

 

carlos-wrx jak tak patrze na zdjęcia Twoich tłoków to mam wrażenie że moje były jednak w dobrej kondycji :P:D

 

 

ojtam ojtam - drobnoziarnisty papier ścierny , kubelek wody i tak żeśmy je se piknie doszlifowali że kutych nei trza było montować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko dlaczego kontrolka oleju się nie zapaliła :idea: Powinna sygnalizować dużo wcześniej niż przed upływem 4 litrów. Hmm

Długo masz to auto?

 

-- Śr lut 01, 2012 9:24 pm --

 

Przy okazji ile oleju bierze sti? Mam swego od dwóch miesięcy i jeszcze nie dolewałem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skiba STI, kontrolki niskiego poziomu oleju to mogliby wcale nie montować bo jej przydatność jest mocno dyskusyjna. Nie pierwsze auto które wypiło cały olej a kontrolka ani na chwilę nawet nie błysła. To jakimś cudem nie zatarło się na amen ale nie wiadomo nadal jakie szkody.

 

A to ile bierze to kwestia nie do unormowania zależna od: stanu silnika, oleju, stylu jazdy i miliona innych czynników.

 

Zależy jeszcze ile zrobiłeś w te 2 miesiące :) obserwuj bagnet w miarę często żeby później nie było ubytków idących w litry :P U mnie na przykład poziom oleju dziwnie się trochę zachowuje (chyba że to norma) długi czas jest ciągle idealnie, można mierzyć co 100km i ciągle ten sam poziom i nagle przy kolejnym pomiarze jest zauważalny ubytek na bagnecie mimo, że warunki jazdy wciąż te same. Chyba, że jest tak, że na bagnecie pewnych ubytków nie wykazuje dopiero od określonego ubytku wskazanie na bagnecie się zmienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kontrolkę to dobrze wiedzieć, że jest tak przydatna :).

Co do poboru oleju to wiem, że wiele czynników na to wpływa, ale chodziło mi o uśrednione dane, bądź dane producenta.

Poszedłem właśnie sprawdzić i mam ze 4mm od max i przejechane 11600km od ostatniej wymiany więc aż niewarygodne. Jutro dzwonię umówić się na service, niech wymienią oleje.

Ma przejechane 50 tyś km i wiem, że nie był katowany bo mam go od pierwszego właściciela- gościa co ma firmę budowlaną, mam też pełną dokumentację i książkę serwisową. Skontaktuję się z nim jak to z tymi dolewkami :roll: Wolałbym uniknąć takich historii jak powyższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane producenta a silnik z 1xx tys km przebiegu to dwie różne sprawy, wszystko zależy od stylu jazdy, stanu silnika i turbo oraz co najważniejsze - od samego oleju.

Nie ma na to żadnej reguły. Ja sprawdzałem olej co tankowanie (co 3-4 dni) i nic nadzwyczajnego się nie działo.

Teraz będę sprawdzał codziennie rano przed wyjazdem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiem, że zajeżdżony motor z padniętą sprężarką będzie pił olej ale jak jest z założenia z nowym silnikiem sti 2.0 pytałem? Dzwoniłem wczoraj do poprzedniego właściciela i powiedział, że nigdy nie dolał oleju między wymianami. Całe auto jest w stanie idealnym, silnik również, ale spodziewałem się dolewek przy turbo. Od momentu zakupu zrobiłem ponad 2500 km i nie ubyło absolutnie nic. M5 e60 np wciąga 1l na 1500 km, honda typeR również. Jak mówi producent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest z założenia z nowym silnikiem sti 2.0 pytałem?

 

Myślę że 0,5l między wymianami to normalne, wszystko zależy od stylu jazdy i stanu silnika.

Np. Niektóre 2,5l w STI odmawiały posłuszeństwa przy 50tys km, jak ktoś ma talent to nowe Turbo też zajedzie w 10tys km :lol:

Temat rzeka moim zdaniem.

Co do pożerania oleju to moim faworytem jest Mazda RX-8 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko dlaczego kontrolka oleju się nie zapaliła :idea: Powinna sygnalizować dużo wcześniej niż przed upływem 4 litrów. Hmm

Długo masz to auto?

 

-- Śr lut 01, 2012 9:24 pm --

 

Przy okazji ile oleju bierze sti? Mam swego od dwóch miesięcy i jeszcze nie dolewałem 8)

 

Moja kontrolka zapaliła się może na niecałą sekundę z 5 km przed domem na ostrym zakręcie. A przecież już wtedy silnik musiał być praktycznie bez oleju. Szkoda, że wcześniej nie miałem pojęcia że ta sosjerka nić nie kontroluje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...