goldenarts Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Witam, Co może być przyczyną słabego nagrzewania wnętrza.... przy ustawieniu nawiewu na max temp leci ciepłe powietrze...w Ścierce było gorące... Czy w Subaru jest zawór na wężu doprowadzającym gorącą wodę? A może klapki sterujące mieszaniem powietrza jakoś źle pracują? Jak zdiagnozować i ew. jak to naprawić? Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew B. Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Kartonem zakryć połowe chłodnicy jak w starym fiacie 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 a wskaźnik temp pokazuje temp ok czy za nisko??? może termostat walnięty? moze zapchana nagrzewnica lub klapki przycięte... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Czy w Subaru jest zawór na wężu doprowadzającym gorącą wodę? A może klapki sterujące mieszaniem powietrza jakoś źle pracują? Jak zdiagnozować i ew. jak to naprawić? Zobacz czy pod nogami pasażera (a wasadzie to nieco nad nimi pod deską rozdzielczą) linka która poprzez suwak na desce nią porusza jest faktycznie do końca odciągana, być moze podczas wymiany żarówek podśweitlających, ktoś zmienił mocowanie pancerzyka tej linki i teraz nie pracuje on na całej długości. Ale przynaję, że jakos ospale się to Legacy nagrzewa (w sensie musi mi nawiew na 3 działać by auto nie traciło ciepła jak było ostanio po -10/-16 stopni. Ogólnie mam wrażnie kiepskiej wydajności dmuchawy powietrza. Zaznaczam od razu, że nie mam klimatyzacji i ewentualny filtr przeciwpyłkowych chyba u mnie nie istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zaznaczam od razu, że nie mam klimatyzacji i ewentualny filtr przeciwpyłkowych chyba u mnie nie istnieje. Hmm, u mnie klima jest, a gdzie można znaleźć, jak się do niego dobrać... filtr przeciwpyłkowy.... sądząc po tragicznym stanie filtra powietrza jak kupiłem samochód, to i ten jest pewnie nie wymieniany nie wiadomo odkąd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 W Legacy94- nie ma filtra przeciwpyłkowego. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 "Jak jest zima to musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacir Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 hmm... cos w tym jest ale moja impreza sie nagrzewa bardzo szybko.... wystarcza 2-3 km i juz jest cieplutkooooo:) a tak apropo ...... kilma powinna grzac ??? czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2006 "Jak jest zima to musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury." Przy obecnych mrozach to normalne, że autko nagrzewa sie trochę wolniej. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i poobserwuj wskaźnik temperatury, jeśli temp zależy od prędkości i rośnie gdy stoisz, to może okazać się winny termostat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.X Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Przy obecnych mrozach to normalne, że autko nagrzewa sie trochę wolniej. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i poobserwuj wskaźnik temperatury, jeśli temp zależy od prędkości i rośnie gdy stoisz, to może okazać się winny termostat... Jak już mowa o wachaniach temperatury to obserwuję u siebie taką sytuację: ciepłe powietrze pojawia się dość szybko po uruchomieniu silnika (przejechane 1-2 km). Natomiast faktycznie, temperatura silnika, przynajmniej to co pokazuje wskaźnik, potrafi zadziwić, np. w trakcie jazdy poza miastem wskazówka potrafi opaść do zera (ciepłe powietrze nadal jest). Kiedyś nawet zatrzymałem sie, żeby sprawdzić pod maskę co jest grane - chłodnica była ledwo ciepła, żeby nie powiedzieć chłodna, natomiast silnik był gorący, chociaż jaką miał temperaturę ciężko stwierdzić. Zasłoniłem ostatnio chłodnicę i temperatura utrzymuje się na stałym poziomie. Mimo wszystko w innych moich autach nie zauważyłem takich skoków temperatury na czujniku. Jak już się nagrzał to utrzymywał stały poziom, a w obecnym jest to uzależnione od prędkości (pędu powietrza), temp. na zewnątrz itp. Po wypowiedzi Pitera zaczynam się powżnie zastanawiać czy to nie termostat jest felerny. Może ktoś ma z tym jakieś inne doświadczenia? Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Miałem kiedyś takie przypadki w wynalazku polskich inżynierów (FSO-Polonez ... piękny ... czerwony ... niezawodny ... zagalopowałem się .. przepraszam ) i raz okazał sie winny właśnie termostat, a drugim razem korek w zbiorniczku wyrównawczym - jest tam taki zaworek, który utrzymuje stałe ciśnienie w układzie chłodzenia i jak sie zepsuł - to się układ zapowietrzył .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru-Develop Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Od niedawna posiadam Legaca MY2006 i jestem mile zaskoczony działaniem ogrzewania szczególnie w ostatnich dniach podczas silnych mrozów.Przy nastawieniu temp. na 24 stopnie autko nagrzewało sie błyskawicznie.Temperatura na wskażniku zajmowała takie połozenie jak podczas jazdy w temp.mocno dodatnich.Wydaje mi sie że problemy z ogrzewaniem opisywane powyżej spowodowane są uszkodzonym termostatem.Niestety mam kilka zastrzeżeń innego rodzaju jak np. mało skuteczny układ hamulcowy wręcz katastrofa przy hamowaniach z szybkosci powyżej 130km/h. Czytałem już o tym na forum i to się potwierdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Mr.X, Podobnie jak "przedpiścy" obstawiałbym zepsuty termostat, nawet w moim dziadku niezależnie od tego czy jest +30 czy też -25 (na razie mniej nie widziałem) zarówno podczas stania w korku w tych temperaturach jak i jazdy po autostradzie ze stałą prękością wskazówka temperatury cieczy chłodzącej utrzymuje się po nagrzaniu silnika na stałym i niezmiennym poziomie (wskazówka lekko poniżej poziomu). Zepsuty korek chłodnicy raczej powodwałby wskazywanie wysokiej temperatury silnika (bo układ nie trzyma ciśnienia i woda zaczyna się wcześniej gotować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.X Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 W takim razie wymienię go. Koszt nowego to około 50-60 zł - będę spał spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi