Jump to content

Zimno ....


goldenarts
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Co może być przyczyną słabego nagrzewania wnętrza.... przy ustawieniu nawiewu na max temp leci ciepłe powietrze...w Ścierce było gorące...

 

Czy w Subaru jest zawór na wężu doprowadzającym gorącą wodę?

A może klapki sterujące mieszaniem powietrza jakoś źle pracują?

Jak zdiagnozować i ew. jak to naprawić?

 

Pozdrawiam

Rafał

Link to comment
Share on other sites

Czy w Subaru jest zawór na wężu doprowadzającym gorącą wodę?

A może klapki sterujące mieszaniem powietrza jakoś źle pracują?

Jak zdiagnozować i ew. jak to naprawić?

Zobacz czy pod nogami pasażera (a wasadzie to nieco nad nimi pod deską rozdzielczą) linka która poprzez suwak na desce nią porusza jest faktycznie do końca odciągana, być moze podczas wymiany żarówek podśweitlających, ktoś zmienił mocowanie pancerzyka tej linki i teraz nie pracuje on na całej długości. Ale przynaję, że jakos ospale się to Legacy nagrzewa (w sensie musi mi nawiew na 3 działać by auto nie traciło ciepła jak było ostanio po -10/-16 stopni. Ogólnie mam wrażnie kiepskiej wydajności dmuchawy powietrza. Zaznaczam od razu, że nie mam klimatyzacji i ewentualny filtr przeciwpyłkowych chyba u mnie nie istnieje.

Link to comment
Share on other sites

Zaznaczam od razu, że nie mam klimatyzacji i ewentualny filtr przeciwpyłkowych chyba u mnie nie istnieje.

 

Hmm, u mnie klima jest, a gdzie można znaleźć, jak się do niego dobrać... filtr przeciwpyłkowy.... sądząc po tragicznym stanie filtra powietrza jak kupiłem samochód, to i ten jest pewnie nie wymieniany nie wiadomo odkąd....

Link to comment
Share on other sites

"Jak jest zima to musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury."

Przy obecnych mrozach to normalne, że autko nagrzewa sie trochę wolniej.

Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i poobserwuj wskaźnik temperatury, jeśli temp zależy od prędkości i rośnie gdy stoisz, to może okazać się winny termostat...

Link to comment
Share on other sites

Przy obecnych mrozach to normalne, że autko nagrzewa sie trochę wolniej.

Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i poobserwuj wskaźnik temperatury, jeśli temp zależy od prędkości i rośnie gdy stoisz, to może okazać się winny termostat...

 

Jak już mowa o wachaniach temperatury to obserwuję u siebie taką sytuację: ciepłe powietrze pojawia się dość szybko po uruchomieniu silnika (przejechane 1-2 km). Natomiast faktycznie, temperatura silnika, przynajmniej to co pokazuje wskaźnik, potrafi zadziwić, np. w trakcie jazdy poza miastem wskazówka potrafi opaść do zera (ciepłe powietrze nadal jest). Kiedyś nawet zatrzymałem sie, żeby sprawdzić pod maskę co jest grane - chłodnica była ledwo ciepła, żeby nie powiedzieć chłodna, natomiast silnik był gorący, chociaż jaką miał temperaturę ciężko stwierdzić. Zasłoniłem ostatnio chłodnicę i temperatura utrzymuje się na stałym poziomie. Mimo wszystko w innych moich autach nie zauważyłem takich skoków temperatury na czujniku. Jak już się nagrzał to utrzymywał stały poziom, a w obecnym jest to uzależnione od prędkości (pędu powietrza), temp. na zewnątrz itp. Po wypowiedzi Pitera zaczynam się powżnie zastanawiać czy to nie termostat jest felerny. Może ktoś ma z tym jakieś inne doświadczenia?

 

Pozdrawiam

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś takie przypadki w wynalazku polskich inżynierów (FSO-Polonez ... piękny ... czerwony ... niezawodny ... :D zagalopowałem się .. przepraszam :) )

i raz okazał sie winny właśnie termostat, a drugim razem korek w zbiorniczku wyrównawczym - jest tam taki zaworek, który utrzymuje stałe ciśnienie w układzie chłodzenia i jak sie zepsuł - to się układ zapowietrzył ....

Link to comment
Share on other sites

Od niedawna posiadam Legaca MY2006 i jestem mile zaskoczony działaniem ogrzewania szczególnie w ostatnich dniach podczas silnych mrozów.Przy nastawieniu temp. na 24 stopnie autko nagrzewało sie błyskawicznie.Temperatura na wskażniku zajmowała takie połozenie jak podczas jazdy w temp.mocno dodatnich.Wydaje mi sie że problemy z ogrzewaniem opisywane powyżej spowodowane są uszkodzonym termostatem.Niestety mam kilka zastrzeżeń innego rodzaju jak np. mało skuteczny układ hamulcowy wręcz katastrofa przy hamowaniach z szybkosci powyżej 130km/h.

Czytałem już o tym na forum i to się potwierdza.

Link to comment
Share on other sites

Mr.X, Podobnie jak "przedpiścy" obstawiałbym zepsuty termostat, nawet w moim dziadku niezależnie od tego czy jest +30 czy też -25 (na razie mniej nie widziałem) zarówno podczas stania w korku w tych temperaturach jak i jazdy po autostradzie ze stałą prękością wskazówka temperatury cieczy chłodzącej utrzymuje się po nagrzaniu silnika na stałym i niezmiennym poziomie (wskazówka lekko poniżej poziomu). Zepsuty korek chłodnicy raczej powodwałby wskazywanie wysokiej temperatury silnika (bo układ nie trzyma ciśnienia i woda zaczyna się wcześniej gotować).

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...