Skocz do zawartości

Subaru Justy Team :)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Jestem świerzakiem jeśli chodzi o justy.

 

Mam takie pytanko, chciałbym posadzić i usztywnić moją justynkę, znacie może jakieś sprawdzone sposoby? Dedykowanych sprężyn nie znalazłem. Co oczywiście mnie nie zaskoczyło, ale mimo to zależy mi na jakimś porządnym oraz bezpieczny rozwiązaniu.

 

Co dokładnie Cię interesuje? Jestem wstanie wykonać Tobie cały kompletny zawias do justy.

Kompletny zawias z założeniem to koszt ok 1000 złotych.

W zależności od stanu serii. Zestaw się składa z nowych sprężyn plus przeróbka amortyzatorów i regulacja tego wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o coś takiego mi chodzi z tymże ja jestem z trójmiasta :/ dla mnie trochę za daleko

 

ostatnio na zimowmy kajtku uciekł mi płyn z chłodnicy i przegrzałem moją justynkę, przez co strzeliła mi głowica

 

dlatego jeżeli ktoś ma na zbyciu tą część to z chęcią ją przygarnę (1.2 na wtrysku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego jeżeli ktoś ma na zbyciu tą część to z chęcią ją przygarnę (1.2 na wtrysku)

Drobna rada. Na gaźniku i wtrysku są różne głowice. Więc zwróć uwagę jaką kupujesz.

 

No właśnie o coś takiego mi chodzi z tymże ja jestem z trójmiasta :/ dla mnie trochę za daleko

Wszystko jest do dogadania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://subarujusty.proboards.com/index.cgi?board=talk&action=display&thread=1807

 

jak patrze na ten projekt to w sumie 200km to nie taki zły pomysł,

teraz będę pisać pracę inżynierską i mógłbym zrobić coś przyjemnego z pożytecznym. Trochę kasy wpadłoby z uczelnianej skarbonki :D

 

to są jakieś tuningowe elementy do justy?

 

warto to kupić? http://www.allegro.pl/item903315160_silnik_subaru_justy_sprawny.html

 

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 4:17 pm ]

mój bolid miał mały wyciek płynu chłodniczego. Skutkiem tego było ugotowanie uszczelki pod głowicą i jak się później okazało również samej głowicy. Niech mi jakaś mądra głowa powie, czy to da się w jakiś sposób naprawić?

 

30012010006c.jpg

 

Kupno samej głowicy nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem, ale trzeba pamiętać że części do tego jest coraz mniej a to naprawdę fajne autko :D

 

 

Tutaj druga sprawa, w górnym położeniu tłoka widać pierścionki. Czy taki widok jest normalny?

30012010007z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Panowie, oram i oram i nie moge nic znalesc.

Szukam manuala do justy 1.2 ecvt 1994.

Pomocy :)

 

http://allegro.pl/item1048974924_subaru ... w_4wd.html

 

Choć mnie ten gość zainteresował ;)

 

http://allegro.pl/item1032981101_subaru ... 0_1_2.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro

Opona każda jest dobra byle młoda :!: Na Yoko nie jeździłem ponieważ cena jest dość zaporowa jak za cywilną oponę.

 

Jest taka złota zasada 3x4.

Maksymalnie 4 letnia opona;

Minimum 4 mm bieżnika;

4 takie same opony;

 

W Polsce dużo ludzi ma problem z przestrzeganiem tej zasady. :wink:

 

Osobiście rok temu obiecałem sobie, że koniec z balonami jeżdżę na niskich profilach. Zima 155/65/13 lato 165/55 lub 175/50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro

 

Yoko A539 z tego co wszyscy mówią bardzo dobrze się sprawuje. Co do ceny, to.... hmmm jakby to powiedzieć... jeżeli chcesz robić czasy to trzeba zainwestować. Poza tym nie kupujesz takiej opony na jeden raz, spokojnie sezon na nich przejeździsz.

Ja ich nie używałem, bo mi rozmiar nie pasował...

 

Jak odkryłem, że opona to połowa sukcesu to jeździłem na Kumho Ecsta v70a (fajny pół slick ale masakrycznie drogi- jak na justy), a potem na Markgumie N-rally.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

Jestem tu nowy :-) i od razu mam pytanie.

Używamy w naszym klubie szybowcowym Subaru Justy 1,2 z przekładnią bezstopniową. Jest to auto gaźnikowe. Ciężko pracuje ciągnąc szybowce na start, ściągając liny wyciągarki szybowcowej itp. Nie możemy sobie poradzić z następującą przypadłością: daje się rozpędzić do max 70 - 80 km/h, następnie przestaje reagować na pedał gazu, zwalnia i szarpie. Podobny objaw występuje, gdy dłuższą chwilę holuje. Gdy się zmniejszy obciążenie i chwilę zaczeka, znów jakoś jedzie. Objaw wskazywał na "za mało paliwa", wymieniłem więc pompę paliwową. Ciśnienie paliwa jest, wydatek też OK, a auto nadal nie hula ;-(. I moje pytanie: może ktoś miał podobny objaw i wie, gdzie zajrzeć lub może ktoś ma namiary na mechanika, który to ogarnie. Jestem z Poznania (lotnisko Kobylnica). Za skuteczną pomoc duża wdzięczność w postaci np pokazania okolic z góry ;-). Pozdr Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

Jestem tu nowy :-) i od razu mam pytanie.

Używamy w naszym klubie szybowcowym Subaru Justy 1,2 z przekładnią bezstopniową. Jest to auto gaźnikowe. Ciężko pracuje ciągnąc szybowce na start, ściągając liny wyciągarki szybowcowej itp. Nie możemy sobie poradzić z następującą przypadłością: daje się rozpędzić do max 70 - 80 km/h, następnie przestaje reagować na pedał gazu, zwalnia i szarpie. Podobny objaw występuje, gdy dłuższą chwilę holuje. Gdy się zmniejszy obciążenie i chwilę zaczeka, znów jakoś jedzie. Objaw wskazywał na "za mało paliwa", wymieniłem więc pompę paliwową. Ciśnienie paliwa jest, wydatek też OK, a auto nadal nie hula ;-(. I moje pytanie: może ktoś miał podobny objaw i wie, gdzie zajrzeć lub może ktoś ma namiary na mechanika, który to ogarnie. Jestem z Poznania (lotnisko Kobylnica). Za skuteczną pomoc duża wdzięczność w postaci np pokazania okolic z góry ;-). Pozdr Piotr

Wyślij mi na pw nr telefonu. Na pewno coś zaradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady z oponami.

Teraz pojawił się u mnie dziwny problem, jak silnik jest rozgrzany to autko ma problemy z odpaleniem. Trzeba mu dodać gazu i wtedy odpala. Zauważyłem również, że po odpaleniu na zimnym silniki dziwnie długo (bo z jakieś 3 sekundy) pali się kontrolka od oleju. Dodam jeszcze, że na rozgrzanym silniku przy zapaleniu czasami potrafi zakopcić (tutaj niestety nie powiem na jaki kolor ponieważ kolega nie był wstanie ocenić czy to błękitny czy biały, aczkolwiek mnie się wydaje, że to olej bo trochę czuć zapach spalonego oleju). Wiem, że mam do wymiany zimering przy silniku ale to chyba nie od tego ma problem z zapaleniem. Zastanawiam się nad wtryskami ale nie mam pojęcia jak to można sprawdzić. Ma ktoś może jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej raczej wątpię bo wymieniam go co 2000 km, ale i tak wymienię bo zbliża się już czas ponieważ autko jeździ w sportowych próbach. Panewki mam nadzieję że to nie są bo oznaczałoby to iż remont silnika który robiłem zaledwie 4000 km temu nie wypalił ;/ Dzięki za podpowiedź i czekam na kolejne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej raczej wątpię bo wymieniam go co 2000 km, ale i tak wymienię bo zbliża się już czas ponieważ autko jeździ w sportowych próbach. Panewki mam nadzieję że to nie są bo oznaczałoby to iż remont silnika który robiłem zaledwie 4000 km temu nie wypalił ;/ Dzięki za podpowiedź i czekam na kolejne.

Wymień czujnik ciśnienia oleju. Albo remont robił ktoś co tego nigdy nie robił ;) Albo po prostu nie zrobił remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...