huzar105 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam wszystkich! Jestem świerzakiem jeśli chodzi o justy. Mam takie pytanko, chciałbym posadzić i usztywnić moją justynkę, znacie może jakieś sprawdzone sposoby? Dedykowanych sprężyn nie znalazłem. Co oczywiście mnie nie zaskoczyło, ale mimo to zależy mi na jakimś porządnym oraz bezpieczny rozwiązaniu. Co dokładnie Cię interesuje? Jestem wstanie wykonać Tobie cały kompletny zawias do justy. Kompletny zawias z założeniem to koszt ok 1000 złotych. W zależności od stanu serii. Zestaw się składa z nowych sprężyn plus przeróbka amortyzatorów i regulacja tego wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willas Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 No właśnie o coś takiego mi chodzi z tymże ja jestem z trójmiasta :/ dla mnie trochę za daleko ostatnio na zimowmy kajtku uciekł mi płyn z chłodnicy i przegrzałem moją justynkę, przez co strzeliła mi głowica dlatego jeżeli ktoś ma na zbyciu tą część to z chęcią ją przygarnę (1.2 na wtrysku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 dlatego jeżeli ktoś ma na zbyciu tą część to z chęcią ją przygarnę (1.2 na wtrysku) Drobna rada. Na gaźniku i wtrysku są różne głowice. Więc zwróć uwagę jaką kupujesz. No właśnie o coś takiego mi chodzi z tymże ja jestem z trójmiasta :/ dla mnie trochę za daleko Wszystko jest do dogadania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willas Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 i tak chyba kupie nowy silnik... bo się okazało że między tłokiem a cylindrem jest taki luz że pierścienie widać (jak się z góry patrzy) a teraz uwaga, kutych tłoków do justy nie robią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 i tak chyba kupie nowy silnik... bo się okazało że między tłokiem a cylindrem jest taki luz że pierścienie widać (jak się z góry patrzy) a teraz uwaga, kutych tłoków do justy nie robią? Jaką moc planujesz 200+ ,że planujesz kute tłoki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willas Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 http://subarujusty.proboards.com/index.cgi?board=talk&action=display&thread=1807 jak patrze na ten projekt to w sumie 200km to nie taki zły pomysł, teraz będę pisać pracę inżynierską i mógłbym zrobić coś przyjemnego z pożytecznym. Trochę kasy wpadłoby z uczelnianej skarbonki to są jakieś tuningowe elementy do justy? warto to kupić? http://www.allegro.pl/item903315160_silnik_subaru_justy_sprawny.html [ Dodano: Wto Lut 02, 2010 4:17 pm ] mój bolid miał mały wyciek płynu chłodniczego. Skutkiem tego było ugotowanie uszczelki pod głowicą i jak się później okazało również samej głowicy. Niech mi jakaś mądra głowa powie, czy to da się w jakiś sposób naprawić? Kupno samej głowicy nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem, ale trzeba pamiętać że części do tego jest coraz mniej a to naprawdę fajne autko Tutaj druga sprawa, w górnym położeniu tłoka widać pierścionki. Czy taki widok jest normalny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Czy tłoki mają luz? Oddaj głowice do specjalistycznej firmy powinni Ci to pospawać. I zapytanie ogólnie :!: Czy interesowały by kogoś elementy z włókna szklanego do justy I? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willas Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Czy głowica od gaźnikowca będzie pasować do silnika na wtrysku? Nie mogę nigdzie dostać głowicy na wtrysku, a niestety mojej się nie da pospawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Czy głowica od gaźnikowca będzie pasować do silnika na wtrysku? Nie mogę nigdzie dostać głowicy na wtrysku, a niestety mojej się nie da pospawać. Nie głowice są inne. Jest inny kolektor dolotowy. Ma inaczej poprowadzone kanały cieczy chłodzącej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Panowie, oram i oram i nie moge nic znalesc. Szukam manuala do justy 1.2 ecvt 1994. Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Panowie, oram i oram i nie moge nic znalesc.Szukam manuala do justy 1.2 ecvt 1994. Pomocy http://allegro.pl/item1048974924_subaru ... w_4wd.html Choć mnie ten gość zainteresował http://allegro.pl/item1032981101_subaru ... 0_1_2.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Pochwalcie się swoimi justynami 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Ale mi chodzilo o owners manuala i serwisowke Pochwale sie jak zrobie zdjecia pazdziocha Swoja droga [mam nadzieje, ze nie] na przyszlosc Wielka kombinacja, zeby z auto zobic manuala ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Wielka kombinacja, zeby z auto zobic manuala ? Podobno szybko padają te skrzynie. Auto trzeba mocno rozkręcić, aby wszystko idealnie działo. Ogólnie nie dałbym tego do robienia zwykłemu mechanikowi, co nigdy z tym styku nie miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro Opona każda jest dobra byle młoda :!: Na Yoko nie jeździłem ponieważ cena jest dość zaporowa jak za cywilną oponę. Jest taka złota zasada 3x4. Maksymalnie 4 letnia opona; Minimum 4 mm bieżnika; 4 takie same opony; W Polsce dużo ludzi ma problem z przestrzeganiem tej zasady. :wink: Osobiście rok temu obiecałem sobie, że koniec z balonami jeżdżę na niskich profilach. Zima 155/65/13 lato 165/55 lub 175/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrados Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Mam pytanie trochę poza temat. Mam Justynkę z 90 roku(końcówka roku) i nie wiem jakie opony do niej byłyby najlepsze na jakieś kzk czy kjs-y. Myślałem nad Yokohamą A539, ale oponki dość sporo kosztują. Co wy polecacie i w jakich rozmiarach? Na jakich oponach Ty jeździsz huzar105 ? Pozdro Yoko A539 z tego co wszyscy mówią bardzo dobrze się sprawuje. Co do ceny, to.... hmmm jakby to powiedzieć... jeżeli chcesz robić czasy to trzeba zainwestować. Poza tym nie kupujesz takiej opony na jeden raz, spokojnie sezon na nich przejeździsz. Ja ich nie używałem, bo mi rozmiar nie pasował... Jak odkryłem, że opona to połowa sukcesu to jeździłem na Kumho Ecsta v70a (fajny pół slick ale masakrycznie drogi- jak na justy), a potem na Markgumie N-rally. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vonsky2 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witajcie ! Jestem tu nowy :-) i od razu mam pytanie. Używamy w naszym klubie szybowcowym Subaru Justy 1,2 z przekładnią bezstopniową. Jest to auto gaźnikowe. Ciężko pracuje ciągnąc szybowce na start, ściągając liny wyciągarki szybowcowej itp. Nie możemy sobie poradzić z następującą przypadłością: daje się rozpędzić do max 70 - 80 km/h, następnie przestaje reagować na pedał gazu, zwalnia i szarpie. Podobny objaw występuje, gdy dłuższą chwilę holuje. Gdy się zmniejszy obciążenie i chwilę zaczeka, znów jakoś jedzie. Objaw wskazywał na "za mało paliwa", wymieniłem więc pompę paliwową. Ciśnienie paliwa jest, wydatek też OK, a auto nadal nie hula ;-(. I moje pytanie: może ktoś miał podobny objaw i wie, gdzie zajrzeć lub może ktoś ma namiary na mechanika, który to ogarnie. Jestem z Poznania (lotnisko Kobylnica). Za skuteczną pomoc duża wdzięczność w postaci np pokazania okolic z góry ;-). Pozdr Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witajcie !Jestem tu nowy :-) i od razu mam pytanie. Używamy w naszym klubie szybowcowym Subaru Justy 1,2 z przekładnią bezstopniową. Jest to auto gaźnikowe. Ciężko pracuje ciągnąc szybowce na start, ściągając liny wyciągarki szybowcowej itp. Nie możemy sobie poradzić z następującą przypadłością: daje się rozpędzić do max 70 - 80 km/h, następnie przestaje reagować na pedał gazu, zwalnia i szarpie. Podobny objaw występuje, gdy dłuższą chwilę holuje. Gdy się zmniejszy obciążenie i chwilę zaczeka, znów jakoś jedzie. Objaw wskazywał na "za mało paliwa", wymieniłem więc pompę paliwową. Ciśnienie paliwa jest, wydatek też OK, a auto nadal nie hula ;-(. I moje pytanie: może ktoś miał podobny objaw i wie, gdzie zajrzeć lub może ktoś ma namiary na mechanika, który to ogarnie. Jestem z Poznania (lotnisko Kobylnica). Za skuteczną pomoc duża wdzięczność w postaci np pokazania okolic z góry ;-). Pozdr Piotr Wyślij mi na pw nr telefonu. Na pewno coś zaradzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Dzięki za rady z oponami. Teraz pojawił się u mnie dziwny problem, jak silnik jest rozgrzany to autko ma problemy z odpaleniem. Trzeba mu dodać gazu i wtedy odpala. Zauważyłem również, że po odpaleniu na zimnym silniki dziwnie długo (bo z jakieś 3 sekundy) pali się kontrolka od oleju. Dodam jeszcze, że na rozgrzanym silniku przy zapaleniu czasami potrafi zakopcić (tutaj niestety nie powiem na jaki kolor ponieważ kolega nie był wstanie ocenić czy to błękitny czy biały, aczkolwiek mnie się wydaje, że to olej bo trochę czuć zapach spalonego oleju). Wiem, że mam do wymiany zimering przy silniku ale to chyba nie od tego ma problem z zapaleniem. Zastanawiam się nad wtryskami ale nie mam pojęcia jak to można sprawdzić. Ma ktoś może jakieś pomysły? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Proponuje Ci wymienić olej na początek. Jeżeli problem nie zniknie - będzie oznaczać na 90% dogorywające panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Olej raczej wątpię bo wymieniam go co 2000 km, ale i tak wymienię bo zbliża się już czas ponieważ autko jeździ w sportowych próbach. Panewki mam nadzieję że to nie są bo oznaczałoby to iż remont silnika który robiłem zaledwie 4000 km temu nie wypalił ;/ Dzięki za podpowiedź i czekam na kolejne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 A panewki główne? To najczęściej przyczyna w justynkach nie gaśnięcia ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Olej raczej wątpię bo wymieniam go co 2000 km, ale i tak wymienię bo zbliża się już czas ponieważ autko jeździ w sportowych próbach. Panewki mam nadzieję że to nie są bo oznaczałoby to iż remont silnika który robiłem zaledwie 4000 km temu nie wypalił ;/ Dzięki za podpowiedź i czekam na kolejne. Wymień czujnik ciśnienia oleju. Albo remont robił ktoś co tego nigdy nie robił Albo po prostu nie zrobił remontu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Jakby to były panewki to problem mógłby pojawić się te parę tysięcy km po remoncie, a nie wystąpić od razu? Posprawdzam wszystko po kolei i zobaczymy co tam jest nie hallo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się