lukasz-17 Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 witam mam taki problem z ogrzewaniem , tzn bardziej z zimnym nawiewem , jak chce obniżyć temp. to nic się nie dzieje dalej dmucha ciepłym, dopiero po kilku minutach się obniża , podobno w forkach tak jest , ale są na to jakieś rady, niestety nie mogę znaleźć wątku na forum . dzięki i pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 też to mam czasami skręcam ogrzewania na oziębianie i podkręcam 3, 4 stopnie i wraca do normy. ale uciążliwe to bywa ! -- 19 lis 2011, o 23:45 -- też to mam czasami skręcam ogrzewania na oziębianie i podkręcam 3, 4 stopnie i wraca do normy. ale uciążliwe to bywa ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz-17 Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 mam dokładnie tak samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUBORO Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Dużo dobrego można pisać o Foresterach, ale akurat system ogrzewania mają beznadziejny, zaprojektowany przez jakiegoś zboczeńca. I są konsekwentni, bo to się nie zmieniło od 2002r. do dzisiaj. Najkrócej : jak jest zimny (w środku, znaczy się) to grzeje na chama bez względu jak ustawisz pokrętło - tzn. jak skręcone na minimum to zimno, a każda inna pozycja : gorąco. Płynna regulacja temp. zaczyna działać normalnie dopiero jak się w środku nagrzeje, czyli po +/- 12-15 minutach jazdy. Było już o tym na forum ale dość dawno (3 lata temu ?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Sobie sprawdziłem i nie mam tego problemu jak włączam AC na minutę i wyłączam. Działa bez zarzutu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Jak lecicie na full auto to nie ma co się dziwić, że najpierw wam wali żarem, a potem leci zimne. Automat ma za zadanie jak najszybciej wytworzyć temp. zadaną pokrętłem. Jak w fazie nagrzewania auta ustawiam na nogi/szyba, 25st i około połowę skali dmuchawy. Wtedy auto nagrzewa mi się równomiernie. Jak daję na klatę to w nogi mi zimno, a ryjek mam już czerwony z gorąca. Cieszcie się, że dosłownie kilka chwil po odpaleniu leci w ogóle ciepłe powietrze. Wieloma autami jeździłem, gdzie na oznaki ciepłego powietrza czekało się ładnych kilka-kilkanaście kilometrów. -- Śr, 23 listopada 2011, 02:10 -- A, jeszcze jedna ważna kwestia. Filtr kabinowy - kontrolować przynajmniej raz na rok. Jak zapchany to będziecie jeździć w kurtce zimą, a latem bez koszulki mimo klimatyzacji na LOW. Przy okazji spalicie wentylator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 A właśnie skoro mówimy tu o klimatyzacji automatycznej czyli utrzymującej ustawioną temperaturę to gdzie jest czujnik temperatury ? Wczytałem się w instrukcję obsługi i opis dla ustawienia auto wygląda następująco: ustaw temp, 2 i 3 pokretło na auto przydus na sekunde az blysnie 1 pokrętło, potem 2 pokrętło powinny błysnąć i zostać zapalone ( chyba) U mnie niestety tak się nie dzieje gasną. Warto by może było sprawdzić błędy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Tomasz_555 ma rację - trzeba ustawić najlepiej nogi/szyba, żądaną temperaturę i wykazać trochę cierpliwości. Trybu "full auto" lepiej unikać. Moja Żona ustawia zawsze w zimnym 27 stopni, a później dziwi się, że robi się gorąco, i że jak skręci - to zimno. Ja ustawiam 17 stopni, gdy jadę na krótko w kurtce lub płaszczu, 22 gdy jadę dalej, bez grubych ubrań. I tak zostawiam, niech się samo reguluje. Oczywiście w porównaniu z rozbudowanymi climatronikami system z Foresterów do roku 2010 jest ubogi, nie znaczy to, żeby był jakiś bardzo felerny. === Jeden czujnik temperatury jest obok prawego kolana kierowcy. Dlatego gdy Żona powozi jest zawsze trochę chłodniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 A właśnie skoro mówimy tu o klimatyzacji automatycznej czyli utrzymującej ustawioną temperaturę to gdzie jest czujnik temperatury ? Jeden jest w konsoli środkowej. Powinien być jeszcze jeden. Dodatkowo od któregoś roku jest też czujnik nasłonecznienia na desce. I ten czujnik znacząco poprawia działanie klimatyzacji/ogrzewania. 2 i 3 pokretło na autoprzydus na sekunde az blysnie 1 pokrętło, potem 2 pokrętło powinny błysnąć i zostać zapalone ( chyba) U mnie niestety tak się nie dzieje gasną. Warto by może było sprawdzić błędy. U mnie po przytrzymaniu pokrętła 1 trzy razy miga kontrolka A/C i zapala się na stałe i tak jest prawidłowo. Na środkowym pokrętle masz obieg zamknięty - dobry zimą do szybszego zagrzania wnętrza, latem ułatwia utrzymanie temp. gdy autem jedzie jedna osoba. Ale szybko robi się duszno i lubią parować szyby. Oczywiście w porównaniu z rozbudowanymi climatronikami system z Foresterów do roku 2010 jest ubogi, nie znaczy to, żeby był jakiś bardzo felerny. Fakt, nie ma zbyt rozbudowanych opcji ale ja nie narzekam jeśli chodzi o wydajność i algorytm działania. Inna sprawa, że działa specyficznie i niektórych to może denerwować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Jak lecicie na full auto to nie ma co się dziwić, że najpierw wam wali żarem, a potem leci zimne. Automat ma za zadanie jak najszybciej wytworzyć temp. zadaną pokrętłem. Jak w fazie nagrzewania auta ustawiam na nogi/szyba, 25st i około połowę skali dmuchawy. Wtedy auto nagrzewa mi się równomiernie. Jak daję na klatę to w nogi mi zimno, a ryjek mam już czerwony z gorąca. Cieszcie się, że dosłownie kilka chwil po odpaleniu leci w ogóle ciepłe powietrze. Wieloma autami jeździłem, gdzie na oznaki ciepłego powietrza czekało się ładnych kilka-kilkanaście kilometrów. -- Śr, 23 listopada 2011, 02:10 -- A, jeszcze jedna ważna kwestia. Filtr kabinowy - kontrolować przynajmniej raz na rok. Jak zapchany to będziecie jeździć w kurtce zimą, a latem bez koszulki mimo klimatyzacji na LOW. Przy okazji spalicie wentylator. Tomasz_555 Ja nie pisałem o full auto tylko o własnych ustawieniach. Też zaczynam o dmuchawy nogi szyba na końcówce niebieskiego pola ale nie zawsze jest tak że kręcąc gałką, którą rzadko kręcę, mogę uzyskać żądaną temperaturę ... czasem następuje wariacja i przełączam na A/C na kilka minut i się uspokaja ... i tyle. Nie jestem gamoniem co denerwuje się na temperature włączajac AUTO !!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now