Skocz do zawartości

problem z ogrzewaniem


lukasz-17

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem z ogrzewaniem , tzn bardziej z zimnym nawiewem , jak chce obniżyć temp. to nic się nie dzieje dalej dmucha ciepłym, dopiero po kilku minutach się obniża , podobno w forkach tak jest , ale są na to jakieś rady, niestety nie mogę znaleźć wątku na forum .

dzięki i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to mam czasami :(

skręcam ogrzewania na oziębianie i podkręcam 3, 4 stopnie i wraca do normy.

ale uciążliwe to bywa !

 

-- 19 lis 2011, o 23:45 --

 

też to mam czasami :(

skręcam ogrzewania na oziębianie i podkręcam 3, 4 stopnie i wraca do normy.

ale uciążliwe to bywa !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo dobrego można pisać o Foresterach, ale akurat system ogrzewania mają beznadziejny, zaprojektowany przez jakiegoś zboczeńca. I są konsekwentni, bo to się nie zmieniło od 2002r. do dzisiaj. Najkrócej : jak jest zimny (w środku, znaczy się) to grzeje na chama bez względu jak ustawisz pokrętło - tzn. jak skręcone na minimum to zimno, a każda inna pozycja : gorąco. Płynna regulacja temp. zaczyna działać normalnie dopiero jak się w środku nagrzeje, czyli po +/- 12-15 minutach jazdy. Było już o tym na forum ale dość dawno (3 lata temu ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lecicie na full auto to nie ma co się dziwić, że najpierw wam wali żarem, a potem leci zimne. Automat ma za zadanie jak najszybciej wytworzyć temp. zadaną pokrętłem. Jak w fazie nagrzewania auta ustawiam na nogi/szyba, 25st i około połowę skali dmuchawy. Wtedy auto nagrzewa mi się równomiernie. Jak daję na klatę to w nogi mi zimno, a ryjek mam już czerwony z gorąca.

 

Cieszcie się, że dosłownie kilka chwil po odpaleniu leci w ogóle ciepłe powietrze. Wieloma autami jeździłem, gdzie na oznaki ciepłego powietrza czekało się ładnych kilka-kilkanaście kilometrów.

 

-- Śr, 23 listopada 2011, 02:10 --

 

A, jeszcze jedna ważna kwestia. Filtr kabinowy - kontrolować przynajmniej raz na rok. Jak zapchany to będziecie jeździć w kurtce zimą, a latem bez koszulki mimo klimatyzacji na LOW. Przy okazji spalicie wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie skoro mówimy tu o klimatyzacji automatycznej czyli utrzymującej ustawioną temperaturę to gdzie jest czujnik temperatury ?

Wczytałem się w instrukcję obsługi i opis dla ustawienia auto wygląda następująco:

ustaw temp,

2 i 3 pokretło na auto

przydus na sekunde az blysnie 1 pokrętło, potem 2 pokrętło

powinny błysnąć i zostać zapalone ( chyba)

U mnie niestety tak się nie dzieje gasną.

Warto by może było sprawdzić błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz_555 ma rację - trzeba ustawić najlepiej nogi/szyba, żądaną temperaturę i wykazać trochę cierpliwości. Trybu "full auto" lepiej unikać.

 

Moja Żona ustawia zawsze w zimnym 27 stopni, a później dziwi się, że robi się gorąco, i że jak skręci - to zimno. Ja ustawiam 17 stopni, gdy jadę na krótko w kurtce lub płaszczu, 22 gdy jadę dalej, bez grubych ubrań. I tak zostawiam, niech się samo reguluje.

 

Oczywiście w porównaniu z rozbudowanymi climatronikami system z Foresterów do roku 2010 jest ubogi, nie znaczy to, żeby był jakiś bardzo felerny.

 

===

 

Jeden czujnik temperatury jest obok prawego kolana kierowcy. Dlatego gdy Żona powozi jest zawsze trochę chłodniej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie skoro mówimy tu o klimatyzacji automatycznej czyli utrzymującej ustawioną temperaturę to gdzie jest czujnik temperatury ?

Jeden jest w konsoli środkowej. Powinien być jeszcze jeden. Dodatkowo od któregoś roku jest też czujnik nasłonecznienia na desce. I ten czujnik znacząco poprawia działanie klimatyzacji/ogrzewania.

 

2 i 3 pokretło na auto

przydus na sekunde az blysnie 1 pokrętło, potem 2 pokrętło

powinny błysnąć i zostać zapalone ( chyba)

U mnie niestety tak się nie dzieje gasną.

Warto by może było sprawdzić błędy.

U mnie po przytrzymaniu pokrętła 1 trzy razy miga kontrolka A/C i zapala się na stałe i tak jest prawidłowo. Na środkowym pokrętle masz obieg zamknięty - dobry zimą do szybszego zagrzania wnętrza, latem ułatwia utrzymanie temp. gdy autem jedzie jedna osoba. Ale szybko robi się duszno i lubią parować szyby.

 

Oczywiście w porównaniu z rozbudowanymi climatronikami system z Foresterów do roku 2010 jest ubogi, nie znaczy to, żeby był jakiś bardzo felerny.

Fakt, nie ma zbyt rozbudowanych opcji ale ja nie narzekam jeśli chodzi o wydajność i algorytm działania. Inna sprawa, że działa specyficznie i niektórych to może denerwować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lecicie na full auto to nie ma co się dziwić, że najpierw wam wali żarem, a potem leci zimne. Automat ma za zadanie jak najszybciej wytworzyć temp. zadaną pokrętłem. Jak w fazie nagrzewania auta ustawiam na nogi/szyba, 25st i około połowę skali dmuchawy. Wtedy auto nagrzewa mi się równomiernie. Jak daję na klatę to w nogi mi zimno, a ryjek mam już czerwony z gorąca.

 

Cieszcie się, że dosłownie kilka chwil po odpaleniu leci w ogóle ciepłe powietrze. Wieloma autami jeździłem, gdzie na oznaki ciepłego powietrza czekało się ładnych kilka-kilkanaście kilometrów.

 

-- Śr, 23 listopada 2011, 02:10 --

 

A, jeszcze jedna ważna kwestia. Filtr kabinowy - kontrolować przynajmniej raz na rok. Jak zapchany to będziecie jeździć w kurtce zimą, a latem bez koszulki mimo klimatyzacji na LOW. Przy okazji spalicie wentylator.

 

Tomasz_555

 

Ja nie pisałem o full auto tylko o własnych ustawieniach. Też zaczynam o dmuchawy nogi szyba na końcówce niebieskiego pola ale nie zawsze jest tak że kręcąc gałką, którą rzadko kręcę, mogę uzyskać żądaną temperaturę ... czasem następuje wariacja i przełączam na A/C na kilka minut i się uspokaja ... i tyle.

 

Nie jestem gamoniem co denerwuje się na temperature włączajac AUTO !!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...