qbutek Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Posprawdzałem, że tylne amorki podchodzą z Imprezy kombi do 2000 roku. Numery są identyczne. A jak z przednimi, też pasują? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Pasują, ale pewnie różnią się charakterystyką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Charakterystyka, to wiem. Chodzi tylko o mocowania i długość. -- Cz lis 17, 2011 9:24 am -- kazio, to że przód pasuje, to 100% informacja. Zima się zbliża i muszę zmienić komplet amorków, a do Imprezy łatwiej znaleźć coś ciekawego niż do dziada. -- Wt lis 29, 2011 5:28 pm -- Kolejne pytanie, a od STi 01-04 podejdą amory? viewtopic.php?f=16&t=149664&view=unread#unread Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 qbutek, kup sobie zestaw KYB Excel-G od Imprezy GT Turbo. Fajnie działa w wolnossącym Legacy. A niedawno tyły staniały i zrobiła się spora różnica w stosunku do np.AGX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Tył jest taki sam jak seryjnie w Legacy I. Przód różni się numerem, ale przypuszczam, że charakterystyka zbytnio się nie różni, chyba, że się mylę? Szukam czegoś sztywniejszego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Amorki KYB od GT Turbo są znacznie sztywniejsze od seryjnych z wolnossących legaców. Ale jeśli nie chcesz żeby się kładł na zakrętach, to wymień sprężyny na twardsze, obniżane dedykowane do legacy turbo (+AGX). Masz mniejszą masę, więc tak nie siądzie, a charakterystyka pracy zawieszenia to dzień do nocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Amorki KYB od GT Turbo są znacznie sztywniejsze od seryjnych z wolnossących legaców. To dobrze wiedzieć, bo u mnie są jeszcze oryginały. Tak przynajmniej wynika z dat na nich drukowanych. Dlaczego tak podkreślasz, że do wolnossaków? KYB ma do wszystkich Legacy kombi i Imprez do `00 te same amorki. Może głównie sprężyny na to wpływają? Ale jeśli nie chcesz żeby się kładł na zakrętach, to wymień sprężyny na twardsze, obniżane dedykowane do legacy turbo (+AGX). Właśnie nie za bardzo chciałbym go obniżać. Jakoś nie mam zaufania do AGXów i myślałem, że jakość ciekawiej będzie można zagospodarować 2 kpln`ów. Na razie w kierunku mniejszego kładzenia zaopatrzyłem się w stab na tył, bo u mnie nie było żadnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 qbutek 1) Podkreślam pojęcie "wolnossący" bo w oryginale jest to zupełnie inne "bujające" się zawieszenie niż w Turbo (bujające się trochę mniej ). 2) KYB ma swój katalog, który jest nieco uproszczony w stosunku do ilości referencji w oryginale. 3) Przy zastosowaniu sprężyn dedykowanych do Legacy Turbo nie grozi ci zbytnie obniżenie - Turbo jest wyraźnie cięższe - silnik, osprzęt turbo, klima, szyber - to wszystko WAŻY! 4) Nie wiem na podstawie czego nie masz zaufania do AGX-ów - moim zdaniem za te pieniądze to kosmiczne amortyzatory, które do tego dają się ustawić na nasze drogi "w budowie". A do Legacy amorki dedykowane do WRX-ów, nie pasują w prosty sposób (nie zgadzają się kąty pochylenia kół po montażu i mocowania przewodów ham. Bez druciarstwa się nie obejdzie). Zrób jak uważasz, ale wielu jest na forum posiadaczy Legaców Turbo, którzy mają AGX-y + sprężyny (tu jest kilka opcji) i chyba wszyscy są zadowoleni. Popytaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 house_1 Widzę że dobrze ogarniasz temat amorków, zatem: Mam do Ciebie takie pytania? na wstępie podam dane auta w celu uzyskania poprawnej odpowiedzi - Legacy II (BD,BG) 1994-09 sedan 2,2 L 128 kucy i czy do tego te KYB AGX dostanę na tył ? jak dostanę to gdzie je znależć bo na stronie KYB nie mogę ich odszukać, katalog producenta proponuje tylko Excel-G i chyba najważniejsze pytanie czemu tak TANIO Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 ipsx82, do twojego auta KYB nie produkuje AGX-ów, ale: tył - pasują idealnie AGX od GT Turbo - mają ok. 1-1,5 cm krótszy skok (mniej się rozciągają), ale nie jest to szczególnie istotne przód - również od GT Turbo, nie różnią się niczym poza charakterystyką i mocowaniem przewodu ABSu (zintegrowany z amorem, zamiast na oddzielnej blaszce). Ważne - moim zdaniem montowanie AGX-ów do seryjnych sprężyn to trochę jak złote kalosze - można, ale po co? Twarde sprężyny są w/g mnie obowiązkowe. Doświadczalnie sprawdziłem w twoim modelu - działa wybornie pakiet od Legacy Turbo . I jest to prawdziwa taniocha przy innych zawiasach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Zakładaj AGXy od Turbo jak house_1 pisze.Świetnie się na tym jeździ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwert Posted December 10, 2011 Share Posted December 10, 2011 Potwierdzam, AGXy + twarde sprężyny w porównaniu do seryjnego zawiasu to kosmos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Qwert, jakie masz sprężyny u siebie? Z Imprezy GT podejdą do Legacy I ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwert Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Czerwone 8) Kupowałem cały zestaw używany i za bardzo nie wnikałem w nazwy sprężyn, spytam się i napisze. A te z imprezy nawet jak podejdą to różnica może być niesatysfakcjonująca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommo Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Prawdopodobnie pasują bez problemu,mogą mieć tylko nieco inną charakterystykę. Kurcze nie łatwo do turbodziadka coś znaleźć na rynku :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted January 10, 2012 Author Share Posted January 10, 2012 Wróćmy do tematu. Jakie sprężyny polecacie, aby nie obniżać za bardzo? Jak ustaliliśmy mogą być od turbo. Mile widziane numery katalogowe. Chyba przekonam się do AGXów, ponieważ: -praktycznie nie ma innych w moim zasięgu cenowym -na razie wyrażacie się pochlebnie o nich - może ktoś jeszcze mi napisze swoje wrażenia? Ktoś ma do nich dostęp w dobrej cenie? Interesują mnie tylko nowe z gwarancją. Czy gumy i tuleje zawieszenia pokrywają się z tymi imprezowymi, jeżeli chodzi o wymiary? Z tego co się orientowałem to tył jest identyczny, prawda to? Jak jest z przodem? Do zawieszenia planuję podejść kompleksowo, to znaczy: -amory -sprężyny -wszystkie gumy i tuleje -dodać stab z tyłu + grubszy z przodu -myślę nad rozpórkami - może jakiś home-made Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now