Skocz do zawartości

Legacy I - amortyzatory


qbutek

Rekomendowane odpowiedzi

Posprawdzałem, że tylne amorki podchodzą z Imprezy kombi do 2000 roku. Numery są identyczne.

 

A jak z przednimi, też pasują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Charakterystyka, to wiem.

Chodzi tylko o mocowania i długość.

 

-- Cz lis 17, 2011 9:24 am --

 

kazio, to że przód pasuje, to 100% informacja.

 

Zima się zbliża i muszę zmienić komplet amorków, a do Imprezy łatwiej znaleźć coś ciekawego niż do dziada.

 

-- Wt lis 29, 2011 5:28 pm --

 

Kolejne pytanie, a od STi 01-04 podejdą amory?

 

viewtopic.php?f=16&t=149664&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył jest taki sam jak seryjnie w Legacy I.

Przód różni się numerem, ale przypuszczam, że charakterystyka zbytnio się nie różni, chyba, że się mylę?

 

Szukam czegoś sztywniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki KYB od GT Turbo są znacznie sztywniejsze od seryjnych z wolnossących legaców. Ale jeśli nie chcesz żeby się kładł na zakrętach, to wymień sprężyny na twardsze, obniżane dedykowane do legacy turbo (+AGX). Masz mniejszą masę, więc tak nie siądzie, a charakterystyka pracy zawieszenia to dzień do nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki KYB od GT Turbo są znacznie sztywniejsze od seryjnych z wolnossących legaców.

To dobrze wiedzieć, bo u mnie są jeszcze oryginały. Tak przynajmniej wynika z dat na nich drukowanych.

Dlaczego tak podkreślasz, że do wolnossaków?

KYB ma do wszystkich Legacy kombi i Imprez do `00 te same amorki.

Może głównie sprężyny na to wpływają?

 

Ale jeśli nie chcesz żeby się kładł na zakrętach, to wymień sprężyny na twardsze, obniżane dedykowane do legacy turbo (+AGX).

Właśnie nie za bardzo chciałbym go obniżać.

Jakoś nie mam zaufania do AGXów i myślałem, że jakość ciekawiej będzie można zagospodarować 2 kpln`ów.

 

Na razie w kierunku mniejszego kładzenia zaopatrzyłem się w stab na tył, bo u mnie nie było żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qbutek

1) Podkreślam pojęcie "wolnossący" bo w oryginale jest to zupełnie inne "bujające" się zawieszenie niż w Turbo (bujające się trochę mniej :D ).

2) KYB ma swój katalog, który jest nieco uproszczony w stosunku do ilości referencji w oryginale.

3) Przy zastosowaniu sprężyn dedykowanych do Legacy Turbo nie grozi ci zbytnie obniżenie - Turbo jest wyraźnie cięższe - silnik, osprzęt turbo, klima, szyber - to wszystko WAŻY!

4) Nie wiem na podstawie czego nie masz zaufania do AGX-ów - moim zdaniem za te pieniądze to kosmiczne amortyzatory, które do tego dają się ustawić na nasze drogi "w budowie". A do Legacy amorki dedykowane do WRX-ów, nie pasują w prosty sposób (nie zgadzają się kąty pochylenia kół po montażu i mocowania przewodów ham. Bez druciarstwa się nie obejdzie).

 

Zrób jak uważasz, ale wielu jest na forum posiadaczy Legaców Turbo, którzy mają AGX-y + sprężyny (tu jest kilka opcji)

i chyba wszyscy są zadowoleni. Popytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

house_1

 

Widzę że dobrze ogarniasz temat amorków, zatem:

Mam do Ciebie takie pytania?

 

na wstępie podam dane auta w celu uzyskania poprawnej odpowiedzi - Legacy II (BD,BG) 1994-09 sedan 2,2 L 128 kucy

i czy do tego te KYB AGX dostanę na tył ?

jak dostanę to gdzie je znależć bo na stronie KYB nie mogę ich odszukać, katalog producenta proponuje tylko Excel-G

i chyba najważniejsze pytanie czemu tak TANIO :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ipsx82, do twojego auta KYB nie produkuje AGX-ów, ale:

tył - pasują idealnie AGX od GT Turbo - mają ok. 1-1,5 cm krótszy skok (mniej się rozciągają), ale nie jest to szczególnie istotne

przód - również od GT Turbo, nie różnią się niczym poza charakterystyką i mocowaniem przewodu ABSu (zintegrowany z amorem, zamiast na oddzielnej blaszce).

Ważne - moim zdaniem montowanie AGX-ów do seryjnych sprężyn to trochę jak złote kalosze - można, ale po co?

Twarde sprężyny są w/g mnie obowiązkowe.

Doświadczalnie sprawdziłem w twoim modelu - działa wybornie pakiet od Legacy Turbo :mrgreen: .

I jest to prawdziwa taniocha przy innych zawiasach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wróćmy do tematu.

 

Jakie sprężyny polecacie, aby nie obniżać za bardzo?

Jak ustaliliśmy mogą być od turbo.

Mile widziane numery katalogowe.

 

Chyba przekonam się do AGXów, ponieważ:

-praktycznie nie ma innych w moim zasięgu cenowym

-na razie wyrażacie się pochlebnie o nich - może ktoś jeszcze mi napisze swoje wrażenia?

Ktoś ma do nich dostęp w dobrej cenie?

Interesują mnie tylko nowe z gwarancją.

 

Czy gumy i tuleje zawieszenia pokrywają się z tymi imprezowymi, jeżeli chodzi o wymiary?

Z tego co się orientowałem to tył jest identyczny, prawda to?

Jak jest z przodem?

 

Do zawieszenia planuję podejść kompleksowo, to znaczy:

-amory

-sprężyny

-wszystkie gumy i tuleje

-dodać stab z tyłu + grubszy z przodu

-myślę nad rozpórkami - może jakiś home-made

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...