R1damii Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Czy orientuje się ktoś czym może być spowodowane huczenie w skrzyni biegów, na każdym biegu przy lekko wcisniętym pedale gazu ? Jak się za to zabrać, co to może być dokładnie i czy to coś bardzo poważnego? Kosztownego? Gdy jadę na biegu bez gazu to jest elegancko, nic nie szumi nie huczy ale gdy dodam minimalnie gazu słychać już skrzynie biegów. Dzieje się tak na każdym biegu. Na 1 mało słyszalne ale pewnie dlatego że niska prędkość. Najbardziej słychać to w granicy do 3 tyś obr ponieważ silnik nie zagłusza skrzyni. Nagrałem filmik, telefon był w okolicach lewarka zmiany biegów bo z tamtąd najbardziej dochodzi ten dźwięk. Kupiłem niedawno samochód i przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni (poprzedni właściciel zapewniał że w ostatnim czasie zmieniał ten olej i wygląda że mówił prawdę ponieważ na szabelce jest bardzo czystko, można powiedzieć że przeźroczysty) Link do filmiku z dźwiękiem huczącej mojej skrzyni biegów: http://www.youtube.com/watch?v=wS3LlmnGkCY Prosze o jakieś rady co polecacie zrobić w tym przypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BIG J Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Jak dla mnie to jest łożysko na wałku głównym w skrzyni. Trzeba wyjąć skrzynię i rozebrać inaczej nie da rady. W okolicach Krakowa masz kilka firm co to ogarną bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek_gdynia Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 witam, miałem podobne objawy w 2,0 N/A. u mnie dzwięk bardziej przypominał pisk i pojawiał się tylko przy dodawaniu gazu. Okazało się, że do wymiany były dwa łożyska w skrzyni, na wałkach łożysk były dość spore ubytki. Po wymienie łożysk skrzynia chodzi idealnie. Nie pamiętam dokładnie, ale za dwa łożyska zapłaciłem chyba 800 zł- musiały być sprowadzane z magazynu z terenu Niemiec z tego co pamiętam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R1damii Posted November 8, 2011 Author Share Posted November 8, 2011 Miałem nadzieję że wymiana oleju w skrzyni coś pomoże. Ale mówicie że to napewno łożysko? Więc nawet nie ma co próbować ze zmianą oleju? Bo ten obecny jak na moje oko jest za rzadki. Może coś gęstszego? I czy to było by łożysko głównego wałka skoro słychać to tylko przy wciśnietym pedale gazu? Puszczę gaz na biegu i ten dzwięk znika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Miałem nadzieję że wymiana oleju w skrzyni coś pomoże. Ale mówicie że to napewno łożysko? Więc nawet nie ma co próbować ze zmianą oleju? Bo ten obecny jak na moje oko jest za rzadki. Może coś gęstszego? I czy to było by łożysko głównego wałka skoro słychać to tylko przy wciśnietym pedale gazu? Puszczę gaz na biegu i ten dzwięk znika. podejdź do jakiegoś ogarniającego temat mechanika, niech się przejedzie, posłucha. weźcie autko na podnośnik, stetoskop i też obsłuchajcie. skrzynię, koła, napędy, wszystko co może wydawać jakieś niepokojące dźwięki. to IMO jedyna metoda żeby podjąć decyzję co dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 (edited) Ostatnio nic nie robię, tylko podpinam się pod różne tematy - podepnę się i tu Proszę o wybaczenie i wyrozumiałość, jestem świeżym nabywcą Imprezy i chcę ją kochać i dbać najlepiej, jak potrafię. Na pierwszym i drugim biegu skrzynia wydaje specyficzny odgłos, trochę jak silnik odrzutowy. Ciężko to opisać - im wyższa prędkość obrotowa, tym wyższy dźwięk. Nie jest to pisk. Podobny dźwięk, już na wszystkich biegach dochodzi ze skrzyni z wrzuconym reduktorem. Gdzieś mi się obiło o uszy, że to normalka w Subaru. Jestem w stanie w to uwierzyć, podobnie mają benzynowe BMW. Ale czy aby na pewno jest to normalne? edit: nieco podobny dźwięk słychać przy początkowym przyspieszaniu w tym filmiku: - może to most, a nie skrzynia? Występują również okazjonalne problemy z wrzuceniem biegu wstecznego (pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła), oraz drobny... w zasadzie zgrzyt, to złe słowo - czuć czasami na lewarku zgrzyt, ale nie słychać go przy wrzucaniu dwójki. Ktoś się spotkał z czymś podobnym? W poniedziałek sprawdzę stan oleju w skrzyni. Autko ma 100% oryginalny przebieg ~110 000km, trochę mnie przeraża, że mogłoby być coś nie tak ze skrzynią/mostem - szczególnie w kontekście legendarnej trwałości Subaru. Edited November 9, 2013 by ruyven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 ruyven to pierwsze powinienes sprawdzic stan poziomu oleju,nie jest to normalne w imprezach a mam 2 rozne i chodza cicho moga byc lozyska,ale najpierw sprawdz stan ,mozesz zlac olej i zobacz czy jakies sa opilki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 (edited) No od tego zacznę - w poniedziałek już jestem umówiony ze szwagrem (jakie to polskie ) i będziemy dłubać, sprawdzimy stan oleju najpierw. Niestety (albo i stety, dzięki temu chociaż mogę sprawdzić ten olej) - sklepy będą zamknięte i odwlecze się cała dalsza procedura. Ale przynajmniej będę wiedział jaki stan oleju w skrzyni - dyfer nie ma, jak mniemam, bagnetu? W ogóle dzięki Ricardo za tę całą pomoc edit: ponoć ta skrzynia jest na linkach, może to taka specyfika? W Seicento jest podobnie :F edit 2: generalnie, to oprócz tego, że trochę mnie to martwi, w ogóle mi nie przeszkadza - auto brzmi naprawdę zajedwabiście przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu dzięki temu Mam nadzieję, że TTTM Edited November 9, 2013 by ruyven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 No od tego zacznę - w poniedziałek już jestem umówiony ze szwagrem (jakie to polskie ) i będziemy dłubać, sprawdzimy stan oleju najpierw. Niestety (albo i stety, dzięki temu chociaż mogę sprawdzić ten olej) - sklepy będą zamknięte i odwlecze się cała dalsza procedura. Ale przynajmniej będę wiedział jaki stan oleju w skrzyni - dyfer nie ma, jak mniemam, bagnetu? W ogóle dzięki Ricardo za tę całą pomoc edit: ponoć ta skrzynia jest na linkach, może to taka specyfika? W Seicento jest podobnie :F edit 2: generalnie, to oprócz tego, że trochę mnie to martwi, w ogóle mi nie przeszkadza - auto brzmi naprawdę zajedwabiście przy przyspieszaniu na 1 i 2 biegu dzięki temu Mam nadzieję, że TTTM Jaka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Co 'jaka'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 W ogóle dzięki Ricardo za tę całą pomoc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Aaa, no z tym LPG i teraz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 ruyven zobaczylem teraz twoj filmik i dajesz tam rowno do pieca 6-7 obrotow autem niesprawdzonym ponadto jak mowisz jeszcze o problemach wkladania biegow to moze byc co nie tedy z wodzikami Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 To nie jest mój filmik, ale lubię go oglądać - latałem kiedyś taką 525i Brzmiała dokładnie tak samo, z takim "wiuuuuuuuu" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 A ja myslalem,ze jedziesz jakims innym samochodem i pokazujesz jaki daje odglos ,czyli podobnie w twojej subarce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Tak, tylko głośniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 to zobacz po spuszczeniu oleju czy sa opilki jesli tak to gdzies material mocno trze np.wodziki ,zebatki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruyven Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 (edited) Tak jest! Ostatnie pytanko - czy każda skrzynia w Subaru ma bagnet? I jeśli tak - z której strony lepiej podnieść auto? Edited November 9, 2013 by ruyven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 W moich sa a czy w innych modelach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 (edited) Został mi prawie komplet łożysk z GT99/00. U mnie chuczało ale z lekko takim chrobotliwym dźwiękiem. Przyczyną była wiskoza,łożyska wymieniłem przy okazji. W związku z tym,że warsztat włożył własne , zostały 3 na 4 nowe oryginalne łożyska. PS. Mam nowe,zafoliowane łożyska: subaru 806255010 i subaru 806230130. Łożysko 806255010 do zastosowania: http://www.ebay.com/...e-/321094267134 Łożysko 806230130 do zastosowania: http://www.ebay.com/itm/SUBARU-OEM-806230130-Transfer-Case-Output-Shaft-Bearing-Bearing-Transfer-Case-/321094267044 Edited November 11, 2013 by Jacky X Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now