Jump to content

zeby Tribeca zaczela hamowac...


eddie_gt4

Recommended Posts

wzorem innych dzialow, pozwole sobie zalozyc nowy watek :D

 

zaliczylem pierwszy powazny apgrejd w B9 - nareszcie auto hamuje tak, jak nalezy 8)

 

przednie hamulce z STI MY'09 (tarcze i klocki - OEM), wszystko pasuje jak ulal, nawet oslony tarczy hamulcowej nie trzeba ruszac

 

copyofpicture003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zapodaj numerami czesci, ew przerobkami etc :)

numery czesci nie mam (mozna je znalezc tu :arrow: http://opposedforces.com/parts/ ), zakladalem uzywki (z STI MY'09)

 

potrzebne sa:

- kompletne przednie zaciski BREMBO ze srubami mocujacymi (uwaga: sruby maja wiekszy gwint niz w pozostalych Subarakach), zaciski pasuja od kazdego new-age STi

- tarcze hamulcowe pod BREMBO (326x30)

- klocki hamulcowe pod BREMBO

 

montaz przednich hamulcow z STI do Tribeki jest dziecinnie prosty, wszystko jest bolt-on, nie trzeba nic przerabiac czy kombinowac (przewody hamulcowe pasuja, oslony tarcz hamulcowych tez), trzeba tylko miec odpowiednie felgi 5x114.3 pod BREMBO - ja dosc tanio wyrwalem zlote Enkei z STI, wiec wyladowaly na aucie :D

 

przewody zostaly seryjne, wynienilem tylko plyn hamulcowy na troszke lepsiejszy (tradycyjnie zalalem ATE Super Blue DOT4)

 

aha, jak juz zjezdze OEM tarcze i klocki hamulcowe, to zaloze taki zestaw (juz czeka na polce :mrgreen: )

 

img0204gp.jpg

 

img0205qz.jpg

 

-- 8 lis 2011, o 06:59 --

 

ładniusie felusie :)

kwestia gustu, niektorym sie nie podoba jak wygladaja na Bece, innym - bardzo (podobnie jak sama B9 :lol: )

Link to comment
Share on other sites

montaz przednich hamulcow z STI do Tribeki jest dziecinnie prosty, wszystko jest bolt-on, nie trzeba nic przerabiac czy kombinowac (przewody hamulcowe pasuja, oslony tarcz hamulcowych tez), trzeba tylko miec odpowiednie felgi 5x114.3 pod BREMBO - ja dosc tanio wyrwalem zlote Enkei z STI, wiec wyladowaly na aucie

 

tzn jakie felgi ?

 

przy fabrycznych 18tkach będą pasować ?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

montaz przednich hamulcow z STI do Tribeki jest dziecinnie prosty, wszystko jest bolt-on, nie trzeba nic przerabiac czy kombinowac (przewody hamulcowe pasuja, oslony tarcz hamulcowych tez), trzeba tylko miec odpowiednie felgi 5x114.3 pod BREMBO - ja dosc tanio wyrwalem zlote Enkei z STI, wiec wyladowaly na aucie

tzn jakie felgi?

no przeciez napisalem: takie, ktore pasuja na Brembulce :D

 

(...) przy fabrycznych 18tkach będą pasować?

wstepna przymiarka wykazala, ze do OEM felg jest potrzebny dystans (ok. 5mm)

Link to comment
Share on other sites

czy np lepiej hamują od takiego zestawu :

 

http://moto.allegro.pl/tarcze-i-klocki- ... 76523.html

 

mam na myśli samą wymianę tarcz i klocków, czy zaciski też potrzeba :?:

 

-- Wt lis 08, 2011 2:25 pm --

 

ok

ja właśnie szukam kół na lato, więc może być ET mniejsze o np 10 (standard jest ET55)

Link to comment
Share on other sites

czy np lepiej hamują od takiego zestawu :

 

http://moto.allegro.pl/tarcze-i-klocki- ... 76523.html

 

mam na myśli samą wymianę tarcz i klocków, czy zaciski też potrzeba :?:

ten zestaw z allegro nie wymaga wymiany zaciskow, tj. jest dedykowany do oryginalnych zaciskow

Link to comment
Share on other sites

ok

ja właśnie szukam kół na lato, więc może być ET mniejsze o np 10 (standard jest ET55)

samo ET to jeszcze nie wszystko - wazny jest tzw. X-factor falg, tj. wyprofilowanie ramion felgi od wewn. strony

 

najlepiej przymierzac, bo BREMBO od STI maja ten minus, ze dosc ciezko podebrac pod nie fele, szczegolnie z wlasiwym dla Subaru ET (ok. ET50)

 

-- 8 lis 2011, o 13:30 --

 

tak, tak

zostają więc fabryczne felgi

 

ciekawi mnie tylko czy zmiana zacisków coś wniesie (montując potem podobny zestaw)

nie do konca zrozumialem... do tego zestawu EBC z allegro nie zalozych innych zaciskow, niz oryginalne :idea:

(do zaciskow BREMBO potrzebne sa inne tarcze - 326x30 oraz inne klocki)

Link to comment
Share on other sites

nie do konca zrozumialem... do tego zestawu EBC z allegro nie zalozych innych zaciskow, niz oryginalne

(do zaciskow BREMBO potrzebne sa inne tarcze - 326x30 oraz inne klocki)

 

chodzi mi różnicę - czy wystarczy ten zestaw z allegro,

czy też iść w swoją stronę i wymienić zaciski i dokupić w/w komplet dedykowany do STi

innymi słowy - czy wymiana zacisków od wersji STi ma znaczenie...

 

-- Wt lis 08, 2011 2:41 pm --

 

ewentualnie

 

przy wymianie felg w przyszłości, wsytarczy mi w/w zestaw z allegro,

czy też wymienić zaciski od Sti i do tego modelu szukać zestawu o parametrach zestawu z allegro

 

-- Wt lis 08, 2011 2:41 pm --

 

ale zamieszałem, chociaż mam nadzieję że wiadomo o co chodzi :shock:

Link to comment
Share on other sites

nie do konca zrozumialem... do tego zestawu EBC z allegro nie zalozych innych zaciskow, niz oryginalne

(do zaciskow BREMBO potrzebne sa inne tarcze - 326x30 oraz inne klocki)

 

chodzi mi różnicę - czy wystarczy ten zestaw z allegro,

czy też iść w swoją stronę i wymienić zaciski i dokupić w/w komplet dedykowany do STi

innymi słowy - czy wymiana zacisków od wersji STi ma znaczenie...

nie odpowiem Ci, bo nie mialem okazji jedzi na takim zestawie EBC :roll:

 

z tego co wyczytalem w sieci, przednie hamulce z Tribeki/Spec.B/LGT sa zle zaprojektowane - maja ta wade, ze fabryczne klocki sa ciut za male wzgledem tarczy, dlatego na zewn. krawedzi przednich tarcz hamulcowych szybko powstaje "rancik" i zjawia sie charakterystyczne bicie... :roll:

 

kupilem auto z przebiegiem 28 tys. km, przednie tarcze sa jeszcze b. grube, ale ten "rancik" juz jest dosc duzy i czasem pojawiala sie wibracja na kierownicy... wiec postanowilem, ze nie bawie w toczenie oryg. tarcz hamulcowych, a od razu zakladam Brembulce

(poza tym, zdecydowanie chcialem miec R-17 zimowki, wiec wszystko dosc fajnie sie poukladalo: BREMBO od STI + R-17 fele od STi + 235/65-R17 :D )

 

a na lato planuje zakup innych felg (oryginalne ladnie sie prezentuja, ale sa dosc ciezkie i nie podoba sie mi mysl, ze bede musial stosowac dystanse)

Link to comment
Share on other sites

no i wszystko jasne

 

poszukam zestawu Sti - to tzn samych zacisków, i do tego dobrego kompletu Brembo

chciałem wiedzieć czy ten zacisk Sti jest większy, bo wtedy wiadomo większy klocek - lepsze hamowanie

mam nadzieję że pompie hamulcowej nie będzie to przeszkadzać :?:

Link to comment
Share on other sites

bede musial stosowac dystanse

nie mieszczą się pod alu OEM :idea: :?:

niestety nie... wstepna przymiarka wykazala, ze brakuje ok. 5mm

 

ps. fele wiadomo, że piękne ale oponki trochę balon już a la Nysan :wink:

fele jak fele (imho ramiona troszke za cienkie wzgledem masywnej bryly auta), co dostalem, to zalozylem ( :oops::mrgreen: ), a co do "balonow", to mi wlasnie o to i chodzilo - na zime miec wyzsze i troszke wezsze opony... na razie nie zauwazylem pogorszenia sie prowadzenia, etc., natomiast komfort/plynnosc jazdy jest jeszcze lepsza 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Czy złote brembo też podejdą do Tribeci plug&play?

tak

 

Jakie fele 18 podejdą bod brembo?

wszystkie, ktore pasuja do STI MY'05+ (PCD 5x114.3)

 

Co z czujnikami ciśnienia w US jak zakładamy inne felgi?

trzeba miec albo dodatkowy komplet czujnikow albo uzyc oryg. (z tego co wiem, w kazdym badz razie trzeba bedzie zlozyc wizyte w ASO, nawet po przelozeniu fabrycznych czujnikow do innych felg)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info.

a prosze :)

 

Pisałeś coś o śrubach z grubszym gwintem. Możesz rozwinąć o co chodzi?

zaciski BREMBO maja inne sruby mocujace niz pozostale Subaraki (wiec jezeli bedziesz kupowal uzywane Brembulce, to patrz, zeby zaciski mialy te sruby)

 

Czujniki ciśnienia założysz do każdej felgi?

w werski europejskiej nie ma tych czujnikow, wiec nie mialem z nimi do czynienia, ale z tego co wiem to tak, czujniki pasuja do kazdej felgi...

Link to comment
Share on other sites

Nie załóż przypadkiem klocków C5+ na tarcze OEM.

viewtopic.php?f=21&t=143730&view=unread#unread

spokojnie :wink:

 

mialem w Forku XT gladkie OEM tarcze i RC5+ klocki... tyl po rozgrzaniu sie piszczal niemilosiernie podczas miejskiej jazdy, ale hamowanie bylo b. fajne (lepsze nawet niz w przypadku DS2500)

Link to comment
Share on other sites

tylko niestety tarcze OEM nie dorastają do tych klocków i po kilku hamowaniach ze 180 okazuje się ze mariage jest be. Na tarczach robia sie plamki jaki w miejscach zeber i zaczynaja warczec (jak wpadną w rezonans to już hamowanie nie jest takie rozowe) Mysle ze na Polske problem jest miejszy ze wzgledu na praktykowane przedkosci.

Link to comment
Share on other sites

tylko niestety tarcze OEM nie dorastają do tych klocków i po kilku hamowaniach ze 180 okazuje się ze mariage jest be. Na tarczach robia sie plamki jaki w miejscach zeber i zaczynaja warczec (...)

no przyznam, ze do takich szybkosci Forka nie rozpedzalem, ale tak do licznikowych 140 km/h czasem sie zdarzalo i hamulce dzialaly bez zarzutu... mam nadzieje, ze nowy wlasciciel Forka tez nie bedzie mial zastrzezen :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...