Skocz do zawartości

zeby Tribeca zaczela hamowac...


eddie_gt4

Rekomendowane odpowiedzi

Ladnie, a jak efekty? Jak hamuje teraz?

juz po zalozeniu przednich Brembulcow Tribeca zaczela bardzo dobrze (w moim odczuciu)

w modyfikacji tylu nie bylo takiej duzej potrzeby, jak w przypadku przodu - tylne Brembulce to taka moja zachcianka :mrgreen:

 

ale teraz auto hamuje jak zyleta, widac ze tyl otrzymuje wieksze obciazenie

jezeli spojrzysz na zdjecie tylnej tarczy hamulcowej, to zobaczysz, ze nie jest calkiem blyszczaca, a na krawedziach tarczy sa "niepracujace" ranciki - teraz tylne tarcze blyszcza i pracuja cala swoja powierzchnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

poszedłem trochę inną drogą, tzn. bez przeróbek, tylko dobra jakość:

1. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=ATD1078C

2. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980377

3. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=ATD1124C

czeka mnie jeszcze to:

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980378

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=906PG

ale na razie nie było potrzeby

znalazłem sklep w PL, który ma to od ręki ...

auto hamuje tak jak się spodziewałem, czyli bardzo dobrze :) - wcześniej zakładałem raybestos'a do Jeep'a i też była róznica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hejka... a ja mam pytanie co lepiej zrobić, bo mam średnie rozeznanie w "dzisiejszych" firmach od części... i 90% nazw firm nic mi nie mówi a niestety cena nie jest już wyznacznikiem jakości bo można kupić coś drogo a potem okazuje się ze to jakaś lipa itd

 

Moje pytanie jest co lepiej wybrać czy oryginalny zestaw subaru tarcze+klocki ( tarcze od outbecka czy tam legacy już nie pomne jak pan powiedział) w cenie ok 1700-1800 kpl.

 

Czy lepiej kupic http://www.brakes.pl...9

 

http://www.brakes.pl...382_56158_56159

 

i klocki :

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

 

Czy moze jest jeszcze cos ciekawszego... ?!?!?

 

bo tak czy siak licze sie z wydatkiem 2000pln.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mandaryn112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, tez juz widzialem te aukcje.... tylko bardziej mi chodzi o to czy to dziala i czy warto czy lepiej normalny oryginal... bo dla mnie firma "hawk" i "SP Performance" nic mi nie mowi.... tak samo moglo by to sie nazywac "spowalniacze romana" albo " klocki PTW"... niestety srednio ogarniam te "firmy" wszystkie i nie wiem czy tu za cena idzie jakosc.

Ok. napewno nawiercane i nacinane beda hamowac lepiej... ale czy za 2miesiace nie pogna sie jak org. USA tarcze....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka... a ja mam pytanie co lepiej zrobić, bo mam średnie rozeznanie w "dzisiejszych" firmach od części... i 90% nazw firm nic mi nie mówi a niestety cena nie jest już wyznacznikiem jakości bo można kupić coś drogo a potem okazuje się ze to jakaś lipa itd

 

Moje pytanie jest co lepiej wybrać czy oryginalny zestaw subaru tarcze+klocki ( tarcze od outbecka czy tam legacy już nie pomne jak pan powiedział) w cenie ok 1700-1800 kpl.

 

Czy lepiej kupic http://www.brakes.pl...9

 

http://www.brakes.pl...382_56158_56159

 

i klocki :

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

http://www.brakes.pl...408_76070_76071

 

 

Czy moze jest jeszcze cos ciekawszego... ?!?!?

 

bo tak czy siak licze sie z wydatkiem 2000pln.

 

Pozdrawiam.

Chyba że chcesz używane OEM - ja mam klocki i tarcze za grosze dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Więc,

 

 

Kupiłem "zestaw" wskazany wyżej przez kolegę...

 

SP Performance + Hawk przód i Subaru oryginał tył

 

Do tego wymiana płynu na ATE SL6 o podniesionych parametrach.

 

 

 

REZULTATY i WNIOSKI:

 

 

- Poprawa znaczna, przejechałem już 300km i raczej się dotarły i z każdym dniem lepiej.

- Nie hamowałem jeszcze tak na maxa na 150% chciałem żeby się spokojnie dotarły... ale tak kilka razy sumiennie depnąłem w pedał

i było ok

- Tarcze nacinano-wiercone głośne są bardzo... mam nadzieje że to kwestia układania się klocków. ( tarcze w dobra strone umocowane )

- Mam też wrażenie że przez to że tyło to tarczo-bębny i mało zostało na samą tarcze, bo śmiesznie małe są te "klocuszki" na tył, to mam wrażenie że tył bardzo słabo hamuje i przez to nie dociska przodu..... podobny efekt miałem w audi A6 jak zwaliły mi się zaciski tylnie i hamowałem praktycznie tylko na przodzie....

 

- Wnioski będę szukał zacisków 4 tłoczkowych na przód i może 2-wu na tył..... no i zmiana wężyków na te w oplocie stalowym...

 

A ze słowami czy polecam tarcze SP poczekam jeszcze troszkę jak przycichną i przejadę wystarczająco dużo hamowań i nic się z nimi nie stanie...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

poszedłem trochę inną drogą, tzn. bez przeróbek, tylko dobra jakość:

1. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=ATD1078C

2. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980377

3. http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=ATD1124C

czeka mnie jeszcze to:

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980378

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=906PG

ale na razie nie było potrzeby

znalazłem sklep w PL, który ma to od ręki ...

auto hamuje tak jak się spodziewałem, czyli bardzo dobrze :) - wcześniej zakładałem raybestos'a do Jeep'a i też była róznica :)

Witam,

Czy ktoś może odnieść się do powyższego, ma jakieś doświadczenia, bo moje tarcze po przebiegu 83000 mil wymagają w końcu wymiany. W szoku jestem że tyle wytrzymały.

 

Do wyboru są:

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980377

lub (wzmocnione)

http://www.raybestosbrakes.com/magnoliaPublic/home/catalog/product.html?partNumber=980377R

Pierwsze 340PLN drugie 100PLN droższe.

 

Zakładam, iż połowę tańsze TRW lepiej odpuścić? Autem głównie jeździ żona, a do szaleństw mam inne auto, także wyższą półkę odpuszczam.

 

Klocki będę zakładał CBK serii PCM (zwykłe, premium).

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie Trajbekowcy, nietypowe pytania:

1. Czy ktoś wie, jaka jest średnica hamulca ręcznego z tyłu - 170 czy 190 mm?

2. Czy próbował ktoś kiedyś wcisnąć felgi 16' na standardowe hamulce w Tribece? Konkretnie interesuje mnie czy by weszły na tył.

 

Uprzedzę pytania - tylny hamulec z Tribeci był by dobrym swapem do SVX'a, do którego jest bieda z tarczami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie Trajbekowcy, nietypowe pytania:

1. Czy ktoś wie, jaka jest średnica hamulca ręcznego z tyłu - 170 czy 190 mm?

2. Czy próbował ktoś kiedyś wcisnąć felgi 16' na standardowe hamulce w Tribece? Konkretnie interesuje mnie czy by weszły na tył.

 

Uprzedzę pytania - tylny hamulec z Tribeci był by dobrym swapem do SVX'a, do którego jest bieda z tarczami...

 

1. 190 mm

2. da sie, widzialem fote R-16 felgi (7x16, co prawda ET chyba 35) na przednim hamulcu od LGT/B9, wiec na tyl tez powinno wejsc

 

edit: pasuje tez COMPO 7x16 ET50

 

lgt16rims.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie - jesteś moim mistrzem! :) Amerykanie podawali 170mm, co było "mocno smutne", bo SVX ma 190mm z tyłu. Skoro Tribeca jednak ma 190, to można wsadzić "Trajbekowy" hamulec z tyłu do SVX'a, poprawić hamowanie, być może zachować seryjne felgi (jedyny dowcip jest taki, że internet podaje, iż Tribeca ma z tyłu 320mm, a z przodu 316 :P) i przede wszystkim - móc znaleźć tarcze i klocki na tył (i to relatywnie tanie), bo do SVX to jest straszna lipa :P

 

... teraz tylko muszę w końcu kupić SVX'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) jedyny dowcip jest taki, że internet podaje, iż Tribeca ma z tyłu 320mm, a z przodu 316 :P

 

to nie dowcip, to fakt ;)

 

powyzej w tym watku jest info i foty jak zaadaptowac tylne zaciski od Lanosa STI do Beki (tarcza ham. zostaje ta sama)

byc moze i do SVX'a daloby sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by był overkill - SVX z przodu ma "ledwie" około 300 - i przód niestety nie jest P&P z niczym. Tył można zamieniać z wszystkim, więc dwutłok z STi da radę, ale... Tribeca z tyłu to chyba dostatecznie dobra opcja ;) No, chyba że się trafi pasztetowa oferta na zaciski z STi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by był overkill - SVX z przodu ma "ledwie" około 300 - i przód niestety nie jest P&P z niczym. Tył można zamieniać z wszystkim, więc dwutłok z STi da radę, ale... Tribeca z tyłu to chyba dostatecznie dobra opcja ;) No, chyba że się trafi pasztetowa oferta na zaciski z STi :P

 

to moze lepiej pokombinowac z tzw. "zimowa" tarcza dedykowana do STI'aja z zaciskiem 2-tloczkowym od WRX? (reczny 190mm, tarcza 290x18mm)

DBA takie produkuje, ktos inny pewnie tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale pytanie jak z cenami i przede wszystkim - dostępnością. Komplet klocki + tarcze TRW do Beki to koszt około 500zł, dostępny od ręki na Alledrogo - z "zimowym" zestawem STi może być problem.

 

Nie chodzi mi tu nawet o koszta, tylko dostępność. Podstawowym powodem mojego kombinowania jest zerowa dostępność tarcz tylnych do SVX. ;) Każda poprawa hamowania przy okazji to oczywiście wartość dodana :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...