Legacy96 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Jezdze moim XT 2.0 MY05 glownie do pracy i na zakupy. Srednie spalanie mialem w granicach 11 ll +- 0,5l . Pare dni temu zrobilem dluzsza trase, prawie 1200 km, spalanie ok. 9.5 l przy licznikowym 140 km/h i 9,8 l przy licznikowym 150 km/h. Oczywiscie jest to srednie spalanie na odcinkach po kilkaset km. Potem na miejscu troche pojezdzilem, ze 200 km, spalanie bylo rowniez w normie, w granicach 10 l. W drodze powrotnej niestety zaczelo rosnac do ponad 12 l na 100 km. Ta sama trasa, ta sama predkosc... pomyslalem ze moze kiepskie paliwo, ale po powrocie, zatankowaniu do pelna widze ze pali na znanych trasach zamiast 11 to 13 l. Silnik chodzi normalnie, choc mam wrazenie ze jest troche slabszy. Wszystkie wezyki na miejscu, nic nie zgubilem. CEL nie swieci, OBD II scanner nie pokazuje zadnych bledow. Auto ma 215 tkm, przy 205 tkm byl duzy przeglad z wymiana rozrzadu, swiec, filtrow, olejow itp. Co jeszcze posprawdzac ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Co jeszcze posprawdzac ? Szczelność dolotu i przewodów sterujących turbiną. Parametry pracy sondy a/f. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Filtry paliwa i powietrza wymienione, może kat się przypchał? Skoro nie wyświetla się check to jest coś mechanicznego, nie związanego z elektroniką, zobacz jeszcze pompę paliwa, może zaczyna oddawać ducha, daje za małe ciśnienie, a z tego powodu kontrolka się nie zaświeci, nawet jak pompa całkiem padnie, a pierwszym objawem jesj zdychania jest brak pełnej mocy i zwiększone zużycie paliwa. Najlepiej podłączyć mechaniczny manometr, musi być na wolnych obrotach około 2,5bara, a na zaciśniętym powrocie paliwa 6-7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Wszystkie rurki sa na miejscu, dolot i sterowanie turbiny wyglada na OK. Ale moze warto wymienic profilaktycznie niektore wezyki ? Jesli tak, to ktore ? Manometru nie mam, moge jedynie monitorowac paramatry OBD skannerem, tylko pytanie ktore i jakie wartosci sa prawidlowe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Nie wiem, czy zmierzysz ciśnienie paliwa przez OBD...mechaniczny manometr jest najpewniejszy... Ponad 200k km to dla seryjnej pompy paliwa bardzo często już wiek przedagonalny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Pompa tania nie jest, wolalbym w ciemno nie wymieniac. Chce sam posprawdzac co sie da zanim pojade do serwisu, u nich zawsze wszystko jest dobrze, poki auto wogule jezdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Pompa tania nie jest, wolalbym w ciemno nie wymieniac. Chce sam posprawdzac co sie da zanim pojade do serwisu, u nich zawsze wszystko jest dobrze, poki auto wogule jezdzi. W Niemczech ? ? ? ................ :shock: Pompa Walbro 255, bardzo polecana do Subaru, kosztuje w Polsce na allledrogo do 400pln, czyli poniżej 100 ojrosów... , a wymiana nigdy nie zaszkodzi, a często pomaga....wymieni ją sam każdy średnio uzdolniony bastler Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARIN Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 13l to ja bym chciał nigdy mojego nie liczyłem, ale od pół roku mam wrażenia że więcej zjada. Policzyłem średnia z 5 tankowań 16.8l w mieście i też zaczynam szukać co on tak pije. Po podłączeniu do kompa według moich obserwacji coś dziwnego się dzieje z sondą. Która ma napięcie większe pierwsza czy druga ? Na kompie jedna jest coś 0.8V i ona dziwnie działa czasami się jakby wiesza. To która to jest sonda 1 czy 2 ? i czy wykres pierwszej powinien być sinusoidalny a druga na wolnych powinna stać czy odwrotnie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Pompa tania nie jest, wolalbym w ciemno nie wymieniac. Chce sam posprawdzac co sie da zanim pojade do serwisu, u nich zawsze wszystko jest dobrze, poki auto wogule jezdzi. W Niemczech ? ? ? ................ :shock: Pompa Walbro 255, bardzo polecana do Subaru, kosztuje w Polsce na allledrogo do 400pln, czyli poniżej 100 ojrosów... , a wymiana nigdy nie zaszkodzi, a często pomaga....wymieni ją sam każdy średnio uzdolniony bastler Znalazlem pompe w necie, 145 eur z przesylka. Na miejscu chca w sklepach 259 eur. Ale na razie zaczekam, moze uda mi sie gdzies zalatwic manometr. Poki co chyba lepiej powymieniac wezyki, tyko ktore ? No i sonda lambda przechodzi mi do glowy, na scanerze dziala, ale czy prawidlowo ? Moze warto wymienic, tylko ktora ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Pompa tania nie jest, wolalbym w ciemno nie wymieniac. Chce sam posprawdzac co sie da zanim pojade do serwisu, u nich zawsze wszystko jest dobrze, poki auto wogule jezdzi. W Niemczech ? ? ? ................ :shock: Pompa Walbro 255, bardzo polecana do Subaru, kosztuje w Polsce na allledrogo do 400pln, czyli poniżej 100 ojrosów... , a wymiana nigdy nie zaszkodzi, a często pomaga....wymieni ją sam każdy średnio uzdolniony bastler Znalazlem pompe w necie, 145 eur z przesylka. Na miejscu chca w sklepach 259 eur. Ale na razie zaczekam, moze uda mi sie gdzies zalatwic manometr. Poki co chyba lepiej powymieniac wezyki, tyko ktore ? No i sonda lambda przechodzi mi do glowy, na scanerze dziala, ale czy prawidlowo ? Moze warto wymienic, tylko ktora ? to w drogich sklepach szukałeś tu masz za 300pln: http://allegro.pl/walbro-255-tuning-gss ... 22528.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
PETRUS Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Sprawdziłbym jeszcze termostat. Nie wiem jak u Ciebie. W Polsce zrobiło się zimniej. Otwarty termostat będzie powodował niedogrzanie silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 No i sonda lambda przechodzi mi do glowy, na scanerze dziala, ale czy prawidlowo ? Moze warto wymienic, tylko ktora ? jak pada sonda, wywala od razu checka, i w 99% 1 sonda 1 pin czyli zdycha jej podgrzewanie, ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa, jak wszystkie eksploatacyjne sprawy, jak filtry, są świeżo pozmieniane Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 a nie przyciera aby któryś klocek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Nie, klocek nie przyciera. Cisnienie paliwa sprawdze gdy bede mial manometr, prawdopodobnie w przyszlym tygodniu. Jak sprawdzic szczelnosc dolotu szczegolnie po turbinie bez rozbierania wszystkiego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 kupić spray, takie coś np.: http://cars-center.pl/chemia_i_oleje/mo ... ania_200ml spray do wykrywania nieszczelności i opsikać dolot podczas pracy na wolnych obrotach, jak trafisz na nieszczelność obroty podskoczą z turbo może być problem, bo nieszczelność może się pojawiać podczas doładowania, coś lekko popuszcza, za luźna opaska czy sztywny wężyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Pompa paliwa sprawdzona, na wolnych obrotach jest 2,5 bara, przy zacisnietym powrocie 7,5 bara. Pryskanie sprajem bez efektu... niby wszystko szczelne. Mechanik twierdzi ze to moze byc sonda lambda... czy ona moze pasc tak gwaltownie i to bez CEL ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 czy ona moze pasc tak gwaltownie i to bez CEL ? Paść może i z tym CEL'em też bywa różnie. Całkiem niedawno u mnie okazało się, że w Forku sonda "stoi", znaczy dawała właściwie cały czas to samo napięcie. CEL nie zaświecił się ani razu i rzeczywiście spalanie było delikatnie wyższe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Mam pytanie odnosnie MAP sensora i lambdy. Co powinien pokazywac scaner ? Jakie cisnienie na wolnych obrotach, na wyzszych ale na luzie i w czasie jazdy. Kiedy cisnienie powinno osiagac maksimum ? No i jakie powinny byc wartosci z obu sond ? -- 23 paź 2011, o 11:41 -- MAP pokazuje cisnienie przy 700 obr/min, czyli na luzie 32 kPa, przy przyspieszaniu na 4 biegu cisnienie dochodzi do 166 kPa. Czy to poprawne wartosci ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 MAP pokazuje cisnienie przy 700 obr/min, czyli na luzie 32 kPa, przy przyspieszaniu na 4 biegu cisnienie dochodzi do 166 kPa. Czy to poprawne wartosci ? Cisnienie w kolektorze na biegu jalowym i rozgrzanym silniku powinno byc w zakresie -60kPa ... -70kPa. Maksymalne z grubsza sie zgadza, doladowanie masz okolo 0,6bar. Jaka temperature cieczy pokazuje skaner? Moze padl, lub "prawie padl" czujnik? On bardziej wplywa na zuzycie paliwa, niz lambda. Pozdrawiam, Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Temperatura jest +85 po krotkiej jezdzie. Ale sa nowe fakty, CEL sie nie zaswiecil, a zczytalem dzis 5 ! bledow: P1518, P0851, P0137, P0502, P0503. Wykasowalem i zobacze czy sie powtorza. -- 25 paź 2011, o 11:53 -- Temperatura silnika przy normalnej jezdzie to +90 , wiec raczej OK. Troche gorzej jest z bledami, pojawiaja sie z nowu. Tylko dlaczego CEL sie nie zapala ? -- 28 mar 2012, o 11:29 -- Nadal walcze ze spalaniem.... po roznych testach mysle ze sonda lambda jest OK. Badanie czystosci spalin przeszedl bez problemu. Natomiast short i long term fuel trim sa na poziomie kilkudziesieciu (40-45) procent. Rura wydechowa czarna, okopcona. Cisnienie doladowanie w normie, wszystko szczelne. Wiec wpadlem na pomysl ze to przeplywomierz. Kupilem nowy, ale nieorginalny. Po wymianie brak mocy a przy mocnym dodaniu gazu czarny dym z wydechu. wiec wyczyscilem stary i znowu na nim jezdze. Jakby troche mniejsze spalanie, ale w granicach kilku procent. Czy ktos wie jak sprawdzic przeplywomierz ? Subaru przynajmniej te z OBD II maja Inspektions Mode, laczy sie zielone zlaczki i autko testuje wszystko. Czy w wyniku takiego testu pojawuiaja sie stare bledy, czy aktualne ? U mnie ciagle wraca po skasowaniu P0502 i P0851, ale CEL sie nie zaswieca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now