Skocz do zawartości

zamiana na jednomasę....


drZ

Rekomendowane odpowiedzi

gwizdanie mnie przerasta i muszę coś z tym zrobić :)

 

wiem że już dużo o tym było ale zna ktoś jakiś konkret?

 

jaki zestaw? gdzie? za ile? :)

 

z góry dziękować

 

pozdrawiam

 

Halo!!

 

kto pierwszy dostaje pomuka ;)

 

-- 10 paź 2011, o 15:11 --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie odp na PW

większosc wie o ktory garaz chodzi..... :wink:

 

 

Panie Andrzeju to ja jeszcze gorszy jestem bo robotę sam sobie ogarniam tylko części nie wiem skąd zamówić ;)

 

A może Pan mi podpowie czy do mnie pasować będzie zestaw jednomasowy z 2,5 sohc?

np taki

 

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... K:MEWAX:IT

 

link dla przykładu, w Polsce też exedy jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić flexi flywheel. Były Legacy które fabrycznie wyjeżdzały z takim rozwiązaniem:

5MT (Flexible type flywheel) lub w większości 5MT (Dual mass type flywheel).

 

TUTAJ

walus_legacy podał wszystko. IMHO wydaje mi się, że jest to lepsze rozwiązanie niż zwykła jednomasa. Po przeczytaniu kilku wątków, użytkownicy Flexible type flywheel nie miewają problemów zdaje się typowych dla jednomas, np:konik_80. Ale wiadomo, życie życiem, zamienniki, orginały, montażyści.... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju to ja jeszcze gorszy jestem bo robotę sam sobie ogarniam

Tzn. lepszy nie gorszy :mrgreen: Jedynie jak mogę pomoc to pokazac oryginał jednomasę ale może le[piej najpierw to rozebrac i potem , juz wiadomo co konkretnie kupić.

ps. 15% rabatu na te czesci ma Pan u mnie za "ogarnianie" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić flexi flywheel. Były Legacy które fabrycznie wyjeżdzały z takim rozwiązaniem:

5MT (Flexible type flywheel) lub w większości 5MT (Dual mass type flywheel).

 

TUTAJ

walus_legacy podał wszystko. IMHO wydaje mi się, że jest to lepsze rozwiązanie niż zwykła jednomasa. Po przeczytaniu kilku wątków, użytkownicy Flexible type flywheel nie miewają problemów zdaje się typowych dla jednomas, np:konik_80. Ale wiadomo, życie życiem, zamienniki, orginały, montażyści.... 8)

 

czytałem ten wątek ale konik ma 2,5

 

 

A wiecie jak z ćwierkaniem w tym flywheelu???

 

 

Panie Andrzeju to ja jeszcze gorszy jestem bo robotę sam sobie ogarniam

Tzn. lepszy nie gorszy :mrgreen: Jedynie jak mogę pomoc to pokazac oryginał jednomasę ale może le[piej najpierw to rozebrac i potem , juz wiadomo co konkretnie kupić.

ps. 15% rabatu na te czesci ma Pan u mnie za "ogarnianie" :wink:

 

:) hmm, no zobaczymy jak się to skończy

 

wychadzi na to że ogarnianie się opłaca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ten wątek ale konik ma 2,5

ale Waluś ma 2.0 tyle, że MY04, więc podał części do motoru 138KM.

A wiecie jak z ćwierkaniem w tym flywheelu???

a to dobre pytanie i czy dużo drożej :?: :)

Może Pan Andrzej, szepnie tutaj słówko czy oni stosują flywheel :) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Pan Andrzej, szepnie tutaj słówko czy oni stosują flywheel

nie

A wiecie jak z ćwierkaniem w tym flywheelu???

kiedyś byla taka metoda pozbycia sie tego cwierkania poprzez podkladki 0.8 mm jak pamietam ale po jakims czasie to wracało więc wym. calosci z jednomasą , jakis problem moze by z lapą ( trzeba sprawdzić )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej drZ. Z tego co mi wiadomo nie ma roznicy pomiedzy 2.0 i 2.5 - te same kola dwumasowe (z tymi samymi problemami) i taki sam zestaw z flexi-flywheel do pozbycia sie problemow na zawsze.

 

Z mojego doswiadczenia z flexiflywheel moge powiedziec, ze jest lepiej niz oczekiwalem. Zadnych drgan, bardzo latwo wyczuc punkt "brania" sprzegla (co przy dwumasie bylo bardzo trudne). Jedyna rzecz, ktorej zaluje jest to, ze nie zmienilem sprzegla duzo wczesniej. Z tego co wiem zestaw do konwersji pochodzi od Imprezy 2.5 WRX - solidna tarcza i jeszcze bardziej solidny docisk. Unikalbym zestawow kombinowanych z ebay'a itd. Czesci kupilem oryginalne Subaru, choc pochodza od Exedy (oprocz kola). Niestety nie udalo mi sie skorelowac numerow FHI z Exedy, wiec pozostaje tylko ASO.

 

Jest jedna rzecz o ktorej warto pamietac, by uniknac problemow z drganiami. Otoz punkty "masy zerowej" kola zamachowego i docisku (oznaczone kolorowa kropa z farby) powinny znajdowac sie na przeciwleglych biegunach osi obrotu zestawu - najlepiej 180 stopni, a przynajmniej 120 stopni. W ten sposob docisk i kolo zamachowe sie rownowaza. Nie kazdy o tym wie, w ASO powinni.

 

W serwisie powinni byc w stanie potwierdzic czy zestaw, ktory podalem w watku dedykowanym dla tego problemu podejdzie pod twoj typ pojazdu.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ot właśnie konik_80 słusznie prawisz :) ....a jak u Ciebie po wymianie, opanowany temat? czy przywykłeś :)

 

U mnie się jakby dotarły pewne niedogodności które miałem na samym początku - tzn drgania nie są już tak mocno odczuwalne (gdy się wciśnie na gaz na wysokim biegu przy obrotach poniżej 1500), pozostał dziwny dźwięk jak sie skrzynia nagrzeje przy mocniejszym wciskaniu na gaz przy obrotach około 2000 na biegu 2 i 3 ale u mnie jest jeszcze jeden problem - jak zrzucałem skrzynię to sprawdziłem luz na trzpieniu wychodzącym ze skrzyni (a wchodzącym w tarczę sprzęgła) i niestety miałem już luz na łożysku - może być tak, że niektóre drgania i ten dźwięk jest właśnie przez to, że łożysko ma luz.

Powyższe niedogodności nie są uciążliwe i nie psują ogólnego odczucia i nie powodują niezadowolenia z jazdy - ogólnie jestem zadowolony z wymiany, bardziej teraz mnie wkurza, że coś się dzieje ze wspomaganiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

także jestem zadowolony z wymiany, bardziej teraz mnie wkurza, że coś się dzieje ze wspomaganiem...

 

 

Zawsze kurde coś ;)

 

Ja wczoraj założyłem nowe klocki na przód bo dotychczasowe mimo że zużyte w zasadzie minimalnie zaczęły mi piszczeć przy hamowaniu co doprowadzało mnie do szału- teraz jest cisza i jestem wniebowzięty :D

 

nawet ćwierkanie sprzęgła przestało mi trochę przeszkadzać :wink:

 

muszę jeszcze przemyśleć z co zrobić z tą konwersją na jednomasę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drZ małe OT :) , jaki model/firmy klocki założyłeś ?

 

Klocki to na pewno Ferrodo typ jakis Premier chyba albo Premium ale nie wiem moze cos mi wybory w glowie pomieszaly ;)

w kazdym razie klocki wg katalogu nie byly od Legaca tylko Forka 2,0 turbo/non-turbo.

 

Jak bede gadal z ojcem to spytam o model bo nie pamietam.

 

Sporo jest watkow o wymianie hamulcow w legacach na te od forka wiec nie wiem czy ktos w nim wczesniej grzebal czy ten moj model taki dziewny jest po prostu ;)

 

a jakby ktos ogarnial jakie sprzeglo do mnie idzie to pytanko moze byc ciagle aktualne :)

z ebaya tam gdzie konik80 kupil napisali ze dla mnie nie maja :( a nie gwarantuja ze ten kit konika bedzie dla mnie OK

 

-- 13 paź 2011, o 18:49 --

 

2.0 SOHC i DOHC oraz 2.5 SOHC maja dokladnie te same dwumasy (12345AA002). Z tego co wiem zestaw do konwersji jest rowniez ten sam.

 

 

walus_legacy are You sure? jeśli tak to wychodzi że ten ebayowy powinien pasować, a poza tym mogę dzwonić do exedy i prosić sprzęgło i koło zamachowe od 2.0/2.5 sohc?

 

nie pasuje mi tylko że jak z nimi rozmawiałem powiedzieli że do mnie stuffu nie mają! czyżby exedy nie wiedziało że te same graty idą do różnych silników?

 

dziwne trochę, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostawca OEM dla standardowego dwumasowego kola + zestawu sprzegla bylo w tym przypadku Valeo. Dlatego jak dzwonisz do Exedy to mowia ci, ze nie maja zamiennikow do twojego Legacy. Zestaw jednomasowy zostal przewidziany dla Legacy dopiero po tym jak cala masa tych samochodow trafiala do warsztatow z problemami dwumasy. Z tego co wiem jest to zestaw czesciowo od Imprezy WRX 2.5 z 2007 roku i nalezaloby raczej odnosic sie do tego auta szukajac czesci bezposrednio u Exedy. Calkowity zestaw jednomasowy od ASO jest duzo tanszy od dwumasowego, kupionego bezposrednio od Valeo. Poza tym pewnie mozna sie dogadac z ASO jesli chodzi o cene czesci i robocizny razem. Jesli chcesz zaoszczedzic, szukaj w sklepach z czesciami - dokladne numery katalogowe FHI podalem w watku dedykowanym. Jesli chodzi o flexi-flywheel dostepne tylko oryginalne od Subaru/FHI - nie posiada zadnego opisu wskazujacego na producenta przez co nie mozna poszukac na wlasna reke. Z tego co wiem flexi-flywheel to nie to samo co jednomasowe kolo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...