Skocz do zawartości

Zegary STI GC 8


adamsolberg

Rekomendowane odpowiedzi

jadąc 100km/h wskazuje 100km/h. Jak chcesz mile to musisz zastosować Speed converter. Zegary dostają taki sam sygnał ze skrzyni a zegary same już przeliczają go na km czy na mile zależnie od wersji. W Japonii wszystkie auta miały elektroniczne ograniczenie do 180km/h stąd maksymalna prędkość na zegarach STi to 180km/h. W Anglii ludzie instalują converter aby przenieść ograniczenie o ok 1.6x wyżej i mieć swoje mph. Wyprzedzę pytanie i powiem że ograniczenie JDM siedzi w ECU nie w zegarach wiec ja nie mam ograniczenia i spokojnie można zamknąć licznik że wskazówka zasłania licznik przebiegu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

GeOrGe, OK, czyli o ile nie ma jakiegoś ukrytego amerykańskiego patentu w moim RS 2.5, gdzie zegary mam w milach (plus małe w km/h), to przełożenie identycznych zegarów jak Twoje, nie powinno być problemem.

Tak drążę temat, bo już dawno kupiłem takie zegary i leżą, bo mają inne wtyczki, więc wystarczyło by wymienić wiązkę zegarów i będzie OK.

I jeszcze jedno - co z licznikami przebiegu, które też mam w milach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ, tak :) Nie chce nikogo w błąd wprowadzić bo nie wiem z jakiego dokładnie STi kupiłem zegary. Może zegary albo wiązka miedzy wersją V i VI różnią się. Przed kupnem przeszukiwałem internet większość informacji mówiła ze nie będą pasować bez przeróbki wiązki. Zawsze chciałem mieć obrotomierz na środku wiec kupiłem zegary z myślą ze będę musiał coś przerobić. Z ciekawości podłączyłem je do samochodu i zadziałało.

pawlaswrc, Informacja o przebiegu jest przechowywana w zegarach wiec jak je zmienisz to stracisz info o swoim rzeczywistym przebiegu. Na nowych zegarach będzie przebieg z poprzedniego auta. Wszytko jest w kilometrach i działa jak w sti poza odcinką i brakiem limitera prędkości maksymalnej - za to odpowiada ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartZ, tak :)

Właśnie o to mi chodziło. Jak zakładałem zegary od GT w forku to musiałem wymienić krótką wiązkę łączącą zegary z powiedzmy głw. magistralą, ale te od GT, które miałem wyglądały tak jak Twoje z STi (włącznie z gniazdami). Oczywiście wszystko działało bez zarzutu :wink:

Charakterystyczne było to, że w forku zegary podłącza się "od tyłu", a w GT "od góry".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spokojny - zegary pasują bez problemu do forka, ale musisz z zegarami nabyc wizake, która do nich "wchodzi" /poszukam w piwnicy/, bo forkowe zegary mają inny system mocowania. Wiązka ma 3 zielne wtyczki i 2 wtyczki do ogrzewania i awaryjnych. Wiązkę wpinasz w fabryczną kostkę pod kolumna kierownicy /wypinasz starą/ i wszystko śmiga. Robiłem tak u siebie, doradzałem tak BartZ, jak miał forka i też działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gdzie to kupic ...

 

http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/3058458 U tego kolesia,ma na placu tylko sti i wrx zadzwoń i się dogadaj mogę ci to w maju przywieźć do polski,tylko nie każ mi do niego dzwonić bo podarliśmy trochę koty i mam focha na niego :x ,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, nie nie. Źle mnie zrozumiałeś. Czekam na wieści od luczy i nie wiem czy mają one związek z tym gościem, czy innym :wink:

 

NIe spoko to nie ten,to mój stary dostawca.Kiedyś zamówiłem zawieszenie do sti i wziąłem wolne z pracy bo sprawa była pilna,gnałem 100km (w irlandii to jak 200km w polsce :lol: ), a on zapomniał i w dodatku okazało się że pojechał na zakupy.........do mojej miejscowości :x ,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z braku laku (wiązki ;)) to ori wiązka też podejdzie (tak jak w moim przypadku z mojego gieteka), ale wtedy nie jest p&p. Podpięcie takiej wiązki i włączenie stacyjki może skutkować zjaraniem zegarów, więc odradzam ;). Aby zabanglało potrzeba wtedy mnóstwo cierpliwości, browarka, jeden wieczorek i przestawianie pinów we wtyczkach. Najlepiej zrobić pełną rozpiskę gdzie jaki kabelek idzie, a potem gdzie ten kabelek musi pójść.. Jest 36 kabelków z czego 30 trzeba przestawić więc jest sporo okazji do fuckupów ;) Jeśli ktoś czuje się na siłach to może to wyglądać tak:

 

 

p1030375h.jpg

 

 

Nawet immo mi mryga jako "zapnij pasy" :twisted: ale to już lekki drucik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku laku (wiązki ;)) to ori wiązka też podejdzie (tak jak w moim przypadku z mojego gieteka), ale wtedy nie jest p&p. Podpięcie takiej wiązki i włączenie stacyjki może skutkować zjaraniem zegarów, więc odradzam ;). Aby zabanglało potrzeba wtedy mnóstwo cierpliwości, browarka, jeden wieczorek i przestawianie pinów we wtyczkach. Najlepiej zrobić pełną rozpiskę gdzie jaki kabelek idzie, a potem gdzie ten kabelek musi pójść.. Są 33 kabelki z czego 27 trzeba przestawić więc jest sporo okazji do fuckupów ;) Jeśli ktoś czuje się na siłach to może to wyglądać tak:

 

 

[ http://img641.imageshack.us/img641/8651/p1030375h.jpg ]

 

 

Nawet immo mi mryga jako "zapnij pasy" :twisted: ale to już lekki drucik...

Świetne. Bardzo chciałem takie kiedyś do mojego s-turbo wsadzić. Gratki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERZO, To może byś mi pomógł jak te kabelki pozamieniać, masz jakąś rozpiskę czy zdjęcia? Właśnie dostałem zegary od Sti, wszystkie wtyczki pasują tylko nie działają! A jeszcze pytanie bo u mnie w tych zegarach prędkościomierz jest w mph a nie w kmh, to będzie wskazywało dobrze jak mówi kolega GeOrGe,?

 

dsc0213u.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc0214cw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MichallD, licznik z sti jest w mph? Jeśli kupiłeś z uk to są dwie opcje - albo ktoś zmienił napis kmph na mph aby na przeglądzie się nie czepiali (a licznik dalej wskazywał kmph), albo elektronicznie jest pogmerane i faktycznie wskazuje mph... Wyjdzie jak podłączysz..

Z pinami mogę ci przesłać rozpiskę ale to jest niezła plątanina i zanim zrobisz sobie kuku musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy dasz radę ;)

Prześlij foty większej rozdzielczości ze ścieżkami.

Masz immobilizer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też się zdziwiłem! Się zobaczy jak to ogarnę :D

Już sobie odpowiedziałem na to ważne pytanie i dam sobie radę, to możesz mi przesłać rozpiskę. Jutro zrobię lepsze fotki bo zegary zostawiłem w firmie i podeślę. A co do immo, hmm, kurcze sam nie wiem :?

 

-- 16 maja 2012, o 12:38 --

 

TERZO, Podeślij mi maila to wyślę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczytałem maila od Ciebie, aż tak strasznie to nie wygląda ale będzie trochę roboty z tym! Najgorsze jest to że jest słaby dostęp do wiązki. Zobaczymy co wyjdzie. Masz u mnie wirtualnego pomuka :D

 

-- 16 maja 2012, o 21:00 --

 

I powiem jescze, że nieźle to sobie rozkminiłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MichallD, tą wiązkę powinieneś mieć wypinaną. Wsadź rękę w kokpit i wymacaj - tam powinny być dwie złączki, które możesz wypiąć i zrobić to sobie na stole. BTW jakbyś dostał zegary z tą wiązką to teoretycznie byłoby plug&play bez jakiejś tam pinologii..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś dostał zegary z tą wiązką to teoretycznie byłoby plug&play bez jakiejś tam pinologii..

 

To dużo wyjaśnia, zaraz napiszę to może będę miał tą wiązkę, a jak nie to w weekend się pobawię :)

 

-- 17 maja 2012, o 09:36 --

 

albo ktoś zmienił napis kmph na mph aby na przeglądzie się nie czepiali

 

I po problemie :D była naklejka, bardzo starannie wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...