Piotter Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Chce "obuć" mojego Legacy '95r. w zimówki i przy okazji szukania szukania tychże, odkryłem ciekawą dla mnie rzecz. Otóz znalazłem informacje że dla tego modelu z podanego rocznika domyslna opona jest 175/70R14 a opcjonalna 185/70R14. Jezeli dobrze rozumiem te oznaczenia to sa to opony o róznych średnicach, więc jak to jest ? Fabrycznie Legasie wyjezdzały albo z takimi albo z drugimi, czy tez zamienne sa w ramach danego egzemplarza ? To jak w takim razie dziala tam ABS, predkościomierz itd. ? Nastepna kwestia z nieco innej beczki: Oponiarze twierdza ze zimowki powinny byc wezsze niz letnie. Mam 185/70R14 to powinienem zakladac wezsze czy moge spokojnie montowac takie jake sa teraz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Jesli na wszystkich kolach masz ten sam rodzaj opony i ten sam rozmiar to wszystko jest w pozadku. Teoretycznie to roznica predkosci wskazywanej przez licznik wynosci 2.3%. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Nie wiem skąd informacja o oponach 175/70/R14. W każdym razie w przypadku modelu z 1996 roku i silnikach 1,8 2,0 oraz 2,2 rozmiar opon to 185/70R14 lub 195/60/R15 - tak podaje instrukcja. Odnośnie opona węższa - szersza, to zimowe mam tak samo szerokie jak letnie - czyli 195mm. Przy tak wąskich oponach zakładanie jeszcze węższej mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Informacje stad: http://auto.opony.com/kreator/index.asp ... del=LEGACY Mozliwe ze jest to błedne, ale nie mam instrukcji do swojego, wiec nie mialem jak tego zweryfikowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 A jaki masz konkretnie model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 W antycznej instrukcji do MY 93 sa az trzy rozmiary 175/70/R14 185/70/R14 i bodajze 195/65/R14. W okolicach drzwi kierowcy powinienes miec naklejke z rozmiarem, ktory byl fabrycznie zamontowany. Ja mam zimowki wezsze 175 a letnie 185.i o dziwo roznica nawet na wiekszych dystansach jest zbyt mala, zeby jednoznacznie stwierdzic, ktore opony sa zalozone. Oczywiscie bez podgladania :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Obejrzalem ta naklejke. Faktycznie rozmiaru 175 tam nie mam wogóle. Jest natomiast 195/65R15 i tu nastepna kwesta. Kolega twierdzi ze moj samochod jest nieco za słaby żeby zakładać szersze opony. A jest to wersja GL z 1995r z silnikiem wolnossacym 2.0l . Inna sprawa że jakbym miał instrukcje od mojego Legacy to bym nie pytał, tylko tam zajrzał, a w najlepszym razie (teoretycznie) moglbym miec ja po niemiecku co i tak sprawy nie zalatwia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Jest natomiast 195/65R15 i tu nastepna kwesta. Chyba 195/60R15 Kolega twierdzi ze moj samochod jest nieco za słaby żeby zakładać szersze opony. A po co Ci szersze? Chcesz 16" zakładać? 195 w tym aucie jest zupełnie OK A jest to wersja GL z 1995r z silnikiem wolnossacym 2.0l . Inna sprawa że jakbym miał instrukcje od mojego Legacy to bym nie pytał, tylko tam zajrzał, a w najlepszym razie (teoretycznie) moglbym miec ja po niemiecku co i tak sprawy nie zalatwia. To właśnie piszę masz dwa rozmiary do wyboru: 185/70R14 lub 195/60R15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bean Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 AFLINTA po 94 nie bylo silnika 1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 AFLINTA po 94 nie bylo silnika 1.8 Bardzo możliwe - też się z nim w nowszej budzie nie spotkałem, ale w instrukcji go mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawo Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Obejrzalem ta naklejke. Faktycznie rozmiaru 175 tam nie mam wogóle. Jest natomiast 195/65R15 A nie R14? Do R15 musialbys jeszcze felgi zmienic. i chyba profil bylby za wysoki przy takim rozmiarze. Pozdr, Slawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demol Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Ja mam u siebie 185/65/14 i jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smigacz Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Ja mam zimówki 195/65/15 a lato 205/60/15 i jest wszystko oki , ale książka podaje rozmiar 185/70/14 88H , lub jakiś dla mnie nie znany riozmiar T135/70 D16 pewnie to rozmiar dojazdówki.Pozdrawiam - Smigacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smigacz Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 A jeszcze lepiej mam w FAHRZEUGBRIEF ( CZYLI W BRIFIE ) 185/70R14 88T 195/65/14 89T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 smigacz, Czy Tyjestes pewien na 100% modelu swojego auta? Bo jeszcze można Subaru Leganca wpisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 tak czy owak na zimę zwłaszcza na śnieg warto pomyśleć o węższym ogumieniu. Powoduje to zwiekszenie nacisków powierzchniowych i poprawe przyczepności. Wystarczy spojżeć na WRCówki na rajdach zimowych. Tam opony mają szerokość jak dojazdówki (pomijam że mają w sobie ładne pół kg kolców ) PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 tak czy owak na zimę zwłaszcza na śnieg warto pomyśleć o węższym ogumieniu. Powoduje to zwiekszenie nacisków powierzchniowych i poprawe przyczepności. Wystarczy spojżeć na WRCówki na rajdach zimowych. Tam opony mają szerokość jak dojazdówki (pomijam że mają w sobie ładne pół kg kolców ) PZDR! Ale w zimie mało kto większość po śniegu jedzie. A wilgotny asfalt jednak lepiej pokonuje się na szerszych kapciach niż węższych Dlatego przy rozmiarze jaki standardowo mają starsze legace szkoda sobie głowy węższymi gumami zawracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 tak czy owak na zimę zwłaszcza na śnieg warto pomyśleć o węższym ogumieniu. Powoduje to zwiekszenie nacisków powierzchniowych i poprawe przyczepności. Wystarczy spojżeć na WRCówki na rajdach zimowych. Tam opony mają szerokość jak dojazdówki (pomijam że mają w sobie ładne pół kg kolców ) PZDR! Ale w zimie mało kto większość po śniegu jedzie. A wilgotny asfalt jednak lepiej pokonuje się na szerszych kapciach niż węższych Dlatego przy rozmiarze jaki standardowo mają starsze legace szkoda sobie głowy węższymi gumami zawracać. True! Choc wode łatwiej odpompować także z pod wąskiego kapcia niz z pod szerokiego. Ale fabryczne kapcie dobrane sa zapewne przez producenta tak aby być kompromisem na suchym/mokrym/zaśniezonym jak to zwykle bywa przy wielkoseryjnej produkcji. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Poniżej pewnej szerokości na cywilnej oponie sensu schodzić nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Dokładnie, ja rozumiem, ze ktoś ma gumę 225 albo szerszą, ale przy 195 albo 185? Szkoda czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Jednym z parametrow opony jest jej obciazalnosc. Zalezy ona miedzy innymi od rozmiaru opony. Jak bedziecie zakladac wezsze opony, to sie upewnijcie ze indeks dopuszczalnej wagi nie jest mniejszy niz na seryjnych oponach. Jest to kolejna cyfra po rozmiarze felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi