Skocz do zawartości

1-ka w 5MT


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

czy problem z włączaniem pierwszego biegu w 5MT przy wyższych obrotach to cecha tej skrzyni, czy objaw zużycia elementów (synchronizatorów?) ?

 

na początku myślałem, że to moja nieumiejętność prowadzenia auta RHD, ale:

- przy próbie wrzucenia jedynki na postoju po wcześniejszym dodaniu i odpuszczeniu gazu bieg "nie chce wchodzić"

- przy jeździe na czas na próbach kjsowych jedynka zgrzyta przy redukcjach 2->1, pomimo (a może nawet przez to) międzygazu

 

auto nie przyspiesza poniżej 3-3,5 tys obrotów, więc na wolnych odcinkach prób jedynka jest nie do zastąpienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak nawracam ostro podcinam rękawem i redukuje na 1 to idzie jak w masło i nigdy nic nie blokowało.

to się da wytłumaczyć tym, że tył po podcięciu nie ma przyczepności, przód też może już nie i wtedy mielące koła spełniają funkcję synchronizatora pierwszego biegu

 

problem z tym, że prawidłowa kolejność przy nawrocie, ciasnym zakręcie z ręcznym to:

hamowanie z redukcją na 1 z międzygazem, kierownica w stronę skrętu, sprzęgło w podłogę, podcięcie ręcznym, kontra kierownicją jak trzeba, puszczenie sprzęgła z gazem i odjazd

 

i wtedy przy redukcji do 1 przyczepność jest potrzebna, bo jeżeli jej nie będzie, to skręt kierownicą niczego nie da i zamiast zakrętu będzie wyjazd na wprost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przy jeździe na czas na próbach kjsowych jedynka zgrzyta przy redukcjach 2->1, pomimo (a może nawet przez to) międzygazu

chyba synchronizator..., chociaż 2->1 pamiętam zawsze u mnie ciężko wchodziło (ale jednak wchodziło) i w WRX i w GT. jako, że zawsze hamuję biegami (nawet w mieście, przy małych prędkościach, przed światłami) zacząłem jakiś czas temu wpinać nawet 2->1 (fajnie gada i robię zamieszanie tuż przed światłami :twisted: ). zauważyłem, że idzie mu to coraz łatwiej, gdy kiedyś to było nie lada wyzwanie...

 

reasumując. powinno wejść z małym oporem, kwestia treningu i bez zgrzytu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... :D

 

Potwierdzam. U mnie wchodzi jedynka bez problemu jak jadę.

Mam przebieg powyżej 100k km, wynika z tego że auto nie było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy sprawnym synchronizatorze 1-go biegu i odpowiednim oleju w skrzyni nie powinno być problemów z włączeniem jedynki, nawet przy redukcji z dwójki i wysokich obrotach. jak nie wchodzi, jest coś nie halo, co zresztą jest zrozumiałe przy przebiegach powyżej 100k km i użytkowaniu auta w sposób, do jakiego zostało stworzone... :D

 

Potwierdzam. U mnie wchodzi jedynka bez problemu jak jadę.

Mam przebieg powyżej 100k km, wynika z tego że auto nie było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem :mrgreen:

 

sprawdzaliście przy 50 km/h na liczniku przy wkładaniu biegu? u mnie do ~45 jest ok, zgrzyta przy zmianie przy wyższych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalną, z taką jaką wychodziły auta z fabryki.

Czy kiedyś była wymieniana na skutek awarii tego nie wiem. Ja nie wymieniałem, z tego co wiem poprzedni właściciel też nie, więc na 95% jest ta sama od nowości.

Kodu skrzyni nie znam, jeśli nie wymaga to wejścia pod auto i powiesz mi gdzie go znajdę, to mogę Ci go odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...