Skocz do zawartości

AT czy MT w teren ?


mcbeth

Rekomendowane odpowiedzi

W terenowym to ani CVT ani DSG sie nie sprawdzi.

 

CVT ma konwenter wiec nie przypali tarczy jak to robi DSG - bardzo specyficzny zapach - w/g mnie inny niz klasyczne sprzega - poczulem to w octavi RS

 

podsumowujac w aucie typu foresterze/outback wolalbym CVT niz DSG a najlepiej klasyczne AT tyle ze 5-6biegowe

 

w aucie typu legacy/impreza DSG rulez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie argumentem jest to, że DSG duzo szybciej zmienia biegi, przyspieszenie lepsze niz z manualem, mozliwosc zmiany biegów przy kierownicy ( łopatkami ) no i mniejsze spalanie niz w manualu. Z tego co wiem CVT nie oferuje tego wszystkiego.

 

Ciekawa argumentacja.

DCT jest lepsza od manuala, wiec CVT jest tez zla..... :shock:

 

Drugie zadanie potwierdza moje przypuszczenia o barkuu elementarnej znajomosci CVT.

 

-- Pn sie 08, 2011 1:34 pm --

 

 

co do spalania za mało w Polsce CVT żeby się wypowiedzieć dane katalogowe są o pupę rozbić:).

 

Srednia z wakacji (5782.4km) 8.08//100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie argumentem jest to, że DSG duzo szybciej zmienia biegi, przyspieszenie lepsze niz z manualem, mozliwosc zmiany biegów przy kierownicy ( łopatkami ) no i mniejsze spalanie niz w manualu. Z tego co wiem CVT nie oferuje tego wszystkiego.

 

Ciekawa argumentacja.

DCT jest lepsza od manuala, wiec CVT jest tez zla..... :shock:

 

Drugie zadanie potwierdza moje przypuszczenia o barkuu elementarnej znajomosci CVT.

 

-- Pn sie 08, 2011 1:34 pm --

 

 

co do spalania za mało w Polsce CVT żeby się wypowiedzieć dane katalogowe są o pupę rozbić:).

 

Srednia z wakacji (5782.4km) 8.08//100km

 

Olaboga mój Szmelcwagen 1.6 średnio wakacyjnie bierze 7,5 l/100:) Ktoś jeszcze ma CVT :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się gdzieś pomyliłem to dajcie znać.

 

IMHO wszystko w porządku.

 

Robi się wesoło Czyżby od dziś prawa fizyki będą uchwalane przez głosowanie? Myślę jednak, że trudno będzie zebrać odpowiednie kworum... :lol::lol::lol:

 

Wyjaśniłem, że gdy centralny dyfer jako bryła sztywna ma na na końcach osi ten sam moment, więc niemożliwe jest, by na jednym końcu miał 100% momentu a na drugim 0%. Miałem nie odzywać się na temat redystrybucji tego momentu, ale przyznam że nie wytrzymałem bo mnie trochę wzdryga, gdy widzę gdy ktoś sobie z Newtonowskiej trzeciej zasady dynamiki jaja robi.

 

Przede wszystkim:

 

F1>0, F2>0, M1>0, M2>0, T1>0, T2>0

 

Na tym mógłbym zakończyć, ale może takie proste zadanie z fizyki na poziomie gimnazjum może liceum?

 

Przednie koła samochodu stoją na suchym chropowatym asfalcie, a tylne na lodzie. Przyjmijmy, że nacisk na przednią oś jest równy naciskowi na tylną oraz, że na asfalcie opony mają współczynnik tarcia 1, a na lodzie 0,15 (przez litość kinetic a nie static). Przyjmijmy też (przez litość) że tylna oś nie stawia żadnych oporów (nic nie waży, idealne łożyska, wyważenie itd). Przyjmijmy, że dyfer jest spięty. Ile % dostarczanego momentu jest w stanie przyjąć przednia oś a ile tylna?

 

Dlaczego wybrałem lód? Ponieważ teflon w zetknięciu z gumą stawia większy opór. A lód? W praktyce to tak wygląda:

 

http://hypertextbook.com/facts/2004/GennaAbleman.shtml

 

Pozdrawiam wszystkich domorosłych naukowców :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Olaboga mój Szmelcwagen 1.6 średnio wakacyjnie bierze 7,5 l/100:) Ktoś jeszcze ma CVT :?:

 

Dlaczego az 7.5? Masz cos w nim popsute?

 

Tak prawą nogę i opony 205/50/R16 :mrgreen:

 

Do Polo takie opony? Mimo tego i "prawej nogi" straszne masz spalanie.

Powinienes sie powaznie zastanowic nad samochodem z CVT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Olaboga mój Szmelcwagen 1.6 średnio wakacyjnie bierze 7,5 l/100:) Ktoś jeszcze ma CVT :?:

 

Dlaczego az 7.5? Masz cos w nim popsute?

 

Tak prawą nogę i opony 205/50/R16 :mrgreen:

 

Do Polo takie opony? Mimo tego i "prawej nogi" straszne masz spalanie.

Powinienes sie powaznie zastanowic nad samochodem z CVT :)

 

Sam jesteś Polo to Golf czwarty:) CVT jak dobre by nie było wolę MT:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jesteś Polo to Golf czwarty:) CVT jak dobre by nie było wolę MT:P

 

Gdybys dodal "w" i "ubrany" to bys zgadl :))

 

A jak jeszcze bys mial w tym Golfie CVT to by mniej palil :mrgreen:

 

Powazniej to porownywnie spalania tak roznych wagowo, gabarytowo samochodow ...............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że z tej dyskusji wynikają smutne wnioski. Wygląda na to, że władzę w FHI przejęli księgowi, którzy powoli, ale systematycznie niszczą legendę Subaru. Ich popęd do oszczędności przeszedł już granice racjonalnego rozsądku i zaczęło się sprzeczne z rachunkiem ekonomicznym zwykłe dziadowanie. Mnie tam zbytnio nie przeszkadza tandetna tapicerka, ale zdaję sobie sprawę, że jestem w zdecydowanej mniejszości. Subaru słynęło z pewnej uczciwości wobec klienta, ale to co wyprawiają z nawigacją i jakością audio to zwykłe cwaniactwo.

 

Wróćmy jednak do tematu. Segment SUV wciąż się rozwija, więc pojawia się coraz większa konkurencja. Legendarny napęd i świetna trakcja Subaru wciąż jest bezkonkurencyjna na tle większości innych SUV, ale inne koncerny wciąż doskonalą swoje rozwiązania. Kiedyś na forum BMW przeczytałem, że BMW systematycznie wprowadza szpery w tylnych mostach do swych nowych modeli, również tych RWD. Nissan odniósł wielki sukces w Europie, również w Polsce wprowadzając na rynek Kaszankaja. Ładnie zaprojektowany, wygodne fotele, miękkie plastiki to nieliczne zalety tego niedopracowanego, źle prowadzącego się, awaryjnego auta z przestarzałym Haldexem. Ma on jednak jedną zaletę, której brak Subaru - mechaniczną blokadę osi oraz tylnego mostu. Myślę, że w tym kierunku podążą inne koncerny. Stare, sprawdzone rozwiązanie, które porzucono, bo nadużywane niszczyły układ przeniesienia napędu. Teraz jednak z pomocą przyszła elektronika, która skutecznie zabezpiecza układ przed nadużywaniem. Myślę, że z czasem i VAG wprowadzi takie rozwiązanie. To będzie straszny dzień, w którym zobaczę jak Skodawka z przyciskiem LOCK wyciąga Forka z zaśnieżonej polnej drogi...

 

Pora na wnioski. Aby Subaru pozostało samochodem słynącym ze świetnej trakcji i niezłych możliwości w terenie, nie można żerować na świetnej opinii i czekać na to, że konkurencja wprowadzi nowe rozwiązania. Uważam, że szpera na tylnej osi W OPCJI, to minimum. Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby mechaniczna blokada centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego (również w OPCJI). Jeszcze niedawno myślałem, że to drogie rozwiązanie, ale skoro za cały napęd AWD wraz z Haldexem Nissan chce tylko 8000 zł.

 

Co do Forków z e skrzynią AT, to moim prywatnym zdaniem, utrata osiągów w porównaniu z MT jest zbyt duża jak na XXI wiek. Prawie 2 sec od 0 do 100 km/h + rezygnacja z przyjemności, jaką daje jazda ze skrzynią manualną i za to jeszcze miałbym dopłacić 1400 euro? Za te pieniądze wolałbym mechaniczną blokadę, w ostateczności tylną szperę jako minimum. Wśród moich znajomych panuje opinia, że do bezstresowej jazdy samochód powinien osiągać setkę w czasie mniejszym niż 10 sec. Powyżej 10 sec samochód jest zbyt wolny. Tak więc nawet Forek MT jest moim zdanie prawie o sekundę zbyt wolny, a 12,4 do setki jest już nie do przyjęcia. Co innego w Forkach Turbo, ale jak dobrze zrozumiałem one wszystkie mają z tyłu szperę, więc i tak wybrałbym MT, biorąc pod uwagę duży zapas mocy.

 

Zauważyłem jednak, że zwolennicy AT w tym wątku są w większości, mają swoje argumenty. Szanuję ich wybór i ich poglądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem, ale moim zdaniem most jest sztywną, wytrzymałą konstrukcją bardziej sprawdzającą się w ciężkim terenie, a niezależne zawieszenie zapewnia większy komfort resorowania i lepszą trakcję na szosie, szczególnie na zakrętach.

 

Chociaż... Hummery mają zawieszenie niezależne. Normalnie można zgłupieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem, ale moim zdaniem most jest sztywną, wytrzymałą konstrukcją bardziej sprawdzającą się w ciężkim terenie, a niezależne zawieszenie zapewnia większy komfort resorowania i lepszą trakcję na szosie, szczególnie na zakrętach.

 

Chociaż... Hummery mają zawieszenie niezależne. Normalnie można zgłupieć...

 

Po tym profesjonalnym, gigantycznym wpisie liczylem na dokladne wyjasnienie roznicy.

 

Problem jest w garazowej terminologi.

 

MOST - mechanizm roznicowy wraz z półosiami w jednej obudowie.

DYFERENCJAL - mechanizm roznicowy. Nazwa pochodzi z czasow kiedy pojazdy mialy tylko tylny naped.

 

-- Pn sie 15, 2011 5:23 am --

 

 

 

 

Co do Forków z e skrzynią AT,

 

 

Jakosc audio? No chyba mozna sobie dobrac opcje z zadawalajacym audio. Juz pomijam fakt ze sali koncertowej z samochodu fizycznie nie da sie zrobic i kropka.

 

Legandarny naped? Jeszcze dlugo zostanie legendarnym, awet bez tej malo komu potrzebnej blokady. Z mojego doswiadczenia blokada najczesciej potrzebna jest w ciagniku rolniczym. Jak ktos chce terenowy super pojazd, proponuje zainteresowac sie Unimogiem. A tak na marginesie, kto jeszcze oferuje AWD jako standard?

 

Zasniezona polna droga? Czesto nawet naped na to piate w bagazniku nic nie da :mrgreen:

 

Co do AT? kurcze kup tego z manualem i bedzie po herbacie :wink:

 

-- Pn sie 15, 2011 5:31 am --

 

 

 

 

 

Powyżej 10 sec samochód jest zbyt wolny. Tak więc nawet Forek MT jest moim zdanie prawie o sekundę zbyt wolny, a 12,4 do setki jest już nie do przyjęcia.

 

Ktory Forester potrzebuje 12.4 sekundy by sie do setki rozpedzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mostu, to pierwszym moim pomysłem było odpisanie Bincolowi555, że goovno prawda, ponieważ wg Wikipedii:

 

Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

- sztywne

- z niezależnymi zawieszeniami kół

http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_napędowy

 

Doszedłem jednak do wniosku, że nie do końca będzie to uczciwe, wywołam nikomu niepotrzebny konflikt, ponieważ zdecydowana większość czytających pod pojęciem most rozumie tzw sztywny most, a przecież nawet Baja ma niezależne zawieszenie. Wyraziłem się więc nieprecyzyjnie, sugerując niektórym, że w swoich samochodach Subaru montuje sztywne mosty. Odpisałem więc "TYŻ prawda" sugerując, że zarówno ja jak i on częściowo mamy rację. Swoją rację poparłem cytatem z Wikipedii, to rację Buncola555 też podlinkuję:

http://aspedia.pl/wiki/Most_napędowy

 

Przyznam jednak, że zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi, jaka jest Twoja rola w dyskusji o mostach. Czyżbyś miał do mnie pretensję, że wytłumaczyłem coś swoimi słowami zamiast zastosować metodę Ctr+C - Ctr+V :?:

 

Która marka produkuje samochody z AWD w standardzie? Hummer choćby, ale nie Subaru - vide Trezia. To i ja zapytam - jakie to ma praktyczne znaczenie dla potencjalnego nabywcy?

 

Co do audio, to mógłbym podlinkować kilka wątków, w których użytkownicy narzekają na brzmienie audio, nie zostawiając suchej nitki. Z tych dyskusji wynika, że większość wyrzuca fabryczne głośniki w samochodach za ponad 100k zł. Nie jestem jednak w stanie podlinkować żadnej wypowiedzi, w której ktoś by sobie audio chwalił. Może Ty potrafisz?

 

Powtarzam - dla mnie legenda o napędzie Subaru skończy się, gdy zobaczę jak Skodawka wyciąga Forka z zaśnieżonej polnej drogi. Czy wyraziłem się niezrozumiale? Poznasz drzewo po owocach Dopóki to Subaru wyciąga inne pseudoterenówki z zasp, legenda trwa...

 

Na koniec krótka odpowiedź na Twoje pytanie - Subaru Forester 2,0 MT potrzebuje 12.4 sekundy by się do setki rozpedzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mostu, to pierwszym moim pomysłem było odpisanie Bincolowi555, że goovno prawda, ponieważ wg Wikipedii:

 

 

Nie widziales nigdy bzdur w Wiki?

Przeczytaj to co zalinkowales. Zauwaz kontradykcje i.... wyciagnij wnioski.

 

Moja rola? Przyznales ze " Normalnie można zgłupieć... (teraz bylo copy/paste i nieCtr+C - Ctr+V tylko command C command V) :P

No to raz jeszcze;

Kazdy MOST ma dyferencjal ale nie kazdy dyferencjal jest mostem.

 

Dla Ciebie Hammer to samoochod? No moze. Ale czy to jest marka? Czy to cos sie jeszcze produkuje?

Zapytam wiec inaczej. Kto poza Subaru NIE oferuje w tej samej budzie wyboru pomiedzy AWD i FWD albo RWD.

Wylicz kilka.

 

Ludzie narzekaja na wiele rzeczy.

Skoncentruj sie nad zagadnieniem sala koncertowa - samochod. To jedno.

A drugie, mozna sobie zawinszowac lepsza wersje.

Trzecie - a na jakie glosniki wymieniaja te zle fabryczne? Nazwijmi je glosniki "Y".

Powiedzmy ze fabryka zainstalowala wlasnie te "Y". Ide o zaklad ze malkontent natychmiast po opuszczeniu salonu zafunduje sobie

glosniki "super Y".

Czy sa glosniki tak dobre ze nie mozna by znalesc lepszych?

W "usprawnianiu" samochodewego audio prym wioda _amerykanafrykan_ i latynosi. Moda tez do Polski sie przenosi. :(

 

Leganda pewne sie kiedys skonczy. Tylko co bedzie z ta skodawka kiedy para karych bedzie ja wyciagala z blota?

Nie ma pojazdu ktorego nie dalo by sie usadzic w sniegu.

 

Nie jestem biegly w tych skrotach. MT to manual trans?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, widywałem bzdury w Wikipedii, ale rzadko. Bzdury wypisywane na forach można za to znaleźć na co dzień. Będę więc brutalnie szczery - Wikipedia nie jest dla mnie Autorytetem, ale tym bardziej TY nim nie jesteś :lol: . Na razie marnie się starasz :lol:. Musiałbyś podać MERYTORYCZNE argumenty, żeby mnie przekonać, ale osobiście zupełnie nie wierzę w taką opcję :lol:

 

Tu mam do Ciebie apel - nie zaniżaj poziomu dyskusji pseudo-argumentami typu - "Przeczytaj to co zalinkowales", bo one nic do dyskusji nie wnoszą, jakoś mało mnie wzruszają i bardziej świadczą o Twoim poziomie intelektu niż o mojej umiejętności czytania. Chcąc jednak być grzecznym przeczytałem jeszcze raz i żadnej sprzeczności nie widzę:

 

Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

- sztywne

- z niezależnymi zawieszeniami kół

Czy mógłbyś więc KONKRETNIE napisać na czym ta rzekoma sprzeczność polega :?: WĄTPIĘ :lol:

 

Cieszę się, że odkryłeś Twoim zdaniem genialną prawdę o mostach i dyfrach, że "Kazdy MOST ma dyferencjal ale nie kazdy dyferencjal jest mostem.". Niestety, ale po pierwsze w naszej dyskusji o moście i dyfrze zupełnie nie o to chodziło, a po drugie, nie masz racji. Daleko nie szukając, w Subaru Justy rolę dyfra spełnia z powodzeniem wiskoza, co swym autorytetem potwierdza sama Dyrekcja:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=101633&p=132827&hilit=justy+wiskoza#p132827

 

Apelowałbym więc na przyszłość o większy dystans do swoich "mądrości". :lol::lol::lol:

Albo nie - pozostań sobą - będzie weselej :lol::lol::lol:

 

Hummer moim zdaniem to nie kombajn ani samolot. To samochód. Tak samo niewątpliwie Hummer to MARKA samochodu, a nie nazwa koncernu, który jest tej marki właścicielem. Jak zwiedzałem LA, to pełno ich jeździło po tamtejszych ulicach. Z tego co mi wiadomo wciąż jest produkowany dla wojska, nie wiem co z wersjami cywilnymi. Przykro mi, że nie zrozumiałeś, co miałem na myśli pisząc o modelu Trezia, tak samo jak przykro mi, że nie zrozumiałeś tego, że pisząc "można zgłupieć" miałem na myśli to, że w samochodzie wybitnie terenowym jakim jest Hummer zastosowano niezależne zawieszenie, a więc rozwiązanie uznawane za mniej trwałe i mniej odporne na jazdę w terenie niż tylny most. Jeszcze raz wyrazy współczucia...

 

Tak samo, apelowałbym o trochę szacunku dla innych. Przeczytaj uważnie te wątki:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106767

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102183

 

I co? Czy to są jacyś latynoscy czy afroamerykańscy psychopaci montujący potężne subwoofery? Dlaczego więc ich obrażasz? To są normalni ludzie, którzy chcieliby posłuchać w swoich samochodach za ponad 100k zł muzyki w przyzwoitym paśmie przenoszenia, przyzwoitej jakości odbioru. Nie są to jacyś audiofile inwestujący dziesiątki czy setki tysięcy zł w sprzęt audio. Oni inwestują marne kilkaset, czasem kilka tys zł...

 

Teraz przeczytaj swój post i zastanów się jak to się ma do Twoich bezsensownych wywodów o jakichś salach koncertowych, latynosach, murzynach, malkontentach, itd....

 

 

Na koniec krótka odpowiedź na Twoje pytanie - Subaru Forester 2,0 MT potrzebuje 12.4 sekundy by się do setki rozpedzić

 

Raczej 2,0 A/T bo 2,0 MT robi 100km/h w 10,7s.

 

Ależ to chyba oczywiste i jasno wynika z kontekstu, że chodziło mi o Forka ze skrzynią AT. Niemniej dziękuję za wskazanie pomyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już 2.5 NA w automacie robi setkę w 10.2 sek. Wynik przyzwoity. A duża część jeżdżących w kraju Foresterów z AT jest sparowana z tym właśnie silnikiem. Na pewno przyjemnie łechcącą ego :D cechą Forków w automacie jest umiejętność zbierania się spod świateł i generalnie sprawnego startu po zatrzymaniu (np. włączanie się do ruchu). Długa jedynka, spory moment, już samego początku wciskania pedału gazu. Mniaaam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, widywałem bzdury w Wikipedii, ale rzadko. Bzdury wypisywane na forach można za to znaleźć na co dzień. Będę więc brutalnie szczery - Wikipedia nie jest dla mnie Autorytetem, ale tym bardziej TY nim nie jesteś :lol: . Na razie marnie się starasz :lol:. Musiałbyś podać MERYTORYCZNE argumenty, żeby mnie przekonać, ale osobiście zupełnie nie wierzę w taką opcję :lol:

 

Merytoryczne typu Twojej informacji o osiagach? To w co Ty wierzysz malo mnie interesuje i ma jeszcze mniejszy wplyw na rzeczywistosc.

Natomist fakt ze nie widzisz kontradykcji w tekstach ktorymi sie podpierasz to jest zwyczajnie zalosne.

 

"W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:

przekładnia główna

mechanizm różnicowy

półosie

pochwa reakcyjna (Obudowa- stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych.)"

 

Po pierwsze "pochwy sa dwie"

Po drugie albo wchodza w "sklad" albo nie.

 

Gdybys wiedzial dlaczego skonstruowano most tak a nie inaczej zrozumial bys z kad sie wziela nazwa MOST i co ona oznacza.

To ze jestes, (najprawdopodobniej), mlody nie usprawiedliwia braku elementarnej wiedzy o historii rozwoju mechanizmow napedowych.

 

 

To ze dwie rozne gry sportowe po roznych stronach oceanu nazywa sie ta sama nazwa nie znaczy ze sa one do siebie podobne lub takie same.

Rozumiesz analogie?

 

Proponuje walerianke, moze latwiej bedzie Ci zachowac nieco taktu i kultury w swoich wypowiedziach.

 

-- Wt sie 16, 2011 3:56 pm --

 

Hummer moim zdaniem to nie kombajn ani samolot. To samochód. Tak samo niewątpliwie Hummer to MARKA samochodu, a nie nazwa koncernu, który jest tej marki właścicielem. Jak zwiedzałem LA, to pełno ich jeździło po tamtejszych ulicach. Z tego co mi wiadomo wciąż jest produkowany dla wojska, nie wiem co z wersjami cywilnymi. Przykro mi, że nie zrozumiałeś, co miałem na myśli pisząc o modelu Trezia, tak samo jak przykro mi, że nie zrozumiałeś tego, że pisząc "można zgłupieć" miałem na myśli to, że w samochodzie wybitnie terenowym jakim jest Hummer zastosowano niezależne zawieszenie, a więc rozwiązanie uznawane za mniej trwałe i mniej odporne na jazdę w terenie niż tylny most. Jeszcze raz wyrazy współczucia...

 

 

Ależ to chyba oczywiste i jasno wynika z kontekstu, że chodziło mi o Forka ze skrzynią AT. Niemniej dziękuję za wskazanie pomyłki.

 

No to mam teraz jasnosc. Wiedza z ulic LA. Byles w LA i wiesz wszystko lepiej. BRAWO!

Mowisz ze pelno ich tam jezdzilo? Zdefiniuj jakos slowo "pelno".

Prosze podaj adres salonu w ktorym mozna by kupic nowego Hummera. H2, H3..... obojetne.

Hummer pojazdem wybitnie terenowym? :shock:

No i brak w nim MOSTU? Dlaczego brak w nim MOSTU?

Bo;

"Most napędowy to zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne."

ale nie dziwie sie ze jestes skolowany bo dalej jest;

"Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

sztywne

z niezależnymi zawieszeniami kół"

 

Wyjasnij, prosze; Skoro "z niezależnymi zawieszeniami kół" to tez MOST to dlaczego twierdzis ze Hummer nie ma MOSTU?

I jak jest z tym przenoszeniem ciezaru samochodu?

 

Mowisz ze Hummer jest produkowany dla wojska? Nooo, kolego to sa dopiero rewelacje na skale galaktyki.

Nie jestem dla Ciebie autorytetem wiec nie bede wyjasnial roznic pomiedzy szmelcowozem dla bogatych szpanerow a HMMWV.

Sam zadecydujesz czy zafundowac sobie doksztal czy nie.

 

A teraz jeszcze jeden rodzynek;

.... jasno z kontekstu wynika..... ze AT, ale jest MT......

walerianka pilnie potrzebna.

 

No i oczywiscie bez urazy, brak wiedzy nie musi byc wstydem.

A moze powinienem tak jak na ulicach LA "no offense man" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już 2.5 NA w automacie robi setkę w 10.2 sek.

 

 

masz jakiego linka na potwierdzenie tej informacji?

 

Na przykład:

 

http://www.subarucape.co.za/NewCarDisplay2.aspx?Variant=15134

 

lub (tu wskaźnik 0-60mph)

 

http://make-the-trek.com/the-ten-slowest-cars-we-tested-in-2010/

 

gdzie zresztą wolnossący Forester zamyka stawkę dziesięciu najwolniejszych testowanych aut roku 8)

 

Poza danymi z antypodów o osiągach "na setkę" silników 2.5 bez turbiny , najłatwiej trafić na wskaźnik 0-60mph, który odpowiada około 0-96.5km/h czyli blisko 0-100km/h

 

Dane dotyczą oczywiście wersji po 2005r (170hp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, widywałem bzdury w Wikipedii, ale rzadko. Bzdury wypisywane na forach można za to znaleźć na co dzień. Będę więc brutalnie szczery - Wikipedia nie jest dla mnie Autorytetem, ale tym bardziej TY nim nie jesteś :lol: . Na razie marnie się starasz :lol:. Musiałbyś podać MERYTORYCZNE argumenty, żeby mnie przekonać, ale osobiście zupełnie nie wierzę w taką opcję :lol:

 

Merytoryczne typu Twojej informacji o osiagach? To w co Ty wierzysz malo mnie interesuje i ma jeszcze mniejszy wplyw na rzeczywistosc.

Natomist fakt ze nie widzisz kontradykcji w tekstach ktorymi sie podpierasz to jest zwyczajnie zalosne.

 

NIE WIDZĘ, kurde. Ty zaś pokazać mi NIE POTRAFISZ. Niech więc inni ocenią czy to ja niedowidzę, czy to Ty masz zwidy...

 

Przede wszystkim, cieszę się ze swojej LITERÓWKI, bo dostarczyła Ci tyle radości, że po kilka razy w jednym poście ją się podniecasz... Co do merytoryczności, to sądzę, że wszyscy dostrzegli między nami pewną różnicę. Ja podziękowałem Liskowi za sprostowanie mojej LITERÓWKI, a Ty widzisz jakieś urojone kontradykcje, ale o swoich "filozoficznych mądrościach" o mostach i dyfrach (vide Subaru Justy) "zapomniałeś" i zamiast przyznać się do błędu udajesz, że deszcz pada :lol:

 

 

"W skład mostów napędowych wchodzą następujące mechanizmy:

przekładnia główna

mechanizm różnicowy

półosie

pochwa reakcyjna (Obudowa- stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych.)"

 

Po pierwsze "pochwy sa dwie"

Po drugie albo wchodza w "sklad" albo nie.

 

Tak dla ciekawości wpisałem do Gugla frazę "dwie pochwy reakcyjne" i szybko tego pożałowałem. Więcej tam "mięsa" niż mechaniki. Po lekturze opisów linków, dziś obiad chyba zjem na kolację. Wygląda na to, że pan Gugiel nic o 2 pochwach w jednym moście nie słyszał :lol: Oczywiście, nie mam zamiaru studiować ponad tysiąca linków, Tak więc apeluję - dosyć już pierniczenia - KONKRETY, czyli LINK please...

 

Jeżeli nie potrafisz zrozumieć prostej frazy, że "pochwa reakcyjna jest stosowana tylko w sztywnych mostach napędowych", to moje wyrazy współczucia. W skład moich ubrań wchodzą rękawice, chociaż noszę je tylko na ręce, czapka, chociaż noszę ją tylko na głowie i spodnie, które noszę tylko na du... :lol:

 

 

Gdybys wiedzial dlaczego skonstruowano most tak a nie inaczej zrozumial bys z kad sie wziela nazwa MOST i co ona oznacza.

To ze jestes, (najprawdopodobniej), mlody nie usprawiedliwia braku elementarnej wiedzy o historii rozwoju mechanizmow napedowych.

 

 

To ze dwie rozne gry sportowe po roznych stronach oceanu nazywa sie ta sama nazwa nie znaczy ze sa one do siebie podobne lub takie same.

Rozumiesz analogie?

 

Bzdury Waść pleciesz, za przeproszeniem. To, czy wiem dlaczego most skonstruowano czy nie oraz czy wiem "z kad" wzięła się nazwa most nie ma żadnego logicznego związku z tym, że Amerykanie grają w futbol "trochę" inaczej niż w soccer. Ponieważ dyskusja i tak już zeszła na psy, proponuję jakiś ciekawszy temat. Na przykład - Wpływ aktywności seksualnej skandynawskich biedronek na apetyt australijskich kangurów :lol:

 

 

No to mam teraz jasnosc. Wiedza z ulic LA. Byles w LA i wiesz wszystko lepiej. BRAWO!

Mowisz ze pelno ich tam jezdzilo? Zdefiniuj jakos slowo "pelno".

Prosze podaj adres salonu w ktorym mozna by kupic nowego Hummera. H2, H3..... obojetne.

Hummer pojazdem wybitnie terenowym? :shock:

No i brak w nim MOSTU? Dlaczego brak w nim MOSTU?

Bo;

"Most napędowy to zespół elementów nośnych i mechanizmów napędowych, spełniające zadania osi przejmującej część ciężaru pojazdu oraz przekazuje napęd z wału napędowego na koła jezdne."

ale nie dziwie sie ze jestes skolowany bo dalej jest;

"Podział mostów napędowych ze względu na sposób powiązania z kołami:

sztywne

z niezależnymi zawieszeniami kół"

 

Wyjasnij, prosze; Skoro "z niezależnymi zawieszeniami kół" to tez MOST to dlaczego twierdzis ze Hummer nie ma MOSTU?

I jak jest z tym przenoszeniem ciezaru samochodu?

 

Mowisz ze Hummer jest produkowany dla wojska? Nooo, kolego to sa dopiero rewelacje na skale galaktyki.

Nie jestem dla Ciebie autorytetem wiec nie bede wyjasnial roznic pomiedzy szmelcowozem dla bogatych szpanerow a HMMWV.

Sam zadecydujesz czy zafundowac sobie doksztal czy nie.

 

A teraz jeszcze jeden rodzynek;

.... jasno z kontekstu wynika..... ze AT, ale jest MT......

walerianka pilnie potrzebna.

 

No i oczywiscie bez urazy, brak wiedzy nie musi byc wstydem.

A moze powinienem tak jak na ulicach LA "no offense man" :mrgreen:

 

Uwierz mi, człowieku, że staram się być miły i uprzejmy, ale wszystko ma swoje granice. Wiele lat temu moje dzieci też przechodziły taki wiek, że codziennie zadawały mi setki pytań, Dziś miło to wspominam, ale wtedy często czułem się zmęczony. Swoje jednak odbębniłem. Nikomu tatusiować więcej nie zamierzam. Ty zaś w każdej wypowiedzi zasypujesz mnie jak dzidziuś gradem pytań. Nie masz Gugla? Nie potrafisz znaleźć odpowiedzi na proste pytania? No to zwróć się do tatusia, bo mi się nie chce za niego czarnej roboty odwalać. Chyba mam prawo do minimum asertywności? Mogę się trochę poświęcić, ale bez przesady... Wyselekcjonuj 2, góra 3 pytania w jednym poście, a z pozostałymi do tatusia, proszę

 

Poza tym dlaczego sam się nakręcasz w swojej agresji? Uwierz mi - to może tylko Ciebie zniszczyć, nie mnie. Nigdy na tym forum nie wypowiadałem się na temat różnic czy podobieństw wersji wojskowej i cywilnej Hummerów.. To tylko wytwór Twojej chorej wyobraźni, który powstał w twojej głowie, byś mógł dać upust swojej frustracji. Wiem też, że przeciętny żołnierz amerykański nie wymówi nawet HMMWV. On może nawet nie wie, co to jest. On nazywa auto, którym jeździ "HUMMER", podobnie jak 99% mieszkańców USA nazywa te samochody po prostu army Hummer.

 

Z Hummerami w USA jest podobna historia jak z Subaru w Polsce. Przez kilka lat były modne. Później jednak zniesiono jakąś ulgę podatkową i dalsza ich produkcja na cywilny rynek przestała być opłacalna. Tak samo jak bzdurne przepisy pseudo-ekologiczne sprawiły, że poszukiwane przez niektórych wersje Subaru z silnikami turbo znikły z oferty. Kto by uparł się na Hummera, jednak znajdzie bez trudu:

http://allegro.pl/osobowe-hummer-18193

 

Co do mostów, to straciłem cierpliwość, by ci tłumaczyć podstawy. Na początek musisz zrozumieć różnicę między dwoma pojęciami:

- most (patrz wikipedia)

- sztywny most - rodzaj zawieszenia tylnego, rzadziej przedniego.

Życzę powodzenia.

 

Przepraszam też, że będąc w tamtych okolicach i mając trochę czasu zawitałem do Miasta Aniołów. Gdybym wiedział, że to wywoła w Tobie to tyle frustracji, nigdy bym o tym nie wspomniał. Wybacz też, że zamiast zapisywać w notesie liczbę i typ napotkanych Hummerów, zwiedzałem tamtejsze ciekawe miejsca, plaże i bary (najchętniej te tańsze).

 

Co do waleriany, to jestem tolerancyjny. Jedni gustują w kroplach żołądkowych, inni wolą dyktę czy płyn do spryskiwacza szyb, ale ja tam wolę dobre, niepasteryzowane, chłodne piwo. Mimo, że kilka razy na nią mnie w jednym wątku namawiałeś, stanowczo mówię - nie jestem kotem, więc dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...