Skocz do zawartości

obroty, a wlaczenie klimy...


Lenny

Rekomendowane odpowiedzi

silnik na chwile wyraznie traci obroty, prawie jakby mial zgasnac

Nie wiem co rozumiesz,że przez okreslenie "prawie jakby miał zgasnąć"? Oczywiście w momencie, gdy uruchamia sie kompresor klimatyzacji to na chwilę obroty spalają (ale nie do obrotów mniejszych niż ~500rpm), poźniej wracają do wlaściwego poziomu,a nawet ciutkę wyżej. Podobny efekt jest przy kręceniu kierownicą na postoju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to co mam na mysli...

Nie jest to taki spadek jak przy kreceniu kierownica. W porownaniu z innymi wozami z klima manualna mam wrazenie, ze w (tym) subaru odbywa sie to na swoj sposob. Moze wlasnie nawet do 500 spadaja obroty, przy wlaczeniu klimy. Obejrzalem trzy legacy i mam wrazenie, ze w kazdym tak bylo. Ale moze to tylko moje wrazenie, a po prostu tylko w jednym z nich bylo cos zwalone...

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzenia mam w legacy 2,0 2000r. z manualna klima. Wiem, ze obroty spadaja, ale w innych wozach ktore widzialem (renault, honda, toyota, mitsubishi...) odbywa sie to "lagodniej". Dlatego sie pytam, czy subaru po prostu ma tak "inaczej", czy cos jest zwalone.

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Instalacja byla przegladana w Czakramie w Myslowicach ( mam BRC ) i wszystko jest Ok, filtry czyste.

Tu chodziło by raczej o dobranie składu mieszanki, tak by zminimalizować falowanie przy włączonej klimie jak i nie popsuć tego co jest przy klimie wyłączonej. Na mój gust przypomina to trochę regulację instalacji jak przy jeździe na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec trzeba znowu pojechac do Mysłowic , może tym razem wezmę pana z komputerem na kolanach i przejade się z nim po mieście.;-)))

[ bo jak auto stoi w warsztacie to tak jak u dentysty nagle ząb przestaje bolec. ]

TO jak oni tą instalację regulowali? Przewca to trzeba kilka kilometyrów zrobić zarówno wolno jak i pełnym gazem by to sensownie wyregulować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec nieregulowali bo autko stalo na warsztacie z podpientym laptopem i mechanik tylko dodawal lub odejmował pedal gazu . Ale jazdy zlaptopem w środku niebyło.

To bez sensu przeież, silnik nie jest wtedy obciążony i pracuje zupełnie inaczej, nie przyłożyli się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To bez sensu przeież, silnik nie jest wtedy obciążony i pracuje zupełnie inaczej, nie przyłożyli się.

 

No więc pojechałem w piatek o 12 ( samo południe ) drugi raz na regulacje gazu , po wymianie świec.

Jakie było moje dziwienie , gdy w momencie wgrywania nowych parametrów instalacji gazowej ( problem z obrotami zdiagnozowany ) ECU od gazu gasi slinik i nieuruchamia sie ponownie.

 

Oczywiście Panowie z Czakramu rozkladaja ręce. Po pewnym czasie ( 30minut prob uruchomienia ECU) przynoszą nową ECU i podpinaja a tu niesety brak komunikacji ( ja zlany caly potem ; przerażenie w oczach w niedziele jazda za Kraków a tu auto rozkraczone. Mechanik ze smutkiem twierdzi ze chyba padła karta pcmcia w laptopie ( poprosiłem grzecznie zeby pojechał do sklepu komputerowego ).Kolejne 30 minut.

Nowe przejscie z usb na rs232 >> brak komunikacji ; po 2 godzinach zabawy z nowym ECU odłanczniem kabelków , bezpieczników, komputerów, nagle ECU ożywa jak zombie.

Juz jest 16:00 4 godziny stania przy rozkraczonym aucie; zaczynamy próbę regulacji instalacji żeby auto jeździło jak Subaru a nie Trabant. Po kolejnych 4 godzinach Pan Mechanik z miną jakbym kazał mu zjadać kilo cytryn proponuje żeustawi mi auto tak zebym mogl jechac ( skaczac jak kangur przy dodawaniu gazu ) i że ściągnie osoby z centali które umią regulować Subaru.

 

Podsumowanie :

1. 8 godzin stania przy rozkraczonym aucie o suchym pysku.

 

2. Czarkam wspaniałomyśnie zaproponował żebym to ja zapłacił 550 zł za nowe ECU bo niewiadmowo czemu stare mi zepsuli ( odpowiednie słowa skierowane z moich ust do kierownika w centrali i nagle Czakram pokryje koszty ECU )

 

3. Auto które po dodaniu gazu dławi sie i skacze jak kangur

 

4. Prespektywa kolejnych 4 godzin tym razem z technikiem z centali

 

5. Przejechane 250km w celu regulacji instalacji z laptopem na kolanach mechanika [ 2 razy padła mu bateria ;-(( ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar3k, pogratulować profesjonalnego warsztatu :) Szkoda, że goście nie używają zasilania z gniazda zapalniczki do kompa, koszt niewielki, a oszczędność czasu spora. Przelotki USB->RS232 to nie prosta sprawa, nie zawsze działają. Natomist nie bardzo łapię co to znaczy umie ustawic Subaru. Przecież reguluje się go tak jak każde inne auto z wielopunktowym wtryskiem. Odmiennośc Subaru polega na nieco innym rozmieszczeniu wtryskiwaczy i trudności w upakowaniu wszystkiego pod maskę w modelach turbo. W każdym razie trzymam kciuki za udaną naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umie ustawić Subaru , hmmm sam chciałbym to wiedziec widocznie to ich przerosło .

 

Najgorsze jest to że mam instralacje BRC Flying injection na Smarcie i jest to jedyn zakład na Śląsku ktory to wogóle zna.

Chłopcy niepotrafili wgrac map wtrysków dla Subaru do nowego ECU i problem chyba tkwi własnie w tym , że mam mapowanie z jakiegoś niewiadomo jakiego auta. Pozostaje czekac na speca z centali, który wgra odpowiednie mapy i wtedy mam nadzieje będzie OK ( tak jak było na strym ECU )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar3k aby uniknąć takich problemów wybrałem się na montaż bezpośrednio do centrali BRC i jestem bardzo zadowolony. Nad wszystkim zawsze czuwają spejcaliści, mapy dostrajane podczas jazdy obwodicą i po mieście. Życze aby wystroili ci autko tak jak moje :). Aflinta podczas zakładania np. sequenta trzeba w systemie ustawić kilka rzeczy podstawowych np, że wtryskiwacze sterowane są parami, czasami wystarczy zapomnieć o takim drobiazu i auto nie będzie chciało fajnie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...