Jump to content

jak sprawdzic amortyzatory?


kubeusz1
 Share

Recommended Posts

Niech się przejedzie ktoś, kto ma dobre.

Jak np. zapierniczasz łukiem na nierównościach i auto mocno przeskakuje to są zużyte,

teoretycznie. Wszystko zależy od prędkości, nierówności itp. Czyli wracamy do jazdy z kimś doświadczonym. Oczywiście nie mówię o przypadku bujania tyłem po pokonaniu np. garba ,

bo to oznacza, że nie masz amorków.

 

 

Niestety test na stacjach diagnostycznych są do bani.

Link to comment
Share on other sites

Albo: jedziesz na stację diagnostyczną, tester, tzw.trzepaczka dokładnie przetestuje wszystkie luzy i sprawność amorów, dobry diagnosta prawdę Ci powie. Jazda po dziurach i testowanie na własne oko i ucho może doprowadzić do mylnych wniosków i niepotrzebnych eksperymentów

Link to comment
Share on other sites

witam

Prosze o rade jak sprawdzic czy mam w dobrym stanie amortyzatory tylne? Posiadam forestera I 125 km na oponach 205/70 r15

 

zacznij od "testu pięści" to będziesz od razu wiedział, czy nie siadły za bardzo; drugi widoczny czasem objaw padniętych samopoziomów to pocenie olejem; nie napisałeś też jaki przebieg na obecnych amorach zrobiłeś, a to też daje do myślenia :wink:

Link to comment
Share on other sites

Albo: jedziesz na stację diagnostyczną, tester, tzw.trzepaczka dokładnie przetestuje wszystkie luzy i sprawność amorów, dobry diagnosta prawdę Ci powie.
Znajomy ma, tytułem hobby, syrenę 105. Test amortyzatorów pokazuje sprawność ponad 75%. Tyle, że kolega dobrze wie, że amortyzatorów już dawno "nie ma".

Natomiast resory, trąc o siebie podczas uginania, doskonale emulują amortyzatory :idea:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

czy normalne jest iz po jezdzie foresterem tył samochodu siedzi wyzej niz podczas dłuzszego postoju?Co to oznacza?

 

 

Najwyraźniej SLS jeszcze działa. Dziwne tylko, że siada na postoju.

Być może amorki jeszcze Ci działają.

Link to comment
Share on other sites

Albo: jedziesz na stację diagnostyczną, tester, tzw.trzepaczka dokładnie przetestuje wszystkie luzy i sprawność amorów, dobry diagnosta prawdę Ci powie. Jazda po dziurach i testowanie na własne oko i ucho może doprowadzić do mylnych wniosków i niepotrzebnych eksperymentów

 

Motorola trzepaki na zwykłych stacjach diagnostycznych przy samochodach Terenowych czy SUVach za przeproszeniem gów.. wykażą ew tylko różnice lewego i prawego koła u mnie wyszło że wszystkie amorki są w normie a auto pływa po drodze jak oszalałe po rozhuśtaniu rękami niewiele brakuje żeby się kółka od ziemi odrywały Amorki mam do wyrzucenia. Można podjechać na stacje diagnostyczna która ma trzepaki stricto pod ciężarówki z owiele większym skokiem.

Link to comment
Share on other sites

Najwyraźniej SLS jeszcze działa. Dziwne tylko, że siada na postoju.

 

nic w tym dziwnego, to normalny objaw przy SLS. Jeśli podczas postoju siada , a podczas jazdy się podnosi - tzn że SLS działa, podczas jazdy system się mechanicznie "pompuje". Pytanie jeszcze jak bardzo siada na postoju.

 

kubeusz1, zmierz odległość pomiędzy środkiem koła o rantem nadkola , sprawdź czy nie masz wycieków z amorów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...