Tomasz_555 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Dałem do ogólnego, bo przypuszczam, że w każdym subaru jest podobnie to rozwiązane. Centralny zamek działa. Reaguje na polecenia pilota jak i panelu w drzwiach. Jedynie drzwi kierowcy trzeba otwierać/zamykać kluczykiem bądź od środka przełącznikiem. Gdzie szukać przyczyny ?? Zauważyłem, że od klameczki wewnętrznej wychodzi tylko samo cięgno, nie wiem gdzie dalej leci bo tam pełno folii jest. Dodam jeszcze, że czasami sytuacja zmienia się przy zmianach temperatur. Jak w grudniu mocno spadly temp. to drzwi przestały się otwierać/zamykać. Dziś jak zrobiło się mocno ciepło to o dziwo zamek zareagował i się zamknął. Odnoszę zatem wrażenie, że albo gdzieś styku brakuje, albo np.: jakis pancerz linki itp się zasyfił i stawia za duży opór dla mechanizmu centralnego zamka. No, sie nagadałem. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Ja bym obstawiał raczej osłony cięgieł. Miałem podobną sytuację w Imprezie GX. Tym bardziej prawdopodobne jeżeli wcześniej były te drzwi rozbierane na przykład do lakierowania. Bez serwisu chyba się nie obejdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 W OBKu przestał działać zamek tylnych drzwi. Siłownik padł i musiałam wymienić. Kupiłam cały zamek, a nawet kilka, bo okazało się, ze to co kupiłam najpierw nie pasowało :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 U mnie przestał działać zamek drzwi przedniego pasażera. Jeszcze nie rozbierałem więc jestem ciekaw rozwiązania tego problemu. Drzwi nigdy nie naprawiane i nie rozbierane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Drzwi kierowcy nie rozbierałem. W drzwiach pasażera zdejmowałem tapicerke. Jeśli problemem mają być osłony cięgien to ogarnę to, tylko muszę wiedzieć w których miejscach ich szukać. Nie wydaje mi się aby problem był złożony, bo czasem (choć coraz rzadziej) drzwi zadziałają. Dziwi mnie też, dlaczego akurat te jedne drzwi padły, skoro wszystkie otwierane są tak samo często. Siłownik padł i musiałam wymienić.Kupiłam cały zamek Mało optymistyczna wersja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ja już zamek tylnej klapy wymieniałem bo wypróchniały styki elektryczne w nim. Całe szczęście, że przez internet udało mi się te element za grosze z anglika kupić. I faktycznie - u mnie te drzwi pasażera też czasami działają (czasami to znaczy bardzo rzadko) i to jest właśnie dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Ja już zamek tylnej klapy wymieniałem bo wypróchniały styki elektryczne w nim. Całe szczęście, że przez internet udało mi się te element za grosze z anglika kupić. Ja też kupiłam zamki niby pasujące, ale okazało się że to jest z anglika i wtyczka nie pasowała. Najlepiej sprawdzić jaką się ma, żeby później nie było zdziwienia. Od czasu zakupu zamków do czasu wymiany minęło kilka miesięcy, to już było za późno na reklamację... :roll: Mam te zamki do dzisiaj, tylny lewy i prawy i do klapy, bo se "na wszelki wypadek" kupiłam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 No dobra, to rozbiorę drzwi i zobaczę co uda mi się zdziałać. Zgłaszałem to w serwisie ale chyba zapomnieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Mam już diagnozę dotycząca mojego auta - uszkodzeniu uległ element elektryczny przy zamku drzwi - tzw. popychacz / siłownik. Napięcie w trakcie zamykania drzwi jest podawane na element, a w nim słychać tylko ciche "plum" i małe plastikowe cięgiełko się nie przesuwa nie odblokowując / blokując zamek. Z tego co pamiętam (wymieniałem już zamek tylnej klapy - sam zamek bo popychacz / siłownik był sprawny) w ASO można to kupić w następującej konfiguracji: sam zamek - nie (tylko w komplecie z popychaczem / siłownikiem) sam popychacz / siłownik - tak (czyli dobrze w tym przypadku) W poniedziałek zadzwonię do ASO i zapytam jaka jest dostępność i cena. Do tego czasu jeżdżę bez tapicerki drzwi - trochę jak w aucie driftowym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 crem, dzięki za opis. Jak dowiesz się cenę i dostępność to napisz koniecznie Możliwe, że u mnie ten sam problem. Ciągle nie mam czasu się za to zabrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Siłowniki są dostępne na bieżąco, nawet w ASO w Gdańsku do Forka leżały na półce . Ceny nie pamiętam szczerze mówiąc, ale rzędu kilkuset złotych. W związku z tym kupiłam cały używany zamek za 250, wyszło dużo taniej niż wymiana siłownika. Tylko trzeba zwrócić uwagę na to co kupujemy używanego, ja najpierw kupiłam zamki, w których była inna wtyczka i później szukałam z taką, która pasowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 rzędu kilkuset złotych. To se będę z klucza otwierał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Tomasz_555, ja przez rok otwierałam tylne drzwi od środka... i zamykałam je tak samo... pod warunkiem, że nie zapomniałam :wink: Niestety "nic" do Subaru wciąż kosztuje 100, a "cokolwiek" 1000 zł :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Na Allegro faktycznie zamek wraz z siłownikiem 250 zł + dostawa. Jak w ASO będzie drożej to raczej tam nie kupię. I jeszcze jedna konkluzja - tam oprócz siłownika raczej nic się nie może popsuć. Zła działanie centralnego zamka w drzwiach, moim zdaniem w większości przypadków wskazuje właśnie na siłownik. No chyba, że to problem elektryczny (np. bezpiecznik) ale wtedy to już cały układ nie działa. Dobra, właśnie kupiłem 250 zł + 27 za kuriera (ile mogę bez tapicerki drzwi jeździć). Mam już (będę miał) niepotrzebny zamek drzwi prawych + siłownik od bagażnika (bo tam akurat popsuł się / wygnił zamek). Majątek już na te zamki w Subaru wydałem - produkuje to firma NILES - część osprzętowa Nissan'a (Made in Japan - logo to "L" w kółku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 crem, jeśli będziesz kupował na A. sprawdź wtyczkę. U mnie miała pasować, a okazało się, ze jest kompletnie inna. W zasadzie wg moich ustaleń chyba powinno wystarczyć to, czy zamek jest biały czy czarny. W EU były białe i taki mam teraz. Ten ze złą wtyczką był czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Tomasz_555, ja przez rok otwierałam tylne drzwi od środka... i zamykałam je tak samo... pod warunkiem, że nie zapomniałam :wink: Ja o dziwo o tym pamiętam i nie jest to problem, ale lubię mieć wszystko tip-top I jeszcze jedna konkluzja - tam oprócz siłownika raczej nic się nie może popsuć. Patrząc na zdjęcia zamka też mi to przez myśl przeszło Jeszcze pytanie czy ten zamek między modelami się różnił ? Bo z mojego inżynierskiego punktu widzenia we wszystkich powinien być taki sam, bo po co to udziwniać i generować koszty ?? To by dało większe pole manewru jeśli chodzi o zakup używki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Tomasz_555, mogę Wam wrzucić zdjęcia mojego zamka, tego pasującego i niepasującego... i numer części :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Jeśli kupiłem zły to już za późno . 250 zł + 27 za kuriera (ile mogę bez tapicerki drzwi jeździć). Mam już (będę miał) niepotrzebny zamek drzwi prawych + siłownik od bagażnika (bo tam akurat popsuł się / wygnił zamek). Majątek już na te zamki w Subaru wydałem - produkuje to firma NILES - część osprzętowa Nissan'a (Made in Japan - logo to "L" w kółku). Zdjęcia na Allegro wydają się precyzyjne i gniazdo chyba jest identyczne do tego, które jest w tym zepsutym. Zamek jest biały, a siłownik czarny - w dobrym i zepsutym tak samo. Na siłowniku (tym zepsutym) jest numer 6715A. Ten stary rozbiorę za jakiś czas i zobaczę co szwankowało - jest zgrzewany ultradźwiękowo więc to już będzie jego druga śmierć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Zamek w OBKu jest inny niż w Forku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Aga, ja w moim lagacu wymieniłem już wszystkie zamki oprócz lewego tyłu. my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe ja mam białe za pierwszym razem tak jak Ty kupilem używany i wymieniłem cały zamek. jakiś miesiąc temu padły jednocześnie zamki w dwóch drzwiach- tym razem rozebrałem zamki i wymieniłem w nich same silniczki, które nie miały siły żeby obracać slimakiem i otwierać/zamykać zamek. miałem pod ręką kilka zamków od toyot i we wszystkich w środku były takie same silniczki. wymieniłem silniczki, skleilem obudowy zamków bo są nierozbieralne i wszystko gra i buczy do powyższego zabiegu polecam zamki od toyoty rav4 poprzedni model, bo w jednym zamku są 2 silniczki więc starcza do naprawy 2 zamków w subaraku miłej zabawy Tomasz_555, podejrzewam że w forkowym zamku też można silniczek podmienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe ja mam białe Dokładnie tak jest Czarne do mnie nie pasują. Nie wiesz czy silniczki z czarnych zamków pasują do białych? Da się je przełożyć? Tych czarnych się nie pozbyłam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 drZ, dzięki za podpowiedź, to jedyna optymistyczna wypowiedź w związku z zamkiem drzwi. Muszę się za to zabrać w końcu. Silniczki pewnie są znormalizowane więc możliwe, że w ogóle można je kupić za cenę typu "3,85zł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 my mamy raczej takie same rozwiazanie wiec wiem na pewno że są 2 rodzaje zamków: czarne i białe ja mam białe Dokładnie tak jest Czarne do mnie nie pasują. Nie wiesz czy silniczki z czarnych zamków pasują do białych? Da się je przełożyć? Tych czarnych się nie pozbyłam. Pozdrawiam kurcze, nie wiem ale skoro pasują z rav4 to myślę że z czarnych do bialych też ja tez mam biale. drZ, dzięki za podpowiedź, to jedyna optymistyczna wypowiedź w związku z zamkiem drzwi. Muszę się za to zabrać w końcu. Silniczki pewnie są znormalizowane więc możliwe, że w ogóle można je kupić za cenę typu "3,85zł" silniczki są identyczne jak kiedyś miałem w klockach lego oczywiście po rozebraniu legowego silniczka z obudowy! jak będę u Taty i znajdę te stare to zrobię fotkę i wrzucę. pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Tak to wygląda w środku. Element praktycznie niezniszczalny pod warunkiem, że nie spali się silniczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Tak to wygląda w środku. Element praktycznie niezniszczalny pod warunkiem, że nie spali się silniczek. o to nie musze juz fotek wrzucac w bialym zamku od legaca jest troszeczke inaczej ale na tej samej zasadzie, na silniczku napisane jest made in vietnam i ma on scieta oske na ktora wchodzi slimak... Btw toyota rozwiazala sprawe chyba bardziej niezniszczalnie bo sa tam 2 silniczki- jeden otwiera, 2 zamyka przez co sa one mniej obciazone jakby co to mam jeden bialy lewy przedni zamek legacowy na zbyciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.