RTR Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Witam Mam taki problem. Po zamontowaniu wskaznikow temp i cisnienia oleju zaobserwowalem ze cisnienie oleju przy temperaturze 100 stopni C cisnienie spada do ok 1,5-1,7 BAR'a. Jezdze na Mobilu 5W-50. Przy 90 stopniach jest w granicach 1,9-2,0 Bary. To jest normalne. Jak tak to jakie bedzie cisnienie przy 120 stopniach?? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 RTR, normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Hmm to na jakim poziomie ustawic warning light??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 RTR, przede wszystkim określ jakie maksymalne temperatury oleju osiągasz i do czego służy auto, jaki masz przebieg i stan silnika. Wtedy trzeba dobrać odpowiedni olej i ewentualnie pomyśleć o chłodnicy oleju jeśli temp.dochodzi do 120st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 A wiec tak: Przebieg to 201kkm Auto sluzy do jazdy na codzien ale nie ukrywam ze lubie pocisnac i czasem jakis KJS z nudow sobie pojade;) Na wieksze pojezdzawki nie moge trafic (terminy zawsze mi nie pasuja) Co do temp 120st jeszcze do niej nie doszedlem ale zastanawia mnie jakie bedzie cisnienie jak do tego dojdzie. Jesli chodzi o stan silnika to raczej jest dobry nie liczac Piston slap'a Nie dymi nie pali oleju. Chlodnica oleju to mi strasznie dlugo chodzi po glowie tylko nie wiem czy tak naprawde jest mi ona na 100% potrzebna/konieczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Zalej sobie na lato olej 10W50, 10W60 lub 15W50 polecam Motul, Millers, Valvoline - będą lepiej trzymać ciśnienie w wyższych temperaturach. Temperatura oleju nie powinna przekraczać 110 max 120 st. , jak przekracza to potrzebna chłodnica oleju. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Oki dzieki za info. Bede obserwowal i jak cos to zmienie olej wczesniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 100 stopni C cisnienie spada do ok 1,5-1,7 BAR'a. Jezdze na Mobilu 5W-50. Przy 90 stopniach jest w granicach 1,9-2,0 Bary. To jest normalne. Jak tak to jakie bedzie cisnienie przy 120 stopniach?? RTR, To zależy od oleju (największe znaczenie ma tu wskaznik lepkości ). Normalne,że ciśnienie maleje wraz z temperaturą i to mocno.Sama wartość ciśnienia nie jest wyznacznikiem dobrego smarowania,bo ważniejsze,żeby był łatwy przepływ oleju (chłodzenie) niż uciekanie przelewem na pompie do miski .Przy tych bardziej lepkich szanuj prawego buta zanim nie rozgrzejesz. Wszystkim Kolegom życzę: żadnych jaj z autami na świeta… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Jak tak to jakie bedzie cisnienie przy 120 stopniach?? :shock: może nawet zejść sporo poniżej 1.0 bara, nawet granice 0,6 -0,7 , wszystko zalezy od oleju, kondycji silnika itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 może nawet zejść sporo poniżej 1.0 bara, nawet granice 0,6 -0,7 , wszystko zalezy od oleju, kondycji silnika itp. Aha bo ktos mnie gdzies wystaraszyl ze jak spadnie ponizej 1,5 bara to papapa panewki. To na jakim cisnieniu Warning ustawic. Teraz jest ok 1,6-1,5 Bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 RTR, ja mam warninga na 1 bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 RTR, ja bym ustawił warninga tuż poniżej ciśnień, które obserwujesz normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Normalnie mam ok 2 barow przy 90 stopniach ale przy 100 spada do 1,7-1,6 ze wlasnie warninga zapala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 RTR, najpierw zmień sobie olej na lato na coś gęstszego niż ten 5W50 czyli to co ci wyżej napisałem i zobacz jak się uplasują ciśnienia i temperatury i wtedy sobie warna ustaw tak jak Kropkowicz napisał i będzie ok. A ten rzadszy olej co masz teraz to sobie na zimę zalewaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 A ten rzadszy olej co masz teraz to sobie na zimę zalewaj. To tak zrobie dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Witam jakie ciśnienie powinno byc przy oleju 15w50 motul przy temperaturze 90 stopni? I przy jakich obrotach.. Chce porównać a nie mam z kim. Ja mam 5bar na zimnym a przy 90 na wolnym okolo2.5-3 a przy 3000rpm 4,2 a przy pełnym gazie 6.1-6.3 to dobrze mam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 TO zależy gdzie masz czujnik , jakie wskażniki, ale wartość na b. jałowym dość optymistyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wskaźniki autogauge jakieś a czujnik jest "na" filtrze oleju... Jak bede jechał zaraz postaram sie zagrażać olej do 100 i zobaczę odczyty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wskaźniki autogauge jakieś a czujnik jest "na" filtrze oleju... Jak bede jechał zaraz postaram sie zagrażać olej do 100 i zobaczę odczyty Ano własnie , podepnij czujnik w magistrale olejowa albo w bloku albo w głowicy , to zobaczysz realne wyniki a nie pogodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponton500 Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wskaźniki autogauge jakieś a czujnik jest "na" filtrze oleju... Jak bede jechał zaraz postaram sie zagrażać olej do 100 i zobaczę odczyty Ano własnie , podepnij czujnik w magistrale olejowa albo w bloku albo w głowicy , to zobaczysz realne wyniki a nie pogodę Dodam tylko od siebie, ze AutoGauganom nie mozna ufac. W sezonie wymienilem, czujnik, zegar, calosc Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Czyli teraz sobie tylko swieci i fajnie wyglada? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 czujnik na wale, olej M1 10w60, ciśnienie na idle (850rpm-podniesione) przy 120* miałem 1 - 0.9 bara ... właśnie dlatego zamiast 750 obrotów podniosłem je o 100 wyżej... 120* to u mnie czesty widok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 No wlasnie moj silnik po generalnym remoncie przy temp oleju 100 stopni ma okolo/ponizej 1 bar , przy 80-90 okolo 2 bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 przy 95* mam 2.5 bara przy 100* juz 1.75 - 2 bary 110* - 1.25 bar 120* - 1 - 1.1 bara zegary Defi. wszystko zalezy od obrotów na jałowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeklwh Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Odczyty do 100 stopni mam podobne a moze nawet większe wartości tylko nigdy nie mam temperatury oleju 110-120.. U mnie wrx ma lekko jak cholera... A jakie wartości pod obciążeniem? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się