Adam_Tomaszek Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 jest potrzeba wzmocnienia takiego legaca 2.0 turbo musi sie obejsc bez wymiany turbiny bedzie wydech 2,5 cala na pewno. czy smt6 podjedzie do tego auta? kto to najlepiej wystroi ? ile szacunkowo moze dodac mocy wydech 2,5 cala + smt6 ? czy w uppipe jest pre-katalizator jak w wrx ? jak tak to warto go zastapic rura ? jakiej srednicy powinien byc uppipe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 dlaczego wymiana turbo odpada? U mnie i u Abta siedzi TD05L ( WRX 03' ) + wydech 2,5" ( polecił Marcin Cz. bo u niego sie sprawdzilo ) na seryjnym ciśnieniu ( u mnie bo nie wiem jak nadal u Abta i żadnych kłopotów a śmiga 1000 - 1100 rpm wcześniej. W Polsce bardzo ułatwia jazdę - nie trzeba tyle machać lewarkiem. Nie wiem jaki masz przebieg ale ja sobie świnke i inne zwierzaki odpuscilem bo mam juz 250kkm natomiast znam przypadki ze w legacy turbo przy 200kkm podniesiono moc do ok 280KM (ok.1,4 Bara chyba ) i tak sobie jezdzilo prawie kolejne 100kkm i nic po czym powróciło do pierwotnego dołądowania 8) Teraz juz takich silnikow nie robia... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 dlaczego wymiana turbo odpada? U mnie i u Abta siedzi TD05L ( WRX 03' ) + wydech 2,5" ( polecił Marcin Cz. bo u niego sie sprawdzilo ) na seryjnym ciśnieniu ( u mnie bo nie wiem jak nadal u Abta i żadnych kłopotów a śmiga 1000 - 1100 rpm wcześniej. W Polsce bardzo ułatwia jazdę - nie trzeba tyle machać lewarkiem. Nie wiem jaki masz przebieg ale ja sobie świnke i inne zwierzaki odpuscilem bo mam juz 250kkm natomiast znam przypadki ze w legacy turbo przy 200kkm podniesiono moc do ok 280KM (ok.1,4 Bara chyba ) i tak sobie jezdzilo prawie kolejne 100kkm i nic po czym powróciło do pierwotnego dołądowania 8) Teraz juz takich silnikow nie robia... :wink: w SI GT 94/95 tez siedzi TD05 A co do silnikow rzeczywiscie te z legasia i pierwszych SI byly wrecz pancerne w porownaniu np z SI 97-00(inny blok,tloki lecialy jak szalone juz przy delikatnych modach) tak samo jak i skrzynie biegow,ktore potrafia wytrzymac o wiele wiecej niz ostatnie z GT-kow.Zreszta FHI juz w WRX powrocilo do technologii produkcji bloku jak w SI -96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 U mnie i u Abta siedzi TD05L ( WRX 03' ) + wydech 2,5" TD04L + pompa + mbc na seryjnym ciśnieniu (u mnie bo nie wiem jak nadal u Abta 0,8 od ~2500, w okolicach 6000 obr spada do ~0,6 (nieco wczesniej niz seria) W Polsce bardzo ułatwia jazdę - nie trzeba tyle machać lewarkiem. auto tak samo odjedza jak seria, tylko wczesniej. przebieg momentu dla leniwych :wink: taka modyfikacja tchnie troche mlodego ducha w twojego antyka. ja tez sie zastanawialem nad elektronika, ale odpuscilem. z rozsadnie zrobionymi mapami (ja chcialem maks 1,1-1,2) auto bedzie pewnie niemal nie do poznania. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Tomaszek Posted November 16, 2005 Author Share Posted November 16, 2005 auto ma pojezdzic w kjs, lepiej wymienic turbine czy zrobic upgrade elektronika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 abt masz jakas niezdrowa charakterystyke. Nie mam mbc i trzyma rowno na wszystkich obrotach. I z pewnoscia nie idzie jak seria na niskich. Dół ma nie do porównania lepszy, brakuje przy 3500rpm tego "kopnięcia" ale nadrabia końcówką ( no i dołem ). W sumie na 1/4 czas lepszy rzędu 0,5 sec. do kjsów zdecydowanie turbo - dobra mapa nie da ci takiego dołu jak turbo i wydech. Seria to prawie jak vtech;) Ale najlepiej turbo i mapa... TD04 czy TD05 w koncu mi sie pier... co jest w serii?[/b] Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr0605 Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 czego to skrót ? pompa to pompa paliwa ? a co z ic wodnym nie można go zastapić powietrznym ? taka spręzarka od imprezy to wydatek rzędu ? używana do remontu czy uzywana dobra to w takim przypadku jakie jest prawdopodobieństwo ze ktoś po niej płacze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin@klubsubaru.pl Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 W legacy seryjnie było TD05, podobnie jak w starszych GT, w nowych GT jest TD04 i warto ją założyć do legaca Taka używana sprawna sprężarka to pewnie około 1000 zł. Pompa to pompa paliwa - np walbro, albo używka od STi. IC nie ruszać. MBC to manual boost kontroler czyli mechaniczny kontroler doładowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Marcin, a czy przypadkiem w Legacy Turbo nie siedzi IHI VF12 w oryginale? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin@klubsubaru.pl Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 A jednak IHI, racja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 abt masz jakas niezdrowa charakterystyke. Nie mam mbc i trzyma rowno na wszystkich obrotach. I z pewnoscia nie idzie jak seria na niskich. dlaczego niezdrowa ? jak mnie pamiec nie myli, to ty miales cisnienie doladowania ograniczone bezposrednim podaniem go do (marcin ratuj :wink: ) - czyli ok. 0,6. oczywiscie, ze w zakresie niskich obrotow zuzpelnie inaczej idzie. ruszajac delikatnie z granicy wolnych obrotow i dokladajac, w miare jak auto zaczyna miec ochote jechac, to roznica jest taka: seria wtaczasz sie na skrzyzowanie a poprawionym jestes juz za :wink: . przy agresywnym ruszeniu roznica jest minimalna - test rownolegly jak chodzi o przyspieszenie, to mialem na mysli jak auto ciagnie w zakresie obr. optymalnych. piotr swoja seria ani mi nie odjezdzal, ani go nie doganialem. Dół ma nie do porównania lepszy, brakuje przy 3500rpm tego "kopnięcia" ale nadrabia końcówką ( no i dołem ). W sumie na 1/4 czas lepszy rzędu 0,5 sec. wg mnie, jezeli wierzyc "aparaturze" pomiarowej, to 0,5 sekundy urywasz na stracie. w serii, nawet jak strzelisz z wysokich obrotow, masz moment lekkiego przydlawienia. na takim "zestawie" jak mamy u siebie, dzieki marcinowi, auto kopie odrazu do przodu. kop o jakim piszesz, to podobne odczucie jak w serii sti 2.0 (naturalnie w innej skali :wink: ). po przerobce auto juz wczesniej jedzie, jak oryginal w "piku", i pozniej jest caly czas tak samo (+delikatny spadek pod sam koniec). pierwsze wrazenia jak odebralem, zreszta jechalismy razem, po przerobce (pomijam przejciowe problemy ze stabilnoscia cisnienia... szczepan po kilku h to okielznal): normalnie.... nagle boooooooom przy 2500 :shock: :shock: :shock: a nastepnie kolo 4000 obr czekasz na nastepne booom (jak bylo wczesniej) a tu g...no. antyk jedzie swoje. pierwszy bak mialem subiektywne wrazenie, ze ten zakres jest slabszy. jak znajde chwile czasu, to moze szarpne sie na hamowanie i naniose wykres na ten z serii od marcina. wtedy bedzie wszystko jasne. nie uwidoczni on jednak jeszcze jednej waznej sprawy. czasu reakcji na gaz, teraz jest duzo lepiej. pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 abt masz jakas niezdrowa charakterystyke. Nie mam mbc i trzyma rowno na wszystkich obrotach. I z pewnoscia nie idzie jak seria na niskich. dlaczego niezdrowa ? jak mnie pamiec nie myli, to ty miales cisnienie doladowania ograniczone bezposrednim podaniem go do actuatora wastegate'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 machanie lewarkiem - no właśnie chodziło mi o to ze lepiej reaguje na gaz. ( jedziesz sobie za cieżarówką 80km/h na 4. i nie musisz redukować żeby żwawo wyprzedzić - jakbys mial moment ciężarówki... no malej ciezarowki:) ja nie odnotowuje lekkiego spadku przy ok.6000 w stosunku do serii. Fakt ze wydaje sie ze gora jest gorsza ale to dlatego ze dol sie wczesniej zaczyna - o to mi chodzilo z charakterystyka ( no moze ciutek slabsza jest A auto z pewnoscia jest szybsze niz seria ( racja ze na starcie jest spora roznica ale nigdy nie strzelam - wiec roznica jest po kazdym kolejnym zapieciu biegu - szczegolnie z 3 na 4 - wczesniej wrecz stawal na 4. w porownaniu do teraz ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 actuatora wastegate'a mialem na koncu... klawiatury :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 machanie lewarkiem - no właśnie chodziło mi o to ze lepiej reaguje na gaz. ( jedziesz sobie za cieżarówką 80km/h na 4. i nie musisz redukować żeby żwawo wyprzedzić - jakbys mial moment ciężarówki... no malej ciezarowki:) ja nie odnotowuje lekkiego spadku przy ok.6000 w stosunku do serii. Fakt ze wydaje sie ze gora jest gorsza ale to dlatego ze dol sie wczesniej zaczyna - o to mi chodzilo z charakterystyka ( no moze ciutek slabsza jest A auto z pewnoscia jest szybsze niz seria ( racja ze na starcie jest spora roznica ale nigdy nie strzelam - wiec roznica jest po kazdym kolejnym zapieciu biegu - szczegolnie z 3 na 4 - wczesniej wrecz stawal na 4. w porownaniu do teraz ). moim skromnym zdaniem, seria tez jedzie-i to tak samo, tylko trzeba zminiać te biegi, których sie wam "nie chce" zmieniać. "Doładowane wczesniej" legacy Abta- przy normalnej eksploatacji (delikatnym ruszaniu) i przy starcie odjeżdza, ale przy kreceniu przy wysokich nie daje rady uciec, jedzie najwyzej tak jak seria. Przy wyższych prędkościach/wyzszych biegach szczególnie. Jeśli by ruszyć bardzo ostro to róznica bylaby niewielka poza szybszym startem tego z TD04. Ale ja mam wydech zatkany i to mocno bo serią No to tyle samo pociesznia sie Choć moze sie jeszce porównamy kiedyś co Jacek, ja potrenuję start Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 przyznaje sie bez picia, znaczy bicia . tak, jestem troche leniwy. jak nie trzeba, to nie mieszam... tym czyms co sterczy miedzy fotelami. podoba mi sie np dynamiczne wyprzedzanie od ~70 do ~140 km/h.. na 3. wiadomo, ze mozna przepiac... ale po zmianie zrobilem sie jeszcze bardziej... leniwy . pozdr ps. jak tam reka, boli :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 jak tam reka, boli :?: ćwiczę, więc uwazaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 nie bedzie potrzebny sciagac do sprezyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 moim skromnym zdaniem, seria tez jedzie-i to tak samo, tylko trzeba zminiać te biegi, których sie wam "nie chce" zmieniać. pomijajac subiektywne odczucia - mierzyłem - i nie jedzie tak samo choc wiadomo ze gora gorsza - ale to nie jest w sumie istotne. Istotne jest ze nie ze mi sie "nie chce" zmieniac biegow tylko ze ich zmieniac nie musze a to jest duuza roznica. Efekt - wczoraj cala trase do Żar przejechałem praktycznie na 5. biegu i mam rekordowe spalanie srednie - 8,11l / 100km ( z czego tylko ok 25% autostradą ) 8) Ale ja mam wydech zatkany i to mocno bo serią No to tyle samo pociesznia sie Choć moze sie jeszce porównamy kiedyś co Jacek, ja potrenuję start zrób wydech :!: czy chcesz trzymac serie ? - tez ma swoje zalety pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 chce zrobić wydech, to priorytet. Moze sie uda :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 chce zrobić wydech, to priorytet. Moze sie uda :?: musi się udać :wink: - miałem najpierw sam wydech zmieniony przed turbo, sporo uwalnia dołu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 a górę też uwalnia- mi by zalezało tez na tym . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Tomaszek Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 zaczynamy od wydechu, co zrobic z uppipe i downpipe ? zostawiac seryjne czy zmieniac je razem z wydechem, jesli tak to jakiej srednicy zrobic ? 2,5 cala jak caly uklad ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 zaczynamy od wydechu, co zrobic z uppipe i downpipe ? zostawiac seryjne czy zmieniac je razem z wydechem, jesli tak to jakiej srednicy zrobic ? 2,5 cala jak caly uklad ? uppipe zostaw w spokoju to nie WRX gdzie w uppipie jest pre cat.DP jak najbardziej zmieniac,najlepiej rozszerony przy turbinie na WG i tam moze miec 3" potem moze sie stopniowo zmniejszac do 2,5" i tak caly uklad do konca np z jednym przelotowym tlumikiem,ale bedzie troche glosno.Wydech zrobi ci El-tec,Maciek Grabowski,Kwasmet lub MG motorsport. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 komancz dobrze prawi. jak ostatnia pucha bedzie duza i z dobrym materialem tlumiacym to nie bedzie zbyt glosno. jesli jednak cenisz sobie cisze i oczekujesz jedynie cienia bulgotu, to zrob uklad na 2 sporych przelotach. w el-tecu dobiora ci lepiej niz w erze :wink: pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts