Januszek Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Witajcie, zauważyłem plamę oleju pod obudową filtra powietrza i sam filtr też jest zalany rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział mi, że może być to sprawa zatkanej odmy lub .... no właśnie padających pierścieni. Chciałbym tą drugą możliwość wykluczyć i sprawdzić najpierw odmę. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak tą odmę znaleźć? Niestety nie mogę jej zlokalizować. Może ktoś mi przybliży ten temat, będę cholernie wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 A czy odma to nie przypadkiem trzy małe wężyki wchodzące w puszkę filtra?...być może się mylę,ale stawiałbym tutaj też na uszczelniacze zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 odmy idą do obudowy filtra :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszek Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Dzięki za info, ale zaczyna mnie to martwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wirach Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Kruk a trochę zaolejone przewody wchodzące do obudowy filtra to norma czy raczej nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Norma. Przecież po to to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Może być. Przewody odmy odprowadzają opary oleju więc mogą być zaolejone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Istreed, no nie wiem czy taka norma,u mnie są one suche jak i na wlotach do filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszek Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję. Dzięki za podpowiedź. Rozkręciłem parę minut temu wszystkie trzy odmy. Wszystkie trzy były zawalone białym maślanym szlamem, szczególnie ta odchodząca ze skrzyni korbowej - nie było szans, żeby cokolwiek tamtędy "dmuchało". Powiedz mi, czy to oznacza, że poszła mi uszczelka pod głowicą? Czy ten szlam, mógł się z czasem odkładać w tych odmach? Jest szansa, że obejdzie się bez grubszego remontu? Obawiam się, że w takim przypadku byłby dość duży koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Ten właśnie biały szlam to olej wymieszany z płynem chłodniczym.Na 100% uszczelki są do wymiany,to tańsza opcja.Droższa to pęknięty blok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszek Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Ale olej w silniku jest czyściutki - zero śladów ew. obecności płynu :/ Zrobiłem próbę, przejechałem się samochodem około 50 km, sprawdziłem odmę od skrzyni korbowej i jest ok - brak szlamu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Głowica też może być pęknięta - myślę że trzeba zrobić porządną rewizję silnika, sprawdzić kompresję, zrobić test na CO2 i inne sprawy więc wizyta w dobrym ogarniętym warsztacie niezbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Biały szlam lubi się też często pojawiać jak jest zimno i robisz krótkie trasy na niedogrzanym silniku. Miałem podobnie co prawda nie w subaru ale zdarzyło się, że ten "szlam" zatkał i odmę i wywaliło mi olej przez bagnet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszek Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 No właśnie ja robię krótkie trasy codziennie, więc mam nadzieję, że to jest właśnie to. Na wszelki wypadek pojadę jeszcze do mechanika, żeby mi to sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Januszek, niech Ci sprawdzi kompresję i czy uszczelki pod głowicami są całe, to nic kosztownego ani skomplikowanego a dużo wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszek Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Byłem dziś przejazdem u majstra i na biegu zmierzył mi kompresje. Na dwóch było 6,6 a na pozostałych 6,0 i 6,4, niestety nie mam pojęcia w jakich miarach to podawał, po prostu nie zapytałem go. Mechanik twierdzi, że przy tym przebiegu i latach (320 000 km i 15 lat) jest jeszcze ok. Może mi ktoś przybliży prawidłową kompresję w Legacy 2.0 ??? Dodam jeszcze, że nie jestem pewien przebiegu, jak to przy starych samochodach Ja sam nim już zrobiłem 110 000... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 11.0-13.0 kG/cm2, minimalna przy której wykonuje się remont to chyba 8,5 kG/cm2, teraz pytanie czy kompresja ucieka przez zawory, czy jednak pierścienie, ale wyregulować można luzy zaworowe, i wykonać ponownie pomiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się