Skocz do zawartości

Olej w filtrze powietrza


Januszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zauważyłem plamę oleju pod obudową filtra powietrza i sam filtr też jest zalany :( rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział mi, że może być to sprawa zatkanej odmy lub .... no właśnie padających pierścieni. Chciałbym tą drugą możliwość wykluczyć i sprawdzić najpierw odmę. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak tą odmę znaleźć? Niestety nie mogę jej zlokalizować. Może ktoś mi przybliży ten temat, będę cholernie wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję.

Dzięki za podpowiedź. Rozkręciłem parę minut temu wszystkie trzy odmy. Wszystkie trzy były zawalone białym maślanym szlamem, szczególnie ta odchodząca ze skrzyni korbowej - nie było szans, żeby cokolwiek tamtędy "dmuchało". Powiedz mi, czy to oznacza, że poszła mi uszczelka pod głowicą? Czy ten szlam, mógł się z czasem odkładać w tych odmach?

Jest szansa, że obejdzie się bez grubszego remontu? Obawiam się, że w takim przypadku byłby dość duży koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica też może być pęknięta - myślę że trzeba zrobić porządną rewizję silnika, sprawdzić kompresję, zrobić test na CO2 i inne sprawy więc wizyta w dobrym ogarniętym warsztacie niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały szlam lubi się też często pojawiać jak jest zimno i robisz krótkie trasy na niedogrzanym silniku. Miałem podobnie co prawda nie w subaru ale zdarzyło się, że ten "szlam" zatkał i odmę i wywaliło mi olej przez bagnet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszek, niech Ci sprawdzi kompresję i czy uszczelki pod głowicami są całe, to nic kosztownego ani skomplikowanego a dużo wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś przejazdem u majstra i na biegu zmierzył mi kompresje. Na dwóch było 6,6 a na pozostałych 6,0 i 6,4, niestety nie mam pojęcia w jakich miarach to podawał, po prostu nie zapytałem go. Mechanik twierdzi, że przy tym przebiegu i latach (320 000 km i 15 lat) jest jeszcze ok. Może mi ktoś przybliży prawidłową kompresję w Legacy 2.0 ???

Dodam jeszcze, że nie jestem pewien przebiegu, jak to przy starych samochodach ;) Ja sam nim już zrobiłem 110 000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...