Jump to content

Olej w filtrze powietrza


Januszek

Recommended Posts

Witajcie,

zauważyłem plamę oleju pod obudową filtra powietrza i sam filtr też jest zalany :( rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział mi, że może być to sprawa zatkanej odmy lub .... no właśnie padających pierścieni. Chciałbym tą drugą możliwość wykluczyć i sprawdzić najpierw odmę. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak tą odmę znaleźć? Niestety nie mogę jej zlokalizować. Może ktoś mi przybliży ten temat, będę cholernie wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję.

Link to comment
Share on other sites

Januszek, odmy są 3: 2 z głowic i 1 ze skrzyni korbowej - schodzą się i idą do dolotu stąd olej w dolocie i w filtrze. Jak Ci tak pluje olejem z odmy to wygląda na spore przedmuchy i Twój mechanik może mieć rację że to pierścienie - proponuję sprawdzić kompresję.

Dzięki za podpowiedź. Rozkręciłem parę minut temu wszystkie trzy odmy. Wszystkie trzy były zawalone białym maślanym szlamem, szczególnie ta odchodząca ze skrzyni korbowej - nie było szans, żeby cokolwiek tamtędy "dmuchało". Powiedz mi, czy to oznacza, że poszła mi uszczelka pod głowicą? Czy ten szlam, mógł się z czasem odkładać w tych odmach?

Jest szansa, że obejdzie się bez grubszego remontu? Obawiam się, że w takim przypadku byłby dość duży koszt?

Link to comment
Share on other sites

Głowica też może być pęknięta - myślę że trzeba zrobić porządną rewizję silnika, sprawdzić kompresję, zrobić test na CO2 i inne sprawy więc wizyta w dobrym ogarniętym warsztacie niezbędna.

Link to comment
Share on other sites

Biały szlam lubi się też często pojawiać jak jest zimno i robisz krótkie trasy na niedogrzanym silniku. Miałem podobnie co prawda nie w subaru ale zdarzyło się, że ten "szlam" zatkał i odmę i wywaliło mi olej przez bagnet.

Link to comment
Share on other sites

Januszek, niech Ci sprawdzi kompresję i czy uszczelki pod głowicami są całe, to nic kosztownego ani skomplikowanego a dużo wyjaśni.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dziś przejazdem u majstra i na biegu zmierzył mi kompresje. Na dwóch było 6,6 a na pozostałych 6,0 i 6,4, niestety nie mam pojęcia w jakich miarach to podawał, po prostu nie zapytałem go. Mechanik twierdzi, że przy tym przebiegu i latach (320 000 km i 15 lat) jest jeszcze ok. Może mi ktoś przybliży prawidłową kompresję w Legacy 2.0 ???

Dodam jeszcze, że nie jestem pewien przebiegu, jak to przy starych samochodach ;) Ja sam nim już zrobiłem 110 000...

Link to comment
Share on other sites

11.0-13.0 kG/cm2, minimalna przy której wykonuje się remont to chyba 8,5 kG/cm2, teraz pytanie czy kompresja ucieka przez zawory, czy jednak pierścienie, ale wyregulować można luzy zaworowe, i wykonać ponownie pomiar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...