Jump to content

Zwiększanie mocy.Czy warto?


Andre44
 Share

Recommended Posts

Czy mogę prosić doświadczonych kolegów o odpowiedź na parę pytań?

Zaznaczam,że nie mam o tym najmniejszej wiedzy.

Chodzi o powiększenie mocy i momentu obrotowego.Jak to się robi?

Jakie są za i przeciw?(żywotność silnika,spalanie,skutki uboczne)

Ile można zyskać?(moc)Jakie są koszty?

 

Forester 2.0XT 177KM

 

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

zmieniając turbinę w Foresterze takim jak Twój na turbinę z imprezy (TD04L), uwalniając układ wydechowy przez pozbawienie się katalizatorów (można je zastąpić zwykłą rurą z "kwasówki") oraz poddając auto umiejętnemu przeprogramowaniu ECU można spokojnie osiągnąć 230-250 KM i 320-340 NM.

 

Przy normalnej jeździe żadne elementy silnika czy skrzyni biegów nie cierpią, a kultura pracy, płynność przyspieszania i zapas mocy przy wyprzedzaniu nieporównywalnie lepsze.

 

Koszty - turbina powiedzmy 700 zł, prace przy wydechu powiedzmy 700 zł (no chyba, że szuka się markowych nowych elementów), remap... to już nie wiem, pewnie od 1500-2000 zł wzwyż.

 

Na dodatek wcale nie wzrasta spalanie. I bez większych problemów przechodzi się badania techniczne.

 

Oczywiście zakładam, że silnik przed operacją jest w doskonałej kondycji - nie był przegrzany, ma szczelne uszczelki itd.

 

Jest kilka takich Foresterów na Forum, na dodatek mają instalację LPG, działają i dają swoim właścicielom dużo frajdy.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki.Bardzo to kuszące jest.Czy mogę prosić Kolegów,którzy zrobili to w Forkach takich jak mój

o podzielenie się wrażeniami.Czy zrobiłbym taką operację w Olsztynie?

 

Pozdrowienia z Mazur.

Link to comment
Share on other sites

W Olsztynie z pewnością dokonasz modyfikacji mechanicznych, jednakże nie powinno się po takich modyfikacjach a bez przeprogramowania sterownika silnika zbyt dużo podróżować.

 

Samo przeprogramowanie sterownika silnika polecałbym zrobić np w Warszawie... a daleko do niej nie masz. Szczegóły PW, bo na forum można polecać tylko ASO.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze inna opcja.

Bez ingerowania w sprawy mechaniczne, o których pisze tzd i to zupełnie, kompletna seria, można samą mapą osiągnąć na tym zestawie ok. 200KM, tak np. robią w Poznaniu, niemniej jednak jest maks jaki można uzyskać w takim set-upie. Każe następne podnoszenie parametrów wymaga ingerencji w mechanizmy i układy...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

trochę wroce do tematu, rok juz minął, ciekaw jestem czy dzialales cos ze swoim Forkiem i czy jeszcze go masz? U mnie byc moze plany podobne i również NSZ. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Na dodatek wcale nie wzrasta spalanie.

 

To ciekawe, bo u mnie wzrosło o 20% :D Jak zapytałem mojego tunera , to odpowiedział, że to są bajki o spalaniu i nic za darmo.Większa moc i moment = wzrost spalania i tyle. Tym bardziej że nikt nie robi takich modów w celu ekodrivingu .

Link to comment
Share on other sites

trochę wroce do tematu, rok juz minął, ciekaw jestem czy dzialales cos ze swoim Forkiem i czy jeszcze go masz? U mnie byc moze plany podobne i również NSZ. Pozdro

 

Ponad rok temu po zakupie Forka,pochłaniałem wszelkie informacje.Naczytałem się również o podnoszeniu mocy.Jest to na pewno bardzo kuszące ale na teorii

się skończyło.Forek oczywiście jest a marce będę chyba długo wierny.

Link to comment
Share on other sites

Podniesienie mocy powinno być końcowym etapem modyfikacji. W pierwszej kolejności zawias i hamulce, szczególnie w forku, który ma duży prześwit i na seryjnym zawiasie buja się dosyć mocno w zakrętach.

Link to comment
Share on other sites

zento,

Oczywiscie, to co piszesz to prawda, upgrejd hamulcow czy zawieszenia w zasadzie nie powinien miec efektow ubocznych (procz finansowych oczywiscie) i nie budzi to rowniez takich kontrowersji jak ingerencja w osprzet czy elektornikę.

 

Tarpan Mozesz sie podzielic jakie mody zapodales na +20% spalania? i ile w tym wzroście cięższej nogi ? :)

 

-- N mar 18, 2012 7:51 pm --

 

Andre44,

A jak spalanie w serii? ja dosc dlugo jezdzilem n/a niedawno nastapila przesiadka na XT i staram sie to ocenic. W zasdzie porownanie spalania z kims kto smiga po tym samym "miescie" ma mysle wiekszy sens. Z gory dzieki za info.

Link to comment
Share on other sites

Andre44,

A jak spalanie w serii? ja dosc dlugo jezdzilem n/a niedawno nastapila przesiadka na XT i staram sie to ocenic. W zasdzie porownanie spalania z kims kto smiga po tym samym "miescie" ma mysle wiekszy sens. Z gory dzieki za info.

 

Spalanie to wiadomo bardzo indywidualna sprawa.Ja nie mam zbyt ciężkiej nogi.Spalanie to w moim przypadku średnio

ok.13-14 L (LPG).Co masz na myśli "po tym samym mieście"?

Link to comment
Share on other sites

Andre44, szczytno, chyba ze nie te szczytno warmia&mazury..

 

-- Pn mar 19, 2012 3:38 pm --

 

Andre44, szczytno, chyba ze nie te szczytno warmia&mazury..

 

-- Pn mar 19, 2012 3:39 pm --

 

Andre44, szczytno, chyba ze nie te szczytno warmia&mazury..

Link to comment
Share on other sites

Cos mi sie tam na górze za dużo nawklejało z mobilnego :/

 

Ano witam, dlatego w sumie wrocilem do wątku bo zobaczyłem "Skąd". ;)

 

Dzis wrocilem od doktora gazowego 1K w plecy, ale poprzedni wlasciciel nie uznawal słowa "regulacja i serwis" niestety.

 

Przed jakimikolwiek modami chce miec pewnosc ze wszystko jest jak należy z autem, może pozniej jak starczy sił i $$ zacznie się hobbystyczne poprawianie serii..

 

Cos mi chyba pablonas wspominal o XT w Szczytnie to pewnie o Twoim?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...