Skocz do zawartości

Skrzynia TY754XRAAB a TY754XRBAB - jakie różnice?


czarnymagik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Piszę z prośbą o pomoc. Mianowicie chodzi o różnice między skrzyniami manualnymi do Legacy '00 w kombi. W moim aucie jest skrzynia z numerem TY754XRAAB (niestety ma już dość i chyba nie opłaca sie remontować). Znalazłem skrzynie o numerze TY754XRBAB, czy są jakieś różnice między tymi skrzyniami? Proszę o szybką pomoc bo zależy mi na czasie :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro szybka pomoc to napisze tak, prawdopodobnie zmiana tylko w łożyskowaniu wałków, zamiana z łożysk zwykłych na stożkowe, więcej mogę napisać dopiero (przełożenia) w środę jak wrócę z delegacji do domku ;), ale do B12 (Legacy III) spokojnie możesz montować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TY754XRAAB a TY754XRBAB

 

ogólnie mamy tak:

T: kod transmisji (Transmisson)

Y: stały napęd AWD MT z centralnym dryfem

75: odległość między wałkami w skrzyni biegów MT

4: numer serii odpowiada 5 generacji legacy

X: specyfikacja - Full-time AWD 5-speed MT with viscous coupling center differential dual range, dla V: Full-time AWD 5-speed MT with viscous coupling center differential single range

R: oznaczenie do jakiego rodzaju silnika

AAB, BAB: specyfikacja części, drobnych zmian w produkcji, w przypadku tych skrzyń zamiana na inny rodzaj łożyskowania.

 

tak więc montować i jeździć, a jak padnie wiskoza, zamienić i dalej cieszyć się jazdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziękuję bardzo za pomoc :) Lepsza wiadomość już nie mogła sie trafić dzisiejszego wieczoru :)

 

A tak zapytam jeszcze o co chodzi z tą wiskozą? Sorry, że poruszam temat, który pewnie gdzieś już był ale jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie :P

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Szanowni, 

 

Sprawa stała się mega pilna. Wczoraj dupnął mi wsteczny, skrzynia ostatecznie zakleszczona na 2 biegu pozwoliła się doczołgać do domu (ruszałem z reduktora) 

 

Wypatrzyłem w sieci TY754XR4AA mam TY754XRAAB.

 

Czy podejdzie?

Rzecz o tyle pilna, że właśnie dziś jadę w delegację w okolice tej skrzyni i mogę ją sobie odebrać bezboleśnie. 

 

@malymala czy Twoje info (ostatnie 3 znaki bez większego znaczenia) rozciąga się na skrzynie z mojego przykładu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia będzie pasować, choć jest zmiana na 5 biegu. Więcej danych poniżej:

--------------------------------------------

TY754XR4AA (2.0 SOHC)

Przełożenia

I   - 3,454

II   - 2,062

III  - 1,448

IV - 1,088

V  - 0,825

wsteczny - 3,333

przełożenie główne - 3,900

-------------------------------------------

TY754XRAAB (2,5 SOHC)

Przełożenia

I   - 3,454

II   - 2,062

III  - 1,448

IV - 1,088

V  - 0,780

wsteczny - 3,333

przełożenie główne - 3,900

------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie podziękowania dla malymala.

Wsparł wczoraj telefonicznie, dał dobre słowo.....

Skrzynia kupiona, stara wyrzucona na podłogę. (skończyłem 00:22 a do roboty na 6:00)

Dziś zaczynam toto składać. Walka trwa a ostatecznego sukcesu nie da się wykluczyć.
 

Niech moc czterołapa będzie z Wami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieńdobry Szanownym.

 

Ostatnie info:

Włożone i działa. 

Najważniejsze rzeczy jakie wypłynęły po drodze a napsuły mi dużo krwi:

1. przeguby przy skrzyni nie są symetryczne. ergo nie maja dwóch położeń gdy można wbić pin. Że też musiałem oba trafić źle. 

Zajęło mi dobrą godzinę zrozumieć. po obróceniu weszło wszystko na raz. 

2. Regulacja wysokości pedału sprzęgła poprzez śrubunek na popychaczu pompki może zablokować możliwość odpowietrzenia sprzęgła. Gdy pedał był bardzo wysoko a śrubunek "ledwie załapany" pompka nie była wystarczająco odpuszczana, nie zasysała nowej porcji płynu i nie pozwalała się odpowietrzyć. Po 3 godzinach zrozumiałem swój błąd. Potem odpowietrzenie sprzęgła zajęło mi przepisowe 5 minut. 

3. Inter cars sprzedaje wężyk elastyczny sprzęgła, który jest za krótki. pozwala się podłączyć jedynie gdy wypreparuje się i powygina w inny kształt przewód sztywny od pompki. (pasowałby przewód elastyczny hamulcowy od dużego fiata ale ma inny skok gwintu - tak na oko 1.25 zamiast 1.00 ;-))

4. Czujnik prędkości ze starej skrzyni przy próbie wykręcenia rozpadł się na atomy. Używka na Kaczeńca w Warszawie 250pln 8-(. Nówka oryginał od niezależnego sprzedawcy 200. Do ASO bałem się zadzwonić :-)

 

Poza tym bułka z masłem. 

Wyjęcie skrzyni solo 4h na kanale, włożenie (samo włożenie skrzyni na miejsce z Bratem) około 10 h. Łącznie 3 dni pracy popołudniowej. 

Koszty: Skrzynia 500, czuwak 200, olej, płyn hamulcowy i wężyk 150. Robociznę w warsztacie wyceniałbym na oko na 500-1000.

Stopień trudności: zasadniczo łatwe choć męczące z zastrzeżeniem do pkt 1-4

 

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

Padła mi skrzynia o kodzie TY754XRAAB (legacy III 2.0). Ciężko znaleźć skrzynię z identycznym nr, więc zastanawiam się, czy wszystkie skrzynie z oznaczeniem TY754XR*** będą pasować? Czy przełożenie główne będzie takie samo?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

O ile zestawienia przełożeń do starszych skrzyń były gdzieś w internecie tak o tych 1B tego nie ma. Wymień razem z dyfrem tylnim najwieksza pewność że będzie ok. Albo oddaj swoją do naprawy. Szukać możesz po kodach skrzyń, może znajdziesz rozpiskę przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...