Skocz do zawartości

Piankowy filtr powietrza


p@dre

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do użytkowników.

 

Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ?

 

Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ?

post-5066-135184428103_thumb.jpg

 

Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ?

post-5066-135184428109_thumb.jpg

post-5066-135184428112_thumb.jpg

 

lub w wersji long ?

post-5066-135184428113_thumb.jpg

post-5066-135184428115_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników.

 

Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ?

 

Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ?

[attachment=4]1.jpg[/attachment]

 

Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ?

[attachment=3]3.jpg[/attachment]

[attachment=2]2.jpg[/attachment]

 

lub w wersji long ?

[attachment=1]4.jpg[/attachment]

[attachment=0]5.jpg[/attachment]

 

 

to ja mam pytanie :D :?:

Nie masz przypadkiem za dużo kasy do wydania :?: :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit dobrze, że już wróciłeś :mrgreen:

za dużo kasy do wydania, hmm a ile to jest :?: :roll:

póki co szykuj termin na "wizytację" 8)

 

Pytałem, bo jak zamawiałem wczoraj "papierowy" to gdzieś mi "mrygnęło" info o piankowych i bawełnianych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawełniany pokryty metalową siatką - tak, jeżeli jest od markowego producenta i zastosujesz go w seryjnej obudowie, jest ok, ale gąbkowy.....różnie może być, na pewno nie made in china, bo może skończyć się tragicznym finałem dla motoru...co do różnego rodzaju stożków - zdania są podzielone, na pewno trzeba je odizolować termicznie w komorze silnika, żeby motor nie dostawał już podgrzanego powietrza, gdyż wraz ze wzrostem temperatury powietrza doładowanego maleje moc motoru, dość skomplikowane do wykonania, a efekt poza zwiększeniem szmerów ssania - niewiadomy...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od piankowych już raczej się odchodzi na rzecz bawełny/syntetyków a te, które są reklamowane jako "dodające mocy" czyli zapewniające sporo lepszy przepływ zdecydowanie bym sprawdzał pod kątem ilości piachu w oleju silnikowym :idea:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę tu i tam ...

hmm konkluzja jest mniej więcej taka... Nikomu tak naprawdę nie udało się udowodnić, że filtry czy to bawełniane czy piankowe (te zraszane oliwką) są jakoś lepsze od dobrych :idea: gatunkowo "papierowych"... stosowanych w oem skrzynkach (seryjnych obudowach).

Sprawa na pewno wygląda inaczej przy modyfikacji układu dolotu z zastosowaniem izolacji termicznej i gąbkowych filtrów ... ale to grubsza sprawa ... a zdania są mocno podzielone.

 

Powiem więcej, stosowanie w/w filtrów "olejkowych" może przynieść opłakane skutki = koszta

 

Reasumując, najlepiej stosować w seryjnych puszkach dobrej jakości "suchy" filtr "papierowy" (syntetyk, bawełniany) i wymieniać go częściej z uwagi na nasze zasyfione drogi :x niż eksperymentować z mokrymi wynalazkami :|

 

pomuki rozdane, merci 8)

 

-- 19 lut 2011, o 22:29 --

 

a to piach w oleju jest chyba niezdrowy? a i tak myślałam....

wczoraj wymieniłem sobie filtr powietrza i sporo piachu było w samej skrzynce od spodu filtra... syf ...

a tak swoją drogą to mam pytanie, czyści się te skrzynki (wyjąć nie problem - 2 klipsy i dwie śruby) od czasu do czasu czy nie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z rok temu zdemontowałem skrzynkę filtra i to co do niej doprowadza powietrze - czyli stronę brudną układu. Oprócz piachu była tam też czarna ropopochodna maź.

 

Co ciekawe plastik skrzynki nie jest odporny na benzynę lakową - na szczęście w porę to zauważyłem. Po tym zarówno skrzynkę jak i pozostałe elementy myłem już detergentem i gorącą wodą.

 

Mycie tego tak naprawdę nie ma chyba sensu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w związku z tematem i moim postem proponuję bezpłatne badanie porównawcze układu seryjnego i układów które macie w celu porównania ich w tym silniku. jedyny szkopuł to to, że trzeba będzie dostarczyć je na miejsce albo kurierem albo osobiście. trzeba będzie również dorobić adapter. można tez podjechać samochodami i na miejscu wymontować ,przedmuchać i zamontować.trzeba będzie również dorobić adapter. nie dostaniemy informacji o sprawności filtracji ale uzyskamy odpowiedź o oporach przepływu. jakby co to artitech@wp.pl lub tel722300036

pozdrawiam

piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...