p@dre Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Mam pytanie do użytkowników. Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ? Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ? Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ? lub w wersji long ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Mam pytanie do użytkowników. Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ? Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ? [attachment=4]1.jpg[/attachment] Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ? [attachment=3]3.jpg[/attachment] [attachment=2]2.jpg[/attachment] lub w wersji long ? [attachment=1]4.jpg[/attachment] [attachment=0]5.jpg[/attachment] to ja mam pytanie :?: Nie masz przypadkiem za dużo kasy do wydania :?: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 carfit dobrze, że już wróciłeś za dużo kasy do wydania, hmm a ile to jest :?: :roll: póki co szykuj termin na "wizytację" 8) Pytałem, bo jak zamawiałem wczoraj "papierowy" to gdzieś mi "mrygnęło" info o piankowych i bawełnianych :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 bawełniany pokryty metalową siatką - tak, jeżeli jest od markowego producenta i zastosujesz go w seryjnej obudowie, jest ok, ale gąbkowy.....różnie może być, na pewno nie made in china, bo może skończyć się tragicznym finałem dla motoru...co do różnego rodzaju stożków - zdania są podzielone, na pewno trzeba je odizolować termicznie w komorze silnika, żeby motor nie dostawał już podgrzanego powietrza, gdyż wraz ze wzrostem temperatury powietrza doładowanego maleje moc motoru, dość skomplikowane do wykonania, a efekt poza zwiększeniem szmerów ssania - niewiadomy... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 od piankowych już raczej się odchodzi na rzecz bawełny/syntetyków a te, które są reklamowane jako "dodające mocy" czyli zapewniające sporo lepszy przepływ zdecydowanie bym sprawdzał pod kątem ilości piachu w oleju silnikowym 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 a to piach w oleju jest chyba niezdrowy? a i tak myślałam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Poczytałem trochę tu i tam ... hmm konkluzja jest mniej więcej taka... Nikomu tak naprawdę nie udało się udowodnić, że filtry czy to bawełniane czy piankowe (te zraszane oliwką) są jakoś lepsze od dobrych gatunkowo "papierowych"... stosowanych w oem skrzynkach (seryjnych obudowach). Sprawa na pewno wygląda inaczej przy modyfikacji układu dolotu z zastosowaniem izolacji termicznej i gąbkowych filtrów ... ale to grubsza sprawa ... a zdania są mocno podzielone. Powiem więcej, stosowanie w/w filtrów "olejkowych" może przynieść opłakane skutki = koszta Reasumując, najlepiej stosować w seryjnych puszkach dobrej jakości "suchy" filtr "papierowy" (syntetyk, bawełniany) i wymieniać go częściej z uwagi na nasze zasyfione drogi :x niż eksperymentować z mokrymi wynalazkami :| pomuki rozdane, merci 8) -- 19 lut 2011, o 22:29 -- a to piach w oleju jest chyba niezdrowy? a i tak myślałam.... wczoraj wymieniłem sobie filtr powietrza i sporo piachu było w samej skrzynce od spodu filtra... syf ... a tak swoją drogą to mam pytanie, czyści się te skrzynki (wyjąć nie problem - 2 klipsy i dwie śruby) od czasu do czasu czy nie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 a tak swoją drogą to mam pytanie, czyści się te skrzynki (wyjąć nie problem - 2 klipsy i dwie śruby) od czasu do czasu czy nie mi kiedyś ASO Toyoty odkurzało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Tak z rok temu zdemontowałem skrzynkę filtra i to co do niej doprowadza powietrze - czyli stronę brudną układu. Oprócz piachu była tam też czarna ropopochodna maź. Co ciekawe plastik skrzynki nie jest odporny na benzynę lakową - na szczęście w porę to zauważyłem. Po tym zarówno skrzynkę jak i pozostałe elementy myłem już detergentem i gorącą wodą. Mycie tego tak naprawdę nie ma chyba sensu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 ... Oprócz piachu była tam też czarna ropopochodna maź... Mam dokładnie tak samo/to samo ... to pewnie od tych 'eko' autobusów ... no to sobie też umyję przy następnej wymianie filtra :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artitech Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 witam w związku z tematem i moim postem proponuję bezpłatne badanie porównawcze układu seryjnego i układów które macie w celu porównania ich w tym silniku. jedyny szkopuł to to, że trzeba będzie dostarczyć je na miejsce albo kurierem albo osobiście. trzeba będzie również dorobić adapter. można tez podjechać samochodami i na miejscu wymontować ,przedmuchać i zamontować.trzeba będzie również dorobić adapter. nie dostaniemy informacji o sprawności filtracji ale uzyskamy odpowiedź o oporach przepływu. jakby co to artitech@wp.pl lub tel722300036 pozdrawiam piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się