Jump to content

Piankowy filtr powietrza


p@dre

Recommended Posts

Mam pytanie do użytkowników.

 

Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ?

 

Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ?

post-5066-135184428103_thumb.jpg

 

Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ?

post-5066-135184428109_thumb.jpg

post-5066-135184428112_thumb.jpg

 

lub w wersji long ?

post-5066-135184428113_thumb.jpg

post-5066-135184428115_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie do użytkowników.

 

Ktoś używa i może coś polecić zamiast tradycyjnego "papierowego" ?

 

Czy lepiej zastosować wkład do seryjnej obudowy ?

[attachment=4]1.jpg[/attachment]

 

Czy może rozważyć montaż nowego dolotu i innego filtra, wersja short ?

[attachment=3]3.jpg[/attachment]

[attachment=2]2.jpg[/attachment]

 

lub w wersji long ?

[attachment=1]4.jpg[/attachment]

[attachment=0]5.jpg[/attachment]

 

 

to ja mam pytanie :D :?:

Nie masz przypadkiem za dużo kasy do wydania :?: :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

carfit dobrze, że już wróciłeś :mrgreen:

za dużo kasy do wydania, hmm a ile to jest :?: :roll:

póki co szykuj termin na "wizytację" 8)

 

Pytałem, bo jak zamawiałem wczoraj "papierowy" to gdzieś mi "mrygnęło" info o piankowych i bawełnianych :wink:

Link to comment
Share on other sites

bawełniany pokryty metalową siatką - tak, jeżeli jest od markowego producenta i zastosujesz go w seryjnej obudowie, jest ok, ale gąbkowy.....różnie może być, na pewno nie made in china, bo może skończyć się tragicznym finałem dla motoru...co do różnego rodzaju stożków - zdania są podzielone, na pewno trzeba je odizolować termicznie w komorze silnika, żeby motor nie dostawał już podgrzanego powietrza, gdyż wraz ze wzrostem temperatury powietrza doładowanego maleje moc motoru, dość skomplikowane do wykonania, a efekt poza zwiększeniem szmerów ssania - niewiadomy...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

od piankowych już raczej się odchodzi na rzecz bawełny/syntetyków a te, które są reklamowane jako "dodające mocy" czyli zapewniające sporo lepszy przepływ zdecydowanie bym sprawdzał pod kątem ilości piachu w oleju silnikowym :idea:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poczytałem trochę tu i tam ...

hmm konkluzja jest mniej więcej taka... Nikomu tak naprawdę nie udało się udowodnić, że filtry czy to bawełniane czy piankowe (te zraszane oliwką) są jakoś lepsze od dobrych :idea: gatunkowo "papierowych"... stosowanych w oem skrzynkach (seryjnych obudowach).

Sprawa na pewno wygląda inaczej przy modyfikacji układu dolotu z zastosowaniem izolacji termicznej i gąbkowych filtrów ... ale to grubsza sprawa ... a zdania są mocno podzielone.

 

Powiem więcej, stosowanie w/w filtrów "olejkowych" może przynieść opłakane skutki = koszta

 

Reasumując, najlepiej stosować w seryjnych puszkach dobrej jakości "suchy" filtr "papierowy" (syntetyk, bawełniany) i wymieniać go częściej z uwagi na nasze zasyfione drogi :x niż eksperymentować z mokrymi wynalazkami :|

 

pomuki rozdane, merci 8)

 

-- 19 lut 2011, o 22:29 --

 

a to piach w oleju jest chyba niezdrowy? a i tak myślałam....

wczoraj wymieniłem sobie filtr powietrza i sporo piachu było w samej skrzynce od spodu filtra... syf ...

a tak swoją drogą to mam pytanie, czyści się te skrzynki (wyjąć nie problem - 2 klipsy i dwie śruby) od czasu do czasu czy nie :?:

Link to comment
Share on other sites

Tak z rok temu zdemontowałem skrzynkę filtra i to co do niej doprowadza powietrze - czyli stronę brudną układu. Oprócz piachu była tam też czarna ropopochodna maź.

 

Co ciekawe plastik skrzynki nie jest odporny na benzynę lakową - na szczęście w porę to zauważyłem. Po tym zarówno skrzynkę jak i pozostałe elementy myłem już detergentem i gorącą wodą.

 

Mycie tego tak naprawdę nie ma chyba sensu :).

Link to comment
Share on other sites

witam w związku z tematem i moim postem proponuję bezpłatne badanie porównawcze układu seryjnego i układów które macie w celu porównania ich w tym silniku. jedyny szkopuł to to, że trzeba będzie dostarczyć je na miejsce albo kurierem albo osobiście. trzeba będzie również dorobić adapter. można tez podjechać samochodami i na miejscu wymontować ,przedmuchać i zamontować.trzeba będzie również dorobić adapter. nie dostaniemy informacji o sprawności filtracji ale uzyskamy odpowiedź o oporach przepływu. jakby co to artitech@wp.pl lub tel722300036

pozdrawiam

piotr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...