cypis Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 takie pytanie bo zaliczylem skok i mam drobna ryske na misce olejowej kolo korka spostowego (nim uderzylem) i poci sie olej ktos probowal jakis klejów do alu nie chce mi sie spawac (tzn sciągac miski) a to slad taki na 4mm od korka spustowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Problem w tym, że nie jest to rozcięcie/pęknięcie gdzieś po środku, tylko na styku z drugim metalem - przy wibracjach może zacząć pękać jeszcze mocniej. Nie wiem czy klejenie/spawanie będzie 100% pewną metodą naprawy. Wymiana jest zdecydowanie lepszą opcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 u znajomego miska aluminiowa była spawana i niestety na długo to nie starczyło. Zaczęła mu pękać w zupełnie innym miejscu. Skończyło się w końcu na tym, że kupił drugą i ma spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 markos007, pewnie miska był mocno strzaskana. Generalnie nie ma w niej mocnych naprężeń więc dobre spawanie pomoże - o ile nie wali się nią systematycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 na moj prosty inzynierski rozum;) spawanie powinno calkiem zalatwic sprawe ale apropos klejenia przypomina mi sie ze kolega latal w motorze jakis aluminiowy dekiel tez z olejem w srodku...poxipolem od zewnatrz i ta prowizorka na dosyc dlugo starczala, a jak przestawala starczac to powtarzal operacje i chyba tak do dzisiaj jezdzi okolica pekniecia zmatowiona papierem sciernym i tuz przed nalozeniem kleju odtluszczona w miare mozliwosci, sprobuj nic nie kosztuje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Bardzo doraźnie można skleić. Akurat Poxipolu nie polecam bo się szybko starzeje i kurczy co w tym przypadku spowoduje wyciek oleju. Spawanie też nie na długo starczy bo aluminium jest materiałem podatnym na zmęczenie i by zrobić to dobrze należało by wyciąć uszkodzony fragment i w to miejsce wspawać nowy - koszty będą spore, a efekt niepewny. Moi zdaniem wymiana miski będzie konieczna. Stalową miskę prostowałem, lakierowałem (była zdjęta / odklejona) i posłużyła aż do sprzedaży auta czyli tak ze 100k km. Pewnie wciąż służy i nowy właściciel nawet nie wie, że miska była prostowana. Ale to była miska stalowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Spawałem aluminiumiowe części, które mocno pracują w motocyklach i jeśli jest dobry magik od spawania to taka naprawa sprawdza się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Miska olejowa to cienka blacha - może max 2 - 3 mm (może w Subaru jest grubsza ale nie wiem) dodatkowo element / profil o dużej powierzchni nie spotykanej zwykle w większości motocykli. Poza tym jak już po kontrolce ciśnienia oleju zauważysz, że on uciekł to generalnie jest już pozamiatane . W motocyklu to jednak szybciej widać taki problem. Nie ryzykował bym. Nie polemizuję oczywiście, że aluminium można bardzo skutecznie spawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się