cypis Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 witam Niestety sprzedalem mojego forka i pojawily sie problemy w sumie pisze dla uspokojenia swoejgo sumienia. Klijent po kupnie auto oddal do serwisu (nie subaru jakis tam) i bardzo mnie zdziwilo co stwierdzili ...... Skrzynia biegow do wymiany uszkodzona wiskoza!! Nie wiem na jakiej podstawie to stwierdzili ale ... Sam skrzynie wymienialem z dyfrem z sti typ r zalana nowym olejem auto ewidentnie szlo z 4 lap pieknie bokiem sie ustawialo i bylo kontrolowalne nawet na sliskim płynnie ruszalo. Panowie w serwisie stwierdzili ze naped nie dziala jak powinien bo subaru ma zawsze 3 koła napedzane...a tu jak pokreca jednym kreca sie na krzyż......fajny objaw uszkodzonej wiskozy...... Pozatym nie dokonca dzialajaca wiskoza daje wyrazne znaki konczenia sie u mnie jest cisza nic nie strzela itp cisza w napedzie. Auto sprawdzal tez jeden forumowicz i nie stwierdzil anomali ze auto prowadzi sie normalnie. Jak wytlumaczycz sporawdzic ze wszystko jest ok !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 a tu jak pokreca jednym kreca sie na krzyż to jeszcze zależy chyba którym pokręcisz - generalnie u mnie , jeśli dobrze pamiętam , przy kręceniu przodem , druga strona kręciła się w przeciwnym kierunku. Przy kręceniu jednym z tylnych kół, drugie kręciło się w tym samym kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 tak przód dyfer otwart krecenie jednym kolem nic sie nie dzieje z tylem przod w przeciwna strone drogie tyl krecac jednym oba w ta sama strone krecac dwoma przednimi albo dwoma tylnimi przynajmniej jedno powinno isc (np na krzyz ) uszkodzona wiskoza krecac ktorym kolwiek czy obydwoma na jednej osi z droga osia nic sie nie dzieje jesli kreca sie na krzyz znaczy ze wisko w skrzyni jest sprawne wg mnie oni upieraja sie ze subaru zawsze ma napedzane 3 kola (krecac jednym przednim tyl powinien isc wg nich ..... ciekawe jak to mozliwe przy otwartym dyferencjale przednim!!!) Klijen wystrachany ja bardziej bo jeszcze 3/4 kasy za auto nie dostalem:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 W moim byłym Forku 2,5XT MY06: - jak zakręciłem przednim kółkiem, to drugie kręciło się w przeciwną stronę, tył stał w miejscu. - jak zakręciłem tylnym kołem , to drugie kręciło się w tą samą stronę, oba przednie też się kręciły w tą samą. Wygląda to chyba tak samo jak opisałeś. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 cypis Swego czasu upaliłem wiskozę dokumentnie (mniejsza o sposó. Sprawdzenie czy centralna wiskoza żyje polegało na podniesieniu forka, zaciągnięciu ręcznego i próbie kręcenia kołami przednimi w tym samym kierunku. Żywa wiskoza powinna była dać możliwość kręcenia kołami, padnięta powinna zablokować koła przednie do takiego stopnia, że nie można nimi kręcić. Nie wiem czy mądre głowy potwierdzą tą metodę, ale w moim przypadku ów test potwierdził przypuszczenia. Wiskoza była padnięta, co było słychać przy manewrowaniu na parkingu oraz po specyficznym smrodzie po szybszej jeździe. Ale za to jak on wtedy bokami chodził :shock: Jedno pytanie - może w forkach s/tb skrzynia jest inna, ale w s-T do wymiany wiskozy wcale nie trzeba wymieniać skrzyni ani nawet jej demontować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 i daj auto do serwisu .... dlatego ja sam sobie serwisuje i wiem co mam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Jeśli masz tylny i przedni dyferencjał otwarty, to kręcenie którymkolwiek z kół powinno spowodować kręcenie któregoś z kół na tej drugiej osi, z tym bardziej podobną prędkością co koło kręcone wraz ze wzrostem prędkości kręcenia (wisko gęstnieje od temperatury która tworzy się od różnicy w prędkościach osi przed i za nim, więc przy delikatnym kręceniu może nie przenosić momentu, albo przeniesiony moment nie pokona oporów tego drugiego koła i koło będzie stało. Jeśli do tego masz zeszperowany tył, to kręcenie którymś z tylnych kół powinno powodować kręcenie drugiego tylnego koła i któregoś z przednich – jak wyżej, tj. tym bardziej im szybciej będziesz kręcił. Kręcąc którymś z przednich kółek powinny się kręcić oba tylne, ale wydaje mi się że z racji relatywnie słabej szpery tylnej, początkowo będzie kręcić się tylko jedno. Forek s-turbo chyba ma szpere z tyłu, ale to Ty już powinieneś wiedzieć lepiej, czy twój faktycznie ją miał. Sti miewają (bo chyba nie wszytkie modele) 3 szpery i wtedy wszystkie 4 koła mogą zostać napędzone poprzez kręcenie tylko jednym. Trochę informacji (nie zawze jasnych) o szperach w s-turbo znajdziesz w tym wątku: http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=131691 Nie mam nic więcej do powiedzenia na ten temat, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 kolego mylisz pojecia ;p dyferencjał otwary nie ma wiskozy (rodzaj blokady) wiekszośc modeli N/A ma tylko centralna wiskoze. W takim wypadku krecenie ktorym kolwiek (1!!!!) kolem da jedynie taki efekt ze bedzie sie krocilo jedno kolo na tej samej osi nigdy na 2 osiach.Tak masz w wieszosci turbo krecac 1 przednim kolem ogolnie nic sie nie dzieje z tylem. Sa potrzebne 2 osoby ktore będą krecily w ta sama strone Ja ma centralna wiskoze, tylnia wiskoze i przedni dyfer otwarty. Ale wisko to dla mnie sciema nie szpera dobre dopiero mialy sti typ ra 22b lub system dccd reszta to namiastka blokad....moja opinia :roll: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Jeśli masz tylny i przedni dyferencjał otwarty miałem na myśli przypadek subaru – czyli przód i tył otwarty plus wiskotyczna blokada na środku. W takim przypadku kręcąc kołem na osi z otwartym dyfrem kręcisz też wałem idącym do centralnego dyfra i jeśli on ma szperę, to się ona tym momencie zaczyna uaktywniać. Nie kontynuuje jednak polemiki na ten temat dopóki nie rozwiniesz, które konkretnie pojęcia pomyliłem i – bez pozwolenia – podtrzymam swoje zdanie …i jeszcze emota ode mnie (oblizuje śpika) -- So lut 05, 2011 3:12 am -- cypis, jeśli coś niejasno napisałem: jak forek z tematu nie ma szpery z tyłu, to kręcenie się kół "po przekątnej" przy napędzanym siłą mięśni jednym jest ok, czyli napęd działa poprawnie. Jeśli zaś posiada szperę z tyłu, to kręcenie się 2 zamiast rzekomo 3 kół znaczy że tylna szpera nie szperuje (może zepsuta a może ze względów właściwości fizyczych nie uaktywniona) i jednocześnie świadczy o poprawnym funkcjonowaniu centralnego wisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 W takim wypadku krecenie ktorym kolwiek (1!!!!) kolem da jedynie taki efekt ze bedzie sie krocilo jedno kolo na tej samej osi nigdy na 2 osiach. Doprawdy? Widocznie Moje Legacy było zepsute kiedy jeszcze miało tylko centralną wiskozę, bo kręcąc przednim zawsze kręciło się jedno tylne (zazwyczaj po skosie). Tak masz w wieszosci turbo krecac 1 przednim kolem ogolnie nic sie nie dzieje z tylem. Tak się składa, że mam teraz akurat napęd z GT - czyli znakomitej większości turbo, teraz jak kręcę jednym przednim to kręcą mi się dwa tylne koła. Ale wisko to dla mnie sciema nie szpera dobre dopiero mialy sti typ ra 22b lub system dccd reszta to namiastka blokad....moja opinia Wiskoza do cywilnej codziennej jazdy zupełnie wystarcza i nie wymaga skomplikowanej konstrukcji z osobnym sterowaniem. A jak ktoś woli bardziej zaawansowane mechanizmy to kupuje STI albo dłubie w swoim aucie. Jakiś czas temu carfit dosyć dokładnie opisywał jak sprawdza się sprawność wiskozy - temat wymagający narzędzi i sporej zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 dobra otwarty dyfer przedni i bedzie krecilo tylem ??? nie probowalem nigdy ale wg mnie nie sila idzie gdzie ma najmniejszy opor czyli kolo na przeciw ?? trzymajac jedna przednie albo kręcac obydowoma tyl bedzie sie krecil, krecac jednym tylnim beda sie 3 krecic (zakladajac znikome opory na napedzie hamulacach itp...) To ja juz nie wiem jak to jest i kiedy sie co dzieje kręcąc jakim kolem...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 ...To ja juz nie wiem jak to jest i kiedy sie co dzieje kręcąc jakim kolem...... Spróbuj metodą opisaną przeze mnie - zaciągnięty ręczny. Będzie jasność, albo można kręcić przednią osią albo nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się