WurX07 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 może ktoś mi podpowie jaki wydech mogę założyć do wrxa, żeby ładnie burczał? podobno przybywa od tego też mocy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Blitz Nur Spec R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WurX07 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 to jest cały wydech? ile mam części wymienić, żeby dobrze grało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 to jest cały wydech? ile mam części wymienić, żeby dobrze grało catback wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WurX07 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 no a jak już robić to te rury przed i za turbo też się zmienia? w stanach to wogóle jakieś większe przekroje robią i poszerzone wloty, to dopiero daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 no a jak już robić to te rury przed i za turbo też się zmienia?w stanach to wogóle jakieś większe przekroje robią i poszerzone wloty, to dopiero daje nie bardzo kumam Twojej logiki w tym temacie chcesz zeby tylko głośno warczał czy kierujesz sie pod kątem dalszych modów które dadzą przyrost mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 w stanach to wogóle jakieś większe przekroje robią i poszerzone wloty, to dopiero daje Chyba głównie po uszach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 WurX07, wybór jest na prawdę spory, zależy ile chcesz wydać i co chcesz uzyskać. Czy tylko dźwięk ? czy planujesz dalsze modyfikacje ? (wywalenie katalizatorów, remap, ...) a jeśli tylko dźwięk - to też jest sporo możliwości: cicho, głośno, lub bardzo głośno dopóki nie ruszasz katalizatorów - wpływasz głownie na dźwięk i nie musisz robić remapu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 a co chcesz osiągnąć? Czy chcesz mapować, czy seria? Jeżeli sam bulgot, to puszkę, czyli catback zmień. Było mnóstwo wątków o tym poczytaj trochę i zastanów się co chcesz osiągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 polecam H&Sa :wink: na poczatek wystarczy jak zalozysz sobie catback, jak bedzie ci malo to dozucisz downpipe z remapem i bedzie juz fajnie i mruczalo i jechalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 a nie należałoby kolegi ostrzec przed przeładowaniem po odetkaniu wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WurX07 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 a nie należałoby kolegi ostrzec przed przeładowaniem po odetkaniu wydechu? o co chodzi? nie mogę wymienić wydechu? przecież wszyscy to robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subirak Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 możesz jeszcze spróbować PROEX jam mam w wolnossaku i jest ok może do turbo też robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 o co chodzi? nie mogę wymienić wydechu? przecież wszyscy to robią Ale jak mówisz o kompletnej wymianie wydechu a nie samej końcowej puszki, to wiąże się to zazwyczaj z przeprogramowaniem komputera sterującego, inaczej zrobisz sobie więcej szkody niż pożytku. No i najpierw zazwyczaj stawia się jakiś cel (chcę głośniej, szybciej, ciszej, lepiej) a potem szuka się środków (nowa puszka, nowy wydech + remap, zatyczki do uszu, szkolenie....). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 WurX07, zakladaj catback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 o i strumienicę z magnetyzerem :wink: catback a poważnie to jest najlepsze rozwiązanie na początek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0SauroS0 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 o i strumienicę z magnetyzerem :wink: catback a poważnie to jest najlepsze rozwiązanie na początek To ja się podłączę do wątku. Czy catback to sama puszka, czy puszka + rura od środkowego tłumika do wylotu? Czy jeżeli zmieniła się średnica rury od środkowej puszki (katalizatora?) z 2,5 na 3 cale do końca z tłumikiem końcowym włącznie to trzeba robić remap? Już sama zmiana tłumika końcowego pewnie zmienia obieg spalin, a zwiększenie średnicy połowy wydechu tym bardziej. Wyczytałem jedank, że przy catbackach nie robi się remapu, stąd moja wątpliwość czy dobrze ogarnąłem temat. Czy nie jest tak, że teoretycznie jakakolwiek ingerencja w układ wydechowy powinna skutkować "liftingiem" ustawień komputera pod nowe parametry? PS. Właśnie doczytałem, że częściowo piter parę postów wyżej odpowiedział mi na moje wątpliwości. Mimo wszystko temat pozostawię otwarty, bo nie do końca jestem przekonany czy remap faktycznie nie jest konieczny. W końcu zmienia się ciśnienie w układzie wydechowym....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 catback = końcowa puszka (backbox) + środkowy element wydechu (centerpipe) do póki nie ruszasz katalizatorów, czyli wymieniasz sam backbox lub catback - wpływasz głównie na dźwięk (głośność) i nie musisz robić remapu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06' 1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą 2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?) 3. robię konieczny remap Założenie wydech zostaje fabryczny Pytania: 1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc nie-ASO - wyczytałem, że na sam remap jest promocja 2. Co zyskam? 3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu? 4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu? PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0SauroS0 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą 2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?) 3. robię konieczny remap Założenie wydech zostaje fabryczny Pytania: 1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc nie-ASO - wyczytałem, że na sam remap jest promocja 2. Co zyskam? 3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu? 4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu? PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak? Wymiana całego wydechu + remap chyba nie jest = wersja ekonomiczna Podobnie jak Ty jestem świeżym posiadaczem WRX-a my06. Poczytałem sobie dobrze forum i generalnie nie warto "usprawniać" WRX-a, innymi słowy robić z WRXa STIa. Ja w swoim nie będę kombinował. Mam catbacka, bo założył go jeden z poprzednich właścicieli i tak zostaje. Dźwięk fajny, do tego blowoff robi przyjemne pssss Silnika ruszać nie będę. Z tego co wiem, seryjne wrxy mają dosyć miękki zawias. Raczej w tą stronę szedłbym z modyfikacjami, jeżeli już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 generalnie wymiana całego wydechu i nowa pompa paliwa plus remap to jeszcze nie przerabianie wrx w sti ale za to z nowym programem silnik będzie lepiej pracował poprawi się elastyczność i zmniejszy spalanie w dolnym zakresie obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Ja nie chcę wymieniać wydechu tylko ,,przerobić" ten co jest - trochę go ,,odetkać" i wykonać minimum da bezpieczeństwa- stąd remap i ewentualnie jesli potrzeba dawn pipe. Powinno to dać trochę więcej nitków i mocy i poprawić kulturę pracy. chciałbym zmieścić się 2 tysiach :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 wywal środkowy tłumik, katy, z tego co czytałem można seryjny dp przerobić ewentualnie zmień końcowy tłumik zmieni dźwięk na głośniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 W WRXie jest też prekatalizator w uppipie. Jeżeli uwalniacie wydech + remap to konieczne/bezpieczne jest go wywalenie/zastąpienie innym uppipem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Poczytałem sobie dobrze forum i generalnie nie warto "usprawniać" WRX-a nie do końca, bo remap w wrx warto zrobić :wink: lepiej jeździ, mniej pali, ... same plusy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się