Jump to content

wydech do wrxa


WurX07

Recommended Posts

no a jak już robić to te rury przed i za turbo też się zmienia?

w stanach to wogóle jakieś większe przekroje robią i poszerzone wloty, to dopiero daje :idea:

nie bardzo kumam Twojej logiki w tym temacie chcesz zeby tylko głośno warczał czy kierujesz sie pod kątem dalszych modów które dadzą przyrost mocy?
Link to comment
Share on other sites

WurX07, wybór jest na prawdę spory, zależy ile chcesz wydać i co chcesz uzyskać. Czy tylko dźwięk ? czy planujesz dalsze modyfikacje ? (wywalenie katalizatorów, remap, ...)

a jeśli tylko dźwięk - to też jest sporo możliwości: cicho, głośno, lub bardzo głośno :D

 

1da77fa28cfc525bm.gif

dopóki nie ruszasz katalizatorów - wpływasz głownie na dźwięk i nie musisz robić remapu ...

Link to comment
Share on other sites

a co chcesz osiągnąć?

Czy chcesz mapować, czy seria?

Jeżeli sam bulgot, to puszkę, czyli catback zmień.

 

Było mnóstwo wątków o tym poczytaj trochę i zastanów się co chcesz osiągnąć.

Link to comment
Share on other sites

polecam H&Sa :wink: na poczatek wystarczy jak zalozysz sobie catback, jak bedzie ci malo to dozucisz downpipe z remapem i bedzie juz fajnie :mrgreen: i mruczalo i jechalo :twisted:

Link to comment
Share on other sites

o co chodzi? nie mogę wymienić wydechu? przecież wszyscy to robią

Ale jak mówisz o kompletnej wymianie wydechu a nie samej końcowej puszki, to wiąże się to zazwyczaj z przeprogramowaniem komputera sterującego, inaczej zrobisz sobie więcej szkody niż pożytku. No i najpierw zazwyczaj stawia się jakiś cel (chcę głośniej, szybciej, ciszej, lepiej) a potem szuka się środków (nowa puszka, nowy wydech + remap, zatyczki do uszu, szkolenie....).

Link to comment
Share on other sites

o i strumienicę z magnetyzerem :wink: :P:lol:

 

catback

a poważnie to jest najlepsze rozwiązanie na początek :D

To ja się podłączę do wątku. Czy catback to sama puszka, czy puszka + rura od środkowego tłumika do wylotu? Czy jeżeli zmieniła się średnica rury od środkowej puszki (katalizatora?) z 2,5 na 3 cale do końca z tłumikiem końcowym włącznie to trzeba robić remap? Już sama zmiana tłumika końcowego pewnie zmienia obieg spalin, a zwiększenie średnicy połowy wydechu tym bardziej. Wyczytałem jedank, że przy catbackach nie robi się remapu, stąd moja wątpliwość czy dobrze ogarnąłem temat. Czy nie jest tak, że teoretycznie jakakolwiek ingerencja w układ wydechowy powinna skutkować "liftingiem" ustawień komputera pod nowe parametry?

 

PS. Właśnie doczytałem, że częściowo piter parę postów wyżej odpowiedział mi na moje wątpliwości. Mimo wszystko temat pozostawię otwarty, bo nie do końca jestem przekonany czy remap faktycznie nie jest konieczny. W końcu zmienia się ciśnienie w układzie wydechowym....?

Link to comment
Share on other sites

catback = końcowa puszka (backbox) + środkowy element wydechu (centerpipe)

 

do póki nie ruszasz katalizatorów, czyli wymieniasz sam backbox lub catback - wpływasz głównie na dźwięk (głośność) i nie musisz robić remapu

Link to comment
Share on other sites

A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'

1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą

2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)

3. robię konieczny remap

 

Założenie wydech zostaje fabryczny

Pytania:

1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc nie-ASO - wyczytałem, że na sam remap jest promocja

2. Co zyskam?

3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?

4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?

 

PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?

Link to comment
Share on other sites

A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'

1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą

2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)

3. robię konieczny remap

 

Założenie wydech zostaje fabryczny

Pytania:

1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc nie-ASO - wyczytałem, że na sam remap jest promocja

2. Co zyskam?

3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?

4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?

 

PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?

 

Wymiana całego wydechu + remap chyba nie jest = wersja ekonomiczna :)

 

Podobnie jak Ty jestem świeżym posiadaczem WRX-a my06. Poczytałem sobie dobrze forum i generalnie nie warto "usprawniać" WRX-a, innymi słowy robić z WRXa STIa. Ja w swoim nie będę kombinował. Mam catbacka, bo założył go jeden z poprzednich właścicieli i tak zostaje. Dźwięk fajny, do tego blowoff robi przyjemne pssss :) Silnika ruszać nie będę. Z tego co wiem, seryjne wrxy mają dosyć miękki zawias. Raczej w tą stronę szedłbym z modyfikacjami, jeżeli już.

Link to comment
Share on other sites

generalnie wymiana całego wydechu i nowa pompa paliwa plus remap to jeszcze nie przerabianie wrx w sti :P

ale za to z nowym programem silnik będzie lepiej pracował :mrgreen:

poprawi się elastyczność i zmniejszy spalanie w dolnym zakresie obrotów :)

Link to comment
Share on other sites

Ja nie chcę wymieniać wydechu tylko ,,przerobić" ten co jest - trochę go ,,odetkać" i wykonać minimum da bezpieczeństwa- stąd remap i ewentualnie jesli potrzeba dawn pipe. Powinno to dać trochę więcej nitków i mocy i poprawić kulturę pracy. chciałbym zmieścić się 2 tysiach :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...