Skocz do zawartości

Rajdowe spekulacje - sezon 2006


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Schwarz byl kiedys jednym z najbardziej rozchwytywanych kierowcow w zespolach fabrycznych - moze juz nie pamietasz

 

Pamiętam jak najbardziej.Ma na koncie jedno zwyciestwo w MŚ. Ale jak sam napisałeś był :wink: Co nie zmienia faktu że i tak jest masterem jak wszyscy w MŚ :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i bedzie nowy puchar Kia Picanto :)

 

Wczoraj podpisany został list intencyjny pomiędzy Kia Motors Polska a Polskim Związkiem Motorowym, dotyczący organizacji markowego wyścigowego Pucharu Kia Picanto w sezonie 2006.

 

Puchar Kia Picanto jest cyklem planowanym na trzy lata (2006-2008). Zawody będą odbywały się jednocześnie z wyścigami wszystkich klas Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W roku 2006 odbędzie się minimum 6 rund, na torach w Poznaniu i w Kielcach.

 

Uczestnictwo w Pucharze Kia Picanto jest doskonałym sposobem na rozpoczęcie kariery sportowej w wyścigach samochodowych. Puchar Kia Picanto przeznaczony jest zarówno dla młodych zawodników, mających już doświadczenie w sporcie samochodowym, jak również dla nowych i początkujących sportowców. Firma Kia Motors Polska planuje organizowanie szkoleń, treningów oraz kursów na licencje sportowe dla zawodników chcących uczestniczyć w Pucharze.

 

Wychodząc naprzeciw młodym kierowcom Kia Motors przygotowała specjalną ofertę sprzedaży samochodów Kia Picanto dla zawodników. Cena samochodu, przygotowanego do wyścigów, będzie ustalona poniżej 30 tys. PLN brutto. Za tę kwotę zawodnik otrzyma samochód Kia Picanto 1.0 wraz z dodatkowym niezbędnym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa (klatka, fotel, pasy, gaśnica itd.) oraz modyfikacjami wpływającymi na osiągi i dostosowującymi samochód do warunków torowych (zawieszenie, koła, opony, hamulce, sterownik silnika itd.). Udział w pucharze weźmie około 30 samochodów Picanto, a zwycięzcy zarówno poszczególnych rund jak i całego pucharu otrzymają bardzo cenne nagrody.

 

- Stworzenie takiej klasy w Polsce jest bardzo potrzebne. Pozwoli na naukę, rozwój i doskonalenie umiejętności zawodników nie dysponujących dużymi budżetami. Aktualnie w Polsce odbywają się wyścigi kilku klas uzależnionych od pojemności silnika i zakresu modyfikacji. Koszty przygotowania samochodu i udziału w wyścigach są niejednokrotnie bardzo wysokie. Puchar Kia Picanto będzie rozwiązaniem znacznie tańszym od dotychczas organizowanych pucharów - powiedział Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska.

 

Regulamin Techniczny Pucharu będzie bardzo dokładnie określał zakres i możliwości modyfikacji samochodu, tak aby przy zachowaniu niskich kosztów wszyscy zawodnicy mieli wyrównane szanse. Organizacja wyścigów będzie intensywnie wspierana przez działania reklamowe, promocyjne oraz PR. Patronat medialny obejmie nad Pucharem zarówno prasa jak i TV. Liczne będzie także grono potężnych partnerów, dzięki którym Puchar zyska bardzo dużo na swojej atrakcyjności.

 

Firma Kia Motors rozpoczęła już przyjmowanie zgłoszeń od osób zainteresowanych wzięciem udziału w najbliższej edycji. Wszystkich zainteresowanych startem w Pucharze Kia Picanto prosimy o kontakt pod adresem e-mail: picanto-cup@kia.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to nie ładnie źle życzyć, ale rajdy by na tym zyskały...

 

 

Nie wiem jak wg. Ciebie rajdy mogą zyskać na niedopracowanym do końca samochodzie. To chyba lepiej żeby C4 stało na tak wysokim poziomie jak Xsara, a reszta zespołów dążyła do wyrównania poziomu, a nie na odwrót :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wg. Ciebie rajdy mogą zyskać na niedopracowanym do końca samochodzie. To chyba lepiej żeby C4 stało na tak wysokim poziomie jak Xsara, a reszta zespołów dążyła do wyrównania poziomu, a nie na odwrót :roll:

 

Też tak uważam... Będąc kierowcą rajdowym wolałbym po paru latach dostawania w łeb wreszcie strącić z tronu takiego Loeba, niż z nim wygrać tylko dlatego, że dostanie gorszy sprzęt... Albo zacznie jeździć wyłącznie na wstecznym :wink: :mrgreen:

 

Inna rzecz, że równanie do gorszego i zmiany regulaminowe ograniczające "wyścig zbrojeń" pozwoliłoby zespołom zaoszczędzić $, ale w sporcie chodzi chyba bardziej o to, żeby być najlepszym, a nie najbardziej ekonomicznym... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to widzieliście?

 

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... ws&&s=6517

 

(chodzi o zmiany regulaminowe)

 

 

Sezon 2007 będzie się składał z ośmiu lub dziewięciu rajdów rozgrywanych od stycznia do maja. Kolejny sezon rozpocznie się w sierpniu 2007 roku i zakończny się w maju 2008 roku. Ma to na celu zwiększenie medialności rajdowych mistrzostw swiata, gdyż w okresie zimowym znakomita większość sportów motorowych pauzuje.

 

Ciekawe które eliminacje wylecą...ehhh szlag mnie trafia jak czytam takie "genialne" pomysły...mam nadzieje że przynajmniej klasyki zostaną (Monte,Szwecja,Finlandia,Australia,GB) chociaż swoją drogą co to będzie za GB Rally w powiedzmy kwietniu :roll: W tej sytuacji, ciemno widze jakiekolwiek szanse Rajdu Polski do awansu do WRC :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe które eliminacje wylecą...ehhh szlag mnie trafia jak czytam takie "genialne" pomysły...mam nadzieje że przynajmniej klasyki zostaną (Monte,Szwecja,Finlandia,Australia,GB) chociaż swoją drogą co to będzie za GB Rally w powiedzmy kwietniu :roll: W tej sytuacji, ciemno widze jakiekolwiek szanse Rajdu Polski do awansu do WRC :roll:

 

WRC Fanie - ja rozumiem, że to będzie tylko takie pół-sezon tj. sezon przejściowy (styczeń - maj; to zaledwie 5 miesięcy!). Potem obędzie się już pełny cykl (sierpień 2006 - maj 2007; to już 11 miesięcy) - wówczas możemy liczyć na uwzględnienie Rajdu Polski wśród rajdów ubiegających się o status eliminacji RSMŚ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak najnajbardziej. Tylko zastanawiam sie któe rajdy odbędą sie w trakcie tego "pół-sezonu".

 

Potem obędzie się już pełny cykl (sierpień 2006 - maj 2007; to już 11 miesięcy)

 

Poprawka- sierpień 2007-maj 2008 :wink:

 

Kurde, jakoś tak dziwnie będzie...zakończenie sezonu w wakacje :? Choć wiem że to kwestia przyzwyczajenia...No i Monte już nie będzie rajdem otwierającym sezon, chyba że przeniosą je na sierpień, a to już w ogóle będzie kaplica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienimy w Kiach znaczki na Subaru? :>

 

 

A powracajac do tematu, to Toyota ma zakaz uczestnictwa na 10 lat, wiec chyba jeszcze do 2008 roku. To chodzilo o jakies straszne przekrety...*

 

 

*mam nadzieje, ze teraz ja nic nie przekrecilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powracajac do tematu, to Toyota ma zakaz uczestnictwa na 10 lat, wiec chyba jeszcze do 2008 roku. To chodzilo o jakies straszne przekrety...*

 

 

*mam nadzieje, ze teraz ja nic nie przekrecilem

 

Wiem, że Toyota miała karę jednego sezonu (czasy Celicy za jakiś wałek) ale o czyms takim to pierwsze słyszę, że 10 lat .... Ciekawe za co :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...