KWIATEK Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Jeśli temat już był to sorki, ale ciekaw jestem czy znacie jakieś proste sposoby na sprawdzenie czy napędy działają poprawnie? Tzn czy osie lub koła dostają lub odpowiednio dostają moment obrotowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 byl watek w ktorym ktos pytal o sprawdzenie sprzegla i napedow... i byly tam odpowiedzi ... sprobuj poszukac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 28 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 OGS-ie a mógłbyś coś bliżej, bo jak wrzuciłem w szukarkę to wywaliło mi tyle postów, że "król załamał ręce" I Dzięki za reakcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 To chyba bylo to: - przegladnij ten temat: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103068&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 OGS-ie przejrzałem i dalej nic nie wiem. Czy możliwe jest utracenie przednego napędu w jakiś sytuacjach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 OGS-ie przejrzałem i dalej nic nie wiem. Czy możliwe jest utracenie przednego napędu w jakiś sytuacjach? Moze napisz lepiej co Ci przeszkadza w czasie jazdy-bedzie latwiej.Z tego co pamietam to masz SI GT 95 ktora podobie jak Legacy Turbo ma pancerne napedy(tak bylo do modelu 97 potem byly juz np duzo slabsze skrzynie) i raczej nic zlego im nie bedzie no chyba ze bedziesz jezdzil bez oleju Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Byłem nią na szkoleniu w ABJ i na płycie poślizgowej miałem wrażenie, że przod nie ciągnie jak powinien. Tak jak by raz ciągnęła a raz nie. Ale to tylko moje wrażenie, a do doświadczonych kierowców to ja nie należe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Ten objaw to brak przedniej szpery ;-) Normalne - ten typ tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Ten objaw to brak przedniej szpery Normalne - ten typ tak ma. Kuba, może to wstyd ale czy mógłbyś mi to trochę wyjaśnić. Sądziłem, że Subaru (mam na myśli konkretnie moją Babcię) bez względu na przyczepność zawsze przekazuje moment na wszystkie koła. Mogą być różnice w procentowym jego rozdziale, ale mimo wszystko nie ma sytuacji, że któraś oś jest nienapędzana. Wiem, że coś takiego ma miejsce w układach w których stały napęd jest na przód a w przypadku utraty przyczepności przez przednią oś tył jest dołączany za pomocą Haldexa przez elektonikę. W takim przypadku może dojść do sytuacji, że samochód praktycznie przednionapędowy staje się tylnonapędowy. Widziałem takie zajście w przypadku Skody Octawi 4x4 i sądzę, że dotyczy to innych samochodów 4x4 z grupy Volkswagena (oczywiście z wyjątkiem modeli Audi z Torsenem). Zatem jak to jest z Subaru i co można z tym zrobić. Jeśli się da na to coś poradzić to jakie byłyby orientacyjne koszty takiej operacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Chodzi o to że co prawda napęd jest przekazywany na przód ale że tak powiem cała para idize w gwizdek bo jedno z kół z przodu się ślizga i w efekcie drugie dostaje tyle samo momentu czyli prawie nic. Przypadłość prawie wszystkich seryjnych czterołapów (tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę). Sposób to dołożenie przedniej szpery, kosszty od kilku do kilkunastu tysiecy zaleznie od systemu i sposobu działania. Prostrze szpery bardzo utrudniają skręcanie bez poślizgu, z drugiej strony są różne któe mają same plusy ale nie sa tak rewelacyjne podczas jazdy na mega śliskim. Ja osobiście się slinię do Quaife ATB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 (tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę A co to za cudo ten GT-Ae Czyli reasumując wg Ciebie Kuba wszystko jest oki. O ile ma to znaczenie to na skrzyni są pewnie jeszcze odciski palców Szczepana który ją remontował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 (tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę A co to za cudo ten GT-Ae GTAe to taka lepsza Mazda GTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 A co to za cudo ten GT-Ae Taki mega cymes ;-) Mazda bez wyposażenia, szyberka i paru innych rzeczy. Czyli reasumując wg Ciebie Kuba wszystko jest oki. O ile ma to znaczenie to na skrzyni są pewnie jeszcze odciski palców Szczepana który ją remontował. Ma znaczenie - nie przyłożył się i nie umył Powinno być spoko. Daj mi to sprawdzę ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 30 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Powinno być spoko. Daj mi to sprawdzę[/quote Kuba poważnie mówiąc to bardzo chętnie bym się umówił na prztestowanie przez Ciebie Babci. A jak by się dało to może udzieliłbyś kilku porad jak nią prawidłowo się przemieszczać. Najlepiej z przytupem. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Słuchaj ja zawsze chętnie, ale mity krążące o moich rzekomych umiejętnościach są mocno przesadzone.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 nic nie gadaj, tylko jedz jak daja :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 nic nie gadaj, tylko jedz jak daja Licze że i tak da? A twojego nie za bardzo skatowałem? Trochę nie umiałem się z nim dogadać na jednym kółku :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 30 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Licze że i tak da? Jak obiecał tak będzie yyyyyy tylko felgę po spotkaniu z krawężnikiem wymienię A co do napędów to zrobiłem próbę. Babcia na podnośnik, wyrzuciłem na luz i dawaj za kręcenie kołami w następujący sposób; 1. Kręcąc przednim lewym kręciły się równocześnie tylne, przednie prawe w bezruchu 2. Kręcę przednim prawym, efekt j.w., przednie lewe w bezruchu 3. Kręcę tylnym kołem kręcą się tylko tylne. I rozumiem , że tak ma być bo z przodu nie ma szpery, tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę). W tych autkach gdybym zakręcił jednym to kręciłyby się wszystkie. Czy ja to dobrze zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 3. Kręcę tylnym kołem kręcą się tylko tylne. Coś jest nie tak :-((((( W tych autkach gdybym zakręcił jednym to kręciłyby się wszystkie. Nie, Delta i Evo mają szpery helikalne z przodu - one nie dają takiego efektu. Z Twojego opisu rzeczywiście jest coś nie tak z dyframi. Powinny siękręcić przednie koła jak kręcisz tylnymi, albo chociaż jedno. Podnieś jedno przednie koło i zobacz jak duży jest opór przy kręceniu. POtem podnieś tylne i powtórz - najlepiej kluczem dynaometrycznym żeby określić dokłady moment, kręcenie powoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 30 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Coś jest nie tak (((( A to feler jękną seler :!: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Sprawdze dzisaj moją w ten sam sposob ale cos juz mam złe przeczucia :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 30 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Kuba a czy kierunek kręcenia ma znaczenie? Bo coś mi się zdaje, że jak kręciłem przednimi to tylne kręciły się w przeciwnym kierunku, a tylnymi kręciłem tylko w jedną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 A auto było na biegu? Jeżeli na biegu to próbujesz robić i kręci się w miarę bez oporu a tylne kręcą się w przeciwną stronę to masz totalnie rozwaloną wiskozę - nic nie trzyma. Bez biegu to dziwne...ale też możliwe :-/ oznacza to samo raczej. W ogóle na biegu jak zakręcisz jednym rpzednim to drugei powinno się kręcić w drugą strone na tył stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 (jak całe auto jest w górze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 30 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 A auto było na biegu? Nie, było na luzie i oczywiście podniesione. to masz totalnie rozwaloną wiskozę - nic nie trzyma. QQQQQQQ.........rwa mać Jak sądzisz ile świnek skarbonek, że zacytuję poetycką Mamusię będę musiał synkowi podpie.....ć żeby to doprowadzić do porządku? Jedna świnka skarbonka=1000 złociszy. I jeszcze ta felga dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się