Skocz do zawartości

Jak sprawdzić napędy?


KWIATEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

OGS-ie przejrzałem i dalej nic nie wiem. Czy możliwe jest utracenie przednego napędu w jakiś sytuacjach?

 

Moze napisz lepiej co Ci przeszkadza w czasie jazdy-bedzie latwiej.Z tego co pamietam to masz SI GT 95 ktora podobie jak Legacy Turbo ma pancerne napedy(tak bylo do modelu 97 potem byly juz np duzo slabsze skrzynie) i raczej nic zlego im nie bedzie no chyba ze bedziesz jezdzil bez oleju :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten objaw to brak przedniej szpery Normalne - ten typ tak ma.

Kuba, może to wstyd ale czy mógłbyś mi to trochę wyjaśnić.

Sądziłem, że Subaru (mam na myśli konkretnie moją Babcię) bez względu na przyczepność zawsze przekazuje moment na wszystkie koła. Mogą być różnice w procentowym jego rozdziale, ale mimo wszystko nie ma sytuacji, że któraś oś jest nienapędzana. Wiem, że coś takiego ma miejsce w układach w których stały napęd jest na przód a w przypadku utraty przyczepności przez przednią oś tył jest dołączany za pomocą Haldexa przez elektonikę. W takim przypadku może dojść do sytuacji, że samochód praktycznie przednionapędowy staje się tylnonapędowy. Widziałem takie zajście w przypadku Skody Octawi 4x4 i sądzę, że dotyczy to innych samochodów 4x4 z grupy Volkswagena (oczywiście z wyjątkiem modeli Audi z Torsenem). Zatem jak to jest z Subaru i co można z tym zrobić. Jeśli się da na to coś poradzić to jakie byłyby orientacyjne koszty takiej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że co prawda napęd jest przekazywany na przód ale że tak powiem cała para idize w gwizdek bo jedno z kół z przodu się ślizga i w efekcie drugie dostaje tyle samo momentu czyli prawie nic. Przypadłość prawie wszystkich seryjnych czterołapów (tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę).

 

Sposób to dołożenie przedniej szpery, kosszty od kilku do kilkunastu tysiecy zaleznie od systemu i sposobu działania. Prostrze szpery bardzo utrudniają skręcanie bez poślizgu, z drugiej strony są różne któe mają same plusy ale nie sa tak rewelacyjne podczas jazdy na mega śliskim. Ja osobiście się slinię do Quaife ATB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za cudo ten GT-Ae

 

 

Taki mega cymes ;-) Mazda bez wyposażenia, szyberka i paru innych rzeczy.

 

 

Czyli reasumując wg Ciebie Kuba wszystko jest oki. O ile ma to znaczenie to na skrzyni są pewnie jeszcze odciski palców Szczepana który ją remontował.

 

Ma znaczenie - nie przyłożył się i nie umył :P

 

Powinno być spoko. Daj mi to sprawdzę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licze że i tak da?

 

Jak obiecał tak będzie yyyyyy tylko felgę po spotkaniu z krawężnikiem wymienię :oops:

 

A co do napędów to zrobiłem próbę.

Babcia na podnośnik, wyrzuciłem na luz i dawaj za kręcenie kołami w następujący sposób;

1. Kręcąc przednim lewym kręciły się równocześnie tylne, przednie prawe w bezruchu

2. Kręcę przednim prawym, efekt j.w., przednie lewe w bezruchu

3. Kręcę tylnym kołem kręcą się tylko tylne.

I rozumiem , że tak ma być bo z przodu nie ma szpery,

tylko STI, Lancer, GT-Ae i Delta Evo mają przednią szperę).

W tych autkach gdybym zakręcił jednym to kręciłyby się wszystkie.

 

Czy ja to dobrze zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Kręcę tylnym kołem kręcą się tylko tylne.

 

Coś jest nie tak :-(((((

 

W tych autkach gdybym zakręcił jednym to kręciłyby się wszystkie.

 

Nie, Delta i Evo mają szpery helikalne z przodu - one nie dają takiego efektu.

 

 

Z Twojego opisu rzeczywiście jest coś nie tak z dyframi. Powinny siękręcić przednie koła jak kręcisz tylnymi, albo chociaż jedno. Podnieś jedno przednie koło i zobacz jak duży jest opór przy kręceniu. POtem podnieś tylne i powtórz - najlepiej kluczem dynaometrycznym żeby określić dokłady moment, kręcenie powoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto było na biegu? Jeżeli na biegu to próbujesz robić i kręci się w miarę bez oporu a tylne kręcą się w przeciwną stronę to masz totalnie rozwaloną wiskozę - nic nie trzyma. Bez biegu to dziwne...ale też możliwe :-/ oznacza to samo raczej. W ogóle na biegu jak zakręcisz jednym rpzednim to drugei powinno się kręcić w drugą strone na tył stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto było na biegu?

 

Nie, było na luzie i oczywiście podniesione.

 

to masz totalnie rozwaloną wiskozę - nic nie trzyma.

 

QQQQQQQ.........rwa mać :evil: Jak sądzisz ile świnek skarbonek, że zacytuję poetycką Mamusię będę musiał synkowi podpie.....ć żeby to doprowadzić do porządku?

Jedna świnka skarbonka=1000 złociszy.

 

I jeszcze ta felga dzisiaj :(:evil::cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...