JotEn Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 będę musiał zmienić hamulce. Są nawiercane i nacinane ( za cholere nie wiem jakie ) ale pewien dupek wsadził mi o połowę mniejsze klocki i skutek wiadomy. Co polecacie? Koszt, sam nie wiem. 2 - 3 kPLN...? auto: troche mocniejsze od serii legacy turbo, koła 17" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin@klubsubaru.pl Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Za tyle kupisz np. zestaw Tar-Ox z nacinanymi tarczami i odpowiednimi klockami. Kola nie maja znaczenia bo w tych kwotach i tak nie zmienisz zaciskow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herrkam Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 póki co ładuję do GT zimmermann wiercony+czerwone EBC+mintex dot 5.1 wszystko przód za około 1200 pln tył brembo seria za jakieś 350 pln (tarcze plus klocki) zobaczymy co z tego będzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Za tyle kupisz np. zestaw Tar-Ox z nacinanymi tarczami i odpowiednimi klockami.Kola nie maja znaczenia bo w tych kwotach i tak nie zmienisz zaciskow. wiem bo pytałem p. Artura ( bodajże ) u Szczepana ale nie orientuje się czy to nie " za wiele ", w zasadzie powinienem inaczej postawić pytanie: jakie hamulce założyć żeby to dobrze hamowało ? herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny. p.s. Marcin gratuluje:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny. Otóż nie, napęd nie ma na to wpływu, już bardziej rozkład masy w aucie. Ale i tak na przód idzie średnio 70% a reszta na tył. Taka już jest fizyka Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny. Otóż nie, napęd nie ma na to wpływu, już bardziej rozkład masy w aucie. Ale i tak na przód idzie średnio 70% a reszta na tył. Taka już jest fizyka fizyka jest niczym bez doświadczenia a doświadczeni wiedzą że w AWD powinny być podobnie wydajne hamulce z tyłu i przodu ( w przypadku większych mocy oczywiście ) i teraz należy do tego dostosować teorię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herrkam Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 nno doobra robi sie ciekawy temat w sumie wstępnie zgadzam się z Aflinta ale także słyszalem o tym że podobna wydajność powinna być z tyłu w związki z większą wagą osi ale siły hamujące jednak podczas gwałtownego hamowania oddziałują bardziej z przodu temu nie da się zaprzeczyć....myslę że brembo tarcza i ferodo klocek (all seria) dadzą radę na tej tylniej osi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Powinny dać radę. Ja jednak wolę mieć z tej samej półki wszystkie raty w hamulcach. Oczywiście klockami robi się balans hamowania, jak nie ma korektora więc można to sobie regulować. Jak hamulce przednie się przegrzewają to balans przesuwa się na tyl. Ale z tego zestawu co podałeś to mi się bardziej przód niż tył nie podoba ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JotEn Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 podczas gwałtownego hamowania oddziałują bardziej z przodu temu nie da się zaprzeczyć....myslę że brembo tarcza i ferodo klocek (all seria) dadzą radę na tej tylniej osi na pewno, to racja - i tak na razie było u mnie ale nie jestem zadowolony specjalnie, moze to byc kwestia albo kipeskich klockow jakie mialem z przodu ( zniszczyly tarcze ) albo ( i ) tez za slabych starych tarcz z tylu. \Mocy jeszcze tyle nie mam zeby ladowac jakies wielkie tarcze na przod i tyl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Po konsultacjach z Jankiem K, ja w swoim GT-eku (96) zmieniłem przednie zaciski na czterotłoczkowe (z modelu 99-00), co zaowocowało większymi tarczami na przodzie. Wszystkie tarcze wymieniłem na Tar-ox G88 (nacinane) i klocki bodajże 1114 też Tar-ox. Na razie zrobiłem niecałe 200 km i ciężko mi coś konkretnego powiedzieć. Tym bardziej, że opony też są nowe. Jak to już się jakoś ułoży to dam znać. Ale sądzę, że to dobry wybór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Bardzo dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Gdyby SJS był w sobotę to miałbyś drogi Moderatorze okazję to trochę poukładać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Niestety sobotnie SJSy to rzadkie zjawisko :-( Cóż, może kiedyś się nadarzy okazja - ja się chętnie pisze na test drive po OSie testowym firmy Kornecki Auto Sport ;-) (jeżeli nie byłeś tam wożony to polecam :-D ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Nie nie jest on mi znany. Jeżeli jest szansa, że Babcia go przeżyje to z chęcią bym się tam wybrał. JotEn jak mi się udało wrzucić te fotki to to tak wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herrkam Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 >>KWIATEK>> jakiego rzędu to była inwestycja?? i gdzie to zakupiłeś no i ile wyniosły Cię zaciski ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 A może to wlyzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Niestety za dużo pixeli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Koszt zacisków to 1200 zł, oczywiście używane. Ja miałem fuksa i kupiłem je bardzo szybko. Akurat ArturASKO miał takie, a że byłem najszybszy to teraz pracują w mojej Babci. Koszt tarcz i klocków to po cenach okazyjnych około 4 tyś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Kwiatek, wrzuć tutaj: http://imageshack.us/ , lub do mnie na mejla (owoc666@o2.pl) to je podwieszę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 owoc666. poszło na emaila do Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 ja się chętnie pisze na test drive po OSie testowym firmy Kornecki Auto Sport ;-) Nie nie jest on mi znany Zostalem raz przewieziony po tym OS-ie. Wrazenia... niezapomniane Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWIATEK Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Zostalem raz przewieziony po tym OS-ie. Wrazenia... niezapomniane Ciekawość chyba bierze górę. Mam nadzieję, że Babcia to wytrzyma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Zostalem raz przewieziony po tym OS-ie. Wrazenia... niezapomniane Ciekawe przez kogo ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Ciekawość chyba bierze górę. Mam nadzieję, że Babcia to wytrzyma. Polecam Dżanka, ja to jestem amator, a Dżanek to zawodowiec :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts