Jump to content

jakie hamulce


JotEn

Recommended Posts

będę musiał zmienić hamulce.

Są nawiercane i nacinane ( za cholere nie wiem jakie ) ale pewien dupek wsadził mi o połowę mniejsze klocki i skutek wiadomy.

 

Co polecacie? Koszt, sam nie wiem. 2 - 3 kPLN...?

 

auto: troche mocniejsze od serii legacy turbo, koła 17"

Link to comment
Share on other sites

Za tyle kupisz np. zestaw Tar-Ox z nacinanymi tarczami i odpowiednimi klockami.

Kola nie maja znaczenia bo w tych kwotach i tak nie zmienisz zaciskow.

 

wiem bo pytałem p. Artura ( bodajże ) u Szczepana ale nie orientuje się czy to nie " za wiele ", w zasadzie powinienem inaczej postawić pytanie:

 

jakie hamulce założyć żeby to dobrze hamowało ?

 

herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny.

 

p.s. Marcin gratuluje:)

Link to comment
Share on other sites

herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny.

 

Otóż nie, napęd nie ma na to wpływu, już bardziej rozkład masy w aucie. Ale i tak na przód idzie średnio 70% a reszta na tył. Taka już jest fizyka :)

Link to comment
Share on other sites

herrkam: wydaje mi sie ze tył i przód powinien w 4x4 być podobnie wydajny.

 

Otóż nie, napęd nie ma na to wpływu, już bardziej rozkład masy w aucie. Ale i tak na przód idzie średnio 70% a reszta na tył. Taka już jest fizyka :)

 

fizyka jest niczym bez doświadczenia a doświadczeni wiedzą że w AWD powinny być podobnie wydajne hamulce z tyłu i przodu ( w przypadku większych mocy oczywiście ) i teraz należy do tego dostosować teorię.

Link to comment
Share on other sites

nno doobra robi sie ciekawy temat w sumie wstępnie zgadzam się z Aflinta ale także słyszalem o tym że podobna wydajność powinna być z tyłu w związki z większą wagą osi ale siły hamujące jednak podczas gwałtownego hamowania oddziałują bardziej z przodu temu nie da się zaprzeczyć....myslę że brembo tarcza i ferodo klocek (all seria) dadzą radę na tej tylniej osi

Link to comment
Share on other sites

Powinny dać radę. Ja jednak wolę mieć z tej samej półki wszystkie raty w hamulcach. Oczywiście klockami robi się balans hamowania, jak nie ma korektora więc można to sobie regulować. Jak hamulce przednie się przegrzewają to balans przesuwa się na tyl.

 

 

Ale z tego zestawu co podałeś to mi się bardziej przód niż tył nie podoba ;-)

Link to comment
Share on other sites

podczas gwałtownego hamowania oddziałują bardziej z przodu temu nie da się zaprzeczyć....myslę że brembo tarcza i ferodo klocek (all seria) dadzą radę na tej tylniej osi

 

na pewno, to racja - i tak na razie było u mnie ale nie jestem zadowolony specjalnie,

moze to byc kwestia albo kipeskich klockow jakie mialem z przodu ( zniszczyly tarcze ) albo ( i ) tez za slabych starych tarcz z tylu. \Mocy jeszcze tyle nie mam zeby ladowac jakies wielkie tarcze na przod i tyl...

Link to comment
Share on other sites

Po konsultacjach z Jankiem K, ja w swoim GT-eku (96) zmieniłem przednie zaciski na czterotłoczkowe (z modelu 99-00), co zaowocowało większymi tarczami na przodzie. Wszystkie tarcze wymieniłem na Tar-ox G88 (nacinane) i klocki bodajże 1114 też Tar-ox. Na razie zrobiłem niecałe 200 km i ciężko mi coś konkretnego powiedzieć. Tym bardziej, że opony też są nowe.

 

Jak to już się jakoś ułoży to dam znać.

 

Ale sądzę, że to dobry wybór.

Link to comment
Share on other sites

Koszt zacisków to 1200 zł, oczywiście używane. Ja miałem fuksa i kupiłem je bardzo szybko. Akurat ArturASKO miał takie, a że byłem najszybszy to teraz pracują w mojej Babci. Koszt tarcz i klocków to po cenach okazyjnych około 4 tyś.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...