Skocz do zawartości

Słabe ogrzewanie/dmuchawa Legacy '96


b_ass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

"Nadejszła" zima i Szuwarek coraz gorzej grzeje w środku. dmuchawa mimo że ustawiona na 4 mam wrażenie że jest coraz słabsza, a z kanalików które mają wylot pod przednimi fotelami wogóle juz nie wieje... w jaki sposób szanowni koledzy mozna wyczyścić aby wiało bardziej :) bo to że generalnie dmuchawa jest słaba i grzanie kiepskie to juz wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może warto przeczyścić filtr pyłkowy, znajduje się on bodajże za schowkiem pasażera jeśli w ogóle występuje w Twoim modelu :)

Tu masz instrukcje, jak i do czego się dobrać (wprawdzie impreza, ale powinno być to samo):

viewtopic.php?t=128978

http://www.subiegal.com/thecars/impreza ... filter.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Kąąbi się zbiesiło i przestało dmuchać ciepłym. :evil: Problem był tu:

566494972301.png

A dokładniej w lince (nr 11), której to pancerz wyskoczył z mocowania i lata luzem (przy okazji, dzięki Elek). Z rysunku wynika, że powinien być tam jakiś klips zabezpieczający.

 

I teraz pytanie jak przymocować ten pancerz ? Nie ma on żadnego zgrubienia na końcu. Da się przykleić jakimś klejem epoksy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz pytanie jak przymocować ten pancerz ? Nie ma on żadnego zgrubienia na końcu.

Nie rozkopywałem tego dotąd w imprezie, w lanosie ojca Ani po prostu ułamała się ta końcówka z klipsem - nienaprawialne (tylko wymiana), podobno częsta przypadłość oryginalnych linek w lanosie (na mrozie). Jeśli ten klips jest "montowalny", może trafisz oryginał ( :arrow: "Sanktuarium Subarowe", delikatnie kopnąć* w drzwi, żeby Elek otworzył), albo jakąkolwiek skręcaną obejmę (nie wiem do czego ma się ten klips montować). Nie przypuszczam, żeby klejenie pomogło.

 

 

* kopnąć - bo chyba nie wpadniesz z pustymi rękami? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, piszesz o klipsie co jest w prawym dolnym rogu rysunku? Ten klips jest w obudowie przepustnicy nagrzewnicy przy nogach. Ja zakładam to tak, że w nogach montuję oczko linki na przepustnicy, potem suwak ogrzewania daję na zimne (maks w lewo) i na końcu wciskam pancerz linki w tego klipsa przy przepustnicy. Nic kleić nie trzeba bo całość się trzyma na tej samej zasadzie jak linki w hamulcach roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, piszesz o klipsie co jest w prawym dolnym rogu rysunku? ...

 

Nie wiem jak to powinno wyglądać, ale chodzi o ten koniec linki przy sterowaniu. No niestety pancerz "wylata", bo nie ma na nim nic, co by go trzymało. Jest gładki jak pupcia noworodka. Koniec przy nagrzewnicy jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie też słabo grzeje, zawsze w japońcach grzało extra, mam pytanie do bardziej doświadczonych w subaru kolegów :czy w konsoli, pod panelem sterowania jest zawór zamykający ciecz chłodzącą z silnika ? Przestawienie dzwigni ciepłe źimne działa , słychać ruch jakiejś klapy zmieniającej kierunek powietrza -ale dmucha ledwo ciepłym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 95 % zatkana, jak wyłączę wentylator na 2-4 minuty, nastepnie włacze na "1" to chwilkę wieje gorącym i znowu zimnym.Co polecacie do płukania nagrzewnicy ? Ale żeby jej nie przeżarło.Mam już kupiony " Odkamieniacz do chłodnic " firmy Holts'.Kiedyś używałem octu i odkamieniacza do czajników , płukanie 6-8 razy,- efekt pozytywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaryna ok, to jeszcze opisz w miarę dokładnie dla potomnych jak to zrobiłeś - może się przydać

i na ile jest gwarancja, ze nie zacznie cieknac. Tez tak robilem ale na samochodach na których mie nie zależalo, w Subaru tez mi słabo grzeje, ale boje sie tak zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem w M Colt, wczesniej ojca Pony.W moim Legacy uszkodzony był górny kruciec chłodnicy, pęknięty, zagnieciony, wąż zamocowany był 2 szt. opaska metalowa + opaski trytyt aby wąż nie zsuwał się po krućcu-stożkowym ,w lecie występowały tam wycieki cieczy chłodzacej. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel często uzupełniał to kranówą, dlatego nagrzewnica była zamulona- zakamieniona.Do krućca chłodnicy w lecie wcisnołem rurkę mosiężną, na ciasno i jest OK. PŁUKANIE-odradzam stosowanie środków do mycia "kibli"są za silne i wyżrą aluminiową nagrzewnicę.

Mam LPG, nad rozrusznikiem mam trójniki, tam rozłączyłem węże ,lewy dłuższy wyciągnełem do góry i zatknełem do niego lejek.Prawy -wcisnełem do niego kawałek rurki i skierowałem obok półosi aby nie ciekło mi po rozruszniku.Wlewałem ocet 10% do lejka ten bardzo powoli , wupływał z drugiej strony.Zajmowałem sie innymi sprawami i co 10 - 15 minut dolewałem trochę octu.Trwało to ok. 3godziny, nastepnie torebkę odkamieniacza do czajników /prod.Major Domus rozpusciłem w 1 l. goracej wody i zalewałem nagrzewnicę, dla pewności rozpusciłem ok.200ml.Calgon w 1l. goracej wody i zalewałem po trochę.Przepłukałem kilka litrów czystej gorącej wody i podpiełem węże z silnika.WIEM-kilka godzin grzebania ale na szrocie demontowałem nagrzewnicę do Colta 3 godziny bez efektu,dlatego nie myślałem o wymianie nagrzewnicy.NIE stosujcie do płukania kwasów ani sody kaustycznej to dobre do pisuarów i klozetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

.gforce - pozdrawiam świadomego użytkownia pojazdów samochodowych.

Nie daję gwarancji na 0. 00001 %,robię to bo tym gackiem codziennie dojeżdrzam do pracy 52 km - powiat Kłodzko, mieszkam w mieścinie 22 tyś,za Kłodzkiem i to na peryferiach, droga odśnieżana co 5- 10 dni. Subaru kupiłem świadomie zamiast 406 który mi się podobał, wcześniej miałem 306 1,8, Colt 1,5 ECI, R 5 1,8 Exclusive, Suzuki sedan 4WD.

Gdybym miał kasę to bym oddał to do ASO lub kupił nowszy.

Swiadomie płukałem tylko nagrzewnicę a nie cały układ chłodzenia bo :kilka lat temu jak wypłukałem VW LT 28 to ciekło wszędzie gdzie powinno i nie powinno.

Następne samochody płukałem , "Ludwik" oryginalny 1:1 z gorącą wodą - żadne tańsze środki.Wczoraj na podstawie obserwacji mojej walki z zimną ngrzewnicą doszedłem do wniosku że najbardziej skutecznym środkiem był " odkamieniacz do czajników i ekspresów do kawy. Za saszetkę tego " coś" zapłaciłem 2 zł za szt, miałem 5 szt. , Calgon 13 zł, środek do płukania chłodnic 48 zł,.Obserwowałem co ? , wypływa z nagrzewnicy/ tzn. osady , matowa ciecz, itd. Po płukaniu "odkamieniaczem" zawierającym - kwas cytrynowy - płukanie było najbardziej skuteczne i efektywne. Wczesniej przy - 6- 8 *C , robiłem 10 - 15 km zanim szyba przednia oddtajała i nie musiałem jej ciągle skrobać to teraz przy -2 *C wskazówka ledwo wyjdzie ponad dolną kreske a szyba czołowa już odmarza.Możliwe że zamiast " Środek do odkamieniania czajników i ekspresów do kawy" wystarczy zastosować normalny "Kwasek cytrynowy", nie stosuj Domestosy, "Aczee"i inne wynalazki.

Pierwsze zalewanie mojej nagrzewnicy to ok.100 ml- szok , następne 200, 300 itd.kamień ustąpił i wszystkie cienkie kanaliki zaczęły przewodzić wodę.

Nie namawiam do zastosowanych przeze mnie metod, podjełem ryzyko , jestem zadowolony.

Jakaś kinder niespodzianka może spowodować że w Twoim przypadku będzie inaczej ............

Pozdro.

 

-- Pt lis 25, 2011 7:39 pm --

 

Witam ponownie.

Mamy kolejną zimę i ponownie nie jestem zadowolony z ogrzewania, dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest w miarę ciepło. W zeszłym roku wymieniłem termostat, na nie markowy, wskaźnik temperatury "idzie " do połowy , stoi poziomo- jak jest u Was ? Legacy 96r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaryna ok,

tez witam ponownie, u mnie w III wskazowka lezy poziomo, termostat na pewno dobry, ale ogrzewanie akie sobie, nagrzewnice tez plukalem, jest drozna i nic z niej za bardzo nie wylecialo nawet... moze takie jest ogrzewanie w tym samochodzie. Tzn u mnie leci gorace powietrze, ale np w moim drugim samochodzie - saxo nie da sie reki do kratki przylozyc bo parzy, a w legacy jest tylko gorace :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaryna ok,

tez witam ponownie, u mnie w III wskazowka lezy poziomo, termostat na pewno dobry, ale ogrzewanie akie sobie, nagrzewnice tez plukalem, jest drozna i nic z niej za bardzo nie wylecialo nawet... moze takie jest ogrzewanie w tym samochodzie. Tzn u mnie leci gorace powietrze, ale np w moim drugim samochodzie - saxo nie da sie reki do kratki przylozyc bo parzy, a w legacy jest tylko gorace :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wielkie Dzięki Szanownym Kolegą za pomoc, kupiłem nową podróbę wkładu nagrzewnicy z golf /

A4 za 40 PLN, założę z wentylator z PC -ta pod nogami pasażera albo wetnę się w obieg przed wentylatorem za zaworem IN/OUT, blacha 0,5 + silicon,

Przez kilkanaście kilometrów mam zaparowaną lub zamarzniętą szybę a mamy dopiero przymrozki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...