Jump to content

ABS- za szybko


Yoshii
 Share

Recommended Posts

mam wrażenie,że ABS za szybko zaczyna działać (szczególnie na sniegu). droga hamowania jest przez to zdecydowanie za długa..

koła zimowe, błędów nie ma , płyn jest etc.

 

Co może być tego przyczyną?

 

 

pzdr B.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam wrażenie, że droga hamowania z ABS jest dłuższa, szczególnie na śniegu.

 

Podłączam się z pytaniem, czy nie ma to związku z tym, że ABS ma poprawić kierowalność, a nie skracać drogę hamowania?

Link to comment
Share on other sites

zaczyna działać już bardzo wcześnie ,nawet przy małych naciskach..

porównywałem droge hamowania z innym autem- wynik przerażający.

jade do serwisu ,ale wczesniej wolalbym mniej wiecej wiedzieć co to może być...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zdarza się, że ABS zaczyna działać przy delikatnym dotknięciu hamulca często właśnie na dziurach (ale na równym też może się zdarzyć) to może być trochę przyczyn.

Od luzów w zawieszeniu przez brudny bądź luźny czujnik po uszkodzony albo poluzowany pierścień abs na którymś z przegubów.

 

Tyle tylko, że diagnozowanie tego typu usterki przez internet to moim zdaniem totalne nieporozumienie. Określanie czy lekko czy mocno się naciska pedał hamulca jest bardzo subiektywne. Dlatego też pojechałbym do ASO (oczywiście :wink:) i zlecił to jakiemuś doświadczonemu mechanikowi. I raczej zrobiłbym to szybko.

Jeśli jest jakiś kłopot z ABS to chyba lepiej do czasu sprawdzenia wyłączyć ten system całkiem żeby nie było sytuacji jaką miał ostatnio mój klient który przejechał na wciśniętym hamulcu całe rondo (zjeżdżał z górki po suchym asfalcie). Okazało się, że pierścień abs zatopiony w łożysku był uszkodzony (czasami się blokował i przestawał okręcać razem z łożyskiem) i sterownik czasami dostawał błędne informacje o prędkości jednego z kół.

Link to comment
Share on other sites

u mnie czujniki możemy chyba pominąć , błędy nie wyskakują. Reszta do sprawdzenia..

Czujnik może być nie tyle uszkodzony co brudny. I problemy wtedy będą.

Link to comment
Share on other sites

U mnie szybko łapie ABS na twardej, nierównej nawierzchni (czyli na większości polskich dróg :mrgreen: ), ale zawsze myślałem że w dość sztywnym STi to normalne :roll:

Na równej jest ok, bez znaczenia czy sucho, deszcz czy śnieg.

Link to comment
Share on other sites

mam wrażenie,że ABS za szybko zaczyna działać (szczególnie na sniegu). droga hamowania jest przez to zdecydowanie za długa..

koła zimowe, błędów nie ma , płyn jest etc.

 

Co może być tego przyczyną?

 

 

pzdr B.

 

ja tam nie wiem bo nie czytam jak wiekszosc ludzi ;) ale podobno w instrukcji jest napisane ze ABS wydluza droge hamowania.

no i to racja jest.

 

tak sobie rozumuje ze kazdy ABS ma zaszyta jakas progowa wartosc poslizgu przy ktorej odpuszcza hamulec i rzeczywiscie w scoobim mam wrazenie ze stosunkowo wczesnie to nastepuje.

dlatego tez jak kazdy prawdziwy miszcz kierownika bezpiecznik od ABS przewoze gdzies w schowku na rekawiczki :D

 

pozdrufki

janek

Link to comment
Share on other sites

Na nierownej drodze kolo "skacze" a przynajmniej zmienia nacisk a co za tym idzie sile jaka moze przeniesc - to powoduje chwilowe blokowanie a ABS genialnie odpuszcza wowczas co skutkuje wydluzeniem drogi zatrzymania - taka zasada dzialania tego systemu.

Tak naprawde to on nie ma skracac drogi hamowania a umozliwic ominiecie przeszkody (utrzymac kierowalnosc przy hamowaniu)

dlatego jak ktos potrafi w ostatniej chwili odpuscic hamulec i ominac przeszkode zamias przywalic w nia na zablokowanych kolach to wylacza ABS.

Jak w naglym przypadku jedyne co kierownik potrafi to zaprzec sie nogami o hamulec i sprzeglo to lepiej niech ma ABS jak producent przewidzial.

PZDR!

 

-- 29 lis 2010, o 10:50 --

 

Na nierownej drodze kolo "skacze" a przynajmniej zmienia nacisk a co za tym idzie sile jaka moze przeniesc - to powoduje chwilowe blokowanie a ABS genialnie odpuszcza wowczas co skutkuje wydluzeniem drogi zatrzymania - taka zasada dzialania tego systemu.

Tak naprawde to on nie ma skracac drogi hamowania a umozliwic ominiecie przeszkody (utrzymac kierowalnosc przy hamowaniu)

dlatego jak ktos potrafi w ostatniej chwili odpuscic hamulec i ominac przeszkode zamias przywalic w nia na zablokowanych kolach to wylacza ABS.

Jak w naglym przypadku jedyne co kierownik potrafi to zaprzec sie nogami o hamulec i sprzeglo to lepiej niech ma ABS jak producent przewidzial.

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...