Yoshii Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 mam wrażenie,że ABS za szybko zaczyna działać (szczególnie na sniegu). droga hamowania jest przez to zdecydowanie za długa.. koła zimowe, błędów nie ma , płyn jest etc. Co może być tego przyczyną? pzdr B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja też mam wrażenie, że droga hamowania z ABS jest dłuższa, szczególnie na śniegu. Podłączam się z pytaniem, czy nie ma to związku z tym, że ABS ma poprawić kierowalność, a nie skracać drogę hamowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Czy ABS zaczyna działać przy dość mocnym hamowaniu czy już przy bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Mi abs zaczyna nieraz łapać przy delikatnym hamowaniu, szczególnie na śliskim, i szczególnie np na nierównej drodze (kostka, bruk, nierówny asfalt) pokrytej np śniegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshii Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 zaczyna działać już bardzo wcześnie ,nawet przy małych naciskach.. porównywałem droge hamowania z innym autem- wynik przerażający. jade do serwisu ,ale wczesniej wolalbym mniej wiecej wiedzieć co to może być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Jeśli zdarza się, że ABS zaczyna działać przy delikatnym dotknięciu hamulca często właśnie na dziurach (ale na równym też może się zdarzyć) to może być trochę przyczyn. Od luzów w zawieszeniu przez brudny bądź luźny czujnik po uszkodzony albo poluzowany pierścień abs na którymś z przegubów. Tyle tylko, że diagnozowanie tego typu usterki przez internet to moim zdaniem totalne nieporozumienie. Określanie czy lekko czy mocno się naciska pedał hamulca jest bardzo subiektywne. Dlatego też pojechałbym do ASO (oczywiście :wink:) i zlecił to jakiemuś doświadczonemu mechanikowi. I raczej zrobiłbym to szybko. Jeśli jest jakiś kłopot z ABS to chyba lepiej do czasu sprawdzenia wyłączyć ten system całkiem żeby nie było sytuacji jaką miał ostatnio mój klient który przejechał na wciśniętym hamulcu całe rondo (zjeżdżał z górki po suchym asfalcie). Okazało się, że pierścień abs zatopiony w łożysku był uszkodzony (czasami się blokował i przestawał okręcać razem z łożyskiem) i sterownik czasami dostawał błędne informacje o prędkości jednego z kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoshii Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 ok, u mnie czujniki możemy chyba pominąć , błędy nie wyskakują. Reszta do sprawdzenia.. dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 u mnie czujniki możemy chyba pominąć , błędy nie wyskakują. Reszta do sprawdzenia.. Czujnik może być nie tyle uszkodzony co brudny. I problemy wtedy będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 U mnie szybko łapie ABS na twardej, nierównej nawierzchni (czyli na większości polskich dróg ), ale zawsze myślałem że w dość sztywnym STi to normalne :roll: Na równej jest ok, bez znaczenia czy sucho, deszcz czy śnieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 a amory to w dobrym stanie kolega ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 U mnie są jak najbardziej ok. Może być też wina krótszych sprężyn bo amorki nie wybierają już pewnie tak jak powinny, ale nie wiem czy aż do tego stopnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 tak też wychodzą przekombinowane zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 mam wrażenie,że ABS za szybko zaczyna działać (szczególnie na sniegu). droga hamowania jest przez to zdecydowanie za długa..koła zimowe, błędów nie ma , płyn jest etc. Co może być tego przyczyną? pzdr B. ja tam nie wiem bo nie czytam jak wiekszosc ludzi ale podobno w instrukcji jest napisane ze ABS wydluza droge hamowania. no i to racja jest. tak sobie rozumuje ze kazdy ABS ma zaszyta jakas progowa wartosc poslizgu przy ktorej odpuszcza hamulec i rzeczywiscie w scoobim mam wrazenie ze stosunkowo wczesnie to nastepuje. dlatego tez jak kazdy prawdziwy miszcz kierownika bezpiecznik od ABS przewoze gdzies w schowku na rekawiczki pozdrufki janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Na nierownej drodze kolo "skacze" a przynajmniej zmienia nacisk a co za tym idzie sile jaka moze przeniesc - to powoduje chwilowe blokowanie a ABS genialnie odpuszcza wowczas co skutkuje wydluzeniem drogi zatrzymania - taka zasada dzialania tego systemu. Tak naprawde to on nie ma skracac drogi hamowania a umozliwic ominiecie przeszkody (utrzymac kierowalnosc przy hamowaniu) dlatego jak ktos potrafi w ostatniej chwili odpuscic hamulec i ominac przeszkode zamias przywalic w nia na zablokowanych kolach to wylacza ABS. Jak w naglym przypadku jedyne co kierownik potrafi to zaprzec sie nogami o hamulec i sprzeglo to lepiej niech ma ABS jak producent przewidzial. PZDR! -- 29 lis 2010, o 10:50 -- Na nierownej drodze kolo "skacze" a przynajmniej zmienia nacisk a co za tym idzie sile jaka moze przeniesc - to powoduje chwilowe blokowanie a ABS genialnie odpuszcza wowczas co skutkuje wydluzeniem drogi zatrzymania - taka zasada dzialania tego systemu. Tak naprawde to on nie ma skracac drogi hamowania a umozliwic ominiecie przeszkody (utrzymac kierowalnosc przy hamowaniu) dlatego jak ktos potrafi w ostatniej chwili odpuscic hamulec i ominac przeszkode zamias przywalic w nia na zablokowanych kolach to wylacza ABS. Jak w naglym przypadku jedyne co kierownik potrafi to zaprzec sie nogami o hamulec i sprzeglo to lepiej niech ma ABS jak producent przewidzial. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się