Skocz do zawartości

IMPREZA 1.6 TS ej161


petronews

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Imprezy 1.6TS '03. Na początek chciałbym podziękować wszystkim forumowiczom, dzięki którym w miarę szybko doprowadziłem ją do wstępnie zadowalającego mnie stanu technicznego – bez Was byłoby jeszcze trudniej i "po omacku"…

 

Nie zakładam jednak tego wątku li tylko żeby podziękować, ale przede wszystkim chciałbym wysondować, czy istnieje na forum więcej posiadaczy tego, jak się ostatnio przekonałem, rzadkiego modelu oraz zaproponować stworzenie wątku dedykowanemu tylko i wyłącznie temu modelowi. Wątku, w którym moglibyśmy wymieniać się wszystkimi małymi spostrzeżeniami różniącymi nasze auta od ich mocniejszych sióstr i braci.

 

Proponuję przedyskutować ewentualną formułę takiego wątku i określić ramowe zasady partycypowania w takim przedsięwzięciu.

 

Moja propozycja jast następująca:

 

1. Wątek jest dedykowany dla użytkowników imprez 2 w wersjach z silnikami ej161 (95KM).

 

2. Zainteresowani użytkownicy w pierwszym wątku przedstawiają innym swój samochód i opisują ewntualne tehniczne perypetie jakie ich do tej pory spotkały aby następnie – w miarę potrzeby – zadawać dręczące ich pytania dotyczące modelu.

 

3. Do odpowiadania zapraszamy oczywiście także pozostałych użytkowników, wszak zapewne niejeden od najuboższej wersji zaczynał…

 

4. Myślałem także o stworzeniu odpowiedniego klucza moderacji, tak aby finalnie w wątku zostawały jedynie opisy poszczególnych patentów i inne użyteczne informacje w formie gotowej do podania – bez toczących się batalii o prawdę, ale nie wiem czy to nie byłoby zbyt upierdliwe do ogarnięcia… Ustosunkujta się. Myślę czymś takim, że jak ktoś zadaje pytanie to wątek bulgocze aż do rozwikłania problemu, po czym autor pytania dopisuje opis przypadku do swojego pierwszego posta a dziesiątki postów które do tego doprowadziły zostają skasowane. Docelowo mielibyśmy tu opisy kilkanastu samochodów z opcją zadania pytania jesli czegoś nie ma jeszcze opisanego. Opisy możnaby także uzupełniać o informacje przyswojone w innych wątkach.

 

5. W szczególności interesują mnie różnice w stosunku do pozostałych modeli, kompatybilność części zamiennych(spotkałem się z wieloma błędami w bazach części dla tego modelu) oraz kompatybilność komponentów (np. skrzyni biegów), indywidualne rozwiązania, typowe przypadłości, informacje o spalaniu, lpg, istotnych różnicach w rozwiązaniach między MYx a MYy (przykład – łącznik stabilizatora), używanych przez Was płynach eksploatacyjnych (inny silnik=inne oleje). Ewentualne modyfikacje mogłyby być zlinkowane do bliźniaczego wątku w "jechaniu nielegala" (tylko po co?)…

 

6. Więcej grzechów nie pamiętam.

 

Na koniec chciałbym jeszcze dodać, że przez ostatnie 2 miesiące miałem wiele prostych pytań, na które ciężko było znaleźć odpowiedź. Podejrzewałem swój samochód o to, iż jest wersją amerykańską, nie mogłem znaleźć pasujących kabli WN, nie wiedziałem czy moje "Sport Edition" to rzeczywisty model czy jakiś pic, martwiłem się że mam kierownicę momo bo samochód miał dzwona z wystrzalem poduszek i ktoś podmienił kiere na momo z wrx-a i wiele innych błahostek... Nadal nie wiem, dlaczego mam ogrzewaną tylną lewą szybkę (wydaje mi się że bardziej przydatna byłaby prawa), ale to akurat pytanie ogólne bo dotyczy budy…

 

Kończę ten post i wkrótce zamieszczę opis mojego samochodu. Zainteresowanych proszę o feedback, również feedback moderatorów będzie cenny – może udałoby się przykleić wątek – na początek?

 

-- Śr lis 24, 2010 6:17 pm --

 

Mój jeździk:

 

Subaru Impreza 1.6 TS "Sport Edition"

rocznik 2003, wagon, model MY03,

silnik ej161 SOHC 95KM@5200rpm, 143Nm@3600rpm

skrzynia manualna piątka + reduktor,

napęd awd, przód i tył otwarty, centralna wiskoza.

przebieg po zakupie: 160000km

kolor 23W (REDDISH BLUE Metallic)

 

Słabo odczuwane przyspieszenie wzdłużne rekompensowane jest przez dobre trzymanie na zakrętach.

 

Zainstalowany sekwencyjny wtrysk gazu Landi Renzo, spalanie gazu 10.8-15L/100km (miasto 15L, spokojna trasa poniżej 11L, autostrada z prędkościami 130-160km/h 13L), spalanie benzyny: jeszcze nie zmierzone.

 

Przez dłuższy czas szukałem informacji o dopisku "sport edition" – okazało się, że w niemczech (stamtąd pochodzi mój samochód) wersja 1.6TS z kierownicą MOMO została oficjalnie nazwana "Sport Edition" - i o ile mi wiadomo, na tym różnice się kończą :P

 

Po zakupie musiałem zmierzyć się z kilkoma przypadłościami:

 

1. Gaśnięcie na zimnym silniku na luzie (dojazd do świateł > sprzęgło > hamulec = gaśnięcie) + CEL (wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach)

a) wymiana świec, czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego nie pomogły

B) problem rozwiązała regulacja luzów zaworowych do tego odrobine spadło spalanie i silnik trochę ożył. W tym silniku regulacja jest bardzo prosta, tzn. szczelinomierz, śrubka, kontra – bez zbędnych rozbebeszeń, 2h roboty (warsztat). Poprzedni właściciel nie regulował zaworów wcale, bo myślał że jest automatyczna.

c) przy regulacji zaworów wymienione uszczelki w gniazdach świec – gniazda były pełne oleju.

 

2) po regulacji pojawiło się albo zaczęło być odczuwalne szarpanie przy przyspieszaniu poniżej 2500rpm na lpg.

Pomogła wymiana przewodów WN, prawdopodobnie przy okazji regulacji luzów ktoś brutalnie wyszarpał fajkę z świecy co w efekcie spowodowało że rdzeń oderwał się od gniazda fajki i nie był z nią na stałe połączony. Empirycznie dowiodło to, iż mieszanka lpg z powietrzem ma większą rezystancję niż mieszanka benzyny z powietrzem - na benzynie problem nie występował.

Ze względu na koszty oryginalnych przewodów , zdecydowałem się kupić zamienniki, nie było to jednak proste – katalogi mylą się i proponują kable z niekompatybilnymi fajkami/gniazdami. Na szczęście doszedłem do tego, że identyczne są stosowane w 125 konnej wersji Forestera 2.0 (SF), rocznik 1998-2002 z silnikiem EJ202 (EJ20J ma inne mocowanie). Mogłem wybierać między Boschem a Herth+Buss Jakoparts – wybrałem te drugie i jestem zadowolony. Okresowo pojawiają się także Kerr Nelson (numer części blueprinta ADS71614C) i podobno są najlepsze z dostępnych zamienników (nie licząc zamienników droższych od oryginałów). Sentechy i inne zMORY pana JANa – zgodnie z zaleceniami forum i gazownika – wykluczyłem na samym początku.

 

3) "miękki" tył z tendencją do zamiatania zakrętów – konieczna wymiana amortyzatorów, łatwo dostęne KYB 285/szt. spisują się doskonale.

 

4) stuki w przednim zawiezeniu – wymieniłem łączniki oraz gumy stabiizatora i nastąpiła błoga cisza.

 

Wszystkie w/w operacje zamknęły się w 2.5k i samochód czeka już tylko na poprawki "kosmetyczne", oto lista potrzeb i pytań, które jeszcze mnie nurtują:

 

1) brak osłony silnika – samochód miał podobno przygodę z krawężnikiem, który pożarł osłony silnika i wydechu oraz pokrzywił wydech. O osłonę silnika mam zamiar zapytać GrzegorzaP, gdzie dostać osłony wydechu?

 

2) zmielone błotniki – poszukuję przednich plastików, ktoś wie gdzie można je zdobyć?

 

3) dlaczego mam ogrzewaną tylną lewą szybkę a nie prawą? jak jest w Waszych wagonach?

 

4) spalanie – czy nie powinno być jeszcze mniej ?

 

5) czasem zdaje mi się, że tył zbytnio "siedzi", możliwe że to przez zbiornik gazu i zapasówkę w bagażniku? a może zużyte sprężyny? jak to sprawdzić ? Jeśli to sprężyny, to czy da się go trochę podnieść samymi sprężynami, np. z Forestera? W przyszłości chciałbym zwiększyć prześwity o cal lub dwa (jak w OBK)

 

dzięki, thats all, folks.

 

czy ktoś to wogóle czyta? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem uważnie i gratuluje autka,też zaczynałem od 1.6 i mam najlepsze wspomnienia z tego okresu bo było to SUBARU,i to mnie cieszyło naj bardziej,póżniej zaczęły się małe modyfikacje,potem większe i dzisiaj z 1.6 została tylko tablica rejestracyjna i szkielet budy :lol: ,życzę zajefajnej przygody z nietuzinkową marką SUBARU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że niektórzy posiadacze nowej Mazdy 6 kombi udawali się do ASO w celu reklamowania niedziałającego ogrzewania tylnych bocznych szyb... Oczywiście w instrukcji mają napisane, do czego są te "paski na szybie" :lol: Info od mojego kumpla, który też był bliski reklamowania "awarii", ale w porę przeczytał odpowiedni post na forum mazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mzy, podniosłeś mnie na duchu :)

 

lucza, dzięki – chyba należysz do nielicznych którzy przecytali, wygląda na to że 1.6TS to prawie kolekcjonerski model :)… Twoje 1.6 to która generacja? Jak II to pisz co i jak, co pasuje co nie itepe :)

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sorry stary ale moje 1.6 to był 99',i nie zostało z niego wile,był rozebrany do zera i poskładany od nowa na nowych podzespołach z różnych wersji,i tak to trwa do dzisiaj i nikt niewie na czym to się skończy.Dzisiaj jest plan 2.2 bez turbo ale z kompresorem,minie zima zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...