Jump to content

IHI VF43 -> Wydech i boost max


k64

Recommended Posts

czesc, kiedys juz pisalem z zamiarem wkladania turbo do swojego bmw, i tak tez sie stalo ... turbo wlasnie z waszych ulubionych samochodow, IHI VF43 , mam pare pytan ktore pozwola mi na dalsze modyfikacje a nie mam zamiaru zawsze na hamownie wjezdzac. Ponizej przedstawie pare fotek mojego samochodu ale narazie konkrety , bardzo prosze zeby wypisywali sie ci co maja cos ciekawego do napisania na moje pytania, i Ci ktorzy juz krecili.

 

 

mam mbc wiec moge bawic sie doladowaniem , WG seryjny z IHI , to wszystko siedzi w silnku 2,5 ale to juz mniejsza o to.

 

1. Jakie max doladowanie ktos z was ustawial dla tej turbiny bez obawy o silnik, mi rąblo 1,5 raz ale tylko testowo .

2. Przy jakim doladowaniu tzn jaki MAX daje przyrosty mocy przy tej turbinie,tjz gdzie konczy sie jej wydajnosc jak wiadomo ladowac moze duzo (boost) ale ILE daje moc. Dodam ze teraz mam 0,6 bara, moge podkrecic do 0,9 , do 1,1 obojetnie tylko chce znac faktyczna sprawnosc tej turbiny , poza jaka granice nie oplaca sie krecic wyzej boostem bo nic to nie da a wiadomo w najgorszym wypadku przekrecimy turbo. aha ! doladowanie utrzymuje mi sie dokonca i przy 0,7bara napewno jest wzrost ciagly mocy ale ile jest granica

3. slyszalem ze do 350koni u WAS z tej turbiny max , jak to z tym jest? u mnie 2,5 silnik przy 0,5bara dalo 290koni i 380nM z hamowni bez obciazenia .

 

4. wydech, mam zrobione cos takiego:

 

zdjcie0www022.jpg

 

zdjcie0038w.jpg

 

zdjcie0034c.jpg

 

flansze3dabmp.jpg

 

 

 

 

jak widac u mnie poczatek wydechu downpipe to wlaciwie jedna komora chyba w orginale tak tez jest u was , jedna komora wydech z turbiny + WG ,

 

moje pytanie brzmi, czy przegrodzenie KOMORY oraz osobne ujscie (rura osobna) z flanszy ktora jest na gorze (3D projekt ta z podwojna dziura to wiadomo to o co pytam a to z dwoma zlaczanymi to TO CO MAM Teraz) daje cos wiecej,

big_299.jpg

perrin-downpipe1.jpg

czy ktos z was same takie mody robil, glownie chodzi mi o zachowanie sie boostu, tzn czy podskoczyl. jak ktos moze niech sie rozpisze glebiej co zaobserwowal.

 

od nowa chce robic downpipe wlasnie rura ktora idzie na zew (z WG) i dopiero potem sie laczy w wydech ponownie albo i nie.

Proprostu wyczytalem ze to pierwszy krok pozadnego wydechu w takim turbo , tzn najlepsze co moze byc . Prosze nie pisac jakie przyrosty oczekujesz itd ponizej wiecej fotek tak dla sprostowania.

 

 

prosze o rozwage, nie potrafie dobrze tlumaczyc ale dziekuje juz teraz z gory za posty.

 

 

filmik jakis tak zeby sie pochwalic

Link to comment
Share on other sites

filmik jakis tak zeby sie pochwalic

 

 

tak z ciekawości: ta marchewa przy zmianie biegów - to wyleciał wydechem stopiony tłok czy to może tak z nadmiaru mocy...? :twisted: słyszałem, że podobno samo napompowanie powietrza to nie wszystko.... :mrgreen: a Ty?.... :lol: ingerowałeś jakoś w sterowanie silnika, robiłeś jakieś mapy wtrysku czy zapłonu...? czy tak tylko - seria ECU i założona dmuchawka?

 

P.S

 

zajebisty stożek, były też męskie? :lol: gorące powietrze prosto z komory silnika....jestem pod wrażeniem... :twisted::lol:

Link to comment
Share on other sites

toscie mi doradzili, macie szczeze na tym forum ciekawych ludzi ale czekam moze ktos normalny cos napisze na ten temat.

 

sterowalem sam z sonda szerokopasmowa oraz ecumstarem (det II) moze nie wiedzie co to jest heh bo tylko na gotowe programy jedziecie do firm ktore to ogarniaja , jak nie wiesz skad marchewa sie bierze to juz twoj problem tutaj akurat z podlania za bardzo paliwem , afr bardzo bezpieczne, zaplon +2 stopnie do przodu. AUto jest odprezone , map sensor inne wtryski i wiele innych rzeczy ktore sa niezbedne a nie bede tutaj pisac, calosc jest opisana na SR forum a tataj pytanie bylo inne,

 

jeszce do gory kolegi, w ktorym miejscu prosto z komory zasysa niby moj stozek cieple powietrze?

nie dosc ze opatulony jest turbo i downpipe kocem to dodatkowo stozek wychodzi prosto na dwor, wiec widac gowno sie znasz bo twoje turbo na dole podwieszone w subaru wiecej powietrza cieplego ciagnie niz moje lepiej bys napisal cos madrego. tu masz fotke zebys sie najadl wstydu beztytuuliz.jpg

 

 

a napisalem na gorze zeby pisali ci co maja cos do powiedzenia na ten temat a nie biadolenie. :D

Link to comment
Share on other sites

toscie mi doradzili, macie szczeze na tym forum ciekawych ludzi ale czekam moze ktos normalny cos napisze na ten temat.

 

sterowalem sam z sonda szerokopasmowa oraz ecumstarem (det II) moze nie wiedzie co to jest heh bo tylko na gotowe programy jedziecie do firm ktore to ogarniaja , jak nie wiesz skad marchewa sie bierze to juz twoj problem tutaj akurat z podlania za bardzo paliwem , afr bardzo bezpieczne, zaplon +2 stopnie do przodu. AUto jest odprezone , map sensor inne wtryski i wiele innych rzeczy ktore sa niezbedne a nie bede tutaj pisac, calosc jest opisana na SR forum a tataj pytanie bylo inne,

 

jeszce do gory kolegi, w ktorym miejscu prosto z komory zasysa niby moj stozek cieple powietrze?

nie dosc ze opatulony jest turbo i downpipe kocem to dodatkowo stozek wychodzi prosto na dwor, wiec widac gowno sie znasz bo twoje turbo na dole podwieszone w subaru wiecej powietrza cieplego ciagnie niz moje lepiej bys napisal cos madrego. tu masz fotke zebys sie najadl wstydu

 

No to nas żeś teraz zastrzelił wiedzą, a emotorsport się tak wstydu najadł, że już w ogóle nosa nie wystawi z tej swojej krainy wielkich jezior :mrgreen:

Za krótko na forum jesteś i z czasem się przyzwyczaisz do takich komentarzy, ale szczerze Ci doradzę - kąśliwymi uwagami nic nie zyskasz :)

Link to comment
Share on other sites

k64, nikt tu kto robił coś podobnego Ci nie powie bo pracował na to długo i ciężko.

kwestie związane z turbiną można częściowo wyjaśnić w oparciu o mapę kompresora.

ja bym taki eksperyment trochę opomiarował - np. temperatura w dolocie po IC mogłaby się przydać, mógłbyś wtedy złapać eksperymentalnie ten moment kiedy turbo już przegrzewa ładunek zamiast kompresować (potocznie pisząc bo inaczej nie umiem :lol: ). takie coś sprawdzi kombo turbo+ic

czujnik stuków jest?

Link to comment
Share on other sites

no przeciez napisal ze steruje Det II i mbc.

 

Wydaje mi sie na 90% ze Beben mial u siebie vf43 i wyszlo 320@480. Zagadaj do niego, moze ma gdzies stary wykres z boostem.

 

 

amerykanie niby podaja ze to turbo do 325 na kolach :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

o widze ze jednak ktos napisal cos fajnego, ogolnie to juz dzisiaj zaczalem przerabiac wg, ale najbardziej ciekawi mnie wlasnie pytanie Ile vf43 znosi u was, sie zaloze ze polowa z was krecila max z turbin seryjnych ile szlo a jak pozniej juz nie szlo to kupowala wieksze, wiec chce poprostu wiedziec ile tak wedlog was daje rady, nie wiem jak tam u was z reszta osprzetu wydajnoscia wtryskow czy innych rzeczy . Niechodzi tutaj o to czy ktos wlozyl w to duzo pracy czy nie , ja tez wlozylem i chwale sie wlasciwie wszystkim nie mam nic do ukrycia. Poprostu nie wiem czy np przy 0,9 nie pojedzie lepiej niz na 1,1 bo juz turbina nie bedzie wykraczac poza swoja mape , temp w dolocie nie dostepna troszke do mnie nie mam narazie czujnika ale to nie bedzie problem raczej. cz. stukowy jest oczywiscie (zew) ale on mnie chroni tylko przed stukiem przy strojeniu stekospo do ucha i tyle, ale ciezko wiedziec kiedy jest lepiej przy takich mocach, u mnie napewno jest grubo ponad 3xx na silniku i 450~nM. \zamierzam sie wybrac na obciazeniowa hamownie ale dopiero jak skoncze i podkrece i wystroje na tyle ze wyda nam sie na max z tej turbiny a nie wiemy ile zostawic. Wydaje mi sie ze pisanie o mocy tutaj jest malo wazne, czy turbina starcza do 300 czy do 400km , rozne silniki u was rozne u nas (bmw) stad roznice beda rozne np ze wzgledu na same juz 6cylidrow u mnie. mysle ze wiecej niz 370km u mnie nie wyskoczy ale jak napiszecie ile u was jest max jesli macie zapewnione inne warunki to bede wiedziec na ile krecic .

Link to comment
Share on other sites

ja tam orłem nie jestem, ale co Ci da powiedzenie, że np. 'u nas' wyskoczy 330 koni na kołach czy 390 na silniku skoro masz inny silnik z inną charakterystyką momentu....

zmierz tę temperaturę a działając ostrożnie znajdziesz punkt spadku wydajności turbo i ic, badając knock znajdziesz max zapłon i to jest max co z tego zestawu wyciśniesz +-kilka procent.

to tak na chłopski rozum... jak wiesz co nieco o bmw to pewnie jesteś w stanie oszacować kiedy panewki/tłoki/korby polecą i z jakim hukiem :wink: nakręć filmik :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

k64

raczej tu nie uzyskasz odpowiedzi bo na tym forum nikt nie uturbia aut tylko kupuje STI albo wklada silnik z STI wsumie tez moglbys wsadzic taki silnik jesli sie zmiesci bo by ci rozklad masy polepszyl 8)

dwa ta turbina dzialala w silnik 2.5 i dalo sie zrobic ok 320km ale w subaru turbo jest duzo dalej od wyjsc z glowic i energia spalin jest inna wiec u ciebie moze byc inaczej :idea: z tego co wiem to niektorzy ladowali 1,4 bar w peaku i turbo dzialalo ale w STI 2.5 powyzej 6 tys orb boost juz spadal ponizej 1 bara tak bylo u mnie

trzy dlaczego nie poszukales turbin z kolektorem z BMW 335i maja duzy potencjal :idea:

cztery jesli chodzi o downpipe to ja mialem kiedys jedna gruba 4 calowa rure splaszczona troche przy flanszy a na koncu ze zwezka do 3 cali i dzialalo bardzo fajnie

Link to comment
Share on other sites

no to juz mi sie troche rozjasnilo jak napisales o tym 1,4 i spadku.

Co do mierzenia tmp w doolocie faktycznie jest takjak napisales dobra sprawa - ze jak juz sie grzeje to napewno bedzie mniej. sprawdze to napewno.

 

co do pytan, dlaczego nie poszukalem turbin innych z kolektorem itd, kolektor sam robilem a ta calosc lekko ponad 400hp da rade bez kucia tzn tyle sprawdzone a doladowanie to ok 1,5 bara bezpieczne a moze raczej sprawdzone, turbina ta poki co tzn IHI daje jak narazie najlepsze wyniki jesli chodzi o nM i moc w silnikach 2,5 M50 w bmw do doladowania 1bar~ (zagraniczne fora) . Wstaje juz przy 2tys, max boost jest przy 3 i o konca jak narazie te 0,9 utrzymuje , wiecej sprawdzimy niebawem. Mozna by napisac heh idealne turbo dla bmw do 1 bara, a czy wiecej podola to chcemy sprawdzic.

 

dzieki za porady. :wink:

Link to comment
Share on other sites

smialo mozesz nia dmuchac sporo wiecej niz 1,0Bar. Sti po progsach peakuja do 1,4-1,5 bara.

 

Niestety na tym forum bardzo malo ludzi zmienia turbo w subarakach. w WRX jest to bez sensu a w STi 350KM to naprawde duzo i wystarczajaco do skrecania.

 

 

Kropkowicz, ze w u nasz w subarakach wysypuja sie panewki, tloki i korby przy praktycznie seryjnych mocach, nie oznacza to ze inne marki rowniez robią takie fantastyczne silniki. vide wlasnie BWM czy VAGa.

 

 

Graf, 335 po programie i wydechu wchodzi w okolice 400km przy pojemnosci 3.0. Do tego utrudnione sterowanie etc... Jak k64 napisał przy vf43 i 2.5 bedzie celowal w 360-400.

Link to comment
Share on other sites

Kropkowicz, ze w u nasz w subarakach wysypuja sie panewki, tloki i korby przy praktycznie seryjnych mocach, nie oznacza to ze inne marki rowniez robią takie fantastyczne silniki. vide wlasnie BWM czy VAGa.

 

czas zbierać na porządne auto :lol:

Link to comment
Share on other sites

heh no to super, jak juz dlubiecie to nie wiem jak wy ale nic jednak nie zastapi pojemnosci wedlog mnie , choc chyba subaru to taka rajdowka bardziej niz drag, choc rozni ludzie rozne potrzeby. the wolf bardzo mi pomogles.

 

w sumie temat zakonczony panowie.

 

dzieki fajnie bylo pisac na innym forum niz na bmw :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...