Jump to content

gaśnie i faluje na niskich obrotach


grafit

Recommended Posts

Witam,

 

od 2 dni jestem posiadaczem subaru legacy z 2003r. 2.5 gx + instalacja gazowa(podobno koltec)

problem polega na tym, że na niskich obrotach faluje i nie rzadko gaśnie na światłach;

wogóle jeżeli już uda mu się utrzymać obroty to ma bardzo niskie ok. 400-500/min

jak ktoś miał podobne problemy bądź wie co może być tego przyczyną proszę o info.

 

może ktoś w warszawie ma taki silnik? dajcie znać,to może jaki spot.

ja mieszkam w wawrze.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli faluje Ci tylko przy zasilaniu gazem i masz instalację z parownikiem, to obejrzyj sobie przewód elastyczny, który biegnie od parownika do kolektora ssącego .

Miałem taką przygodę z instalacją Koltec, wymiana przetartego przewodu pomogła i obroty wróciły do normy . Jeżeli nie, to uderzaj do nadwornego gazownika jako.

 

Jeżeli natomiast owa przypadłość trapi Twój samochód także podczas pracy na benzynie, to już większa zagadka .

Link to comment
Share on other sites

Na niskich obrotach ma nierówną pracę bez względu na jakim paliwie chodzi.

Dzisiaj jeździłem nim po mieście no i to był koszmar - gasł mi prawie na każdych światłach.

Zajechałem do gaziarza na słomianej i po pierwsze nie robią koltec'a ,po drugie powiedzał,

że prawdopodobnie pracuje na dwóch paliwach :shock:

Może przepustnica jest do czyszczenia, ponieważ stał długo nie jeżdżony ponad 8 m-cy :?:

Chętnie skorzystam z pomocy mecha, który specjalizuje się w subaru. Jak macie jakieś

namiary to poproszę.

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisałem w pierwszym poscie-mieszkam w warszawie;

czy nie ma nieszczelności nie wiem, ale check pali się cały czas;

dodam jeszcze, że przy odpalaniu długo kręci i muszę pomóc mu dodawając

gazu, na zimnym silniku odpala normalnie-ale to chyba dzięki ssaniu?

 

chciałbym go uzdrowić, ale nie jestem mechanikiem i stąd moja

prośba o polecenie kogoś kto zna te auta bardzo dobrze.

 

Pozdrawiam,

 

Damian.

 

PS:Już dodałem skąd jestem w profilu :D

Link to comment
Share on other sites

już wczoraj próbowałem wysłać do niego maila ale mam go cały czas w skrzynce:

"Do wysłania" i nie wiem co jest grane;

jeżeli ma ktoś jakiegoś maila do jako to poproszę na priva.

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

W taki razie zanim cokolwiek rozkręcisz to podjedz na serwis:) lub poszukaj jakiegoś typa w Twojej okolicy co ma kabel i zczyta blad ktory powoduje checka.Bedzie to jakis poczatek.Byc moze naprowadzi to mechanika do ktorego pojedziesz na jakis trop:)Przynajmniej nie rozkreci Ci polowy samochodu niepotrzebnie.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem gwidon faq to dobra rzecz;

umówiłem się na wizytę u mecha, narazie dzięki wszystkim za pomoc,

będę informował co się dzieje.

 

pzdr

 

-- Śr lis 17, 2010 5:59 pm --

 

przed wizytą w warsztacie jeszcze parę spraw:

- zapomniałem wspomnieć o palących się kontrolkach:check i abs,

- w związku z powyższym chcę sprawdzić błędy no i nie wiem w końcu,

które wtyczki złączyć, ale chyba zielone ponieważ te są dwie, a oprócz nich

w pobliżu jest tylko biała(jasnokremowa :?: )- jakby co foto tych kości

mogę puścić na maila,

- spaliny mają bardzo intensywny zapach benzyny.

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem gwidon faq to dobra rzecz;

umówiłem się na wizytę u mecha, narazie dzięki wszystkim za pomoc,

będę informował co się dzieje.

 

pzdr

 

-- Śr lis 17, 2010 5:59 pm --

 

przed wizytą w warsztacie jeszcze parę spraw:

- zapomniałem wspomnieć o palących się kontrolkach:check i abs,

- w związku z powyższym chcę sprawdzić błędy no i nie wiem w końcu,

które wtyczki złączyć, ale chyba zielone ponieważ te są dwie, a oprócz nich

w pobliżu jest tylko biała(jasnokremowa :?: )- jakby co foto tych kości

mogę puścić na maila,

- spaliny mają bardzo intensywny zapach benzyny.

 

Hi.Po co chcesz łączyć wtyczki?

Żeby zczytac bledy ECU Open Portem nie musisz zwierac wtyczek.

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Żeby zczytac bledy ECU Open Portem nie musisz zwierac wtyczek.

to co mam zrobić? i co to jest Open Port?

teraz znalazłem to:http://codes.rennacs.com/plugins/SubaruEFI/SUBARU-EFI-01-MEM-L-Series.php

co chyba daje mi odpowiedź na moje pyt.

 

chociaż mam wątpliwości czy w moim(2003 r.) "wybłyszczy" mi kody :)

"wybłyszczy" :?:

 

PS: Zajrzałem jeszcze raz do tych wtyczek i mam dwie zielone i jedną "clear", a drugą białą :shock:

Czy te ostatnie nie powinny być tego samego koloru? Poza tym różnią się od siebie, a innych w pobliżu nie widać.

Mogę wysłać foto.

 

PS 1: Próbowałem znaleźć zdjęcie tych wtyczek. Znalazłem tylko to:

http://codes.rennacs.com/photo-gallery/SUBARU-EFI-01-CHOICE-Photos.php

ale zupełnie nie widać tych czarnych.

Jeżeli ktoś ma dokładne zdjęcie to chętnie obejrzę.

Link to comment
Share on other sites

do mechanika jadę we wtorek i do tego czasu chciałem sam zczytać błędy,

ale chyba będę musiał poczekać,ponieważ nie mam czarnych wtyczek takich jak te

na zdjęciu.

Czy to znaczy, że do odczytania błędów konieczny jest komp lub jakiś czytnik?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Open Port to Interfejs za pomoca ktorego mozna zczytac bledy ECU i wymienic soft za pomoca odpowiednich programow.Te wtyczki ktore zfotografowales (jedna z nich zluzy do remapu w subaru - trzeba zalozyc tzw .zworke) To Ci nic nie da jak bedziesz przy tym grzebal:)

 

Po prostu jedz i na poczatek zczytaj bledy albo na Serwis albo do kogos kto ma kabel Tactrix open port 2.0 i evo scana

 

 

Pzdr

 

Przemek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...