Skocz do zawartości

gaśnie i faluje na niskich obrotach


grafit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od 2 dni jestem posiadaczem subaru legacy z 2003r. 2.5 gx + instalacja gazowa(podobno koltec)

problem polega na tym, że na niskich obrotach faluje i nie rzadko gaśnie na światłach;

wogóle jeżeli już uda mu się utrzymać obroty to ma bardzo niskie ok. 400-500/min

jak ktoś miał podobne problemy bądź wie co może być tego przyczyną proszę o info.

 

może ktoś w warszawie ma taki silnik? dajcie znać,to może jaki spot.

ja mieszkam w wawrze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faluje Ci tylko przy zasilaniu gazem i masz instalację z parownikiem, to obejrzyj sobie przewód elastyczny, który biegnie od parownika do kolektora ssącego .

Miałem taką przygodę z instalacją Koltec, wymiana przetartego przewodu pomogła i obroty wróciły do normy . Jeżeli nie, to uderzaj do nadwornego gazownika jako.

 

Jeżeli natomiast owa przypadłość trapi Twój samochód także podczas pracy na benzynie, to już większa zagadka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niskich obrotach ma nierówną pracę bez względu na jakim paliwie chodzi.

Dzisiaj jeździłem nim po mieście no i to był koszmar - gasł mi prawie na każdych światłach.

Zajechałem do gaziarza na słomianej i po pierwsze nie robią koltec'a ,po drugie powiedzał,

że prawdopodobnie pracuje na dwóch paliwach :shock:

Może przepustnica jest do czyszczenia, ponieważ stał długo nie jeżdżony ponad 8 m-cy :?:

Chętnie skorzystam z pomocy mecha, który specjalizuje się w subaru. Jak macie jakieś

namiary to poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem w pierwszym poscie-mieszkam w warszawie;

czy nie ma nieszczelności nie wiem, ale check pali się cały czas;

dodam jeszcze, że przy odpalaniu długo kręci i muszę pomóc mu dodawając

gazu, na zimnym silniku odpala normalnie-ale to chyba dzięki ssaniu?

 

chciałbym go uzdrowić, ale nie jestem mechanikiem i stąd moja

prośba o polecenie kogoś kto zna te auta bardzo dobrze.

 

Pozdrawiam,

 

Damian.

 

PS:Już dodałem skąd jestem w profilu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki razie zanim cokolwiek rozkręcisz to podjedz na serwis:) lub poszukaj jakiegoś typa w Twojej okolicy co ma kabel i zczyta blad ktory powoduje checka.Bedzie to jakis poczatek.Byc moze naprowadzi to mechanika do ktorego pojedziesz na jakis trop:)Przynajmniej nie rozkreci Ci polowy samochodu niepotrzebnie.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem gwidon faq to dobra rzecz;

umówiłem się na wizytę u mecha, narazie dzięki wszystkim za pomoc,

będę informował co się dzieje.

 

pzdr

 

-- Śr lis 17, 2010 5:59 pm --

 

przed wizytą w warsztacie jeszcze parę spraw:

- zapomniałem wspomnieć o palących się kontrolkach:check i abs,

- w związku z powyższym chcę sprawdzić błędy no i nie wiem w końcu,

które wtyczki złączyć, ale chyba zielone ponieważ te są dwie, a oprócz nich

w pobliżu jest tylko biała(jasnokremowa :?: )- jakby co foto tych kości

mogę puścić na maila,

- spaliny mają bardzo intensywny zapach benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem gwidon faq to dobra rzecz;

umówiłem się na wizytę u mecha, narazie dzięki wszystkim za pomoc,

będę informował co się dzieje.

 

pzdr

 

-- Śr lis 17, 2010 5:59 pm --

 

przed wizytą w warsztacie jeszcze parę spraw:

- zapomniałem wspomnieć o palących się kontrolkach:check i abs,

- w związku z powyższym chcę sprawdzić błędy no i nie wiem w końcu,

które wtyczki złączyć, ale chyba zielone ponieważ te są dwie, a oprócz nich

w pobliżu jest tylko biała(jasnokremowa :?: )- jakby co foto tych kości

mogę puścić na maila,

- spaliny mają bardzo intensywny zapach benzyny.

 

Hi.Po co chcesz łączyć wtyczki?

Żeby zczytac bledy ECU Open Portem nie musisz zwierac wtyczek.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zczytac bledy ECU Open Portem nie musisz zwierac wtyczek.

to co mam zrobić? i co to jest Open Port?

teraz znalazłem to:http://codes.rennacs.com/plugins/SubaruEFI/SUBARU-EFI-01-MEM-L-Series.php

co chyba daje mi odpowiedź na moje pyt.

 

chociaż mam wątpliwości czy w moim(2003 r.) "wybłyszczy" mi kody :)

"wybłyszczy" :?:

 

PS: Zajrzałem jeszcze raz do tych wtyczek i mam dwie zielone i jedną "clear", a drugą białą :shock:

Czy te ostatnie nie powinny być tego samego koloru? Poza tym różnią się od siebie, a innych w pobliżu nie widać.

Mogę wysłać foto.

 

PS 1: Próbowałem znaleźć zdjęcie tych wtyczek. Znalazłem tylko to:

http://codes.rennacs.com/photo-gallery/SUBARU-EFI-01-CHOICE-Photos.php

ale zupełnie nie widać tych czarnych.

Jeżeli ktoś ma dokładne zdjęcie to chętnie obejrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mechanika jadę we wtorek i do tego czasu chciałem sam zczytać błędy,

ale chyba będę musiał poczekać,ponieważ nie mam czarnych wtyczek takich jak te

na zdjęciu.

Czy to znaczy, że do odczytania błędów konieczny jest komp lub jakiś czytnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Open Port to Interfejs za pomoca ktorego mozna zczytac bledy ECU i wymienic soft za pomoca odpowiednich programow.Te wtyczki ktore zfotografowales (jedna z nich zluzy do remapu w subaru - trzeba zalozyc tzw .zworke) To Ci nic nie da jak bedziesz przy tym grzebal:)

 

Po prostu jedz i na poczatek zczytaj bledy albo na Serwis albo do kogos kto ma kabel Tactrix open port 2.0 i evo scana

 

 

Pzdr

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...