lewen Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Pytania do ogarniających Subaru STI/WRX 1. Czy wyłączenie ABS (przez bezpiecznik) zmienia rozkład siły hamowania tył /przód 2. Jak rozkład siły hamowania wpływa na techniką jazdy i co to daje - jest możliwość montażu takiego regulatora, więc pewnie ma to istotne znaczenie 3. Jak wykorzystać podczas jazdy w zakrętach hamulce? - pytanie do kierowców rajdowych 8) DZIENKS! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Jesli masz aktywny dyfer to zdaje sie, ze wyjecie bezpiecznika ABSu moze miec jakis wplyw na jego dzialanie (tego akurat nie jestem pewien, ale zdaje sie, ze ktos tak juz pisal na forum). Jesli wyjmiesz sam bezpiecznik musisz liczyc sie z tym, ze tyl moze zaczac hamowac nieco za mocno co bedzie sie objawiac jego "tanczeniem". Normalnie role korektora sily hamowania pelni wlasnie ABS. Zawsze mozna, tak jak napisales, zamontowac reczny korektor. Rozklad sily hamowania ma wplyw na to czy auto bedzie podsterowne czy nadsterowne w zakrecie, czy bedzie bardziej stabilne podczas hamowania oraz jak skuteczne to hamowanie bedzie. Hamowanie w zakrecie hmm... chyba najlepiej lewa noga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 STI 05 bez DCCD Chcialbym, zeby ktos wytlumaczyl na kukielkach :wink: jak to sie w praktyce stosuje... Kiedy, jak, z jaka sila. Hamowanie w zakrecie oczywiscie lewa noga. Rozdam pomuki :!: 8) -- 9 lis 2010, o 09:03 -- Naped przedni: Tu niezla praca stop... i uciekajacy kibice :shock: To byl hardcore... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 no to tak, hamowanie lewa noga stosuje sie glownie w zkaretach, a po co? To wlasnie jest cala magia, otoz jest to prosta fizyka, wchodzisz w zakret, przod wyjezdza, wtedy trzymajac caly czas gaz kladziemy lewa stope na hamulcu, lub juz przed samym zakretem naciskamy lewa, co to daje? Dociazamy przednia os auta i jednoczesnie zwiekszamy przyczepnosc przednich kol co pozwala nam jechac szybciej/bezpieczniej/efektYwniej. Testuj/probuj przy malych predkosciach, najlepiej na placu, poniewaz w STI hamulce sa silne i na poczatku z racji tego ze lewa noga sluzy nam do deptania sprzegla ciezko sie przestawic i najzwyczajniej mozesz zblokowac przod i wykonac tzw kaczora i wyjechac przodem na blokach. W STI [przynajmniej tak twierdzi moj kolega] abs jest na tyle madrym i przyjaznym urzadzeniem ze 'pozwala' na jazde z lewa noga. W STI jest rowniez "duzy hamulec" co nie spowoduje jak np u mnie w dziadku "spuchnieca" pedalu czyli stwardnienia pedalu i zagotowania plynu hamulcowego mimo ze mam tam jakies rejsingowe ferodo zalane, proste przyspieszasz trzymasz hampel, a wszystko sie grzeje i dostaje wlasnie m.in plyn. Wiec z odlaczaniem abs, poczekaj, poprobuj narazie na mokrym jak bedzie ci wychodzic i sam ocenisz, moj kolega kiedys odlaczyl bezpiecznik od abs clio II sport i musial nagle zahamowac, efekt, blokada czterech kol i zrobil z niej doslownie coupe bo tyl zmiazdzyl o bariery, inna sprawa ze nie ogarnial zabardzo zelastwa bo byl mlodym stazem drajwerem Aha, w wyczynowych autach rajdowych enki wurce itp itd, jest odlaczane wspomaganie hamulca co by kierowca mial wiekszy i lepszy filling lewej nogi oraz nie zblokowanie kol podczas hamowania co daje lepsze i efektYwniejsze hamowania przed zakretem uff, duzo tego, mam nadzieje ze troche wyjasnilem -- Śr lis 10, 2010 8:46 pm -- a cos takiego znalzlem, sa to dwa pierwsze wyniki, ogolnie w necie tego jest sporo :wink: http://www.technikajazdy.info/?page_id= ... 3#comments http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=2045 -- Śr lis 10, 2010 8:51 pm -- aa i na tym filmie z walterem fajnie tez widac jak robi przygazowki przy redukcjji biegow zeby trzymal obroty i pewnie tez po to zeby turbo caly czas pompowalo btw jesli powyzej napisalem cos nie tak to niech ktos ze ''starszych'' mnie poprawi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Zastanawiam sie, jak w takim razie zmienic balans hamulcow, by lepiej wykorzystac ten efekt przy wylaczonym ABS? Albo moze nic nie trzeba zmieniac? Nie wiem jak wplywa wylaczenie systemu na sile hamowania tyl/przod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Proste, sprawdz jak bedzie sie zachowywalo auto po odlaczeniu abs i wtedy raczej szukaj korektora sily hamowania, lub t.j kiedys w rajdach, nie bylo kompow systemow etc, to np. na przod szly twarde klocki, a na tyl miekkie i testowali rozne konfiguracje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Normalnie role korektora sily hamowania pelni wlasnie ABS. Zawsze mozna, tak jak napisales, zamontowac reczny korektor. Drobna uwaga:Faktycznie w wielu autach być może nowszych tzw wielokanałowy ABS załatwia sprawę.Ale np. w GT i Astrze GSI mimo seryjnego ABS są korektory.Podejrzewam,że w przypadku awarii ABS siła hamowania tyłu byłaby zbyt duża. Awarie nowych ABS mogą domyślnie różnicować balans tył/przód jako zaprogramowany stan awaryjny. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Ja w swojej Imprezie '96 GL sport raz na śliskim nacisnąłem jednocześnie hamulec i zaciągnąłem hamulec ręczny i mi ABS wszedł w tryb awaryjny. Zaświeciła się kontrolka od ABS na desce. Wszystkie koła ładnie hamowały i balans się ładnie rozkłada (bardziej na przód). Tylko nie wiem czy tym trikiem nie można czasem czegoś uszkodzić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Ja w swojej Imprezie '96 GL sport raz na śliskim nacisnąłem jednocześnie hamulec i zaciągnąłem hamulec ręczny i mi ABS wszedł w tryb awaryjny. Zaświeciła się kontrolka od ABS na desce. Wszystkie koła ładnie hamowały i balans się ładnie rozkłada (bardziej na przód).Tylko nie wiem czy tym trikiem nie można czasem czegoś uszkodzić.. trzeba sie cieszyc ze panzerwagenow nie mamy bo tam przy lewej to dopiero sa cyrki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 trzeba sie cieszyc ze panzerwagenow nie mamy bo tam przy lewej to dopiero sa cyrki Żadne cyrki ;-). Zwyczajnie nie podaje paliwa - skoro hamujesz to nie przyspieszasz. Proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 a ja mialem madrego hiszpanskiego pancerwagena, ktory mi nie robil takich cyrkow! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Powiem że ABS był oczywiście włączony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptkrally Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Kiedyś w wrc czytałem wypowiedź czopika na temat balansu hamulców sugerował tam żeby na suchym ustawiać 95% na przód a na mokrym prawie 50/50... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się