kropkowicz Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Gdzieś widziałem takie ustrojstwo - ponoć zapewnia przepływ oleju zanim silnik zostanie zakręcony przez co go oszczędza znacznie zna ktoś coś takiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Ja słyszałem tylko o takich, co pompują po zgaszeniu silnika m.in. żeby smarować turbawkę Możesz wymontować bodajże z nowego BMW X5 M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ja bede zakladal elektryczna pompe wody w TurboDziadku. Ale zeby oleju? Kurde, w sumie mechaniczna, spieta z silnikiem wydaje mi sie pewniejsza. Elektryka to elektryka, cos siadzie i nawet sie tego nie zauwazy (no po kilku sekundach, jak sie silnik sie zatrze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Wydaje mi się że tu chodzi o taką pompę jako dodatek... Że normalnie pracujesz na mechanicznej, a przed rozruchem tylko włączasz tę dodatkową :wink: Jeszcze webasto dowal żeby startował na podgrzanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 To w sumie mozna zakombinowac, zeby rozrusznik dluzej krecil przed zaplonem. Przynajmniej zleje wszystko swiezym olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Gdzieś widziałem takie ustrojstwo - ponoć zapewnia przepływ oleju zanim silnik zostanie zakręcony przez co go oszczędza znaczniezna ktoś coś takiego ? Też rozważałem montaż czegoś takiego ale nie znalazłem nikogo kto ma jakieś doświadczenia z tym. Pozostaje chyba zaeksperymentować aczkolwiek to układ smarowania i trochę strach coś zdupcyć :wink: Niestety druga sprawa która mnie zniechęca do tego eksperymentu to cena takiej pompy :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 gdyby dac pompe elektryczna rownolegle do istniejacej mechanicznej np z dodatkowym wlacznikiem to nie powinno byc ryzyka... co innego wywalic mechaniczna i dac tylko elektryczna ale i wtedy o ewentualnej usterce poinformuje nas kontrolka o niskim/braku cisnienia oleju. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 gdyby dac pompe elektryczna rownolegle do istniejacej mechanicznej np z dodatkowym wlacznikiem to nie powinno byc ryzyka... tak też zamierzam zrobić - może na zimę sobie zrobię - w sam raz na zimne rozruchy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Wyjasnijcie ciemnej masie gdzie to wpiac, pls. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Najwygodniej chyba będzie wpiąć się tam gdzie są węże od chłodnicy oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 To jeszcze musze chlodnice zalozyc Tylko jak to sie ma do przeplywu cieczy, lepkosci itd. Uruchamiamy elektryczna, olej zaczyna krazyc, uruchmiamy silnik, to napedza mechaniczna i przepustowosc tych dwoch pomp na 100% bedzie rozna. Co sie stanie ze 'strumieniem' oleju? Czy pompa o wolniejszej przepustowosci nie zostanie uszkodzona? Tam sa przeciez spore cisnienia. Dlaczego nie ma hybrydowych pomp mocowanych w miejscu seryjnej, gdzie naped elektryczny mialby cos w rodzaju bendixa czy innego sprzegielka :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 grzywaczewski, sprawa jest prosta. Przed rozruchem zimnego auta uruchamiasz przełącznikiem elektryczną pompę oleju która smaruje układ, następnie wyłączasz ją i odpalasz auto i dalej pracuje już tradycyjna mechaniczna pompa - zimnego rozruchu nie ma, silnik mniej się zużywa i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Aaaaa... Tylko ta pompka elektryczna bez zasilania musi pozwalac na swobodny przeplyw. Czy zatem nie doloby rady pokrecic rozrusznikiem bez wtrysku i zaplonu? Olej rozprowadzi. Fakt, wystepuje wtedy tarcie, ale przy nastu czy dziesieciu rpm a nie 700... Problem widze tylko w poborze pradu przez rozrusznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Aaaaa...Tylko ta pompka elektryczna bez zasilania musi pozwalac na swobodny przeplyw. Dlatego wrzucamy tą pompkę równolegle a nie szeregowo i nie ma problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 http://www.rbracing-rsr.com/oilsystems.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 grzywaczewski, fajny link. Generalnie system suchej miski to rozwiązanie wszystkich problemów smarowania - niestety nie tani i do jazdy codziennej kompletnie bez sensu. Ale taka elektryczna pompka na guziczek to nie jest zły pomysł jeśli chodzi o zimny rozruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Jeśli ktoś zimą nie garażuje, albo ma nieogrzewany garaż to myślę że nawet bardzo dobry Z drugiej strony po zgaszeniu turbo też pewnie zyska :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Istreed, turbo to chłodzimy nie gasząc przez 1-2 minuty silnika zaraz po jeździe - to wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Tylko koszty, koszty... tu tysiak, tam piec i sie robi budzet pojekt w cenie nowego WRXa. Nic to, przede mna zalozenie elektrycznej pompki wody i przeniesienie chlodnicy do bagaznika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Tylko koszty, koszty... tu tysiak, tam piec i sie robi budzet pojekt w cenie nowego WRXa.Nic to, przede mna zalozenie elektrycznej pompki wody i przeniesienie chlodnicy do bagaznika :roll: tu tysiak tam pięć.... najpierw zacznij: tu dziewiętnaście, tam sześć, jeszcze gdzie indziej pięć... i dochodzimy do powoli do jakiegoś lichego STI.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Kurna jaki pamietliwy :shock: Jak to Ivi przeczyta to... sie we wrzesniu nie zobaczymy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 wyedycić? a co do dodatkowej pompy oleju, to wydaje mi się, że dobry olej zostawia wystarczająco filmu na powierzchnich ciernych, że nic nie chcodzi na sucho po rozruchu...chociaż może nie zaszkodzi, ale czy tak pomoże...? na pewno systemowe obniżenie wolnych obrotów o jakieś 500 rpm na ,,ssaniu" by też pomogło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Miło byłoby też ten olej lekko podgrzać zimą przed pompowaniem bo może bezpiecznik od elektrycznej pompki wyskoczyć kiedy mrozy nadejdą - zwłaszcza jak ktoś na gęstawych 20W-60 itp.. cały rok jeździ :wink: ..no i są jeszcze Engine Block Heater OEM od Subaru - używa ktoś.. :?: http://subarupartspeople.com/searchprod ... ock+Heater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Ten wynalazek to jest zdaje się pod zwykły przedłużacz i na hamerykańskie napięcie :wink: Ale takie webasto, czemu nie :wink: Tylko gdzie to wcisnąć :? Ostatnio rozglądałem się za jakąś miejscówką pod zbiornik na natrysk IC i jakoś pomysłu nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Za ~30$ ? też bym takie coś zamontował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się