Jump to content

elektryczna pompa oleju


kropkowicz
 Share

Recommended Posts

Ja bede zakladal elektryczna pompe wody w TurboDziadku. Ale zeby oleju? Kurde, w sumie mechaniczna, spieta z silnikiem wydaje mi sie pewniejsza. Elektryka to elektryka, cos siadzie i nawet sie tego nie zauwazy (no po kilku sekundach, jak sie silnik sie zatrze).

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że tu chodzi o taką pompę jako dodatek...

 

Że normalnie pracujesz na mechanicznej, a przed rozruchem tylko włączasz tę dodatkową :wink:

Jeszcze webasto dowal żeby startował na podgrzanym :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś widziałem takie ustrojstwo - ponoć zapewnia przepływ oleju zanim silnik zostanie zakręcony przez co go oszczędza znacznie

zna ktoś coś takiego ?

Też rozważałem montaż czegoś takiego ale nie znalazłem nikogo kto ma jakieś doświadczenia z tym. Pozostaje chyba zaeksperymentować aczkolwiek to układ smarowania i trochę strach coś zdupcyć :wink: Niestety druga sprawa która mnie zniechęca do tego eksperymentu to cena takiej pompy :?
Link to comment
Share on other sites

gdyby dac pompe elektryczna rownolegle do istniejacej mechanicznej np z dodatkowym wlacznikiem to nie powinno byc ryzyka... co innego wywalic mechaniczna i dac tylko elektryczna ale i wtedy o ewentualnej usterce poinformuje nas kontrolka o niskim/braku cisnienia oleju.

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

gdyby dac pompe elektryczna rownolegle do istniejacej mechanicznej np z dodatkowym wlacznikiem to nie powinno byc ryzyka...
tak też zamierzam zrobić - może na zimę sobie zrobię - w sam raz na zimne rozruchy :wink:
Link to comment
Share on other sites

To jeszcze musze chlodnice zalozyc ;)

 

Tylko jak to sie ma do przeplywu cieczy, lepkosci itd. Uruchamiamy elektryczna, olej zaczyna krazyc, uruchmiamy silnik, to napedza mechaniczna i przepustowosc tych dwoch pomp na 100% bedzie rozna. Co sie stanie ze 'strumieniem' oleju? Czy pompa o wolniejszej przepustowosci nie zostanie uszkodzona? Tam sa przeciez spore cisnienia.

 

Dlaczego nie ma hybrydowych pomp mocowanych w miejscu seryjnej, gdzie naped elektryczny mialby cos w rodzaju bendixa czy innego sprzegielka :roll:

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, sprawa jest prosta. Przed rozruchem zimnego auta uruchamiasz przełącznikiem elektryczną pompę oleju która smaruje układ, następnie wyłączasz ją i odpalasz auto i dalej pracuje już tradycyjna mechaniczna pompa - zimnego rozruchu nie ma, silnik mniej się zużywa i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa...

Tylko ta pompka elektryczna bez zasilania musi pozwalac na swobodny przeplyw.

 

Czy zatem nie doloby rady pokrecic rozrusznikiem bez wtrysku i zaplonu? Olej rozprowadzi. Fakt, wystepuje wtedy tarcie, ale przy nastu czy dziesieciu rpm a nie 700... Problem widze tylko w poborze pradu przez rozrusznik.

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa...

Tylko ta pompka elektryczna bez zasilania musi pozwalac na swobodny przeplyw.

 

Dlatego wrzucamy tą pompkę równolegle a nie szeregowo i nie ma problemów.

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, fajny link. Generalnie system suchej miski to rozwiązanie wszystkich problemów smarowania - niestety nie tani i do jazdy codziennej kompletnie bez sensu. Ale taka elektryczna pompka na guziczek to nie jest zły pomysł jeśli chodzi o zimny rozruch.

Link to comment
Share on other sites

Istreed, turbo to chłodzimy nie gasząc przez 1-2 minuty silnika zaraz po jeździe - to wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Tylko koszty, koszty... tu tysiak, tam piec i sie robi budzet pojekt w cenie nowego WRXa.

Nic to, przede mna zalozenie elektrycznej pompki wody i przeniesienie chlodnicy do bagaznika :roll:

 

tu tysiak tam pięć.... :mrgreen: najpierw zacznij: tu dziewiętnaście, tam sześć, jeszcze gdzie indziej pięć... :) i dochodzimy do powoli do jakiegoś lichego STI.... :P:)

Link to comment
Share on other sites

wyedycić? :) a co do dodatkowej pompy oleju, to wydaje mi się, że dobry olej zostawia wystarczająco filmu na powierzchnich ciernych, że nic nie chcodzi na sucho po rozruchu...chociaż może nie zaszkodzi, ale czy tak pomoże...? na pewno systemowe obniżenie wolnych obrotów o jakieś 500 rpm na ,,ssaniu" by też pomogło... :)

Link to comment
Share on other sites

Miło byłoby też ten olej lekko podgrzać zimą przed pompowaniem bo może bezpiecznik od elektrycznej pompki wyskoczyć kiedy mrozy nadejdą - zwłaszcza jak ktoś na gęstawych 20W-60 itp.. cały rok jeździ :idea: :wink:

 

..no i są jeszcze Engine Block Heater OEM od Subaru - używa ktoś.. :idea: :?:

http://subarupartspeople.com/searchprod ... ock+Heater

Link to comment
Share on other sites

Ten wynalazek to jest zdaje się pod zwykły przedłużacz i na hamerykańskie napięcie :wink:

 

Ale takie webasto, czemu nie :wink:

 

Tylko gdzie to wcisnąć :?

Ostatnio rozglądałem się za jakąś miejscówką pod zbiornik na natrysk IC i jakoś pomysłu nie mam :evil:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...