Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Przemyslawie

Czyzbys wstapil do FNB - Frontu Nabijania Postow?

:roll: I kto to pisze...? :wink: :mrgreen:

 

Wycieczki do Norwegii gratuluję, musiało to wymagać pewnego samozaparcia... Raz przejechałem longiem trasę Kijów-Kraków za kierownicą UAZ-a. Człowiek młody był... :lol:

 

Oczywiście, żuk trzybiegowy - jakbym miał skrzynię czwórkę to i bez podtlenku bym tego buraka w autosanie załatwił!

autobusami jezdzom same buraki. i jakimis tymi ałdi też. toz to buractwo jest Panie kurnia olek, że aż strach.

a te w tych jejich dyzlach ałdi i gorfach , to już są w bynajmniej pastwene takie, dzie im tam do zwykłego buraka w anotubsie. Dzie! sie pytam! Pastewne som.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nigdy chetniej, ale sie niestety nie da, albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie lub radziecki,zasadniczo.

Nie ma letko. a chcialby se czlowiek pojezdzic. Zniszczyc auto. Kupic 3 raz opony. Chcialby. Ale nie, wiatr w oczy. piasek w tryby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie

 

No własnie - nie bądź wieśniak :wink: i przyjeżdżaj do Budapesztu, w którym właśnie jestem. W niedzielę Grand Prix Węgier Formuły 1 - takiej okazji nie można przegapić :mrgreen:

 

PS. Nie mam jeszcze biletu, ale się wybieram 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie

 

No własnie - nie bądź wieśniak :wink: i przyjeżdżaj do Budapesztu, w którym właśnie jestem. W niedzielę Grand Prix Węgier Formuły 1 - takiej okazji nie można przegapić :mrgreen:

 

PS. Nie mam jeszcze biletu, ale się wybieram 8)

porzebna pomoc w bilecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagrozenie wzrasta w postepie geometrycznym wprost proporcjonalnym do liczby odbytych szkolen.

 

Jakżesz to...???! Czyż SJS nie uczy prawidłowej techniki jazdy? Nie koryguje błędów kapuścianych jakie robimy sami-o-tym-nie-wiedząc? Czy po takich szkoleniach nie stajemy się (wreszcie!) "świadomymi kierowcami umiejącymi zapanować nad samochodem w każdej sytuacji"...?????!

 

Panie Arno!

Pan podważasz (nie zawaham się użyć tego słowa) fundamenty tezy zdawałoby się nie podlegającej (na tym forum) dyskusji, że technika prowadzenia samochodu to jest to, co czyni jazdę bezpieczną...

Innymi słowy: furda opony (łyse), furda ABSy i inne (tfu!) ESPy - dobry kierowca poradzi sobie zawsze...

 

Toż to na herezję wygląda.

 

PS. I Pan jeździsz nie używając LFB????!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOWALZKI: Dlatego Twoje stwierdzenie, ze jakis samochód jest szybki bo ma max moment obrotowy przy 1500 obr ma sie nijak do tego dlaczego to auto jest szybkie. Jest ono szybkie bo ma duzy moment obrotowy i tyle!

 

ALE BYLOBY JESZCZE SZYBSZE GDYBY USYSKIWALO TEN MOMENT PRZY 6000 OBR/MIN

 

To jakas pomylka, JA twierdze, ze jest szybkie (nie predk max). bo ma duzy moment obrotowy, a nie dlatego, ze przy 1500obr!

Niemniej jednak, ciagle nie rozumiem, dlaczego mialoby byc szybsze, gdyby bylo to przy 6000? :?

A jak do tego maja sie przelozenia skrzyni biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakas pomylka, JA twierdze, ze jest szybkie (nie predk max). bo ma duzy moment obrotowy, a nie dlatego, ze przy 1500obr!

Niemniej jednak, ciagle nie rozumiem, dlaczego mialoby byc szybsze, gdyby bylo to przy 6000? :?

Rozumie ze chodzi Ci o PRZYSPESZENIE. Wiec jak przyspeszamy na kolejnych biegach (poza pierwszym) to jedziemy caly czas tylko w gornym zakresie predkosci obrotowej. Dlatego lepiej zeby maksymalny moment obrotowy byl wlasnie w tym zakresie a nie przykladowo przy 1500 obr bo w czasie przyspeszania wogole nie uzywamy tego zakresu obrotow silnika.

Czyli podsumowujac, jest szybsze poniewaz ma najwieksza wartosc momentu w zakresie obrotow, ktore wykorzystujemy do przyspieszania. Moment przy niskich obrotach przydaje sie kiedy jezdzimy w trudnym terenie, albo jak ciagniemy przyczepe, wtedy potrzebujemy sily przy malych predkosciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lepiej zeby maksymalny moment obrotowy byl wlasnie w tym zakresie a nie przykladowo przy 1500 obr bo w czasie przyspeszania wogole nie uzywamy tego zakresu obrotow silnika

 

Niby wszystko sie zgadza, ale jest jedno "ale":

w przykladzie ktory podalem, ta teoria sie nie sprawdza, bo:

450Nm/1400-3250obr , czyli, jak dla mnie, lepiej, bo masz max. moment dostepny juz od 1400 i dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie przyśpieszasz od 1500 obrotów jak chcesz szybko to zrobić, bo nie ma tam mocy, koni mechanicznych.

Groch o ściane. :wink:

To jest ok dla emerytów, którzy boją sie wkręcic silnik powyzej 3 tyś-"bo sie męczy", szkoda gadac jakie ludzie mają teorie :evil: i wtedy smierdziel jest dla nich zajefajny bo jedzie lepiej niż bezyna w tym zakresie obrotów.

Wiele osób nie umie uzywać samochodow do przyśpieszania. Widać to przy wyprzedzaniu, kiedy ja słabym czymś pcham coś dwa razy mocniejszego bo on ma 2 tys obrotów i gaz w podłodze. Dlatego dla niego jest diesel bo jeszcze jakoś tam pojedzie z dołu.

Najlepiej jest mieć moment od 1000-8tyś równy, wraz mocą też równo od tysiąca do 8tyś obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest mieć moment od 1000-8tyś równy, wraz mocą też równo od tysiąca do 8tyś obrotów.

 

Moment równy jeszcze jakoś dało by się tam uzyskać :) ale moc to już iloczyn momentu i obrotów silnika, więc by moc była równa w szerokim zakresie obrotów to moment musiał by wraz z ich wzrotesm spadać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze aflinta pisze... natomiast diesle nie tylko nadrabiaja wysokim momentem przy malych obrotach... ale jego wysokoscia... przecietny 150 konny diesel ma teraz 350 nm momentu... gdzie np WRX ma tylko 300 przy 220 koniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo to wartości Nm na kołach w dieslu nie są aż tak porażająco wyższe o ile są wyższe w ogóle od benzyny.Trzeba pamiętać ,że mówimy o dieslach doładowanych. Trzeba je porównać rónież do dołdowanych benzyniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...