arno Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Przemyslawie Czyzbys wstapil do FNB - Frontu Nabijania Postow? :roll: I kto to pisze...? :wink: Wycieczki do Norwegii gratuluję, musiało to wymagać pewnego samozaparcia... Raz przejechałem longiem trasę Kijów-Kraków za kierownicą UAZ-a. Człowiek młody był... Oczywiście, żuk trzybiegowy - jakbym miał skrzynię czwórkę to i bez podtlenku bym tego buraka w autosanie załatwił! autobusami jezdzom same buraki. i jakimis tymi ałdi też. toz to buractwo jest Panie kurnia olek, że aż strach. a te w tych jejich dyzlach ałdi i gorfach , to już są w bynajmniej pastwene takie, dzie im tam do zwykłego buraka w anotubsie. Dzie! sie pytam! Pastewne som. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Panie Arno szanowny, Pan tu nie uogólniaj, tylko się Pan zapisuj na SJS forumowy 9.09. - to obgadamy tematy pastewne przy ognisku, a potem może zwiedzimy Szkieletczyznę...? :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Nigdy chetniej, ale sie niestety nie da, albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie lub radziecki,zasadniczo. Nie ma letko. a chcialby se czlowiek pojezdzic. Zniszczyc auto. Kupic 3 raz opony. Chcialby. Ale nie, wiatr w oczy. piasek w tryby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Wy tu Arno defetyzmu nie siejcie. Oponami się nie tłumaczcie. SJS podstawą jest i basta. Trzeba zrozumieć, że bez SJS stanowicie zagrożenie na drogach naszych mazowieckich. WRX wszystko przetrzyma. Chyba, że nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Zagrozenie wzrasta w postepie geometrycznym wprost proporcjonalnym do liczby odbytych szkolen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie No własnie - nie bądź wieśniak :wink: i przyjeżdżaj do Budapesztu, w którym właśnie jestem. W niedzielę Grand Prix Węgier Formuły 1 - takiej okazji nie można przegapić PS. Nie mam jeszcze biletu, ale się wybieram 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ja w poniedziałek wybieram sie do Egeru na kilka dni, potem Tokay. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 albowiem jako burak wyjezdzam w tym czasie na teren Grecki, wegierskie No własnie - nie bądź wieśniak :wink: i przyjeżdżaj do Budapesztu, w którym właśnie jestem. W niedzielę Grand Prix Węgier Formuły 1 - takiej okazji nie można przegapić PS. Nie mam jeszcze biletu, ale się wybieram 8) porzebna pomoc w bilecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ja w poniedziałek wybieram sie do Egeru na kilka dni, potem Tokay. uwazaj zeby i watroba nie peknla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Zagrozenie wzrasta w postepie geometrycznym wprost proporcjonalnym do liczby odbytych szkolen. Odważna teoria ...acz nie pozbawiona pewnych podstaw... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 porzebna pomoc w bilecie? :shock: KAŻDA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Zagrozenie wzrasta w postepie geometrycznym wprost proporcjonalnym do liczby odbytych szkolen. Jakżesz to...???! Czyż SJS nie uczy prawidłowej techniki jazdy? Nie koryguje błędów kapuścianych jakie robimy sami-o-tym-nie-wiedząc? Czy po takich szkoleniach nie stajemy się (wreszcie!) "świadomymi kierowcami umiejącymi zapanować nad samochodem w każdej sytuacji"...?????! Panie Arno! Pan podważasz (nie zawaham się użyć tego słowa) fundamenty tezy zdawałoby się nie podlegającej (na tym forum) dyskusji, że technika prowadzenia samochodu to jest to, co czyni jazdę bezpieczną... Innymi słowy: furda opony (łyse), furda ABSy i inne (tfu!) ESPy - dobry kierowca poradzi sobie zawsze... Toż to na herezję wygląda. PS. I Pan jeździsz nie używając LFB????! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wesoly Opublikowano 29 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2005 Ja w poniedziałek wybieram sie do Egeru na kilka dni, potem Tokay. uwazaj zeby i watroba nie peknla. Nie ma obaw, trenuję cały rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 30 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2005 KOWALZKI: Dlatego Twoje stwierdzenie, ze jakis samochód jest szybki bo ma max moment obrotowy przy 1500 obr ma sie nijak do tego dlaczego to auto jest szybkie. Jest ono szybkie bo ma duzy moment obrotowy i tyle! ALE BYLOBY JESZCZE SZYBSZE GDYBY USYSKIWALO TEN MOMENT PRZY 6000 OBR/MIN To jakas pomylka, JA twierdze, ze jest szybkie (nie predk max). bo ma duzy moment obrotowy, a nie dlatego, ze przy 1500obr! Niemniej jednak, ciagle nie rozumiem, dlaczego mialoby byc szybsze, gdyby bylo to przy 6000? :? A jak do tego maja sie przelozenia skrzyni biegow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 30 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2005 To jakas pomylka, JA twierdze, ze jest szybkie (nie predk max). bo ma duzy moment obrotowy, a nie dlatego, ze przy 1500obr!Niemniej jednak, ciagle nie rozumiem, dlaczego mialoby byc szybsze, gdyby bylo to przy 6000? :? Rozumie ze chodzi Ci o PRZYSPESZENIE. Wiec jak przyspeszamy na kolejnych biegach (poza pierwszym) to jedziemy caly czas tylko w gornym zakresie predkosci obrotowej. Dlatego lepiej zeby maksymalny moment obrotowy byl wlasnie w tym zakresie a nie przykladowo przy 1500 obr bo w czasie przyspeszania wogole nie uzywamy tego zakresu obrotow silnika. Czyli podsumowujac, jest szybsze poniewaz ma najwieksza wartosc momentu w zakresie obrotow, ktore wykorzystujemy do przyspieszania. Moment przy niskich obrotach przydaje sie kiedy jezdzimy w trudnym terenie, albo jak ciagniemy przyczepe, wtedy potrzebujemy sily przy malych predkosciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Dlatego lepiej zeby maksymalny moment obrotowy byl wlasnie w tym zakresie a nie przykladowo przy 1500 obr bo w czasie przyspeszania wogole nie uzywamy tego zakresu obrotow silnika Niby wszystko sie zgadza, ale jest jedno "ale": w przykladzie ktory podalem, ta teoria sie nie sprawdza, bo: 450Nm/1400-3250obr , czyli, jak dla mnie, lepiej, bo masz max. moment dostepny juz od 1400 i dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 ale nie przyśpieszasz od 1500 obrotów jak chcesz szybko to zrobić, bo nie ma tam mocy, koni mechanicznych. Groch o ściane. :wink: To jest ok dla emerytów, którzy boją sie wkręcic silnik powyzej 3 tyś-"bo sie męczy", szkoda gadac jakie ludzie mają teorie i wtedy smierdziel jest dla nich zajefajny bo jedzie lepiej niż bezyna w tym zakresie obrotów. Wiele osób nie umie uzywać samochodow do przyśpieszania. Widać to przy wyprzedzaniu, kiedy ja słabym czymś pcham coś dwa razy mocniejszego bo on ma 2 tys obrotów i gaz w podłodze. Dlatego dla niego jest diesel bo jeszcze jakoś tam pojedzie z dołu. Najlepiej jest mieć moment od 1000-8tyś równy, wraz mocą też równo od tysiąca do 8tyś obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Najlepiej jest mieć moment od 1000-8tyś równy, wraz mocą też równo od tysiąca do 8tyś obrotów. Moment równy jeszcze jakoś dało by się tam uzyskać ale moc to już iloczyn momentu i obrotów silnika, więc by moc była równa w szerokim zakresie obrotów to moment musiał by wraz z ich wzrotesm spadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Nie wiem czy masz racje, mój ekspert wyjechał do domu Ale nie wazne, to miał być taki mały science fiction :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Nie wiem czy masz racje, mój ekspert wyjechał do domu Ale nie wazne, to miał być taki mały science fiction :wink: http://www.vtuning.com/moc.html Mały ekspert online Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Dobrze aflinta pisze... natomiast diesle nie tylko nadrabiaja wysokim momentem przy malych obrotach... ale jego wysokoscia... przecietny 150 konny diesel ma teraz 350 nm momentu... gdzie np WRX ma tylko 300 przy 220 koniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 ale diesel ma znacznie dłuższe biegi, co nie jest bez znaczenia dla momentu obrotowego już na kołach. A to on jest istotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Piotr, teraz wiekszosc nowych ok. 150 konnych diesli ma 6biegowe skrzynie - w cale nie sa takie dlugie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Mimo to wartości Nm na kołach w dieslu nie są aż tak porażająco wyższe o ile są wyższe w ogóle od benzyny.Trzeba pamiętać ,że mówimy o dieslach doładowanych. Trzeba je porównać rónież do dołdowanych benzyniaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Trzeba pamiętać ,że mówimy o dieslach doładowanych. Trzeba je porównać rónież do dołdowanych benzyniaków. Też kiedyś użyłem tego argumentu... To mi odpowiedzieli - czemu nie palą tyle samo :roll: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się