michal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Michal, pomiary sa z G Techa http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=15089 , wyniki podalem tylko aby pokazac ze jest roznica pomiedzy roznymi technikami startu automatem, a nie aby porownac je do danych producenta. Kuba, te pomiary nie sa wiarygodne. Przy przyspieszeniach tego rzedu, czujniki przeciazeniowe moga oszukiwac. Wystarczy tylko lekkie przesuniecie urzadzenia. Jest to szczegolnie wazne w tym przypadku, gdy ruszamy "ostro" i na cale to ustrojstwo dzialaja ogromne sily na starcie. Nie ma gdzies wynikow w oparciu o pomiar GPSem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Polska chyba nie jest na tyle mocnym rynkiem, by Subaru specjalnie dla niego opracowywało nowy silnik. Jasne, że nie dla Polski opracują diesla. Zresztą kto z wielbicieli marki Subaru w Polsce kupi samochód na paliwo rolnicze...? :wink: Nie zrozumiałem Cię po prostu. Zrobią dla EU oczywiście, a może również dla US w przyszłości, jak benzyna będzie tam już po $4/gallon... A jak z emisją spalin w kopcących dieslach nowej genercji? Bo przyznam, że sporo widuję Fordów Mondeo TDCI czy jako one tam się zowią zostawiających chmurę sadzy niczym autosan H9 przy dawaniu po garach. Podobnie zresztą mają TDI. No kopcą - szczególnie chipowane, jak już to słusznie Michał zauważył. Z moich obserwacji - zwłaszcza TDCI. Ale nowe francuskie z dopalaczem sadzy - już nie. Nowe japońskie zdaje się są podobnie czyste. Żeby się wypowiadać o nowoczesnych dieslach, trzeba się trochę przejechać nimi. Wrażenia są bardzo "niedieslowe"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Żeby się wypowiadać o nowoczesnych dieslach, trzeba się trochę przejechać nimi. Wrażenia są bardzo "niedieslowe"... No niby tak, mój szef rozgląda się za nowym wózkiem (teraz ma dwulitrowe benzynowe Mondeo) no i dotarł do salonu Volvo na jazdy próbne S40 (jak nie pomyliłem coś z tymi literkami) w każdym razie na ropę. No i był nastawiony przed jazdą bardzo entuzjastycznie, ale po jeździe już nie. No bo niby ciągnąć ciągnie, palić dużo też nie pali, ale jakoś tak inaczej jest, głośniej, biegi szybko się kończą i ogólnie spodziewał się czegoś lepszego. Ciekawe czy ten diesel w Volvo to dokładnie to samo co montują w Mondeo nowych czy też dalej biorą silniki od francuzów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 A ktos mowil, ze biegi ciagna sie w nieskonczonosc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 aflinta, pamietaj ze S40 to kopia Focusa z silnika od niego (patrz 1.6 diesel), a Mondeo to znacznie wiekszy i duzo bardziej komfortowy samochod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Na koniec dwie sprawy. 1. Impreza z 2 litrowym turbo dieslem nie bedzie szybsza od 2 litrowej turbo benzyny. 2. W stanach, ropa w samochodach osobowych nigdy nie stanie sie popularna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Na koniec dwie sprawy.1. Impreza z 2 litrowym turbo dieslem nie bedzie szybsza od 2 litrowej turbo benzyny. 2. W stanach, ropa w samochodach osobowych nigdy nie stanie sie popularna. Nic dodać nic ująć :wink: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Na koniec dwie sprawy.1. Impreza z 2 litrowym turbo dieslem nie bedzie szybsza od 2 litrowej turbo benzyny. 2. W stanach, ropa w samochodach osobowych nigdy nie stanie sie popularna. Nic dodać nic ująć :wink: Pozdr. W latach 50tych wydano w Polsce broszurkę radzieckiego naukowca pt. "Dlaczego człowiek nie poleci w kosmos"... Całkiem "naukowo" udowadniał, że to niemożliwe. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ale co to ma wspolnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ale co to ma wspolnego? Nigdy nie mów "nigdy"... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ja w cuda nie wierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Jaki byl cel cwieczenia? Czy ktos moze przytoczyc teze? Bo ja juz sie zagubilem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Jaki byl cel cwieczenia? Czy ktos moze przytoczyc teze? Bo ja juz sie zagubilem :roll: Chodziło o to, czy jeżdżących dieslami rozstrzeliwać na ulicy, czy dać im jeszcze ostatnią szansę. Wyszło na to, że eksterminować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Jaki byl cel cwieczenia? Czy ktos moze przytoczyc teze? Bo ja juz sie zagubilem :roll: Ja tu michale jak tulko potrafię, bronię wyższości Twojego Solberga nad dieslami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Chodzilo o to dlaczego diesel i benzyna o takim samym stosunku mocy do masy, przyspieszaja tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ja postuluję przeniesienie rozwiązań znanych z czołgów (między innymi) i zastosowanie turbiny gazowej Nie będzie problemów z wkręcaniem się na oborty, będzie turbo, będzie można spalać beznynę, olej napędowy, rzepakowy, metanol i (uwaga dla Mamusi!) etanol - co umożliwi bliższą integrację z autkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Ja postuluję przeniesienie rozwiązań znanych z czołgów (między innymi) i zastosowanie turbiny gazowej Nie będzie problemów z wkręcaniem się na oborty, będzie turbo, będzie można spalać beznynę, olej napędowy, rzepakowy, metanol i (uwaga dla Mamusi!) etanol - co umożliwi bliższą integrację z autkiem Mamusia Cię zabije za ten pomysł - jak można tak Ludzkie paliwo marnowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Piotr: A wkecic samochód powyżej 4 tyś to przecież "wybuchnie" O diesla Ci chodzilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2005 Pierwsza fotka Mercedes, druga BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Nie wiedzialem ze predkosciomierz w Mercu moze przeklamywac az o 43 km :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Nie wiedzialem ze predkosciomierz w Mercu moze przeklamywac az o 43 km :shock: Myślisz, że on jechał 336km/h ???! :wink: Ogranicznik do 250 jest software'owy i jak każde oprogramowanie może być zmieniony. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Piotr, nie ma co bronic S.E. Przy aktualnych cenach Pb98 i sr. spalaniu min. 15l/100km czasami dostaje piany. Gal, to nie strzelajcie prosze do czarnej "piatki" WX #####. Mimo, ze kola od M5 to pod maska diesel. JED, C30 CDI AMG ma spore mozliwosci, szczegolnie gdy zdejmie sie ogranicznik. Pamietaj tez o przeklamaniu licznika, choc ostatnio bylem w szoku, iz z S55 AMG wskazania licznika pokrywaja sie w rzeczywista predkoscia. Kuba, ale nawet benzyny o takim stosunku mocy do masy maja rozne przyspieszenia. Duzo zalezy od zestopniowania skrzyni biegow, a przy dieslu (turbo dieslu) niebagatelna role odgrywa znacznie wyzszy moment obrotowy niz w przypadku benzyny (turbo benzyny). Powiem Wam, ze nigdy fanem diesli nie bylem. Co wiecej nie wyobrazalem sobie, ze moglbym kiedys kupic sobie diesla. Jednak duzo sie zmienilo i juz w tamtym roku zaczalem w miare lagodnie patrzec na diesle. To znaczy nadal nie kupilbym sobie auta z motorem TDI, czy TDCI, chyba ze jako wola roboczego, ale np. i-CTDi to juz zupelnie inna bajka. Natomiast we wspomnianym BMW siedzi motor 3.0 R6 twinturbo (535d) i powiem Wam, ze wole jechac nim w trase nic S.E. z kilku powodow: mniej pali, ma wiekszy bak i nie musze martwic sie o zmiane biegow. O komforcie jazdy nie bede wspominal, bo nie o to w tym watku chodzi. Takze Panowie nowoczesne diesle daja popalic benzyniakom. W tej chwili nie kupilbym wolnossacej benzyny o pojemnosci do dwoch litrow (chyba ze VTEC Hondy). Pomijam oczywiscie auta typu C2 1.1, bo to typowe mieszczuchy i tego typu silnik jest jak najbardziej na miejscu. Jednak nie zgadzam sie z lansowana teoria, ze nowe diesle sa tanie w utrzymaniu. Po pierwsze przeglady sa drozsze, czasami nawet czestsze niz w przypadku beznyn, a promowane ostatnio filtry czastek stalych sa bardzo drogie w wymianie (ok. 2000zl). Podobnie sprawa ma sie z wymiana pompowtryskiwaczy (TDI), czy usterek szyn common-rail w motorach TDCI. Natomiast przyklad jednostki 2.0 TDI pokazuje, iz mimo wieloletniego doswiadczenia w dieslach mozna stworzyc mega knota, ktory halasuje, pali olej i ulega czestym usterkom. Co do spalania to roznie jzu bywa. Skonczyly sie czasy motorow TDI 90 i 110 zbudowanych na pompie VP37, ktore jezdzily na byle czym i malo palily. Nowoczesne diesle nie dosc, ze wymagaja bardzo wysokiej jakosci ropy, to jeszcze odpowiednio duzo pala. Wszystko ma zatem swoje wady i zalety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Nowoczesne diesle nie dosc, ze wymagaja bardzo wysokiej jakosci ropy, to jeszcze odpowiednio duzo pala. Wszystko ma zatem swoje wady i zalety. Cóż, jak to już ktoś ładnie na forum napisał, albo silnik pali paliwo albo zawory A każde stado koników wypić lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Silnik seria przeciez... nikt tam przekladki nie robil... W Lupo nigdy nie montowali 1.9 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 owoc666, no to zamontowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się