Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Michal, pomiary sa z G Techa http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=15089 , wyniki podalem tylko aby pokazac ze jest roznica pomiedzy roznymi technikami startu automatem, a nie aby porownac je do danych producenta.

 

Kuba, te pomiary nie sa wiarygodne. Przy przyspieszeniach tego rzedu, czujniki przeciazeniowe moga oszukiwac. Wystarczy tylko lekkie przesuniecie urzadzenia. Jest to szczegolnie wazne w tym przypadku, gdy ruszamy "ostro" i na cale to ustrojstwo dzialaja ogromne sily na starcie. Nie ma gdzies wynikow w oparciu o pomiar GPSem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Polska chyba nie jest na tyle mocnym rynkiem, by Subaru specjalnie dla niego opracowywało nowy silnik.

 

Jasne, że nie dla Polski opracują diesla. Zresztą kto z wielbicieli marki Subaru w Polsce kupi samochód na paliwo rolnicze...? :wink:

Nie zrozumiałem Cię po prostu. Zrobią dla EU oczywiście, a może również dla US w przyszłości, jak benzyna będzie tam już po $4/gallon...

 

A jak z emisją spalin w kopcących dieslach nowej genercji? Bo przyznam, że sporo widuję Fordów Mondeo TDCI czy jako one tam się zowią zostawiających chmurę sadzy niczym autosan H9 przy dawaniu po garach. Podobnie zresztą mają TDI.

 

No kopcą - szczególnie chipowane, jak już to słusznie Michał zauważył. Z moich obserwacji - zwłaszcza TDCI. Ale nowe francuskie z dopalaczem sadzy - już nie. Nowe japońskie zdaje się są podobnie czyste.

Żeby się wypowiadać o nowoczesnych dieslach, trzeba się trochę przejechać nimi. Wrażenia są bardzo "niedieslowe"... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się wypowiadać o nowoczesnych dieslach, trzeba się trochę przejechać nimi. Wrażenia są bardzo "niedieslowe"... :lol:

 

No niby tak, mój szef rozgląda się za nowym wózkiem (teraz ma dwulitrowe benzynowe Mondeo) no i dotarł do salonu Volvo na jazdy próbne S40 (jak nie pomyliłem coś z tymi literkami) w każdym razie na ropę. No i był nastawiony przed jazdą bardzo entuzjastycznie, ale po jeździe już nie. No bo niby ciągnąć ciągnie, palić dużo też nie pali, ale jakoś tak inaczej jest, głośniej, biegi szybko się kończą i ogólnie spodziewał się czegoś lepszego. Ciekawe czy ten diesel w Volvo to dokładnie to samo co montują w Mondeo nowych czy też dalej biorą silniki od francuzów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec dwie sprawy.

1. Impreza z 2 litrowym turbo dieslem nie bedzie szybsza od 2 litrowej turbo benzyny.

2. W stanach, ropa w samochodach osobowych nigdy nie stanie sie popularna.

Nic dodać nic ująć :wink:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec dwie sprawy.

1. Impreza z 2 litrowym turbo dieslem nie bedzie szybsza od 2 litrowej turbo benzyny.

2. W stanach, ropa w samochodach osobowych nigdy nie stanie sie popularna.

Nic dodać nic ująć :wink:

Pozdr.

 

W latach 50tych wydano w Polsce broszurkę radzieckiego naukowca pt. "Dlaczego człowiek nie poleci w kosmos"...

Całkiem "naukowo" udowadniał, że to niemożliwe. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja postuluję przeniesienie rozwiązań znanych z czołgów (między innymi) i zastosowanie turbiny gazowej :) Nie będzie problemów z wkręcaniem się na oborty, będzie turbo, będzie można spalać beznynę, olej napędowy, rzepakowy, metanol i (uwaga dla Mamusi!) etanol - co umożliwi bliższą integrację z autkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja postuluję przeniesienie rozwiązań znanych z czołgów (między innymi) i zastosowanie turbiny gazowej :) Nie będzie problemów z wkręcaniem się na oborty, będzie turbo, będzie można spalać beznynę, olej napędowy, rzepakowy, metanol i (uwaga dla Mamusi!) etanol - co umożliwi bliższą integrację z autkiem :)

 

Mamusia Cię zabije za ten pomysł - jak można tak Ludzkie paliwo marnowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, nie ma co bronic S.E. Przy aktualnych cenach Pb98 i sr. spalaniu min. 15l/100km czasami dostaje piany.

 

Gal, to nie strzelajcie prosze do czarnej "piatki" WX #####. Mimo, ze kola od M5 to pod maska diesel.

 

JED, C30 CDI AMG ma spore mozliwosci, szczegolnie gdy zdejmie sie ogranicznik. Pamietaj tez o przeklamaniu licznika, choc ostatnio bylem w szoku, iz z S55 AMG wskazania licznika pokrywaja sie w rzeczywista predkoscia.

 

Kuba, ale nawet benzyny o takim stosunku mocy do masy maja rozne przyspieszenia. Duzo zalezy od zestopniowania skrzyni biegow, a przy dieslu (turbo dieslu) niebagatelna role odgrywa znacznie wyzszy moment obrotowy niz w przypadku benzyny (turbo benzyny).

 

Powiem Wam, ze nigdy fanem diesli nie bylem. Co wiecej nie wyobrazalem sobie, ze moglbym kiedys kupic sobie diesla. Jednak duzo sie zmienilo i juz w tamtym roku zaczalem w miare lagodnie patrzec na diesle. To znaczy nadal nie kupilbym sobie auta z motorem TDI, czy TDCI, chyba ze jako wola roboczego, ale np. i-CTDi to juz zupelnie inna bajka. Natomiast we wspomnianym BMW siedzi motor 3.0 R6 twinturbo (535d) i powiem Wam, ze wole jechac nim w trase nic S.E. z kilku powodow: mniej pali, ma wiekszy bak i nie musze martwic sie o zmiane biegow. O komforcie jazdy nie bede wspominal, bo nie o to w tym watku chodzi. Takze Panowie nowoczesne diesle daja popalic benzyniakom. W tej chwili nie kupilbym wolnossacej benzyny o pojemnosci do dwoch litrow (chyba ze VTEC Hondy). Pomijam oczywiscie auta typu C2 1.1, bo to typowe mieszczuchy i tego typu silnik jest jak najbardziej na miejscu. Jednak nie zgadzam sie z lansowana teoria, ze nowe diesle sa tanie w utrzymaniu. Po pierwsze przeglady sa drozsze, czasami nawet czestsze niz w przypadku beznyn, a promowane ostatnio filtry czastek stalych sa bardzo drogie w wymianie (ok. 2000zl). Podobnie sprawa ma sie z wymiana pompowtryskiwaczy (TDI), czy usterek szyn common-rail w motorach TDCI. Natomiast przyklad jednostki 2.0 TDI pokazuje, iz mimo wieloletniego doswiadczenia w dieslach mozna stworzyc mega knota, ktory halasuje, pali olej i ulega czestym usterkom. Co do spalania to roznie jzu bywa. Skonczyly sie czasy motorow TDI 90 i 110 zbudowanych na pompie VP37, ktore jezdzily na byle czym i malo palily. Nowoczesne diesle nie dosc, ze wymagaja bardzo wysokiej jakosci ropy, to jeszcze odpowiednio duzo pala. Wszystko ma zatem swoje wady i zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne diesle nie dosc, ze wymagaja bardzo wysokiej jakosci ropy, to jeszcze odpowiednio duzo pala. Wszystko ma zatem swoje wady i zalety.

 

Cóż, jak to już ktoś ładnie na forum napisał, albo silnik pali paliwo albo zawory ;) A każde stado koników wypić lubi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...