Tommo Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Absolutnie nie prawda. Caly czas dokladasz energie. Bez wzgledu na przelozenia predkosc bedzie rosla, wolniej ale bedzie rosla, do momentu kiedy opory ja zrownowaza. Pisząc zwalniasz, chodziło mi o wolniejsze rozpędzanie się, co daje odwrotny skutek do zamierzonego.Silnik spalinowy ma określony zakres użytecznych obrotów.Jak wypadnie poza ten obszar, jego sprawność spada dramatycznie.Dlatego przykład z rowerem nie był za szczęśliwy, przyznam. Sens jako parametr to ma tzn. można go wyznaczyć i podać wartość, a że nie ma to dobrej interpretacji jak w przypadku DSG to co innego. Heh,producent równie dobrze mógł by stworzyć nie 6 a 10 wirtualnych biegów.Wtedy czas przejścia między kolejnymi biegami będzie jeszcze krótszy.Tylko co z tego.Auto i tak będzie się rozpędzać identycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Heh,producent równie dobrze mógł by stworzyć nie 6 a 10 wirtualnych biegów.Wtedy czas przejścia między kolejnymi biegami będzie jeszcze krótszy.Tylko co z tego.Auto i tak będzie się rozpędzać identycznie. Dokładnie, ale rozmawiamy o konkretnym przypadku 6 biegowej skrzyni Subaru CVT, chodziło mi o rząd wielkości tego czasu. -- 23 wrz 2011, o 07:19 -- problem skrzyń automatycznych polega na tym, że jak chcemy się nią długo pocieszyć, to olej trzeba wymieniać przynajmniej co 120 - 150 tys. km :wink: siły i ciśnienia, jakie panują wewnątrz skrzyni wymuszają dobre smarowanie elementów :wink: fachowcy od skrzyń twierdzą, że są skrzynie, które przy w miarę delikatnym obchodzeniu się mają spore przebiegi, ale rozsądek nakazuje wymienianie oleju, bo nigdy nie wiadomo, co się zdarzy :wink: W H6 wymiana przewidziana jest zdaje się co 60 tys. km. Też mi się nie chce wierzyć w takie rozwiązania bez wymiany płynu w skrzyni -nawet w przypadków skrzyń manualnych dla niektórych modeli taka wymiana jest przewidziana (w przypadku mojej Hondy co 120 tys. km). -- 23 wrz 2011, o 07:23 -- tak myślałem... tak pisze większość producentów, bo szczególnie w PL mało kto potrafi taką skrzynię obsłużyć w moim poprzednim aucie, jak pojawiłem się na wymianę oleju w skrzyni, to gęby rozdziawili i nie wiedzieli jak się do tego zabrać, nie mieli specjalnego oleju, nie wiedzieli na czym polega dynamiczna wymiana itd. a serwis był jak najbardziej "autoryzowany" :wink: Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku :-) -- 23 wrz 2011, o 07:27 -- Wiesz, to zalezy od techniki/sposobu jazdy. Mozna tak przyspieszac ze obroty rosna ale tylko poczatkowo do pewnej wartosci, potem sie zatrzymuja i kompletnie zmiana przelozenia nie jest zauwazalna. Nastepnie jest skok do dolu (obrotow) i zaczyna sie nowy cykl cykl. Przy agresywnym przyspieszaniu podobnych cykli jest wiecej. Okresy ze stalymi obrotami sa krotkie, albo ich prawie nie ma. W trybie "manualnym" też tak się zachowuje? Pewnie jak ta skrzynia działa to tylko inżynierowie Subaru wiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku Skrzynie tzw. bezstopniowe byly stosowane w Subaru Justy ECVT i powiedzial bym , że duzo łatwiejsze w obsludze i naprawach . Po co za pól roku...... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku Skrzynie tzw. bezstopniowe byly stosowane w Subaru Justy ECVT i powiedzial bym , że duzo łatwiejsze w obsludze i naprawach . Po co za pól roku...... :?: Będę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 dę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ... jak zwykle nie dotyczytałem..... :roll: ale z 5 at to nie słyszalem o problemach (chyba , że olej iinej marki niz zalecana ) teraz naprawiamy taka po ponad 400 tys przebiegu - auto od poczatku u nas serwisowane...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 dę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ... jak zwykle nie dotyczytałem..... :roll: ale z 5 at to nie słyszalem o problemach (chyba , że olej iinej marki niz zalecana ) teraz naprawiamy taka po ponad 400 tys przebiegu - auto od poczatku u nas serwisowane...... Eksperymentować z olejami nie zamierzam, producent chyba wie co dla tej skrzyni dobre :-). Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni gdyby tak było to producent by tak kazał robić........ :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni gdyby tak było to producent by tak kazał robić........ :wink: niestety przy wymianie statycznej w 90% skrzyń biegów udaje się wymienić ok. 50% oleju nie wszystko spływa do miski olejowej i po wymianie oraz uruchomieniu pompy olejowej stary miesza się z nowym oczywiście trzeba też wymienić filtr oleju w skrzyni, ale to niewiele pomaga, bo zaraz filtr będzie upaprany brudami ze starego oleju... profesjonalnie powinno się jeszcze wypłukać cały układ przed zalaniem nowym olejem :wink: wymiana dynamiczna wcale nie jest bardzo skomplikowana, a na pewno znacznie bardziej efektywna :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Mnie średnio spala 10.6 L/100km jeżeli jest to spalanie wg komputera pokładowego, to dodaj śmiało 20%, bo przynajmniej o tyle komputer przekłamuje :wink: 10.6 jak najbardziej realne, mam podobne wyniki liczone podczas tankowania. Komputer można sobie skalibrować i będzie pokazywał wartości bliższe prawdy (u mnie błędy były na poziomie 7-8% przed "kalibracją"). Proszę o informację, jak się to robi ( kalibrację) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Proszę o informację, jak się to robi ( kalibrację) ? podłączam się :wink: mam nadzieję, że nie trzeba tego robić z podpiętym laptopem serwisowym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942 nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Panowie to już było w tym wątku. Przyciskami ustawia się w % tolerancję pomiaru. Standardowo jest chyba 7% lub 8%. Szukajka powinna pomóc. DOBI1972 - uprzedziłeś mnie W innym temacie. Zmieniłem olej na Motula 5W30 C2 i po 10k km poziom oleju spadł z full do połowy wskaźnika na zimnym silniku. Wczoraj wlałem 250ml zobaczy o ile się podniesie. Za 5k km zmienię i wyślę próbkę do analizy. Zobaczymy czy Motul nadaje się do stosowania przez 15k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942 nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować. Czy w oubacku 2,0 D MY2010 bez navi też można skalibrować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Czy w oubacku 2,0 D MY2010 bez navi też można skalibrować ? Powinno się udać. Na 100% trzeba sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 No to spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu:http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942 nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować. dzięki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Zobaczymy czy Motul nadaje się do stosowania przez 15k km. no ja tez jezdze na tym oleju ale zdecydowalem bez wynikow zmieniac co 7.5 k km ale jestem ciekawy czy rzeczywiscie uzasadnione jest wydawanie dodatkowych $- daj znac o wynikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Tym bardziej nie moge sie nadziwic :arrow: po co zalozyli te lopatki w wersji amerykanskiej, skoro nie ma tez mozliwosci wyboru trybu pracy skrzyni tak jak to ma miejsce w wersjach europejskich :roll: :wink: Prawda jest taka że większość czasu jeździ się w jednym trybie i jest on w zasadzie zawsze wystarczający (w u mnie jest to i pewne taka jest domyślna konfiguracja wersji US). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Zobaczymy czy Motul nadaje się do stosowania przez 15k km. no ja tez jezdze na tym oleju ale zdecydowalem bez wynikow zmieniac co 7.5 k km ale jestem ciekawy czy rzeczywiscie uzasadnione jest wydawanie dodatkowych $- daj znac o wynikach Wiadomo, że lepiej jest zmieniać ale przy moich przebiegach to są dodatkowe 4 wymiany w roku czyli ok. 1600pln. Jeśli nie ma potrzeby to wolę tą kasę przeznaczyć na inne przyjemniejsze cele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 to są dodatkowe 4 wymiany w roku czyli ok. 1600pln. Jeśli nie ma potrzeby to wolę tą kasę przeznaczyć na inne przyjemniejsze cele. po ile Wy kupujecie ten Motul :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 7 litrów + filtr + wymiana. Nie chce być inaczej jak około 400pln brutto. Sam Motul kosztuje około 340pln. Mówię o oryginalnym oleju. Na rynku jest dużo podróbek w znacznie niższych cenach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 7 litrów + filtr + wymiana. Nie chce być inaczej jak około 400pln brutto. Sam Motul kosztuje około 340pln. Mówię o oryginalnym oleju. Na rynku jest dużo podróbek w znacznie niższych cenach. pojemność układu to ok. 5,5 litra, ale faktycznie serwis nigdy nie oddaje tych 0,5 l :wink: rozumiem, że ten dodatkowy 1 litr bierzesz na ewentualne dolewki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Przy dużych przebiegach rocznych silnik pracuje raczej w dobrych warunkach (jazda w tzw. trasach), nie wiem czy jest sens zmiany częściej niż przewiduje producent - mimo wszystko sprawdzić parametry oleju warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 7 litrów + filtr + wymiana. Nie chce być inaczej jak około 400pln brutto. Sam Motul kosztuje około 340pln. Mówię o oryginalnym oleju. Na rynku jest dużo podróbek w znacznie niższych cenach. pojemność układu to ok. 5,5 litra, ale faktycznie serwis nigdy nie oddaje tych 0,5 l :wink: rozumiem, że ten dodatkowy 1 litr bierzesz na ewentualne dolewki? z reguły wchodzi ok. 6 litrów a 7-mą butelkę wożę w samochodzie jako rezerwę. -- 23 wrz 2011, o 12:44 -- Przy dużych przebiegach rocznych silnik pracuje raczej w dobrych warunkach (jazda w tzw. trasach), nie wiem czy jest sens zmiany częściej niż przewiduje producent - mimo wszystko sprawdzić parametry oleju warto. są oleje, które po 6-7k km nadają się tylko do wylania. Tylko niektóre wytrzymują 15k km. O 30k km. nie wspomnę bo to jest fikcja. Polecam opinie fachowców: viewtopic.php?f=26&t=106771&p=1428816#p1428816 pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 W takim razie dlaczego takie zalecenia producenta (np. 20 kkm czy 30 kkm do wymiany) .... spisek aby się bardziej psuło to chyba nie jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się