Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Absolutnie nie prawda.

Caly czas dokladasz energie. Bez wzgledu na przelozenia predkosc bedzie rosla, wolniej ale bedzie rosla, do momentu kiedy opory ja zrownowaza.

Pisząc zwalniasz, chodziło mi o wolniejsze rozpędzanie się, co daje odwrotny skutek do zamierzonego.Silnik spalinowy ma określony zakres użytecznych obrotów.Jak wypadnie poza ten obszar, jego sprawność spada dramatycznie.Dlatego przykład z rowerem nie był za szczęśliwy, przyznam.

 

Sens jako parametr to ma tzn. można go wyznaczyć i podać wartość, a że nie ma to dobrej interpretacji jak w przypadku DSG to co innego.

 

Heh,producent równie dobrze mógł by stworzyć nie 6 a 10 wirtualnych biegów.Wtedy czas przejścia między kolejnymi biegami będzie jeszcze krótszy.Tylko co z tego.Auto i tak będzie się rozpędzać identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh,producent równie dobrze mógł by stworzyć nie 6 a 10 wirtualnych biegów.Wtedy czas przejścia między kolejnymi biegami będzie jeszcze krótszy.Tylko co z tego.Auto i tak będzie się rozpędzać identycznie.

 

Dokładnie, ale rozmawiamy o konkretnym przypadku 6 biegowej skrzyni Subaru CVT, chodziło mi o rząd wielkości tego czasu.

 

-- 23 wrz 2011, o 07:19 --

 

problem skrzyń automatycznych polega na tym, że jak chcemy się nią długo pocieszyć, to olej trzeba wymieniać przynajmniej co 120 - 150 tys. km :wink:

siły i ciśnienia, jakie panują wewnątrz skrzyni wymuszają dobre smarowanie elementów :wink:

fachowcy od skrzyń twierdzą, że są skrzynie, które przy w miarę delikatnym obchodzeniu się mają spore przebiegi, ale rozsądek nakazuje wymienianie oleju, bo nigdy nie wiadomo, co się zdarzy :wink:

 

W H6 wymiana przewidziana jest zdaje się co 60 tys. km. Też mi się nie chce wierzyć w takie rozwiązania bez wymiany płynu w skrzyni -nawet w przypadków skrzyń manualnych dla niektórych modeli taka wymiana jest przewidziana (w przypadku mojej Hondy co 120 tys. km).

 

-- 23 wrz 2011, o 07:23 --

 

tak myślałem... tak pisze większość producentów, bo szczególnie w PL mało kto potrafi taką skrzynię obsłużyć :(

w moim poprzednim aucie, jak pojawiłem się na wymianę oleju w skrzyni, to gęby rozdziawili i nie wiedzieli jak się do tego zabrać, nie mieli specjalnego oleju, nie wiedzieli na czym polega dynamiczna wymiana itd. a serwis był jak najbardziej "autoryzowany" :wink:

 

Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku :-)

 

-- 23 wrz 2011, o 07:27 --

 

 

Wiesz, to zalezy od techniki/sposobu jazdy.

 

Mozna tak przyspieszac ze obroty rosna ale tylko poczatkowo do pewnej wartosci, potem sie zatrzymuja i kompletnie zmiana przelozenia nie jest zauwazalna.

Nastepnie jest skok do dolu (obrotow) i zaczyna sie nowy cykl cykl.

 

Przy agresywnym przyspieszaniu podobnych cykli jest wiecej. Okresy ze stalymi obrotami sa krotkie, albo ich prawie nie ma.

 

 

W trybie "manualnym" też tak się zachowuje? Pewnie jak ta skrzynia działa to tylko inżynierowie Subaru wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku

 

Skrzynie tzw. bezstopniowe byly stosowane w Subaru Justy ECVT i powiedzial bym , że duzo łatwiejsze w obsludze i naprawach .

Po co za pól roku...... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że ASO Subaru będzie potrafiło wymienić, szczególnie chodzi o wymianę dynamiczna - pewnie przekonam się za pół roku

 

Skrzynie tzw. bezstopniowe byly stosowane w Subaru Justy ECVT i powiedzial bym , że duzo łatwiejsze w obsludze i naprawach .

Po co za pól roku...... :?:

 

Będę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ...

jak zwykle nie dotyczytałem..... :roll: ale z 5 at to nie słyszalem o problemach (chyba , że olej iinej marki niz zalecana :idea: ) teraz naprawiamy taka po ponad 400 tys przebiegu - auto od poczatku u nas serwisowane......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dę miał przegląd po 60 tys km (ja mam E-5AT) ...

jak zwykle nie dotyczytałem..... :roll: ale z 5 at to nie słyszalem o problemach (chyba , że olej iinej marki niz zalecana :idea: ) teraz naprawiamy taka po ponad 400 tys przebiegu - auto od poczatku u nas serwisowane......

 

Eksperymentować z olejami nie zamierzam, producent chyba wie co dla tej skrzyni dobre :-). Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej lepiej wymieniać dynamicznie czy tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia dla tej skrzyni

gdyby tak było to producent by tak kazał robić........ :wink:

niestety przy wymianie statycznej w 90% skrzyń biegów udaje się wymienić ok. 50% oleju :(

nie wszystko spływa do miski olejowej i po wymianie oraz uruchomieniu pompy olejowej stary miesza się z nowym :(

oczywiście trzeba też wymienić filtr oleju w skrzyni, ale to niewiele pomaga, bo zaraz filtr będzie upaprany brudami ze starego oleju...

profesjonalnie powinno się jeszcze wypłukać cały układ przed zalaniem nowym olejem :wink:

wymiana dynamiczna wcale nie jest bardzo skomplikowana, a na pewno znacznie bardziej efektywna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie średnio spala 10.6 L/100km

jeżeli jest to spalanie wg komputera pokładowego, to dodaj śmiało 20%, bo przynajmniej o tyle komputer przekłamuje :wink:

 

10.6 jak najbardziej realne, mam podobne wyniki liczone podczas tankowania. Komputer można sobie skalibrować i będzie pokazywał wartości bliższe prawdy (u mnie błędy były na poziomie 7-8% przed "kalibracją").

 

 

Proszę o informację, jak się to robi ( kalibrację) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942

 

nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to już było w tym wątku.

Przyciskami ustawia się w % tolerancję pomiaru. Standardowo jest chyba 7% lub 8%.

Szukajka powinna pomóc.

 

DOBI1972 - uprzedziłeś mnie :)

 

 

W innym temacie.

Zmieniłem olej na Motula 5W30 C2 i po 10k km poziom oleju spadł z full do połowy wskaźnika na zimnym silniku. Wczoraj wlałem 250ml zobaczy o ile się podniesie. Za 5k km zmienię i wyślę próbkę do analizy. Zobaczymy czy Motul nadaje się do stosowania przez 15k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu:

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942

 

nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować.

 

 

Czy w oubacku 2,0 D MY2010 bez navi też można skalibrować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kalibracja to za dużo powiedziane, ale może wprowadzić poprawkę wskazań komputera (średnie spalanie) opisałem to tu:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=144942

nie potrzeba komputera do tego (działa dla OBK MY10). Po pewnym czasie wskazania zasięgu będą też bardziej realistyczne. Błędów to nie wyeliminuje - niekiedy zależnie od stylu jazdy potrafi komputer pofantazjować.

dzięki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej nie moge sie nadziwic :arrow: po co zalozyli te lopatki w wersji amerykanskiej, skoro nie ma tez mozliwosci wyboru trybu pracy skrzyni tak jak to ma miejsce w wersjach europejskich :roll: :wink:

 

Prawda jest taka że większość czasu jeździ się w jednym trybie i jest on w zasadzie zawsze wystarczający (w u mnie jest to i pewne taka jest domyślna konfiguracja wersji US).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy czy Motul nadaje się do stosowania przez 15k km.

no ja tez jezdze na tym oleju ale zdecydowalem bez wynikow zmieniac co 7.5 k km

ale jestem ciekawy czy rzeczywiscie uzasadnione jest wydawanie dodatkowych $- daj znac o wynikach

 

 

Wiadomo, że lepiej jest zmieniać ale przy moich przebiegach to są dodatkowe 4 wymiany w roku czyli ok. 1600pln. Jeśli nie ma potrzeby to wolę tą kasę przeznaczyć na inne przyjemniejsze cele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 litrów + filtr + wymiana. Nie chce być inaczej jak około 400pln brutto.

Sam Motul kosztuje około 340pln. Mówię o oryginalnym oleju. Na rynku jest dużo podróbek w znacznie niższych cenach.

pojemność układu to ok. 5,5 litra, ale faktycznie serwis nigdy nie oddaje tych 0,5 l :wink:

rozumiem, że ten dodatkowy 1 litr bierzesz na ewentualne dolewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 litrów + filtr + wymiana. Nie chce być inaczej jak około 400pln brutto.

Sam Motul kosztuje około 340pln. Mówię o oryginalnym oleju. Na rynku jest dużo podróbek w znacznie niższych cenach.

pojemność układu to ok. 5,5 litra, ale faktycznie serwis nigdy nie oddaje tych 0,5 l :wink:

rozumiem, że ten dodatkowy 1 litr bierzesz na ewentualne dolewki?

 

 

z reguły wchodzi ok. 6 litrów a 7-mą butelkę wożę w samochodzie jako rezerwę.

 

-- 23 wrz 2011, o 12:44 --

 

Przy dużych przebiegach rocznych silnik pracuje raczej w dobrych warunkach (jazda w tzw. trasach), nie wiem czy jest sens zmiany częściej niż przewiduje producent - mimo wszystko sprawdzić parametry oleju warto.

 

 

są oleje, które po 6-7k km nadają się tylko do wylania. Tylko niektóre wytrzymują 15k km. O 30k km. nie wspomnę bo to jest fikcja.

Polecam opinie fachowców: viewtopic.php?f=26&t=106771&p=1428816#p1428816

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...