subarutux Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Zainspirowany → postem jocka w wątku Wyciszenie bagażnika - Forester III postanowiłem podejść do tego profesjonalnie a wyniki tego profesjonalizmu :wink: przedstawiam poniżej w formie krótkiej instrukcji. ROLETA Rozpoznanie problemu: Przyczynami hałasów są brak podkładki pod częściami służącymi do mocowania rolety, akustyczna aluminiowa obudowa, klekotanie osi rolety na czopach w końcówkach bocznych z tworzywa. Materiały: podkładki filcowe do mebli, gumowa lub bitumiczna samoprzylepna mata głusząca (wychodzi 1/3 arkusza 50 x 50 cm). Narzędzia: ostry nóż, nożyczki, linijka, śrubokręt krzyżakowy, pinceta. Czas pracy: ok. 1 godziny. Stopień trudności: łatwy. Koszt: w moim przypadku bez kosztów. W celu zlikwidowania klekotu mocowania rolety należy końcówki z tworzywa podkleić filcem w miejscach, w których spoczywają one na podporach po bokach bagażnika (fabrycznie jest tam typowy japoński papier). Polecam filc, gdyż guma z czasem się starzeje i brudzi. Należy tak dobrać grubość filcu, aby montaż rolety odbywał się lekko na wcisk (za cienki nic nie da, za gruby uniemożliwi jej zamontowanie w samochodzie). Najlepiej będzie, gdy filc przykryje całą powierzchnie przylegania rolety. Warto także nakleić filce (cienkie!) na papier znajdujący się w miejscach, gdzie opierają się podpórki końcowej, sztywnej części rolety w stanie zwiniętym. Aby wyciszyć brzęczenie obudowy rolety trzeba obkleić jej wewnętrzne, niewidoczne powierzchnie elastycznym tworzywem głuszącym. Oklejenie rolety z zewnątrz nie jest dobrym pomysłem, gdyż maty bitumiczne czy gumowe brudzą. Można użyć niebrudzącego korka, jednak niezależnie od materiału nie jest to rozwiązanie estetyczne. Dlatego też - jak napisał jocek - najlepiej jest rozmontować roletę i wyciszyć ją od wewnątrz. W tym celu trzeba: 1. Wykręcić wkręty oznaczone strzałkami i wyjąć końcówki z tworzywa. Uwaga! Końcówka prawa (patrząc od tyłu samochodu - ta, przy której jest zatrzask) zawiera sprężynę! Trzeba uważać, aby nie wyskoczyła z ręki i nie rozkręciła się. Może to także spowodować okaleczenia! Dlatego trzeba zacząć od odkręcenia i wyjęcia końcówki lewej! Trzeba też uważać, aby nie zgubić lejkowatych wkładek pośredniczących między czopami osi a osią (rurką) rolety. 2. Po wyjęciu końcówki prawej (ze sprężyną) wyjąć roletę i zabezpieczyć ją przed odkręceniem sprężyny. 3. Przyciąć paski maty głuszącej; wg moich doświadczeń na dolną część o szerokości 3 cm, na część boczną i górną - 2 cm. 4. Przykleić paski. Jest to najtrudniejsza część pracy, gdyż nie ma dostępu do wnętrza profilu - osłony rolety. Ja radziłem sobie tak, że po zdjęciu papierowej osłonki maty kładłem przycięty pasek stroną bez kleju na sąsiadującą wewnętrzną powierzchnie profilu. Po ostrożnym obróceniu profilu pasek sam układał się klejem na właściwej powierzchni. Położenie można ewentualnie trochę korygować pincetą. Na zakończenie warto docisnąć klejony pasek np. grubszym prętem. 5. Przy obu końcach profilu pozostawić ok. 1 - 2 cm wolnego miejsca na końcówki. 6. Czopy osi rolety okleić taśmą izolacyjną - jedną warstwą. Dwie warstwy to za dużo. Przy oklejaniu czopa ze sprężyną uważać, aby sprężyna nie uciekła. 7. Wsunąć roletę do profilu i przykręcić końcówkę ze sprężyną. 8. Założyć i przykręcić końcówkę bez sprężyny. Oklejona od wewnątrz obudowa wydaje przy uderzaniu plastikowy, matowy odgłos i nie brzęczy. Nie słychać także klekotu mechanizmu. Rozwiązanie sprawdziło się w 100% w czasie wycieczki w Góry Świętokrzyskie (2 x 205 km). Jedynym mankamentem może być odklejanie się niedokładnie dociśniętych elementów głuszących, dlatego też trzeba starać się je dobrze docisnąć. === Podziękowania: jocek. === 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 gratulacje świetnego opisu. W weekand biore sie za to Jak nie dam rady zgłosze sie do Ciebie, odpalisz mi fakturke za robocizne. Sam prezes FHI, Ikuo Mori, powinien Ci uścisnąć prawice. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 no no, instrukcja full wypas, adam słodowy by pozazdrościł ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 ... Sam prezes FHI, Ikuo Mori, powinien Ci uścisnąć prawice.Może lepiej niech da bon na nowe sprzęgło? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Po tym poscie to tylko czekać jak pomysłowy deptux usprawni sprzegło. Ale jak już wspomniałem gdzieś ze sprzęgłem już tylko jeanette kalyta (żanet kaleta) pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Miałem zabrać się do wyciszenia rolety bagażnika według niesamowitej instrukcji debtuxa, ale okazało się, że dobywający się podczas jazdy po nierównościach hałas bierze się z mocowań, głównie lewego (bo mniejsze i lżejsze oparcie) oparć tylnej kanapy. Czynności zaradcze będą wymagały zdjęcia bocznych osłon, ale tego wolałbym, aby podjęła się ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 1. Wykręcić wkręty oznaczone strzałkami Masz jeszcze gdzieś zdjęcie pokazujące demontaż rolety ? W temacie nie widzę zdjęć. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Ja swoją roletę wyjąłem. Mając przyciemniane szyby to zbędny klamot. Teraz nie ma co skrzypieć, bagażnik pojemniejszy i z 5 kg lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja swoją roletę wyjąłem. Mając przyciemniane szyby to zbędny klamot. Teraz nie ma co skrzypieć, bagażnik pojemniejszy i z 5 kg lżej Nie wiem czy zauważyłeś, ale roleta wycisza też wnętrze samochodu poza tym nie przepadam za przyciemnianymi szybami także zdecydowanie wolę nie pokazywać zawartości bagażnika wszystkim na około. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Masz jeszcze gdzieś zdjęcie pokazujące demontaż rolety ? W temacie nie widzę zdjęć. Przy którejś z zapaści Forum zniknęły, ale mam → PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja swoją roletę wyjąłem. Mając przyciemniane szyby to zbędny klamot. Teraz nie ma co skrzypieć, bagażnik pojemniejszy i z 5 kg lżej Nie wiem czy zauważyłeś, ale roleta wycisza też wnętrze samochodu poza tym nie przepadam za przyciemnianymi szybami także zdecydowanie wolę nie pokazywać zawartości bagażnika wszystkim na około. Moim zdaniem więcej skrzypi niż wycisza. Do wyciszania są maty, 3-4 arkusze i tył jest dużo cichszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja swoją roletę wyjąłem. Mając przyciemniane szyby to zbędny klamot. Teraz nie ma co skrzypieć, bagażnik pojemniejszy i z 5 kg lżej Nie wiem czy zauważyłeś, ale roleta wycisza też wnętrze samochodu poza tym nie przepadam za przyciemnianymi szybami także zdecydowanie wolę nie pokazywać zawartości bagażnika wszystkim na około. Moim zdaniem więcej skrzypi niż wycisza. Do wyciszania są maty, 3-4 arkusze i tył jest dużo cichszy. Wyciszałem bagażnik jest o tym wątek na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Znalazłem zdjęcia, które wykonałem na potrzeby instrukcji z postu I. Obecnie Forum nie pozwala na dodawanie załączników ani na wysyłanie ich w PW. Zainteresowanych prosze o podanie adresu, na który wyślę zdjęcia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Znalazłem zdjęcia, które wykonałem na potrzeby instrukcji z postu I. Obecnie Forum nie pozwala na dodawanie załączników ani na wysyłanie ich w PW. Zainteresowanych prosze o podanie adresu, na który wyślę zdjęcia. Dzięki za zdjęcia będę działał na przyszły weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziadziuś Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Zainspirowany → postem jocka w wątku Wyciszenie bagażnika - Forester III postanowiłem podejść do tego profesjonalnie a wyniki tego profesjonalizmu przedstawiam poniżej w formie krótkiej instrukcji. ROLETA Rozpoznanie problemu: Przyczynami hałasów są brak podkładki pod częściami służącymi do mocowania rolety, akustyczna aluminiowa obudowa, klekotanie osi rolety na czopach w końcówkach bocznych z tworzywa. Materiały: podkładki filcowe do mebli, gumowa lub bitumiczna samoprzylepna mata głusząca (wychodzi 1/3 arkusza 50 x 50 cm). Narzędzia: ostry nóż, nożyczki, linijka, śrubokręt krzyżakowy, pinceta. Czas pracy: ok. 1 godziny. Stopień trudności: łatwy. Koszt: w moim przypadku bez kosztów. W celu zlikwidowania klekotu mocowania rolety należy końcówki z tworzywa podkleić filcem w miejscach, w których spoczywają one na podporach po bokach bagażnika (fabrycznie jest tam typowy japoński papier). Polecam filc, gdyż guma z czasem się starzeje i brudzi. Należy tak dobrać grubość filcu, aby montaż rolety odbywał się lekko na wcisk (za cienki nic nie da, za gruby uniemożliwi jej zamontowanie w samochodzie). Najlepiej będzie, gdy filc przykryje całą powierzchnie przylegania rolety. Warto także nakleić filce (cienkie!) na papier znajdujący się w miejscach, gdzie opierają się podpórki końcowej, sztywnej części rolety w stanie zwiniętym. Aby wyciszyć brzęczenie obudowy rolety trzeba obkleić jej wewnętrzne, niewidoczne powierzchnie elastycznym tworzywem głuszącym. Oklejenie rolety z zewnątrz nie jest dobrym pomysłem, gdyż maty bitumiczne czy gumowe brudzą. Można użyć niebrudzącego korka, jednak niezależnie od materiału nie jest to rozwiązanie estetyczne. Dlatego też - jak napisał jocek - najlepiej jest rozmontować roletę i wyciszyć ją od wewnątrz. W tym celu trzeba: 1. Wykręcić wkręty oznaczone strzałkami i wyjąć końcówki z tworzywa. Uwaga! Końcówka prawa (patrząc od tyłu samochodu - ta, przy której jest zatrzask) zawiera sprężynę! Trzeba uważać, aby nie wyskoczyła z ręki i nie rozkręciła się. Może to także spowodować okaleczenia! Dlatego trzeba zacząć od odkręcenia i wyjęcia końcówki lewej! Trzeba też uważać, aby nie zgubić lejkowatych wkładek pośredniczących między czopami osi a osią (rurką) rolety. 2. Po wyjęciu końcówki prawej (ze sprężyną) wyjąć roletę i zabezpieczyć ją przed odkręceniem sprężyny. 3. Przyciąć paski maty głuszącej; wg moich doświadczeń na dolną część o szerokości 3 cm, na część boczną i górną - 2 cm. 4. Przykleić paski. Jest to najtrudniejsza część pracy, gdyż nie ma dostępu do wnętrza profilu - osłony rolety. Ja radziłem sobie tak, że po zdjęciu papierowej osłonki maty kładłem przycięty pasek stroną bez kleju na sąsiadującą wewnętrzną powierzchnie profilu. Po ostrożnym obróceniu profilu pasek sam układał się klejem na właściwej powierzchni. Położenie można ewentualnie trochę korygować pincetą. Na zakończenie warto docisnąć klejony pasek np. grubszym prętem. 5. Przy obu końcach profilu pozostawić ok. 1 - 2 cm wolnego miejsca na końcówki. 6. Czopy osi rolety okleić taśmą izolacyjną - jedną warstwą. Dwie warstwy to za dużo. Przy oklejaniu czopa ze sprężyną uważać, aby sprężyna nie uciekła. 7. Wsunąć roletę do profilu i przykręcić końcówkę ze sprężyną. 8. Założyć i przykręcić końcówkę bez sprężyny. Oklejona od wewnątrz obudowa wydaje przy uderzaniu plastikowy, matowy odgłos i nie brzęczy. Nie słychać także klekotu mechanizmu. Rozwiązanie sprawdziło się w 100% w czasie wycieczki w Góry Świętokrzyskie (2 x 205 km). Jedynym mankamentem może być odklejanie się niedokładnie dociśniętych elementów głuszących, dlatego też trzeba starać się je dobrze docisnąć. === Podziękowania: jocek. === Bardzo poproszę o zdjęcia do wyciszania rolety bagażnika, u mnie także brzęczy. jestem właścicielem Forka od miesiąca. Pozdrawiam Dziadziuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 (edytowane) Znalazłem sposób na opublikowanie zdjęć, które zniknęły z pierwszego postu z instrukcji: utworzyłem album w galerii → http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/album/596-wyg%C5%82uszenie-rolety-forester-iii/ Edytowane 23 Marca 2015 przez debtux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się