AdaSch Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Cześć, wkrótce ma przegląd na 105kkm mam kilka problemów oraz własne teorie na ich temat. Czy są to poważne problemy? 1. podczas jazdy w korkach sprężarka klimy co chwilę się włącza nawet jak jest w miarę zimno czyli 11st ale zaraz po włączeniu sprężarki ruszają dwa wiatraki na chłodnicy kręcą się ze standardową prędkością a po chwili wchodzą na totalnie wściekłe obroty. Nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem. Czy może być to związane ze stanem czynnika chłodzącego? w zeszłym roku klima była uzupełniana więc stąd moje zdziwienie. niedawno chłodnica silnika była wyciągana przy wymianie rozrządu. Może jest coś źle poskładane? 2. Podczas jazdy na piątym biegu przy prędkości około 120km/h i utrzymywaniu prędkości turbosprężarka nonstop świszczy. Jest to strasznie irytujące. Nie wiem dlaczego czasem tego nie ma. Na czwartym biegu przy tej samej prędkości też tego nie słychać ale być może silnik głośniej pracuje i zakłóca ten świst. Oczywiście przyspieszając świst wchodzi na wyższe częstotliwości. Po zwolnieniu gazu świśt natychmiast ginie. Czy może być sygnał od turbosprężarki, że umiera? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cząstek Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Ad 1. W leśniku mojego fadera (wolny ssak 08) był podobny problem z klimą, okazało się, że któryś czujnik z wnętrza kabiny się dupnął i podawał jakieś błędne info (nawet nie wiem czy jest 1 czy kilka czujników we wnętrzu bo sprawę znam tylko z opowieści). W każdym bądź razie forek był chyba z 6 razy w ASO ale się udało :wink: Ad 2. Jesteś pewien, że to turbo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 dzięki, mam nadzieję, ze to co innego bo w sumie klima działa dobrze ad2 nie jestem n 100% pewny ale odnoszę takie wrażenie. w sumie umówiłem się już i zobaczymy co tam panowie wymodzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 dzięki, mam nadzieję, ze to co innego bo w sumie klima działa dobrze ad2 nie jestem n 100% pewny ale odnoszę takie wrażenie. w sumie umówiłem się już i zobaczymy co tam panowie wymodzą Marek będzie przy tym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 Co do ad2 to zobacz czy masz w dolocie rurki idące do IC opakowane. Bo po zdjęciu tego gąbkowego czegoś znacznie bardziej słychać sprężarkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Odnawiam trochę temat. Jestem właśnie po przeglądzie 105k km (tym ze zmianą rozrządu) i mam podobny problem jak ten zarejestrowany przez AdaSch'a w pkt. 1. - czyli w czasie jazdy sprężarka klimy co chwilę się włącza i wyłącza. Niezależnie od tego klima chłodzi znakomicie. Sugestie są na czujnik temperatury w kabinie ale post nie ma końca i tak naprawdę nie wiadomo co było przyczyną w przypadku AdaSch'a. Może ktoś ma podobne doświadczenia. I tak jutro podjadę z tym do ASO gdzie robiłem przegląd (ASO Andrzej Koper) ale wpierw wolę wiedzieć :-). Wkrótce ruszam w daleką drogę wakacyjną i wolałbym mieć auto w 100% sprawne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 I tak jutro podjadę z tym do ASO gdzie robiłem przegląd (ASO Andrzej Koper) ale wpierw wolę wiedzieć :-). W sobotę ruszam w daleką drogę wakacyjną i wolałbym mieć auto w 100% sprawne. Może w środe /czwartek. :?: ..zapraszam. AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Panie Andrzeju, będę we środę około 10:00 :-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted June 21, 2010 Author Share Posted June 21, 2010 pwposzło, ale teraz doczytałem o co Codzi winne jest moje ASO przy wymianie rozrządu wyciągają chłodnię pomiędzy chłodnicami sąfabrycznie założone gąbki od góry na bokach i nie wiem czy od dołu. Gaki odpadają i wiatrak który śsie powietrze zasysa je głównie przez jedną chłodnicę a łatwiej mu ssaćbokami. jest za mały przepływ powietrza przez piewerwszą chłodnicę czyli chłodnicę klimy i dołącza się "turbo" na wiatrakach i wiecznie się załącza. Założyłem prowizoryczne gąbki po macie do spania. Problem znikł jak ręką odjął. tutaj fota, po gąbce po stronie kierowcy. a właściwie jej resztki. Aso musiało mi ośwczesniej tam grzebać bo fota jest przed przeglądem i strona pasażera te gąbki wymuszają przepływ przez chłodnice klimy przy wolnych obrotach wiatraka tak przynajmniej jest u mnie gąbek nie da się dokupić, nie występują jako PN p.s. zostałem już przyzwyczajony przez moje aso - zawsze coś jest nie idealnie wiec zawsze sam muszę dopieścić turboświniaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 O widzisz bo ja też tych gąbek nie mam. Jedna sama odpadła. Nad drugą się zlitowałem i sam ją oderwałem (w połowie była naderwana). Jutro zrobię to co Ty i dam znać o efektach. Jeśli to to - to jakąś flaszeczkę do Gdańska będę musiał wysłać :-). Zlazłem do garażu i zamontowałem je przed chwilą z powrotem. Zastosowałem gąbki od transportu komponentów informatycznych - miały posłużyć do wygłuszenia bagażnika ale do tego też się nadały. Zobaczymy jak będzie. Do ASO i tak pojadę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now