Skocz do zawartości

Czy warto 16-letnia Impreze 1.8?


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1000zł za rozrząd rozumiem, że z wymianą? Oleje i filtry to max 400zł bez oszczędzania.

 

http://aukcjewp.wp.pl/item1004063643_ro ... do_96.html

485 zł, ok jest bez pompy i bez simeringów, ale jest i można, pozostaje kwestia robocizny

 

http://aukcjewp.wp.pl/item1014852673_po ... oclaw.html

128 zł pompa wody, jest to AISIN, ale jest nowa i też można, więc dalej: pozostaje kwestia robocizny :mrgreen:

 

nie wiem ile olejów wchodzi do 1.8, opieram się na moich 2 litrach w S-turbo:

4.5 l silnik (5 litrowy baniak Totala 10W50 220 zł)

3,5 l skrzynia - Motul 75W90 (4 butle po 55 za litr - 220 zł)

1 l dyfer - Motul 75W140 (85 zł)

plus filtr oleju i powietrza (50 zł razem)

SUMA 575 zł, pewnie można urwać jeszcze gdzieś ze dwie dyszki, ale zależy gdzie i co :mrgreen: :wink:

 

BTW Graf

myślałem o nowych laczkach (ale faktycznie 200-250 zł/sztuka wystarczy) i spaśnych felach :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000zł za rozrząd rozumiem, że z wymianą? Oleje i filtry to max 400zł bez oszczędzania.

 

http://aukcjewp.wp.pl/item1004063643_ro ... do_96.html

485 zł, ok jest bez pompy i bez simeringów, ale jest i można, pozostaje kwestia robocizny

 

http://aukcjewp.wp.pl/item1014852673_po ... oclaw.html

128 zł pompa wody, jest to AISIN, ale jest nowa i też można, więc dalej: pozostaje kwestia robocizny :mrgreen:

 

nie wiem ile olejów wchodzi do 1.8, opieram się na moich 2 litrach w S-turbo:

4.5 l silnik (5 litrowy baniak Totala 10W50 220 zł)

3,5 l skrzynia - Motul 75W90 (4 butle po 55 za litr - 220 zł)

1 l dyfer - Motul 75W140 (85 zł)

plus filtr oleju i powietrza (50 zł razem)

SUMA 575 zł, pewnie można urwać jeszcze gdzieś ze dwie dyszki, ale zależy gdzie i co :mrgreen: :wink:

 

BTW Graf

myślałem o nowych laczkach (ale faktycznie 200-250 zł/sztuka wystarczy) i spaśnych felach :mrgreen: :wink:

olej jakis 100zl polsyntetyk Mobila czy inny, filtr 20zl, powietrza podobnie, pasek rozrzadu jakies 200zl chyba i napinacz, reszty nie oplaca sie wogule ruszac chyba ze pompa wody cieknie (a nigdy nie ciekla u mnie) - to nie bardzo wysilona wersja trubo gdzie sa inne wymagania, fele na alledrogo np speedliny za 500, opony 195/65 (lub 60) za 300-400 a jak ktos chce wiecej inwestowac w wolnossaka to znaczy ze ma za duzo kasy zeby jezdzic n/a i powiniem jak najszybsciej przesiasc sie do GTeka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF

mogę się zgodzić ze wszystkim, co napisałeś z wyjątkiem tego rozrządu, wymienianie samego paska z napinaczem to jak dla mnie zbyt duże ryzyko, pompa ok (nawet w ASO kiedyś mi powiedzieli, że nie trzeba, spox), ale zostawianie starych rolek jest IMO lekką beztroską... :mrgreen: :wink:

PS

żonie N/A wystarczy... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zostawianie starych rolek jest IMO lekką beztroską... :mrgreen: :wink:

stare org rolki jesli nie maja luzow sa wg mnie lepsze od chinskich zamiennikow niewiadomo jakiej jakosci,

silnik jest bez kolizyjny ponoc wiec tragedi nie bedzie, najwyzej bedziesz mial powod zeby kupic sobie uzywke 2.2 za cene <1000zl a tym motorem impreza jezdzi juz swietnie :idea: Subaru to nie samochod ktorym sie jezdzi od mechanika do mechanika, lepiej i przyjemniej i duzo taniej samemu sie zajmowac jego obsluga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zostawianie starych rolek jest IMO lekką beztroską... :mrgreen: :wink:

stare org rolki jesli nie maja luzow sa wg mnie lepsze od chinskich zamiennikow niewiadomo jakiej jakosci,

silnik jest bez kolizyjny ponoc wiec tragedi nie bedzie, najwyzej bedziesz mial powod zeby kupic sobie uzywke 2.2 za cene <1000zl a tym motorem impreza jezdzi juz swietnie :idea: Subaru to nie samochod ktorym sie jezdzi od mechanika do mechanika, lepiej i przyjemniej i duzo taniej samemu sie zajmowac jego obsluga.

Ok, nie chciałbym ciągnąć wątku rozrządu w nieskończoność, ale stanu rolek (które w gruncie rzeczy są rozbudowaną formą łożysk tocznych) nie jesteś w stanie ocenić organoleptycznie - jednego dnia śmigają drugiego się zacierają :P A jeżeli ktoś szuka taniej subaryny do 7kPln to raczej nie myśli o swapie, czy chociażby kupnie drugiego motoru, co i tak wyniesie ze 3 razy tyle co kpl. rozrząd :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel tego Legaca jakieś dwa tygodnie temu zarejestrował się na forum, a samochód...wymienił za Opla Calibrę

 

 

Dokładnie własnie miałem to napisać 8)

 

michal87 .... jego stan nie jest najlepszy

Subaru kupione na święta wielkanocne, powiedzmy, że zrobiłem sobie prezent. Zamieniłem się za swoją Calibre. Sam nie wiem czy dobrze zrobiłem :?:(zważywszy ze calibra wizualnie była w stanie idealnym) , ale potrzebne mi jest ekonomiczne kombi. To jest bo ma LPG

 

Trochę dziwne że po paru tygodniach już go chce sprzedać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze synchronizator 3 biegu oznacza koniecznosc wymiany skrzyni, a lekkie poprawki lakiernicze rozlatujace sie progi?

synchronizatora nie oplaca sie robic taniej chyba wyjdzie wymiana skrzyni, z tymi progami to jaknajbardziej prawdopodobne ze ich juz nie ma

Olleo a moze chcesz mojego kombiaka? cena niska opuszcze na mankamenty, tylko nie ma LPG jesli to dla ciebie istote, za to jezdzi bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo a moze chcesz mojego kombiaka? cena niska opuszcze na mankamenty, tylko nie ma LPG jesli to dla ciebie istote, za to jezdzi bez zarzutu

A jak u ciebie progi? ;) A tak serio, to co to za mankamenty oprocz lacznika i zapadnietego boczku siedzenia? ;) Ukryte feature'y (bo przeciez nie bugi) sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co i tak wyniesie ze 3 razy tyle co kpl. rozrząd :wink:

drugi motor wyniesie cie dokladnie tyle ile rozrzad, przy okazji warto wsadzic znakomite 2.2Litra

Ile kosztuje taki motor, bo mnie się wydawało, że z 1,5 kPln :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co i tak wyniesie ze 3 razy tyle co kpl. rozrząd :wink:

drugi motor wyniesie cie dokladnie tyle ile rozrzad, przy okazji warto wsadzic znakomite 2.2Litra

Ile kosztuje taki motor, bo mnie się wydawało, że z 1,5 kPln :?: :wink:

ja znalazlem za 650 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie bardzo sie cieszy. Chce auto mniejsze i tansze w utrzymaniu - takze w naprawach. A wiesz, glupi jakis plyn, filtr, jakas pierdola i diagnostyka - w Subaru z 500zl lekka reka, jak nie 1000 peknie, a w Lanosie w 150zl sie zmiescisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie sobie z żoną dzień komisowo-ogłoszeniowy i przejedzcie się zarówno Lanosem jak i Imprezą czy Legasiem. Może żona ułatwi Ci wybór bo powie Ci którego auta nie chce i masz chociaż część problemu z głowy.

Bo to przecież jej ma się dobrze jeździć, Ty co najwyżej możesz jej doradzić w sprawach technicznych i usterkowych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Subaru z 500zl lekka reka, jak nie 1000 peknie, a w Lanosie w 150zl sie zmiescisz

 

To chyba z lekka przesadzona różnica...zresztą koledzy wyżej Ci dokładnie wszystko policzyli :P Nie taki wolny ssak straszny, jak go co niektórzy malują :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 3 lata Nubire (w sumie w dalszym ciagu jest w rodzinie, wiec wciaz kontroluje sytuacje) i wiem jakie sa koszty w Daewoo. Jak mi gosc krzyknal 350zl za sprzeglo + wymiane, to wowczas zadrzalem (to bylo 5 lat temu, a Nubira wciaz na niewymienionym jezdzi i sie nie slizga). Jak w Subaru za sam material zaplacilem 1150zl, to wyciagnalem kase z portfela z kamienna twarza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, nie powiem, faktycznie tanio :P Tylko czemu chciałeś wymieniać sprzęgło które do tej pory się nie ślizga ? :P

 

Ja ok. 2 lata temu zmieściłem się z kosztem i wymianą sprzęgła w Imprezie 2.0 N/A z 97r. w ok. 700 PLN (a nie wymieniałem sam :wink: ). Sprzęgło do S-Turbo ma prawo być trochę droższe, wiadomo. Przyjmijmy więc może , że Subaru N/A jest 2x droższe w utrzymaniu od Dajewo, ale daje 3x więcej satysfakcji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...