Skocz do zawartości

Jak przewozić rowery???


Thomas

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie ostatnio intensywnie myślę o tym problemie. Mamy stare, dobre (i ciężkie) rowery. Zakładanie ich na dach Forestera wydaje się być poważnym wyzwaniem. Z kolei po rozważeniu kosztu bagażnika na hak i samego haka (+ formalności) z zastrzeżeniem, że owe rowery miałyby być wożone parę razy w roku, dochodzimy do wniosku, że lepiej za te pieniądze pojechać na urlop w góry, i jeszcze coś zostanie. Belki poprzeczne mam. Więc chyba lepiej już wytaszczyć te rowery na dach?

 

W katalogu Thule widziałem bagażnik rowerowy zakładany na klapę bagażnika. Czy to w ogóle funkcjonuje? Nie zagina się klapa? Macie jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem ten sam problem z tym samym modelem forka. Wozilem rowery na dachu i nawet mi to zakladanie i zdejmowanie nie przeszkadzalo ale kufer okazal sie za maly dla rodziny i w miejsce rowerow na dachu woze boks dachowy. Tez myslalem o haku ale nic nie holuje wiec skusilem sie na bagaznik na klape thule 9106 (dedykowany do forkow 2008-2012). Teraz forek caly zabudowany boks plus rowery.

 

Bagaznik calkiem udany, mozna otwierac kalpe z rowerami ale gdy sa zwlaszcza dwa rowery zamontowane to ciezko idzie. Trzeba uwazac przy zamykaniu aby nie trzasnac klapa. W zestawie sa takie samoprzylepne gumki do ochrony klapy. Zaklada sie je na elementy mocujace bagaznik do klapy. Nie sprawdza sie to, po jednym uzyciu gumki sie przemieszczaja i zrobilem sobie mala ryske na klapie. Elementy metalowe ktore trzymaja sie klapy okleilem tasma izolacyjna. Jest duzo lepsza. Po 2-3 razach czlowiek dochodzi do wprawy przy zakladaniu. Bagaznik solidny, wszystko typu "klik-klik" smialo mozna autem pomykac. Rowery zamykane na klucz. Bagaznik nie zaslania rejestracji ani swiatel, zakladanie rowerow jest bardzo proste. Cena okolo 900pln wedlug mnie za duza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe ma obawy, nic sie nie pozagina. Bagaznik mocowany jest gorna krawedz klapy - dwa zaczepy. Te zaczepy maja gumy ochronne, takze gorna czesc klapy jest chroniona. Na szybie sa duze dwa gumowe elementy trzymajace, bardzo solidne. Od dolu klapy sa haki i to jest nagorsza rzecz, bo podczas montazu powinno sie na te haki przykleic gumki ochronne. W sumie to badziew i jak pisalem wyzej te gumki sie przesuwaja. Zakladasz bagaznik od gory na zaczepy i tak aby sie opieral na gumach na szybie (klapa musi byc uchylna). Po obu stronach bagaznika sa takie dwie raczki, pociagasz je w dol i dolne haki dochodza do rantu klapy na dole. Calosc ladnie zamyka sie na klapie. Te dolne haki sa na gwincie, wiec trzeba ich dlugosc dostosowac do Forka. Dobrze ten bagaznik zalozyc z kims pierwszy raz aby nie porysowac klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...